ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    701
تعداد کل بازدید ها :
    24873443
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
گزارش کارآموزی در شرکت فنی مهندسی آرمان الکترونیک
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 46.2 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 45 صفحه
تعداد بازدید : 381 مرتبه


قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 10

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت  word  می باشد.
 
 
موضوع: گزارش کارآموزی در شرکت فنی مهندسی آرمان الکترونیک
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
عنوان                                 صفحه
 
مقدمه                                 1
 
صفحه كليد                             6
 
حافظه RAM                             8
 
هارد ديسك                             13
 
اتصال كابل                            17
 
روش RLL                            27
 
كنترلر SCSI                            36
 
كارت گرافيك                           39
 
مد گرافيك                             46
 
از VGAتا VAC                         50
 
نكاتي براي نصب يك كارت نمونه                    52
 
مدارات رنگ در تلوزيون رنگي                   55
 
ديكودر پال در تلوزيون شهاب 21 اينچ              59
 
ديكودر NTSCNدر تلوزيون رنيگ شهاب 21 اينچ       62
 
 
 
 
 
 
 
مقدمه
 
تاريخچه سازمان :
 
اين شركت واقع در رفسنجان چهار راه شهدا روبروي آموزش و پرورش است .
 
شركت فني و مهندسي آرمان الكتريك در سال 1379 رسماً به ثبت رسيد و فعاليتهاي خود را آغاز نمود بيشتر كارهاي اين شركت پيمانكاري برق بود كه اكثر كارهاي الكترونيكي از قثبيل نصب تابلوهاي الكترونيكي و بردهاي سيستمهاي هوشمند در شركت مس سرچشمه رفسنجان را اين شركت انجامداده است و در كار خد نيز بسيار موفق عمل كرده است .
 
اين واحد صنعتي فني الكترونيك و نصب سيستمهاي كامپيوتر را نيز انجام
مي دهد و همچنين طراح و سازنده كليه تجهيزات ترافيكي از قبيل چراغهاي راهنمايي چشمك زن و ساعتهاي ديجيتال و تابلوهاي الكترونيكي نيز هست .
 
مهندس ناظر و طراح در اين شركت آقاي مهندس محمدعلي پرهيزگار مي باشد كه كارهاي فني و تخصصي به عهده ايشان است و رياست شركت را آقاي عليرضا پرهيزگار بر عهده دارد .
 
اين شركت داراي چند گرو كاري كه شامل گروه نصب و راه اندازي و گروه تداركات و گروه فني و تخصصي مي باشد .
 
اين واحد واقع در يك ساختمان دو طبقه است كه طبقه اول آن دفتر شركت و بخشي از آن قسمت فروش تجهيزات و سيستمهاي كامپيوتري مي باشد و طبقه دوم آن كارگاه فني مي باشد كه در آن بردها و تجهيزات لازم براي سيستمها درآنجا ساخته مي شود .
 
در اين كارگاه سه خانم و دو آقا كار ميكنند كه كارهاي ظريف از جمله لحيم كاري را خانمها بر عهده دارند و كارهاي ديگر را آقايان انجام مي دهند .
 
نمودار سازماني تشكيلات واحد صنعتي
 
مدير شركت آقاي عليرضا پرهيزگار مي باشد و معاون وي آقاي محمدعلي پرهيزگار است و كاركنان آن شامل دو كارفرما و ده پرسنل كاري تين شركت هستند همچنين كارهاي بازاريابي و اداري شركت بر عهده آقاي حسين پرهزگار مي باشد .
 
اين شركت شامل يك ساختمان دو طبقه و يك كارگاه مي باشد كه كارگاه آن واقع در بلوار شهدا مي باشد .
 
در كارگاه كاهايي از قبيل جوشكاري طراحي سازه هاي آهني و ساخت قطعات و ادوات لازم براي نصب مي باشد كهتجهيزات اين كارگاه اشمل يك جرثقيل و موتور جوش لوازم برشكاري و تراشكاري انواع كليد و پريز و كابل و غيره ميباشد .
 
نوع محصولات توليدي و خدماتي
 
اكقر كارهاي اين شركت خدماتي است و از جمله محصولفات توليدي اين واحد مي توان به ساخت و توليد سرعت گير و نصب آن در تقاطع شهر اشاره كرد .
 
