ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    742
تعداد کل بازدید ها :
    24898825
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
تاثیر مدیریت بر فروش
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,مدیریت,متفرقه,متفرقه
حجم فایل : 874.34 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 71 صفحه
تعداد بازدید : 956 مرتبه


قیمت: 6,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 44

فروشنده ی فایل

doosti
سایر فایل ها
توضیحات :

آماده پرینت

 با فرمت word و قابل ویرایش می باشد.

شامل پرسشنامه می باشد.

 

تاثیر مدیریت بر فروش

فهرست مطالب

فصل اول:

بیان مسئله و کلیات

موضوع تحقیق:                                                                                                 2         

مقدمه:                                                                                                             3

واژه های کلیدی:                                                                                             4

تاریخچه تحقیق:                                                                                               4

 فرضیات تحقیق:                                                                                              6

اهداف:                                                                                                             6

سوالات ویژه تحقیق:                                                                                         7

تعاریف عملیاتی:                                                                                              7

اهمیت و ضرورت تحقیق:                                                                                 11

محدودیت ها:                                                                                                   12

متغیرهای تحقیق:                                                                                             13

فصل دوم:

سابقه تحقیق

پیشینه تحقیق                                                                                                      15

استراتژی های اصلی                                                                                        18

انتخاب استراتژی                                                                                             19

اجرای استراتژی                                                                                              19

BostonCansulting Group

معیار های استراتژی اثر بخش                                                                         22

فرآیند مدیریت استراتژیک                                                                             24

فصل سوم:

روش اجرای تحقیق

روش اجرای تحقیق:                                                                                         28

جامعه آماری:                                                                                                  28

نمونه:                                                                                                               28

روش نمونه گیری:                                                                                           28

روش گردآوری اطلاعات :                                                                               29

 

 

فصل چهارم و پنجم:

(یافته ها و تجزیه و تحلیل یافته ها)

 

فصل ششم :

خلاصه تحقیق و نتیجه گیری

جمع بندی:                                                                                                       59

نتیجه گیری:                                                                                                    60

قبول یا رد فرضیه ها:                                                                                        61

منابع                                                                                                                64

ضمائم                                                                                                              65

پرسشنامه                                                                                                         66

 

مقدمه:

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافته‌اند و چرا برخی از شرکت‌های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت بین الملل رسیده‌اند؟ آیا در این مورد فکر کرده‌اید که چرا برخی از مؤسسات، نوسان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه می‌کنند و در مقابل برخی از سازمان‌ها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز می‌مانند؟ به عقیده بسیاری از متخصصان علم مدیریت پاسخ بسیاری از این گونه سئوالات را باید در مفاهیمی به نام «استراتژی» و «مدیریت استراتژیک» جستجو کرد. در این مقاله سعی شده است نگاهی گذرا بر مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن در سازمان‌ها داشته باشیم.

از لحاظ مفهومي مديريت استراتژيك با تحول در تئوري‌هاي مديريت همگامي دارد. مكاتب كلاسيك رفتاري و كمي مديريت بر جنبه‌هايي از سازمان و عملكرد آن تأكيد مي‌كردند كه توسط مديريت قابل كنترل بود. مسايلي از قبيل برنامه‌ريزي توليد، رفتار زيردستان، بهبود محيط كار، نقش گروههاي غيررسمي در بازدهي كار، مدل‌هاي كمي تصميم‌گيري و غيره. ليكن هرگز فضاي سياسي جامعه ، احساس افراد و نهادهاي خارج از سازمان، مسأله اصلي آنها نبود. چرا كه محيط از ثباتي نسبي برخوردار بود و چنين نيازي هم احساس نمي شد. به تدريج با رشد مستمر اقتصادي، اوضاع قابل اطمينان محيطي از ميان رفت و تغييرات و حوادث شتابنده اي در جهان اتفاق افتاد. لذا تغييرات و دگرگوني هاي سريع و پيچيده‌ جامعه و تأثير آن بر رشد و توسعه‌ شركت‌ها موجب شد كه مديران توجه خود را به محيط سازمان معطوف گردانند و مفاهيمي مانند سيستم، اقتصاد، برنامه‌ريزي بلند مدت، استراتژي و فرايند مديريت استراتژيك مورد توجه صاحب‌نظران مديريت قرار گيرد. اين مفاهيم و نظريات پاسخ علم مديريت به دگرگوني و تغييرات وسيع اقتصادي واجتماعي بود.

