ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    3005
تعداد کل بازدید ها :
    24894538
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
آموزش و پرورش کودکان استثنائی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 52.08 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 72 صفحه
تعداد بازدید : 488 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 53

فروشنده ی فایل

amirali
سایر فایل ها
توضیحات :
آموزش و پرورش کودکان استثنائی
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه     2
 
بيان مسئله           3
 
ضرورت پژوهش5
 
هدف پژوهش       6
 
فرضيات پژوهش  7
 
روش پژوهش      7
 
كليد واژه ها         8
 
 
 
فصل دوم : پيشنيه و تاريخچه پژوهش
 
مفهوم مديريت       14
 
مكتب ها و نظريه هاي مديريت         15
 
مديريت علمي       16
 
مديريت علمي تيلور            18
 
مديريت اداري      20
 
عناصر مديريت    21
 
برنامه ريزي        21
 
سازماندهي          22
 
هدايت و انگيزش   22
 
نظارت و ارزشيابي   23
 
 هماهنگي23
 
نظريه هاي كلاسيك مديريت             24
 
محدوديتهاي نظريه هاي كلاسيك       25
 
سير تحولات نظريه هاي سازمان و مديريت     26
 
طبقه بندي هاي  تاريخي نظريه هاي سازمان و مديريت   27
 
اهميت و ضرورت مديريت  28
 
تعريف مديريت آموزش و پرورش     30
 
تاريخچه برنامه ريزي آموزش و پرورش        31
 
اهميت تدريس       33
 
تدريس و آموزش   35
 
تاريخچه عقب ماندگي ذهني در جهان  36
 
تعريف عقب ماندگي ذهني    39
 
طبقه بندي طبق درجه  كم هوشي       42
 
 مونته سوري        43
 
نظام آموزشي دكودر          45
 
 هدف ها و مقاصد  46
 
سازمان دهي برنامه هاي آموزشي     47
 
برنامه كلاسي پيش از رفتن به مدرسه48
 
تاريخچه برنامه آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهني در ايران    50
 
نقش مادران و پدران كودكان استثنايي52
 
چه كاري از دست مديران و معلمان ساخته است ؟          53
 
نقش مديران در بهسازي بهداشت رواني معلمان و دانش آموزان عقب مانده    55
 
بهداشت رواني      57
 
 
 
فصل سوم :‌ روش اجراي پژوهش
 
مقدمه     59
 
طرح تحقيق         59
 
جامعه آماري        60
 
ابزار تحقيق         60
 
روش اجرا          61
 
روش آماري        62
 
روش تجزيه و تحليل داده ها            62
 
چگونگي گردآوري داده ها   63
 
محدوديت هاي  تحقيق         63
 
ارائه پيشنهادات مديران در رابطه با موفقيت در كارشان  63
 
تحقيقات انجام شده در داخل و خارج از ايران در اين خصوص     64
 
فهرست منابع       69
 
 
 
مقدمه
 
توجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنايي و عقب مانده ي ذهني يعني افرادي كه به دلايل خاص جسماني و ذهني –رواني –عاطفي نمي توانند از برنامه هاي عادي آموزشي به نحو مطلوب بهره مند گردد .
 
از نشانه هاي پيشرفت و اصالت و قوت و غناي فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
 
كوشش در جهت شناسايي و برنامه ريزي و ايجاد تسهيلات آموزشي هر چه بيشتر براي كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهني كه عمدتاً به دليل نياز فوق العاده از اولويت خاصي برخوردارند ،‌گامي در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگي است .
 
مطابق ارقام و آمار بين المللي حدود 10 الي 15 درصد از كل دانش آموزان سنين مدرسه رو در هر جامعه اي به نحوي از انحاء نياز به كل برنامه هاي آموزشي ويژه و خاص دارند ،‌در اين رهگذر از جمله مسائل و مشكلات و موانع عمده كمبود قابل ملاحظه نيروي انساني متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش هاي آموزش و پرورش استثنايي است ،‌در اين ميان نقش مديران به عنوان الگو براي اوليا و مربيان از اهميت ويژه اي برخوردار است ، زيرا كارآيي و اثربخشي هر سازمان تا حد قابل ملاحظه اي به نحوه مديريت و كاربرد صحيح و مؤثر منابع انساني بستگي دارد . بنابراين مديران مدارس كودكان عقب مانده ذهني بايد به دانش و بينش لازم جهت مواجه شدن و حل مشكلات اين عامل پيچيده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنايي و عقب مانده ي ذهني يعني افرادي كه به دلايل خاص جسماني و ذهني –رواني –عاطفي نمي توانند از برنامه هاي عادي آموزشي به نحو مطلوب بهره مند گردد .
 
از نشانه هاي پيشرفت و اصالت و قوت و غناي فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
 
كوشش در جهت شناسايي و برنامه ريزي و ايجاد تسهيلات آموزشي هر چه بيشتر براي كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهني كه عمدتاً به دليل نياز فوق العاده از اولويت خاصي برخوردارند ،‌گامي در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگي است .
 
مطابق ارقام و آمار بين المللي حدود 10 الي 15 درصد از كل دانش آموزان سنين مدرسه رو در هر جامعه اي به نحوي از انحاء نياز به كل برنامه هاي آموزشي ويژه و خاص دارند ،‌در اين رهگذر از جمله مسائل و مشكلات و موانع عمده كمبود قابل ملاحظه نيروي انساني متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش هاي آموزش و پرورش استثنايي است ،‌در اين ميان نقش مديران به عنوان الگو براي اوليا و مربيان از اهميت ويژه اي برخوردار است ، زيرا كارآيي و اثربخشي هر سازمان تا حد قابل ملاحظه اي به نحوه مديريت و كاربرد صحيح و مؤثر منابع انساني بستگي دارد . بنابراين مديران مدارس كودكان عقب مانده ذهني بايد به دانش و بينش لازم جهت مواجه شدن و حل مشكلات اين عامل پيچيده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنايي و عقب مانده ي ذهني يعني افرادي كه به دلايل خاص جسماني و ذهني –رواني –عاطفي نمي توانند از برنامه هاي عادي آموزشي به نحو مطلوب بهره مند گردد .
 
از نشانه هاي پيشرفت و اصالت و قوت و غناي فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
 
كوشش در جهت شناسايي و برنامه ريزي و ايجاد تسهيلات آموزشي هر چه بيشتر براي كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهني كه عمدتاً به دليل نياز فوق العاده از اولويت خاصي برخوردارند ،‌گامي در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگي است .
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.