ورود کاربران
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین
وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
8 نفر
اعضا :
0 نفر
مجموع :
8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
3005
تعداد کل بازدید ها :
24894538
گزارشات سایت
فايل هاي رايگان:
105 فايل
فایل های غیر رایگان :
4,490 فايل
فایل های ويژه:
220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
2,243 كاربر
آموزش و پرورش کودکان استثنائی
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 52.08 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 72 صفحه
تعداد بازدید : 488 مرتبه
حجم فایل : 52.08 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 72 صفحه
تعداد بازدید : 488 مرتبه
قیمت:
4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
توضیحات :
آموزش و پرورش کودکان استثنائی
فهرست مطالب
مقدمه 2
بيان مسئله 3
ضرورت پژوهش5
هدف پژوهش 6
فرضيات پژوهش 7
روش پژوهش 7
كليد واژه ها 8
فصل دوم : پيشنيه و تاريخچه پژوهش
مفهوم مديريت 14
مكتب ها و نظريه هاي مديريت 15
مديريت علمي 16
مديريت علمي تيلور 18
مديريت اداري 20
عناصر مديريت 21
برنامه ريزي 21
سازماندهي 22
هدايت و انگيزش 22
نظارت و ارزشيابي 23
هماهنگي23
نظريه هاي كلاسيك مديريت 24
محدوديتهاي نظريه هاي كلاسيك 25
سير تحولات نظريه هاي سازمان و مديريت 26
طبقه بندي هاي تاريخي نظريه هاي سازمان و مديريت 27
اهميت و ضرورت مديريت 28
تعريف مديريت آموزش و پرورش 30
تاريخچه برنامه ريزي آموزش و پرورش 31
اهميت تدريس 33
تدريس و آموزش 35
تاريخچه عقب ماندگي ذهني در جهان 36
تعريف عقب ماندگي ذهني 39
طبقه بندي طبق درجه كم هوشي 42
مونته سوري 43
نظام آموزشي دكودر 45
هدف ها و مقاصد 46
سازمان دهي برنامه هاي آموزشي 47
برنامه كلاسي پيش از رفتن به مدرسه48
تاريخچه برنامه آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهني در ايران 50
نقش مادران و پدران كودكان استثنايي52
چه كاري از دست مديران و معلمان ساخته است ؟ 53
نقش مديران در بهسازي بهداشت رواني معلمان و دانش آموزان عقب مانده 55
بهداشت رواني 57
فصل سوم : روش اجراي پژوهش
مقدمه 59
طرح تحقيق 59
جامعه آماري 60
ابزار تحقيق 60
روش اجرا 61
روش آماري 62
روش تجزيه و تحليل داده ها 62
چگونگي گردآوري داده ها 63
محدوديت هاي تحقيق 63
ارائه پيشنهادات مديران در رابطه با موفقيت در كارشان 63
تحقيقات انجام شده در داخل و خارج از ايران در اين خصوص 64
فهرست منابع 69
مقدمه
توجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنايي و عقب مانده ي ذهني يعني افرادي كه به دلايل خاص جسماني و ذهني –رواني –عاطفي نمي توانند از برنامه هاي عادي آموزشي به نحو مطلوب بهره مند گردد .
از نشانه هاي پيشرفت و اصالت و قوت و غناي فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
كوشش در جهت شناسايي و برنامه ريزي و ايجاد تسهيلات آموزشي هر چه بيشتر براي كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهني كه عمدتاً به دليل نياز فوق العاده از اولويت خاصي برخوردارند ،گامي در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگي است .
مطابق ارقام و آمار بين المللي حدود 10 الي 15 درصد از كل دانش آموزان سنين مدرسه رو در هر جامعه اي به نحوي از انحاء نياز به كل برنامه هاي آموزشي ويژه و خاص دارند ،در اين رهگذر از جمله مسائل و مشكلات و موانع عمده كمبود قابل ملاحظه نيروي انساني متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش هاي آموزش و پرورش استثنايي است ،در اين ميان نقش مديران به عنوان الگو براي اوليا و مربيان از اهميت ويژه اي برخوردار است ، زيرا كارآيي و اثربخشي هر سازمان تا حد قابل ملاحظه اي به نحوه مديريت و كاربرد صحيح و مؤثر منابع انساني بستگي دارد . بنابراين مديران مدارس كودكان عقب مانده ذهني بايد به دانش و بينش لازم جهت مواجه شدن و حل مشكلات اين عامل پيچيده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنايي و عقب مانده ي ذهني يعني افرادي كه به دلايل خاص جسماني و ذهني –رواني –عاطفي نمي توانند از برنامه هاي عادي آموزشي به نحو مطلوب بهره مند گردد .
از نشانه هاي پيشرفت و اصالت و قوت و غناي فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
كوشش در جهت شناسايي و برنامه ريزي و ايجاد تسهيلات آموزشي هر چه بيشتر براي كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهني كه عمدتاً به دليل نياز فوق العاده از اولويت خاصي برخوردارند ،گامي در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگي است .
مطابق ارقام و آمار بين المللي حدود 10 الي 15 درصد از كل دانش آموزان سنين مدرسه رو در هر جامعه اي به نحوي از انحاء نياز به كل برنامه هاي آموزشي ويژه و خاص دارند ،در اين رهگذر از جمله مسائل و مشكلات و موانع عمده كمبود قابل ملاحظه نيروي انساني متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش هاي آموزش و پرورش استثنايي است ،در اين ميان نقش مديران به عنوان الگو براي اوليا و مربيان از اهميت ويژه اي برخوردار است ، زيرا كارآيي و اثربخشي هر سازمان تا حد قابل ملاحظه اي به نحوه مديريت و كاربرد صحيح و مؤثر منابع انساني بستگي دارد . بنابراين مديران مدارس كودكان عقب مانده ذهني بايد به دانش و بينش لازم جهت مواجه شدن و حل مشكلات اين عامل پيچيده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنايي و عقب مانده ي ذهني يعني افرادي كه به دلايل خاص جسماني و ذهني –رواني –عاطفي نمي توانند از برنامه هاي عادي آموزشي به نحو مطلوب بهره مند گردد .
از نشانه هاي پيشرفت و اصالت و قوت و غناي فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
كوشش در جهت شناسايي و برنامه ريزي و ايجاد تسهيلات آموزشي هر چه بيشتر براي كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهني كه عمدتاً به دليل نياز فوق العاده از اولويت خاصي برخوردارند ،گامي در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگي است .
نظرات کاربران :
نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.