توجه به محيط، آگاهي از تاثير متغيرهاي محيطي و ارائه‌ چشم اندازي از فعاليت آينده براي سازمان‌ها، لزوم آمادگي براي برخورد با تغييرات مداوم را توجيه مي كند. وجود عدم قطعيت هاي محيطي (Uncertainities) در مسايل سازماني به لحاظ مبهم بودن و طبيعت احتمالي رخدادهاي آتي و آمادگي سازمان‌ها جهت تغيير، برخوردي متفاوت با تغيير، نوع تصميمات‌، عوامل جديد مؤثر بر تصميم‌گيري و قطعيت در مورد تغييرات آينده، توجه به استفاده از مدل مديريت استراتژيك را افزون تر مي كند.


واژه های کلیدی:

استراتژی، مدیریت استراتژیک، فروش ، سیستم، تفکر سیستمی، برنامه ریزی استراتژیک

 

تاریخچه تحقیق:

روند تکاملی مدیریت استراتژیک قبل از انقلاب صنعتی : انسانها برای ادامه حیات خود کار می کردند و به این ترتیب غالبا به اندازه نیاز خود تولید می کردند. تغییر این ساخت فکری بعد از انقلاب صنعتی جای خود را به فعالیت معطوف به هدف سود واگذار کرد.

این تغییر ذهنیت صنایع دستی و واحدهای تولیدی پراکنده و کوچک را زیر یک سقف جمع کرده و متمرکز ساخت. بدین ترتیب بعد از انقلاب صنعتی تعداد و بزرکی سازمانها رو به افزایش گذاشت و تنوع فعالیت ها و پیچیدگی ساختارهایشان آغاز شد.

در نتیجه این پیشرفتها- سازمانها به صورت تشکل های حاکم  جوامع  درآمدند.در فرهنگ مدیریت به این پیشرفتها انقلاب (تحول) اداری نام داده می شود.

با ادامه این روند نیاز به قشر اداره کننده که توانایی های لازم را دارا باشند بیشتراحساس می شد.همراه با افزایش تدریجی مسائل سازمان و مدیریت – نیاز روی آوردن بیشتر به تکامل سیستماتیک موضوع احساس شده و از اوایل قرن بیستم به بعد فعالیت های علمی و تحقیقاتی آغاز شد.

اگر تحقیقات علمی اندیشمندان مدیریت کلاسیک را در این زمینه به عنوان پیشرو قبول کنیم – پدیده مدیریت و حل مسائل سازمانی به صورت علمی پدیدهای نو محسوب می شود.

پیدایش مدیریت استراتژیک از لحاظ تاریخی بعد از ظهور مدیریت علمی و مصادف با میانه دوم سده بیستم است.اما تکامل و تدوین آن به صورت یک سبک مدیریتی نسبتا نوین است. 

 

 فرضیات تحقیق:

فرضیه1 تحقیق: بین استراتژی و محیط رابطه ای مستقیم وجود دارد.

فرضیه2 تحقیق: بین استراتژی و بهره وری رابطه معنی داری وجود دارد.

فرضیه3 تحقیق:بین رقابت جهانی و استراتژی رابطه خوبی وجود دارد.

فرضیه4 تحقیق:بین اطلاعات  و انتخاب استراتژی رابطه ای مستقیم وجود دارد.