و از خدمات آن نصب سيستمهاي كاكمپيوتري و توليد و نصب انواع تابلوهاي الكترونيكي و همچنين چراغهاي چشمك زن مي باشد البته اين شركت سيستمهاي حفاظتي از قبيل دزدگير را نيز طراحي و اجرا مي كند .
 
اينجانب از اول خردادماه سال جاري وارد اين شركت براي كراآموزي شدم و كارهايي از قبيل 1- لحيم كاري بر روي تابلوهاي الكترونيكي 2- نصب سيستم  3- عيب يابي بردها را انجام مي دادم .
 
ابتدا طرح مدار روي فيبر مدار چاپ مي شود و براي نصب قطعات عناصر مدارهاي آماده و به ما مي دادند و ما عناصر و قطعات (ترانزيستور ها  ، LED، مقاومت ها …) را روي برد قرار مي داديم و لحيم كاري روي انها انجام مي داديم سپس آنها را تست مي كرديم .
 
براي تست بردها از يك اهمتر ديجيتالي استفاده مي كريدم و با آن عيب يابي مي كرديم و عيب مدار را بر طرف مي كرديم.
 
پس از اينكه از عملكرد مدار مطمئن مي شديم آن را روي سيستم يا تابلو نصب مي نموديم و آن را راه اندازي مي كرديم .
 
در مورادي هم طراحهايي براي ساخت و يا اصلاح به آقاي مهندس پرهيزگار دادم كه مورد توجه ايشان قرار گرفت و آنها را جرا كرديم و خيلي خوب عمل كردند براي مثال يك طرح براي برد تابلوي فرمان دهنده چراغ چشمك زن راهنمايي ارائه دادم كه موفق بود.
 
خدمات كامپيوتر
 
اين خدمات شامل بستن كيسهاي كامپيوتر و نصب مادربرد و يگر قسمتهاي كامپيوتر بر روي كيس بود و همچنين راه اندازي سيستم كامپيوتر و ريختن برنامه روي آن بود .
 
همانطور كه در قبل گفته شد سيستمهاي كامپيوتر را نيز نصب مي كرد و قسمتهاي سخت افزار را روي كيس سوار مي كردم قسمتهاي مثل CD ROMو هرد ديسك كامپيوتر ، مودم ، كارت گرافيك و غيره .
 
بخشي از طبقه اول فروشگاه لوازم كامپيوتر و لوزام و قطعات الكترونيكي بود كه انواع ICها و ترانزيستورها ، ديودها و اهمتر ديجيتال و غيره براي فروش عرضه مي شد .
 
نصب دزدگير و سيستمهاي حفاظتي
 
كارديگر شركت نص انواع دزدگير اتومبيل و خانه و همچنين سيستمهاي حفاظتي است . سيستماي حفاظتي شامل دوربين هاي مدار بسته و سنسورهاي حرارتي و حساس به نور و يا صدا بودند كه پس از گرفتن سفارش از مشتريان اين وسايل را از تهران دريافت  مي كرديم و در خانه و يا بانكها و مغازه ها نصب مي كرديم.
 
كه در اين پروژه به نحوه پردازش و نصب سيستمهاي كامپيوتري مي پردازيم.
 
ساختار پارتيشن توسعه داده شده :
 
3/3 DOS به بالا به شماره اجازه مي دهد كه يك پارتيشن توسعه يافته را در هارد تعريف نماييد . برنامه FDISKشما را قادر مي سازد تا پارتيشن را تعريف نماييد ولي قادر به نوشتن برنامه كد در پارتيشن سكتور نمي باشد . جدول پارتيشن داراي دو رديف است . رديف اول مربوط به اولين درايو منطقي در بخشي توسعه يافته و نوع آن مي باشد. (مقدار يك يا چهار براي پارتيشن DOSيا FATدوازده بيتي يا شانزده بيتي ) . رديف دومي براي درايو منطقي دوم در بخش توسعه يافته مي باشد . به شرطي كه قسمت اول وجود داشته باشد . براي پشتيباني درايوهاي منطقي ديگر ، ساختار فوق براي درايوهاي مختلف تكرار مي شود .
 
