ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    23 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    23 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    901
تعداد کل بازدید ها :
    24912196
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان از دیدگاه دبیران
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 800.39 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 250 صفحه
تعداد بازدید : 384 مرتبه


قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -4

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان از دیدگاه دبیران

بسم الله الرحمن الرحیم
این فایل ورد و اماده پرینت میباشد
این مقاله دارای پرسشنامه میباشد
بررسی میزان تفکر ابداعی دانش اموزان از دیدگاه دبیران


فهرست مطالب
فهرست نمودار ها و
فهرست جدولها ز
چکیدۀ پژوهش
فصل اول : مقدمه پژوهش
مقدمه 2
بیان مسأله 4
اهمیت موضوع پژوهش 5
هدف پژوهش 7
سؤالات پژوهش 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها 8

فصل دوم : پیشینۀ پژوهش
مقدمه 11
رویکردهای آموزش و پرورش 12
بافت جدید آموزش و پرورش 16
مشخصات آموزش و پرورش در قرن 21 18
ویژگیهای نظامهای آموزشی جهت آماده سازی دانش آموزان برای قرن 2119
نگاه جدید به فراگیران در قرن 21 22
ویژگیهای مدارس برای ورود به قرن 21 23
برنامۀ درسی و مدارس در قرن 21 24
تأثیر جهانی شدن بر آموزش 31
محورهای تغییر 31
امور مالی 31
بازار کار 31
آموزش 32
فناوری اطلاعات 32
شبکه های جهانی اطلاعات 32
نقشهای فرهنگی و سیاسی آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن35
پیامدها و چالشهای جهانی شدن بر تعلیم و تربیت 37
به سوی مدارس بهتر 43
مسئولیت پذیری 44
رهبران آموزشی ، پذیرش تغییر و تکنولوژی 44
اثربخشی مدارس 45
اصول حاکم بر تحولات جهانی آموزش و پرورش 47
عوامل مژثر برای رویارویی با انقلاب آموزشی 48
حیطه های تربیت شهروندان قرن 21 52
آموزش متوسطه : تقاطعهای زندگی 52
چهار ستون تعلیم و تربیت 56
مهارتهای قرن بیست و یکم 57
سواد عصر دیجیتال 58
تفکر ابداعی 58
مهارتهای ارتباطی 58
بهره وری بالا 58
انواع سواد 59
سواد علمی 60
مقوله و ویژگیها 60
تفکر 62
سبکهای تفکر 62
اصول سبکهای تفکر 63
تفکر انتقادی 64
تفکر انتقادی و خلاّق 67
سوابق پژوهشی 70
پیشینۀ داخلی 70
پیشینۀ خارجی 72

فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه 75
روش پژوهش 75
جامعۀ آماری 75
نمونه و روش نمونه گیری 75
ابزار جمع آوری اطلاعات 76
روش جمع آوری اطلاعات 77
پایایی و روایی ابزار پژوهش 77
روش آماری تحلیل داده ها 78

فصل چهارم : تحلیل داده های پژوهشی
مقدمه 80
تجزیه و تحلیل اطلاعات 81
تحلیل توصیفی 90
تحلیل استنباطی 96

فصل پنجم : نتایج پژوهش
بحث و نتیجه گیری 101
محدودیت های پژوهش 112
پیشنهادهای پژوهش 112

فهرست منابع 
پیوست ها 
چکیده به زبان انگلیسی

فهرست نمودارها
نمودار 2-1 : نمودار الگوی پرورش خلاّقیت 69
نمودار 4-1 : نمودار ستونی توزیع فراوانی تأهل دبیران بر حسب جنسیت 81
نمودار 4-2 : نمودار ستونی توزیع فراوانی تحصیلات دبیران بر حسب جنسیت 82
نمودار 4-3 : نمودار ستونی توزیع فراوانی میزان سابقۀ خدمت دبیران بر حسب جنسیت83
نمودار 4-4 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات سازگاری دانش آموزان 84
نمودار 4-5 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات کنجکاوی دانش آموزان 85
نمودار 4-6 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات خودرهبری دانش آموزان 86
نمودار 4-7 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات تفکر برتر دانش آموزان 78
نمودار 4-8 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات ریسک پذیری دانش آموزان 88
نمودار 4-9 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات خلاّقیت دانش آموزان 89
نمودار 4-10 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت سازگاری دانش آموزان 90
نمودار 4-11 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت کنجکاوی دانش آموزان 91
نمودار 4-12 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت خودرهبری دانش آموزان 92
نمودار 4-13 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت تفکر برتر دانش آموزان 93
نمودار 4-14 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت ریسک پذیری دانش آموزان 94
نمودار 4-15 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت دانش آموزان خلاّقیت دانش آموزان95
نمودار 4-16 : مقایسۀ میانگین شاخصهای تفکر ابداعی در دانش آموزان 99

