ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    306
تعداد کل بازدید ها :
    24873890
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
گزارش کارآموزی در شرکت میل لنگ سازان
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 22.81 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 39 صفحه
تعداد بازدید : 235 مرتبه


قیمت: 2,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
دانلود گزارش کارآموزی در شرکت میل لنگ سازان
دانلود پروژه کارورزی در شرکت میل لنگ سازان
 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه
 
مكان كارآموزي
 
مجتمع كارگاهي و مجتمع آزمايشگاهي
 
تجهيزات كارگاه ريخته گري
 
مجتمع آزمايشگاهي و آزمايشگاههاي گروه مواد
 
قالبگيري مدلهاي يك تكه و ساده :
 
قالبگيري زميني
 
قالبگيري مدلهاي دو تكه با ماهيچه متحرك
 
قالبگيري co2(دي اكسيد كربن)
 
ماهيچه سازي
 
تكثير مدل و ساخت مدل صفحه‌اي
 
چدن (CAST IRON)
 
خواص مهندسي چدن خاكستري
 
طرح سوال :
 
چدن خاكستري
 
مراحل توليد چدن با گرافيت كروي :
 
چدن نشكن (چدن با گرافيت كروي) :
 
پيشنهادات :
 
 
 
مقدمه
 
دانجشويان در طول دوران تحصيلات دانشگاهي ، چه در مقطع كارداني و چه در مقطع كارشناسي هر كدام درسهاي متناسب با رشته تحصيلي خود و همچنين كارهاي عملي را مي خوانند و انجام مي دهند . پس از اتمام درس و كارهاي عملي لازم است دانشجو با مراجعه به محيط بيرون با چگونگي كار در كارگاهها و كارخانجات آشنا شود و به اصطلاح دوران تكميلي رشته خود را با انجام كار در كارخانجات بگذراند .
 
بدين منظور دانشگاه براي هر دانشجو متناسب با رشته آنان واحد كارآموزي را ارائه مي دهد  تا دانشجو با معرفي به مكان كاراموزي كار در آنجا را شروع كند و بتواند در پايان كار گزارشي از عملكرد خود در طول اين مدت را به دانشگاه ارائه دهد .
 
در اينجا اين سوال پيش مي آيد كه هدف از كارآموزي چيست ؟
 
در اصل هدف از كارآموزي آماده كردن فرد براي كار در بيرون از محيط تحصيلي خود مي باشد تا بتواند پس از اتمام درس كار در رشته تحصيلي‌اش را تجربه و انجام دهد .
 
اميدواريم همه دانشجويان در طول كارآموزي موفق و سربلند باشند .
 
مكان كارآموزي
 
من دوران كارآموزي را در مجتمع كارگاههاي آموزشي دانشگاه آزاد واحد شهر مجلسي گذراندم . مجتمع كارگاههاي آموزشي در 6 كيلومتري شرق ساختمانهاي اداري واقع شده كه بر دو قسمت كلي تقسيم مي شود :
 
مجتمع كارگاهي و مجتمع آزمايشگاهي
 
در مجتمع كارگاهي 6 كارگاه بزرگ واقع شده است كه اسامي آنها عبارتند از:
 
كارگاه مدلسازي، جوشكاري، تأسيسات، ريخته گري، ماشين‌آلات و تراشكاري.
 
در هر كدام از اين كارگاهها متناسب با رشته دانشجويان كارهاي جداگانه اي انجام مي گيرد . در كارگاه مدلسازي به تهيه مدل جهت انجام قالبگيري و ريخته گري مي پردازند . در كارگاه جوشكاري قطعات و وسايلي كه احتياج به جوشكاري دارند ، جوشكاري مي شوند .
 
كارگاه تأسيسات مربوط به تأسيسات ساختماني و طرز كارانها مي باشد كه دانشجويان در آن آموزش لازم در اين زمينه را مي بينند . كارگاه ريخته گري توليد قطعات و مذاب ريزي ، به صورت دستي را بر عهده دارد ، كارگاه ماشين‌آلات تعمير و تنظيم موتورهاي بنزيني و ديزلي را آموزش مي دهد و كارگاه تراشكاري هم ، تراشكاري قطعات ساده و دوار را بر عهده دارد .
 
