ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    51
تعداد کل بازدید ها :
    24888904
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 12.01 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 18 صفحه
تعداد بازدید : 426 مرتبه


قیمت: 900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا
گزارش کارورزی در شرکت سایپا
دانلود پروژه کاراموزی در نمایندگی سایپا
 
 
 
این فایل دارای فرمت   word  می باشد.
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه                                  
 
سيستم جرقه پلاتيني                          
 
اتصالات مهم دستگاه اسكوپ                        
 
كليدهاي كنترلي دستگاه اسكوپ                     
 
تشريح الگوي ثانويه در سيستم جرقه پلاتيني                
 
ناحيه آتش ثانويه                        
 
ناحيه مياني ثانويه                         
 
ناحيه دوال  Dwellثانويه                    
 
ناحيه احتراق اوليه                           
 
ناحيه مياني اوليه                        
 
ناحيه دوال اوليه                          
 
كليدهاي عملياتي و انتخاب حالت موج               
 
 
 
 
مقدمه
 
امروزه موتورهاي خودروها و سيستمهاي جانبي آن به صورت يك قواي محركه پيچيده دائماً در حال تغيير،تحول و بهينه شدن مي باشد . در اين راستاي اين تغييرات روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها در حال تغيير و تحول مي باشد و همين امر باعث بوجود ابزارهاي جديدي براي عيب يابي دقيق و متناسب با تكنولوژي روز موتورهاي احتراقي داخلي مي باشد . يكي از مهمترين اين ابزارها دستگاه اسيلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) مي باشد .
 
اسكوپ تعميرگاهي كه عموماُ ((اسكوپ )) ناميده مي شود در واقع يك ولتمتر عيني (Visual Voltmeter) مي باشد ولي برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندي حركت مي كند و مقدار ولتاژ را نشان مي دهد اسكوپ مقادير لحظه اي ولتاژ را روي لامپ تصوير به صورت منحني گرافيكي نشان مي دهد كه به اين منحني الگو مي گويند .
 
به عبارت ديگر اسكوپ وسيله اي است كه تغييرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان          مي دهد كه محور افقي Xآن جهت نمايش حركت شفت دلكو بر حسب درجه يا درصد و يا نمايش زمان واقعي كه بر حسب ميلي ثانيه است ، مي باشد .
 
براي اين منظور به ترتيب به موارد زير خواهيم پرداخت :
 
1-           مرور مجدد بر سيستمهاي جرقه و احتراق
 
2-           عملكرد دستگاه اسكوپ
 
1-           سيستم جرقه خودرو
 
قبل از پرداختن به روشهاي استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سيستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار مي دهيم .
 
سيستم جرقه پلاتيني
 
 وظيفه سيستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سيلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در كليه سرعتها و تحت شرايط مختلف بار (نيروي محركه ) مي باشد .
 
سيستمهاي جرقه داراي دو مدار جداگانه بنام مدار اوليه و مدار ثانويه مي باشند مدار اوليه (Primar) همان مدار ولتاژ پائين است . در اين مدار جريان عبوري در كليه اجزاء داراي ولتاژي تقريباً در حد ولتاژ باطري مي باشند .
 
اجزاء اين مدار عبارتند از :
 
1-           باطري : تامين كننده انرژي راه اندازي موتور (Start)
 
2-            سوئيچ : قطع و وصل كننده جريان به سيسستم جرقه
 
3-   مقاومت بالاست (Ballast Resistor): كنترل جريان كويل . اين مقاومت باعث كاهش ولتاژ كويل در سرعت پائين و افزايش آن در سرعتهاي بالا مي باشد (زماني كه نياز به ولتاژ بالاتر مي باشد ) .
 
4-  مسير مستقيم (BY Pass) : اين مسير فقط در زمان استارت استفاده مي شود و باعث اتصال مستقيم كويل به باطري و ايجاد ولتاژ حداكثر در آن ، در زمان استارت مي شود (حذف مقاومت بالاست ) .
 
