ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    14 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    14 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    396
تعداد کل بازدید ها :
    24873980
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
روزنامه نگاری الکترونیک فرصت و محدودیت ها
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 31.13 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 40 صفحه
تعداد بازدید : 125 مرتبه


قیمت: 1,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -2

فروشنده ی فایل

20002014
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع تحقیق : 

روزنامه نگاری الکترونیک : فرصت ها و محدودیت ها

این مقاله با فرمت ورد میباشد

فهرست مطالب

عنوان:

چکیده

مقدمه

امتيازات و ويژگي‌هاي روزنامه‌هاي الكترونيك

مشكلات روزنامه نگاري الكترونيكي

نتیجه گیری

منابع

 

چكيده
اين مقاله بابرشمردن امتيازات روزنامه نگاري الكترونيكي به اين پرسش پاسخ خواهد داد كه آيا اينامتيازات قدرت تغييرات اجتماعي و سياسي را افزايش داده است؟ سه امتياز برجسته جستجودر اينترنت به طور كلي و جستجوي خبر و گزارش‌هاي خبري به طور خاص تعاملي، فرامتني،و چند رسانه اي بودن است. اين امتيازات تحول شگرفي در خبررساني و خبرخواني اينترنتيايجاد كرده‌اند كه تفاوت‌هاي زيادي با شيوه‌ها و رسانه‌هاي مرسوم دارد. آگاه‌سازيبه جاي اقناع، كنترل بيشتر از سوي استفاده كننده، برقراري ارتباط به صورت دو سويه وجايگزيني آن با ارتباط يك سويه، فعاليت بيشتر از طرف استفاده‌كننده، و برقراريارتباط در زمان‌هاي انعطاف‌پذير از جمله اين تفاوتهاست. اما، همه جنبه‌هايروزنامه‌نگاري الكترونيك مثبت و اميدوار كننده نيست. بلكه تنها مي‏توان ادعا كرد كهچشم‌اندازها و فرصت‌هايي فراهم شده است در عين حال كه مشكلات و نگراني‌هايي هم وجوددارد. عدول از معيارهاي عينيت، عدم اصالت و اعتبار منابع خبر، و نبودن آزادي مطلوبو مورد انتظار براي انتقاد از قدرت سياسي و اقتصادي، گرچه با شدت كمتري نسبت بهرسانه هاي چاپي و راديو و تلويزيون، همچنان وجود دارد. از همه مهمتر اينكهروزنامه‌نگاري الكترونيك و نقش آن در تغييرات اجتماعي و سياسي را نمي‌توان بدونتعامل با گروههاي شهروندي، فعالان سياسي و اجتماعي و احزاب سياسي مطالعه كرد.
واژگان کليدی:تعاملي، فرامتني، چند رسانه اي، عينيت، اعتبار منابعخبر، تغيير اجتماعي و سياسي
مقدمه
روزنامه‌نگاري الكترونيك بخشياز فعاليت روزنامه‌نگاري و رسانه‌اي در جوامع و كشورهايي شده است كه با تسامح و بادرجاتي كمتر يا بيشتر جوامع اطلاعاتي يا جوامع شبكه‌اي خوانده شده‌اند. اگر ايناصطلاح حاكي از يك تمايز اساسي و بنيادي نباشد حداقل تفاوت‌هايي را در مقايسه جوامعحال حاضر با جوامع يك نسل پيشتر يا بيشتر از آن نشان ميدهد. گردش اطلاعات ازمهمترين اين تفاوت‌ها است كه بخشي از آن خبررساني است.
با استفاده از اينترنت ودسترسي به سايت‌هاي خبري وابسته به رسانه‌هاي مرسوم يعني روزنامه‌ها و شبكه‌هايتلويزيوني و سايت‌هاي مستقل از آنها مي‌توان با سرعت و سهولت به حجم بسيار زيادي ازاطلاعات و اخباري كه ساعت به ساعت تازه مي‌شود دسترسي پيدا كرد. هزاران روزنامهالكترونيك خبرهاي ملي و بين‌المللي را به صورت دسترس عام در اختيار مي‌گذارند و درمواردي سايت‌هاي گوناگون، از جمله روزنامه‏‏هاي مهمي همچون نيويورك تايمز، خبرهايكلي يا موضوعي را بنا به درخواست كنندگان با پست الكترونيك در اختيار آنهامي‌گذارند.
نشريه‌هاي الكترونيك به روي شبكه جهاني اينترنت به شكل‌هاي مختلفيعرضه مي‌شوند:
1-
نسخه فشرده روزنامه چاپي به صورت تصويريدر اين شكل متنروزنامه چاپي مرور شده و بر روي صفحه كامپيوتر قابل خواندن است ولي امكان جست‌وجوبراي موضوعات خاص نيست.
2- روزنامه‌هاي الكترونيك خاص جست‌وجوشكل اينروزنامه‌ها در صفحه كامپيوتر با شكل روزنامه چاپي تفاوت دارد ولي امكان جست‌وجويموضوعي وجود دارد و مطالب آن ممكن است هر ساعت جديد شود. اكثر روزنامه‌هايالكترونيك خارجي به اين شكل است. در حال حاضر روزنامه همشهري به اين شكل است

 3- تركيب شكل اول و دومبرخي روزنامه‌ها نيم صفحه اول روزنامه چاپي را بهصورت تصويري و بقيه را به صورت قابل جست‌وجو عرضه مي‌كنند. روزنامه شرق تا شهريور1385 به اين صورت ارايه مي‌شد. روزنامه كيهان در حال حاضر به اين صورت در شبكه ديدهمي شود


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.