فرضیه5 تحقیق:بین مهندسی مجدد و استراتژی رابطه ای معنی دار وجود دارد.

فرضیه6 تحقیق:بین استراتژی و تجدید ساختاررابطه ای معنی دار وجود دارد.

فرضیه7 تحقیق:بین استراتژی و شیوه حل اختلاف و تعارض رابطه ای مستقیم وجود دارد.

 

اهداف:

1.     بدست آوردن اطلاعاتی در مورد اثربخشی برنامه ریزی استراتژیک در شرکت های بازرگانی استان آذربایجان شرقی

2.     آشنایی سازمانها و مدیران سازمانهای  استان آذربایجان شرقی با مدیریت استراتژیک در صورت عدم آشنایی با آن

3.     توسعه طرح استراتژیک

4.     بالا بردن کارایی شرکت های بازرگانی با استفاده از مدیریت استراتژی

سوالات ویژه تحقیق:

1.     علت استفاده از روش برنامه ریزی استراتژیک چیست؟

2.     آیا این روش به فروش شرکت تاثیر دارد؟

3.     آیا این روش باعث لفزایش بهره وری شده است؟

 

تعاریف عملیاتی:

استراتژي
الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه‌ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی است. طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:

  • چه اهدافی باید محقق گردد
  • روی کدام صنایع، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز کرد
  • چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد.

بد نيست ابتدا به ريشه‌ لغوي استراتژي اشاره شود. واژه‌ استراتژي(Sterategy)از ريشه‌ يوناني strategema به معناي فرمانده‌ ارتش، مركب از stratosبه معني ارتش و agoبه معناي رهبر گرفته شده است.مفهوم استراتژي ابتدا به معناي فن، هدايت،تطبيق و هماهنگ‌سازي نيروها جهت نيل به اهداف جنگ در علوم نظامي بكار گرفته شد. در جاي ديگر استراژي بدين شكل تعريف مي‌شود: «استراتژي (Strategy) مجموعه اي از اهداف اصلي و سياستها و برنامه هاي كلي به منظور نيل به اين اهداف است به گونه اي كه قادر به تبيين اين موضوعات باشد كه در چه كسب و كاري (Business)  و چه نوع سازماني فعاليت مي كنيم و يا مي خواهيم فعاليت نماييم.»
تعريف ديگري هم از استراتژي مي توان ارائه كرد: « استراتژي يك برنامه واحد ، همه جانبه و تلفيقي است كه محاسن يا نقاط قوت اصلي سازمان را با عوامل و تغييرات محيط مربوط مي سازد و به نحوي طراحي مي شود كه با اجراي صحيح آن از دستيابي به اهداف اصلي سازمان اطمينان حاصل شود».

سپس نظريه پردازن علم مديريت، استراتژي را چگونگي تخصيص مطلوب منابع كمياب،جهت رسيدن به اهداف اقتصادي تعريف كرده اند. استراتژي تعيين كننده‌ زمينه هاي فعاليت در محيطي پيچيده و پويا و ابزاري است كه به عنصر انساني در يك نظام سازماني حيات بخشيده و افراد را به حركت وا مي‌دارد.آنسوف(‌Ansoff) به عنوان اولين دانشمندي كه استراتژي را به شكل جامع و معنادار توضيح داد، معتقد است كه هر قدر بين اهداف و فعاليت هاي فعلي سازمان سازگاري بيشتري وجود داشته باشد، نرخ رشد و توسعه بزرگتر و منظم تر خواهد بود.
شاندلر(Chandler,1962) استراتژي را به اين صورت تعريف مي‌كند:

استراتژي عبارت است از يك طرح واحد، همه جانبه و تلفيقي كه نقاط قوت وضعف سازمان را با فرصت‌ها و تهديدهاي محيطي مربوط ساخته و  دستيابي به اهداف اصلي سازمان را ميسر مي‌سازد


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.