روشهاي نوشتن اطلاعات بر روي فلاپي و هارد
 
براي نوشتن اطلاعات بر روي فلاپي و هارد ديسكها از سه روش استفاده مي شود كه در اينجا به طور خلاصه آن را بيان خواهيم كرد . براي درك اينكه اطلاعات چگونه بر روي صفحه مغناطيسي هارد و غلاپي ذخيره مي شود بايد اعداد صفر و يك را از ياد ببريم زيرا صفر و يك ها و نيستند كه بر روي صفحه مغناطيسي ذخيره مي شوند . براي نشادن دادن مكان مغناطيسي شده يا مغناطيس نشده ، اين روش غير ممكن مي باشد . شايد اين سؤال مطرح شود كه چرا ممكن است فكر نماييد كه جزء هاي مغناطيسي شده و مغناطيس نشده پشت سر هم قرار مي گيرند ولي تشخيص اين جزئيات توسط هد غير ممكن و تشخيص دو يا چند صفر پشت سر هم براي هد مشكل مي باشد . يك راه برايبرطرف نمودن اين مشكل ، استفاده از طول جزء مغناطيس و انتخاب يك زمان براي هر جزء فوق مي باشد . بخه عبارت ديگر ما نياز به يك نوع پالس براي نشان دادن هر بيت داريم اما انتخاب يك زمان ثابت براي هر بيت صفر يا يك مشكل است ، زيرا ممكن است سرعت چرخش موتور و حركت هد كند يا تند شود . براي برطرف كردن مشكلات فوق از روشهاي خاصي موصوم به كد گذاري جهت نوشتن اطلاعات استفاده مي شودكه اهم آن عبارتند از FMو MFMو RLL                                                    
 
روش FM:
 
ساده ترين روش جهت كد كردن يك ها و صفر ها بر روي يك سطح مغناطيسي ، ضبط تغيير فلوي مغناطيسي براي هر يك و يا عدم ضبط براي صفر مي باشد . اما اين روش براي زنجيره اي از صفرها مشكل مي باشد و جدا كردن صفرها از همديگر مشكل و يا هزينه گزاف ممكن مي باشد براي حل اين مشكل به روش FMكه هرگز در هارد ديسكها به كار برده نشد متوسل شدند در اين روش بين هر بيت يك پالس قرار دادند كه كار خواندن ساده و راحت شود همچنان كه در اين شكل مشاهده مي شود تغيير فلوي مغناطيسي باعث ايجاد يك پالس مدوله شده فركانس مي شود . بيت هاي اطلاعات در سيكنالهاي پالس مدوله شده است و پهناي صفر دو برابر بيتهاي يك مي باشد ولي در هر صورت بعد از هر بيت يك  پالس اضافي وجود دارد . از مزيت هاي اين روش سادگي ان و ارزان بودن مدارات سازنده آن مي باشد . ولي هر بيت از اطلاعات به دو تغيير فلوي مغناطيسي نياز دارد كه اين كار ظرفيت ديسك را به نصف كاهش مي دهد . اين روش در اكثر فلاپي ديسك هاي قديمي ( 360، 80، 160،180كيلو بايت ) مورد استفاده قرار گرفته است .
 
روش MFM:
 
براي اصلاح روش FMو كاهش تعداد تغيير فلوي مغناطيسي و در نتيجه افزايش ظرفيت ديسك ، اين روش مورد استفاده قرار گرفت . در اين روش اطلاعات به صورت زير رمز گذاري مي شوند :
 
رمز گذاري شده                              مقدار بيت اطلاعات
 
تغيير فلوي مغناطيسي                                                    1
 
تغيير فلوي مغناطيسي با ادامه به عدم تغيير فلوي مغناطيسي صفر بعد از يك صفري ديگر
 
عدم تغيير فلوي مغناطيسي با ادامه به يك تغيير فلوي مغناطيسي صفر بعد از يك، يك ديگر
 
