ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    18 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    18 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1065
تعداد کل بازدید ها :
    24909775
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 42.58 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 58 صفحه
تعداد بازدید : 464 مرتبه


قیمت: 4,400 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -8

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت word  و پرسشنامه می باشد.

موضوع:فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان

 


پيشگفتار

فصل اول : كليات

مقدمه

بيان مساله

اهميت و ضرورت تحقيق

بيان فرضيه ها

تعريف واژه ها و اصطلاحات در تحقيق

محدوديتهاي تحقيق

اهداف تحقيق

روش تحقيق

 فصل دوم : سابقه تحقيق

سابقه تحقيق

قسمتهاي تشكيل دهنده دوره هاي IT

الف – ويندوز

ب – اينترنت

ج – WORD

د POWER POINT

فصل سوم  : روش تحقيق

آزمودنيها و روش گزينش آنها

روش جمع آوري اطلاعات

متغيرهاي تحقيق

متغير مستقل

متغير وابسته

روش هاي آماري

فصل چهارم : تجزيه و تحليل يافته ها

جدول شماره 1

توزيع فراواني و درصد نظر سنجي ضرورت برگزاري اين دوره در همه مقاطع مربوط به سوال يك : به نظر شما گذراندن اين دوره ها براي معلمان تمام مقاطع ضروريست ؟

جدول شماره 2

توزيع فراواني ودرصد نظر سنجي از استفاده از خدمات كامپيوتري امري اجتناب ناپذير است .

جدول شماره 3

توزيع فراواني و درصد تاثير اين دوره ها در ارتقاء شغلي معلمان مربوط به سوال 3:

جدول شماره 4

توزيع فراواني و درصد در خصوص كيفيت اين دوره ها

جدول شماره 5

توزيع فراواني و درصد كارايي در خصوص پيشرفت كاري

جدول شماره 6

توزيع فراواني و درصد در خصوص مدت برگزاري

جدول شماره 7

توزيع فراواني و درصد رضايت از گذراندن اين دوره ها

جدول شماره 8

توزيع فراواني و درصد در خصوص افزايش اطلاعات شغلي

جدول شماره 9

توزيع فراواني و درصد در خصوص اينكه اين دوره ها از طرف آموزش و پرورش از وي طرح و نقشه برگزار مي گردد .

جدول شماره 10

توزيع فراواني و درصد موفقيت گذراندن اين دوره ها

جدول شماره 11

توزيع فراواني و درصد استفاده بهتر از وقت توسط اين دوره ها

جدول شماره 12

توزيع فراواني و درصد در چه صورت كارايي بهتري دارد ؟

جدول شماره 13

توزيع فراواني و درصد مواجه شدن با مشكل در شركت كلاسها

جدول شماره 14

توزيع فراواني و درصد استفاده از كامپيوتر براي برنامه ريزي

جدول شماره 15

توزيع فراواني ودرصد توانايي استفاده از روشهاي تدريس جديد

نمودار شماره 1

مربوط به فرضيه شماره يك : برگزاري دوره هاي ITسبب مي گردد تا معلمان با مهارتهاي استفاده از كامپيوتر آشنا شوند .

نمودار شماره 2

مربوط به فرضيه شماره 2 : اين دوره هاي آموزشي موجب مي گردد تا معلمان با مهارت استفاده از كامپيوتر بتوانند وارد بخش اينترنت شده با الگوهاي جديد تدريس آشنا شوند .

نمودار شماره 3

مربوط به فرضيه شماره 3 : اين دوره ها سبب مي شود تا معلمان بتوانند از حداقل زمان استفاده مطلوب را ببرند .