بخش دوم كارگاههاي آموزشي شامل آزمايشگاهها مي باشد كه در مجاورت ساختمانهاي اداري و آموزشي واحد قرار دارد و به شرح زير مي باشد :
 
آزمايشگاه ترموديناميك ، آزمايشگاه شيمي ، سيالات ، آزمايشگاههاي گروه مواد كه خود شامل : آزمايشگاه مصالح قالبگيري و آزمايشگاه خواص مكانيكي و آزمايشگاه متالوگرافي و آزمايشگاه عمليات حرارتي مي باشد ، آزمايشگاههاي مدار الكترونيك و مخابرات .
 
 
تجهيزات كارگاه ريخته گري
 
در كارگاه ريخته گري به طور كلي به وسيله مدل و ماسه در درجه ، كار قالبيگري را انجام داده و سپس با استفاده از كوره و بوته مذاب را آماده مي سازند و داخل درجه قالبگيري ريخته و پس از منجمد شدن مذاب و سرد شدن قطعه مورد نظر را كه شكلي دقيقاً مثل مدل دارد ، را از داخل ماسه خارج مي كنند . اما كل اين مراحل كه به سادگي بيان شد احتياج به مدت  زمان طولاني و تجهيزاتي دارد . در زير تجهيزاتي كه جهت توليد يك قطعه به كار گرفته مي شود را بيان مي كنيم :
 
1-  ماسه : اولين ماده‌اي كه براي قالب گري لازم و احتياج است ، ماسه نام دارد . اين ماسه در كارگاه ريخته گري خود به چهار نوع مختلف تقسيم بندي مي شود :
 
الف) ماسه طبيعي
 
ب) ماسه مصنوعي
 
ج) ماسه CO2
 
د) ماسه چراغي
 
1-1)  ماسه طبيعي : به ماسه اي اطلاق مي شود كه به صورت طبيعي بدست آمده باشد و همان ماسه هايي است كه در كنار رودخانه ها قرار دارد و از آنجا براي قالبيگري به كارگاه آورده مي شود . در اين نوع ماسه چسب مصنوعي به كار برده نمي شود ، بلكه همان 5 الي 6 درصد خاك رس موجود در آن به همراه آب نقش چسب را بازي مي كند و به ماسه استحكام لازم را  مي دهد .
 
از مهمترين مزاياي اين نوع ماسه را حتي تهيه كردن آن با هزينه كم و ريزدانه بون اين نوع ماسه مي باشد . اما در كنار اين مزايا اين نوع ماسه تحمل حرارتي كمي دارد و زود زينتر مي شود كه از عيوب آن محسوب مي شود
 
1-2)  ماسه مصنوعي : اين ماسه كه نسبت به ماسه طبيعي مصرف بيشتري دارد تشكيل شده است از 5 الي 6 درصد چسب بنتونيت و 3 الي 4 درصد آب كه هنگامي كه با هم مخلوط مي شوند ماسه چسبندگي خوبي پيدا مي كند . اين نوع ماسه از خرد كردن و آسيا كردن سنگهاي رودخانه‌اي و ماسه‌اي بدست مي آيد كه نسبت به ماسه طبيعي درشت دانه تر و با هزينه بيشتري بدست مي آيد ولي داراي تحمل حرارتي بالايي است و مثلاً در مقابل مذاب چون كه نزديك به C1500 حرارت دارد ، نمي سوزد .
 
1-3)  ماسه CO2(دي اكسيد كربن) : اين ماسه در حالت طبيعي خشك است ولي هنگامي كه به مقدار 6% به آن چسب سيليكات سديم (آب شيشه) اضافه مي شود ، حالت تر شوندگي پيدا مي كند و مي توان با ان كار قالبگيري و يا ماهيچه سازي را انجام داد . مخلوط اين ماسه با چسب سيليكات سديم هنگامي كه در معرض گاز C02قرار گيرد سخت و محكم مي شود . به همين دليل به ماسه CO2معروف است .
 
1-4)  ماسه چراغي : اين نوع ماسه كه داراي رنگ زرد است بيشتر براي ماهيچه سازي بكار مي رود و هنگامي كه در معرض حرارت و آتش قرار گيرد ، سخت و محكم مي شود به همين دليل به ماسه چراغي معروف است .
 