همچنانكه مشاهده مي شود بعد از هر يك اگر صفري باشد كه بعد از آن صفر باشد تغير فلوي مغناطيسي رخ نخواهد داد ولي اگر بعد از صفر يك صفر ديگر قرار داشته باشد ، تغير فلوي مغناطيسي ايجاد خواهد شد و اين كار نياز به يك پالس در هر بيت براي جدا سازي زنجيره صفرها از يكديگر را از بين مي بربد . در اين روش نيز از سيگنال زماني جهت ذخيره بيتها استفاده شده است ولي در آن فقط از يك تغير فلوي مغناطيسي جهت صفرها و يك ها استفاده مي شود . براي ايجاد چنين فلوي مغناطيسي به يك مدار كنترل پيچيده تر و دقيقتر نياز داريم كه بالطبع قيمت را بالا مي برد . همچنانكه از شكل مشخص است اگر صفر و يك ها پشت سر هم باشند هيچ مشكلي نخواهيم داشت ، هر جا يك باشد با يك تغير فلو و هر جا صفر باشد با يك تغير فلوي مغناطيسي در يك زمان مشخص روبرو خواهيم بود (مثلاً b 101). تنها مشكل زماني خواهد بود كه به صفري كه بعد از آن يك قرار داشته باشد بر خورد نمائيم در اين صورت فاصله زماني تغير فلوحدود يك برابر و نيم زماني است كه دو تغير فلوي معمولي انجام شود ، در واقع اين مساله كار را براي طراحي مدار كنترلي آن مشكل خواهد كرد و باعث بالا رفتن قيمت آن مي شود .
 
روش RLL
 
روش جديدي براي نوشتن اطلاعات بر روي ديسك مي باشد كه ظرفيت ذخيره را به ميزان 50% نسبت به جاي تك بايت كار مي كنيد . علاوه بر اين برگرداندن اين بايت مي تواند از سوي بايت بعدي انجام شود . در واقع در اين روش با توجه به نحوه بايتهاي رمز گذاري شده ، هر بايت از اطلاعات به بايت يا بايتهاي بعدي براي بر گرداندن به حالت اوليه نيازمند است .
 