فهرست جداول
جدول 2-1 : الگوی تغییر تدریس از سنتّی به جدید 34
جدول 2-2 : مقایسۀ الگوی قدیمی آموزش و پروش به الگوی جدید آموزش و پروش 35
جدول 2-3 : مقایسۀ یادگیری در قرن 21 با قرن 20-19 51
جدول 2-4 : مقوله ها و ویژگی های سواد علمی 60
جدول 3-1 : تعداد منطقه ، مدرسه و دبیران شرکت کننده در پژوهش 76
جدول 3-2 : تعداد و شمارۀ سؤالات پرسشنامه پژوهش 77
جدول 3-3 : میزان اعتبار آزمون و هر یک از شاخصها 78
جدول 4-1 : توزیع فراوانی جنسیت تأهل 81
جدول 4-2 : توزیع فراوانی جنسیت تحصیلات 82
جدول 4-3 : توزیع فراوانی جنیست سابقه 83
جدول 4-4 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی سازگاری دانش آموزان 84
جدول 4-5 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی کنجکاوی دانش آموزان 85
جدول 4-6 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی خودرهبری دانش آموزان 86
جدول 4-7 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی تفکر برتر دانش آموزان 87
جدول4-8 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی ریسک پذیری دانش آموزان 88
جدول 4-9 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی خلاّقیت دانش آموزان 89
جدول 4-10 : توزیع فراوانی مهارت کنجکاوی دانش آموزان 90
جدول 4-11 : توزیع فراوانی مهارت کنجکاوی دانش آموزان 91

فهرست جداول
جدول 4-12 : توزیع فراوانی مهارت خودرهبری دانش آموزان 92
جدول 4-13 : توزیع فراوانی مهارت تفکر برتر دانش آموزان 93
جدول 4-14 : توزیع فراوانی مهارت ریسک پذیری دانش آموزان94
جدول 4-15 : توزیع فراوانی مهارت خلاّقیت دانش آموزان95
جدول 4-16 : خلاصه محاسبات تحلیل واریانس مکرر مهارت دانش آموزان 96
جدول 4-17 : خلاصه محاسبات مقایسه های جفتی ( تعقیبی بونفرونی ) 97

مقدمه
جهاني شدن رويدادي تاريخي است كه از دهه 90 ميلادي به منزله ي پديده اي شگرف در غرب زاده شد شعاع اثرگذاري اين پديده به همراهي فناوري اطلاعا و ارتباطات شتاب و گستره بيشتري مي يابد به گونه اي كه لايه هاي عميق تر انديشه، رفتار، نگرش ها و فرهنگ هاي ملل را تحت استيلاي خود قرار مي دهد ( فقیهی ، 1384 )
فرآيند جهاني شدن به ويژه در قلمرو آموزش و پرورش به طور اجتناب ناپذيري متأثر از شرايطي است كه در ممالك پيشرفته جهان براي توسعه و استقرار نظام آموزش نوي خود در جهت پاسخگويي به احتياجات و حوائج منطقه اي كلي و به گونه اي فراگير در سطح جامعه جهاني مهيا كرده اند بدون توجه به چنين واقعيتي درك چگونگي منشاء و سرآغاز و سرانجام تكوين فرايند جهاني شدن آموزش و پرورش ميسر نيست ( آقازاده، 1383 ) 
رویکردهای آموزش و پرورش
بدون ترديد در آستانه قرن بيست و يکم نظام آموزش و پرورش با مشکلات متعدد و اضطراب بسياري بويژه در ارتباط با جامعه، اقتصاد و فرهنگ روبروست در زمان ما در کلي ترين تقسيم بندي ها رويکرد های متفاوتی را مي توان در سياستهاي آموزش و پرورش کشورها مشاهده نمود
رويکرد نخست هدف از آموزش و پرورش و فرايند ياددهي و يادگيري را در محدوده دست يابي به نتايج و بهره دهي بهتر و قابل سنجش در کار آموزش و پرورش، از راه علمي کردن هرچه بيشتر مباني آن مي داند در اين گزينش سعي مي شود آموزش و پرورش هرچه بيشتر به علوم تجربي نزديک شود و در اين ميان نس جديد به منزله ابزاري براي تامين اهداف از پيش تعيين شده جامعه پرورش يابند
اما در رويکرد دوم: هدف نظام آموزش و پرورش دست يابي به شناختي کلي از انسان به عنوان يک واحد زيستي، روانياجتماعيتاريخي و در حال رشد است که تماميت خويش را زماني تحقق مي دهد که همه ابعاد او از نظر جسمي، ذهني، عاطفي ، اخلاقي و به طور يکپارچه مورد توجه قرارگيرد
براي اين که يادگيري و آموزش در زندگي انسانها بويژه کودکان و نوجوانان ارزش معناداري داشته باشد نه فقط بايد در فرايند رسمي يادگيريياددهي، یادگیری مهارتها به صورتي که معمولا انجام مي شود، صورت گيرد بلکه فراتر از آن، بايد به تشکيل شخصيت آنان و شکل دادن به ارزش هاي انساني مرتبط گردد به عبارت ديگر، آموزش بايد به فرهنگ توسعه انساني تبديل شود يعني اقدام انساني مبتني بر ارزش ها که توانايي اخلاقي، روحي و فکري را براي حل مسائل توسعه به صورت انساني درآورد


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.