ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    6 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    6 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    130
تعداد کل بازدید ها :
    24899165
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی تاثیر ناخالصی های آب تغذیه بر خوردگی لوله های بویلر
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 91.43 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 12 صفحه
تعداد بازدید : 328 مرتبه


قیمت: 3,400 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -8

فروشنده ی فایل

roham1986
سایر فایل ها
توضیحات :

 موضوع :بررسی تاثیر ناخالصی های آب تغذیه بر خوردگی لوله های بویلر

 

فهرست

چکیده

مقدمه

یافته ها

بحث

نتیجه گیری

منابع 

 

چکیده

لوله های بویلر به دلیل شرایط خاص بهره برداری، د رمعرض عوامل تخریب متعددی قرار دارند. این عوامل از یک سو به خواص ماده بکار رفته و از سوی دیگر به شرایط کاکرد لوله ها (شامل میدان تنشی، شرایط محیطی و ... ) باز می گردند.

درنیروگاه رامین اهواز واقع در استان خوزستان دلیل اصلی بروز خوردگی لوله های سوپر هیتر روی هیتر وجود ناخالصی هایی است که در آب تغذیه نیروگاه استفاده می شود و منجر به بروز خوردگی های متعدد از درون لوله ها و خسارت جبران ناپذیر می شود که بعضا منجر به خارج شدن این قسمت ها از مدار جهت تعمیر و تعویض لوله های آسیب دیده می شود. بررسی انواع خوردگی های موجود در لوله های بویلر و علل ایجاد این خوردگی ها کمک به جلوگیری از بروز این مشکلات می کند.

واژه های کلیدی:خوردگی، لوله ، بویلر، ناخالصی ، آب تغذیه

مقدمه

امروزه تصمیمات در رابطه با استراتژی بهره برداری، تعمیرات، جایگزینیی و یا تعویض قطعات از مهمترین مسایل است که صنعت کشورمان با آن مواجه است. تحقیقات نشان می دهند که هزینه افزایش عمر نیورگاه های موجود فقط 20 تا 30 درصد هزینه ساخت آن است؛ عمر نیروگاه های بخاری در حدود 30 سال، گازی 20سال و آبی 40سال می باشد.

تعداد نیروگاه های بخاری که به پایان عمر طراحی 30ساله خود نزدیک می شوند روز به روز در حال افزایش است.ناخالصی های موجود در آب تغذیه، علیرغم عملیات تصفیه و بهسازی، درکل مجموعه اکونومایزر، ری هیتر، سوپر هیتر و حتی توربین ها در گردش بوده و در هر کدام از آنها می تواند مشکلات خوردگی را ایجاد نماید. جمع شدن رسوبات در محل هایی که جریان راکد می ماند مثل زانویی لوله ها، محل های جوشکاری و تعمیرات، همیشه از عمده ترین محل های تخریب در نیروگاه ها هستند.

شدت و میزان خوردگی، قطعا به نوع رسوبات و میزان جمع شوندگی آنها بستگی دارد. از عوامل اصلی خوردگی و سوراخ شدن لوله ها، خصوصا ری هیترها، خوردگی ناشی از سدیم یا به عبارتی سود است.

تاثیر دیگر رسوبات در کل، ایجاد نقاط گرم شدن موضعی و بیش گرمایی است که در لوله های سوپر هیتر بوجود می آید. بویلر واحدهای بخار از اجزای کلیدی می باشد که در صورت خرابی آن، واحد باید از شبکه خارج شود. شکست لوله های بویلر و بویژه لوله های سوپر هیتر همچنان از دلایل اصلی خارج شده بویلر و در نتیجه واحدهای بخاری است .

بررسی تاثیر ناخالصی های آب تغذیه بر خوردگی لوله های بویلر


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.