مشكل مي تواند در آخرين بايت هر سكتور به وجود آيد زيرا اين روش به چند بايت اطلاعات بعدي براي برگرداندن نياز دارد . براي برطرف سازي اين مشكل به انتهاي هر سكتور ، بيتهاي اضافه شده (توسط كنترلر هارد انجام مي شود ) كه فقط موقع خواندن اطلاعات از ديسك از آن براي كشف اطلاعات واقعي استفاده مي شود و جزء اطلاعات و محتويات سكتور محسوب نمي شود .به روش MFMافزايش مي دهد . اين روش تقريباً در تمامي هارد ديسكهاي فعلي مورد استفاده قرار مي گيرد. از روش RLLيكها در يك جهت تغير فلوي و صفرها درجهت ديگر ذخيره مي شوند. در اين روش سيگنال زماني جهت يادداشت مورد استفاده قرار نمي گيرد و خود مدار كنترل درايو اين سيگنال ها را فراهم مي كند. در واقع پالسهاي زماني جزء اطلاعات محسوب نشده و بر روي ديسك ذخيره نمي شوند . مشكل براي اين روش زماني پيش مي آيد كه چندين صفر بين دو يك قرار گيرد ، در اين روش يكها نيز نمي توانند به صورت تكرار قرار گيرند ، به عبارت ديگر كنترلر هارد ممكن است كه نتواند مكان مورد نظر را نگه دارد. تبديل صفر و يكها به يك سيگنال قابل ذخيره بر روي صفحه مغناطيسي را نشان مي دهد . روش RLLبه جاي رمز گذاري يك بيت به گروهي از بيتها توجه كرده از 2 تا 4 بيت مي تواند باشد . در روشهاي جديد طول اين بيتها به دو برابر رسيده است اما در هر صورت مشكل عدم حضور چندين صفر در بين دو عدد يك هنوز بر طرف نشده است و كار طراحي كنترلر را با مشكل مواجه مي كند . روش رمز گذاري 2 و 7 امروزه تقريباً به صورت استاندارد در آمده است و اقلب در هاردهاي جديد از آن استفاده مي شود . در اين رمز گذاري حداقل 2 عدد صفر و حداكثر 7 عدد صفر مي تواند در بين دو عدد يك قرار گيرند . اين روش ظرفيت ديسك را نسبت به MFM 50%افزايش مي دهد . روش رمز گذاري ديگر در RLLاست معروف به توسعه يافته RLLكه عبارتست از RLL 3 و 9 . در اين روش حداقل و حداكثر تعداد صفرها بين دو عدد يك به ترتيب 3 و 9 مي باشد . جدويل ذيل رمزگذاري اين روش را (RLL  ) براي حالت 2 و 7 نشان ميدهد . در يك نگاه اوليه ممكن است فكر نماييد كه يك بايت به صورت 00000001bقابل برگرداندن به حالت اوليه نيست ولي فراموش ننمائيد كه در اين حالت شما با سكتور به  كنترلرST506كنترلر فوق به عنوان اولين كنترلر هارد در دنياي كامپيوتر استفاده هاي زيادي داشته است و نام آن نشان مي دهد كه مربوط به كمپاني سيگيت مي باشد كه يكي از كار خانه هاي مهم سازنده هارد در دنيا مي باشد . حتي اكنون نيز از ساختار اين كنترلر به طور گسترده استفاده مي شود ، اين استفاده در كنترلرهاي جديد IDE، در شكل مختلف به چشم مي خورد . معمولاً هاردهاي طراحي شده توسط كنترلرST506از برچسب MFM/RLLبرخوردار مي باشد . به وسيله اين برچسب يا سوئيچ مربوط مي توانيم يكي از دو روش ذخيره سازي را براي هارد فوق انتخاب نمائيم . انتخاب حالت RLLترجيحاً برتر خواهد بود زيرا ظرفيت ذخيره سازي اطلاعات را بيشتر مي نمايد . در كنترلر استاندارد ST506هارد درايو و كنترلردو قسمت كاملاً جدا از هم مي باشند . قسمت كنترلر به صورت يك كارت در اسلات ها قرار مي گيرند . اين كنترلر مي تواند حداكثر دو عدد هارد را پشتيباني نمايد در اين كنترلر دو عدد كامل از كنترلر به هاردها وصل مي شود ، سيگنالهاي اطلاعات هر هارد به طور جداگانه 20 پين به كنترلر مربوط وصل مي شود ، و اگر دو هارد بر روي سيستم نصب باشد هر دو هارد براي قسمت كنترل خود از يك كابل مشترك 34 پين استفاده مي نمايند. بنابراين هر هارد شامل دو عدد كانكتور براي اتصال به كنترلر مربوطه مي باشد . كابل كنترل براي ارسال سيگنالهاي الكتريكي جهت انتخاب هد خواندن و نوشتن مناسب ، جستجو براي سيلندر مناسب و كابل اطلاعات جهت انتقال اطلاعات براي نوشتن به صورت سريال و آنالوگ مورد استفاده قرار مي گيرد . از ديگر وظائف كنترل كننده ، تبديل اطلاعات ديجيتال به زنجيرهايي از بيتها در سيلندرها به صورت صفر و يك مي باشد . كنترلر مي تواند مقادير ديجيتال را به سيگنالهاي مورد نياز تبديل نمايد . اين عمليات را تغير فلوگويند . اگر از روش MFMاستفاده شود ، سرعت انتقال اطلاعات به 5 مگابايت در ثانيه و (اطلاعات و سيگنالهاي كنترلي به صورت مخلوط ) و اگر از روش RLLاستفاده شود اين نرخ به 5/7 مگابايت خواهد رسيد . گر چه بايد سيگنالهاي مربوط به كنترلر از مجموعه اطلاعات جدا شود و اين امر سرعت انتقال را به ميزان چشمگيري كاهش مي دهد . همچنين مقادير گفته شده مربوط به تئوري بوده و فاكتورهايي همچون زمان انتخاب هد ، زمان دستيابي سيلندر ، و غيره اين نرخ را كاهش مي دهد و علاوه بر آن فرض بر آن است كه سكتورهايي خوانده شده در كنار همديگر قرار دارند ، كه در عمل به اين شكل نمي باشد و سكتورهاي يك فايل در نقاط مختلف هارد قرار دارند . نرخ بالتر انتقال در RLLنتيجه بازدهي بهتر ذخيره نيز مي باشد . 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.