2- مدل : مدل عبارتست از شكلي شبيه به قطعه توليدي ، از جنس چوب يا آلومينيوم كه ان را در ماسه قرار داده و قالبگيري مي كنيم . سپس مدل را از ماسه خارج مي كنيم . حفره بوجود امده توسط مدل را قالب مي گوئيم كه شكلي قطعه مورد نظر است مدلها داراي انواع مختلفي هستند كه اسامي آنها عبارتند از :
 
الف) مدلهاي ساده كه در درجه زيري قرار مي گيرند و اكثراً از جنس چوب مي باشند .
 
ب) مدلهاي دو تكه يا چند تكه كه همانطور كه از اسم انها استنباط مي شود ، داراي تكه هايي هستند . هر كدام از اين تكه هاي مدل در يك درجه قالبيگري مي شوند كه در داخل قالب به وسيله پين و جاپين آنها را روي همديگر قرار        مي دهند .
 
ج) مدلهاي صفحه‌اي كه هر دو تكه مدل بر روي يك صفحه مونتاژ مي شوند و كار قالبگيري را براي ما آسان مي كنند .
 
3-1) ابزارهاي قالبگيري : ابزارهايي كه براي يك قالبگيري مورد نياز است عبارتند از :
 
3-1) درجه قالبگيري : كه عبارتست از محفظه‌اي چهار گوش كه مدل و ماسه را در آن قرار مي دهيم . درجه قالبگيري از دو لنگه تشكيل شده است كه به وسيله پين و جاپين بر روي همديگر قرار مي گيرند .
 
3-2) كوبه : وسيله اي است براي كوبيدن ماسه بر روي مدل، تا ماسه شكل مدل را به خود بگيرد .
 
3-3) پودر تالك (جدايش) : كه بين ماسه و مدل و يا بين ماسه دو درجه       مي زنند كه از چسبندگي ماسه به همديگر يا به مدل جلوگيري كند .
 
3-4) ابزار قاشقي و پاشنه : ابزاري است كه به وسيله آن تعميرات قالب را انجام     مي دهيم و كانالهاي اصلي و فرعي راهگاه را در ماسه ايجاد مي كنيم .
 
3-5) قلم مو و آب : كه براي خيس و مرطوب كردن ماسه اطراف مدل بكار        مي روند و از خراب شدن ماسه توسط مدل ، جلوگيري مي كنند .
 
4- كوره ها و وسايل تهيه مذاب :
 
در كارگاه ريخته گري دو كوره وجود دارد : كوره زميني يا بوته اي و كوره شعله اي يا دوار
 
كوره زميني بيشتر براي ذوب آلياژهاي آهني مثل چدن و آلياژهاي غير آهني مثل آلومينيوم ، مس ، برنج ، و ……بكار مي رود . بدين ترتيب كه بوته را مثلاً از آلومينيوم پر كرده و داخل كوره قرار مي دهيم و پس از ذوب شدن بوته را به وسيله طوقچه يا انبر بيرون مي آوريم و داخل كمچه قرار داده و دو نفر اين طرف و آن طرف كمچه را گرفته و آماده مذاب ريزي داخل قالب مي شوند . سوخت اين كوره از گازوئيل است كه به وسيله هواي كه از دم و يا بازدم برقي به همراه سخت داخل كوره مي شود ، گازوئيل را پودر كرده و باعث مي شود كه راندمان حرارتي كوره بالا رود .
 
كوره شعله اي يا دوار تشكيل شده است از بدنه ، شاسي ، موتور جهت گرداندن كوره و شعله گير . اين كوره بيشتر براي ذوب چدن بكار مي رود . بدين ترتيب كه چدنها داخل محفظه كوره دوار قرار داده و طي تماس شعله با چدنها ، آنها را ذوب مي كند . درهمين حين كوره به وسيله موتور و چدنهايي كه در زير كوره قرار دارد مي چرخد و شعله گير هم جلوي اتلاف حرارت شعله را گرفته و هواي گرم را به طرف بادزن برقي هدايت مي كند تا به وسيله هواي گرم راندمان حرارتي كوره بالا رود . بوسيله چرخاندن كوره و قرار دادن بوته در زير كوره مذاب چدن را از داخل كوره به قالبها انتقال مي دهيم .

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.