5-  سيسم پيچ اوليه كويل : در زمان كه سوئيچ و دهنه پلاتين باز و بسته باشند ، جريان سيم پيچ بر قرار شده و باعث تبديل انرژي الكتركي به ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي شود .
 
6-  دهنه پلاتين : با چرخش شفت دلكو دهنه پلاتين باز و بسته شده به طوري كه در زمان بسته شدن دهنه پلاتين ،جريان در سيم پيچ اوليه كويل برقرار مي شود و باعث بوجود آمدن ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي گيردد . حال درست در لحظه باز شدن دهنه پلاتين جريان اوليه و متناظرآن ميدان مغناطيسي به صورت ناگهاني قطع مي گردد .اين كاهش ناگهاني ميدان مغناطيسي باعث بوجود آمدن ولتاژ بالايي (حدود 18000 ولت ) در دو سر سيم پيچ ثانويه مي گردد .
 
7-   فيوز دلكو (Condenser) : فيوز  دلكو باعث كاهش جرقه در دهنه پلاتين و كمك به كاهش سريع ميدان مغناطيسي در زمان باز شدن دهنه پلاتين و همچنين انتقال كامل انرژي كويل به ثانويه مي گردد .
 
-  مدار ثانويه كه مدار ولتاژ بالا نيز ناميده مي شود بر حسب نوع جرقه ولتاژهايي تا 35kvنيز ايجاد مي كند . براي عملكرد صحيح بخش ثانويه  عملكرد هر كدام از اجزاء زير بسيار مهم مي باشند.
 
8-  سيم پيچ ثانويه كويل : ولتاژ زياد در اين قسمت از كويل ايجاد مي شود كه در واقع نتيجه كاهش سريع ميدان مغناطيسي در هسته ، از بين هزاران دور سيم پيچ ثانويه كه دور هسته پيچيده است ، مي باشد . اين ولتاژ در قسمت برجك كويل در دسترس است .
 
9-   چكش برق و در دلكو : موج ولتاژ بالا از برجك كويل توسط واير مركزي به ترمينال وسط در دلكو انتقال مي يابد . اين موج در هر لحظه توسط چكش برق و با چرخش ميل دلكو به ترمينالهاي خروجي در دلكو  انتقال داده مي شود .
 
10-واير شمعها : وايرها اتصال ترمينال خروجي دردلكو  با شمعها را به ترتيب احتراق برقرار مي كند .
 
11- شمعها : دهنه شمعها داراي فاصله از پيش تعيين شده و استاندارد مي باشند و در محفظه احتراق قرار دارند و در هر لحظه كه موج ولتاژ بالا توسط دلكو به ان مي رسد ، جرقه تشكيل مي شود . در صورتي كه در اين لحظه مخلوط مناسب سوخت و هوا در سيلندر وجود داشته باشد احتراق صورت مي گيرد .
 
2-           صفحه اسكوپ
 
يك اسكوپ اصولاً شكل موج گرافيكي ولتاژ را بر حسب زمان نشان مي دهد. محور عمودي در اين صفحه ميزان ولتاژ و محور افقي ،زمان را نشان مي دهد. (البته حركت محور افقي متناسب با سرعت موتور و همزمان با رجقه مي باشد ).
 
در واقع حركت افقي الگو متناسب با زمان در يك سيكل موتور مي باشد . الگوها به طور همزمان با جرقه از سمت چپ به راست حركت مي كنند .
 
عمل همزماني با استفاده از اتصال پروب القايي متصل به واير شمع شماره يك انجام مي شود .
 
اتصالات مهم دستگاه اسكوپ
 
دستگاه اسكوپ قادر است امواج الكتريكي را به تصاوير گرافيكي روي صفحه نمايش خود تبديل كند . اين عمل با اتصال گيره هاي اوليه و ثانويه به سيستم جرقه انجام       مي شود . براي اتصال شدن اسكوپ به خودرو اتصالات زير را برقرار كنيد .

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.