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

خلاصه تحقيق

نتيجه گيري كلي

پيشنهادات

پيوست

 



مقدمه

در عصري كه هر روز با تغييرات ودگر گوني هاي شديد مواجه هستيم موفقيت برنامه هاسي آموزشي و پرورشي بستگي كامل با شايستگي معلمان عالم و متخصص و متعهد دارد . شعار آشنايي كه بسان ضرب المثل تا كنون از فرمايشات رسول اكرم ( ص ) در زبان مردم است : زگهواره تا گور دانش بجوي مي باشد كه هيچ وقت مثل امروز سر لوحه فعاليتهاي آموزشي قرار نگرفته است . توسعه سرمايه انساني به افزايش سطح دانش و معلومات ، مهارتها و فنون و استعدادهاي كليه آحاد جامعه اطلاق مي گردد كه از طريق مختلف عملي مي گردد .

متداول ترين راه تحقق اين هدف از طريق آموزش و پرورش رسمي است كه از دبستان آغاز شده و تا تحصيلات عالي ادامه دارد . توسعه نيروي انساني از طريق آموزشهاي مجدد آموزش ضمن خدمت ، كار آموزي و آموزش بزرگسالان و عضويت در گروه هاي سياسي و مذهبي عملي مي گردد .

طرح تحقيق

امروزه اين انديشه قوت گرفته است كه اگر جامعه اي بخواهد نظامهاي اقتصادي ، صنعتي ، سياسي ، فرهنگي و اجتماعي خويش را دگرگون سازد و آن را مقتضيات و نيازمنديهاي جديد منطبق نمايد ناچار است كه سياست جامعي در توسعه نيروي انساني داشته باشد . اين امر ميسر نمي گردد مگر اينكه از نظام تعليم و تربيت متوقع بود . ماهيت شكاف رو به گسترش شمال و جنوب بيش از جنبه هاي آن حائز اهميت است زيرا مسئله شكاف قدرت و دانش در ميان است . تحول اطلاعات و فن آوري مرتبط با آن در مغرب زمين، گسترش چنين شكافي را دامن مي زند. با بررسي سير تحول توسعه تاريخي در مي يابيم كه جامعه بشري از مرحله شكار به كشاورزي و آنگاه به جامعه صنعتي توسعه يافته و اخيراً نيز به جامعه اطلاعات متحول شده است . بشر وارد يك دوره انتقال از يك جامعه صنعتي به يك جامعه اطلاعاتي شده است و اكنون در آستانه يك دوره ابداع فن آوري اجتماعي قرار دارد كه تلقيني از كامپيوتر و فن آوري است . اساس و ماهيت چنين دوره اي مبتني بر اطلاعات نامرئي است كه سبب تحولات غير قابل پيش بيني در جامعه مي شود . چنين انتقال از تحول بهره وري نيز يكي كالاي مادي به بهره وري اطلاعات نشات مي گيرد . كه مالاً به تحولات اساسي در ارزشها و گرايش هاي فكري انسان و سر انجام  در ساختارهاي سياسي و اجتماعي  منتهي مي گردد . انجام پديده انتقال و بي سوادي به منزله يك مشكل اساسي جهان همچنان باقي است در سالهاي اخير كتابها و مقالات متعددي در مورد مسئله بي سوادي به رشته تحرير درآمده و جملگي حاكي از آن است كه هنوز ميليونها انسان از ابتدايي ترين مهارتها ( خواندن ، نوشتن ) براي تعهدي ساده ترين امور و وظايف زندگي روزمره خود محروم اند . پيچيده شدن زندگي و تحول جامعه از حالتي ساده به وضعيتي صنعتي و نياز جامعه به برخورداري از دانش رشد يافته امروزي پوياي متحرك نسل جديد را به منظور كسب مدارج علمي در عصر معاصر ايجاب مي كند .

تعليم و فراگيري علوم در تمامي سطوح و در همه اوقات يك فرضيه الهي شمرده مي شود . در اين راستا آموزش و پرورش نبايد به سياست سازماني خود از طريق آموزشهاي ضمن خدمت به منظور تامين نيروهاي كمي و كيفي كارآمد مورد نياز با گزينش داوطلبان واجد شرايط از بين معلمان متناسب با وظايف شغلي آنان و كارمندان اداري به آنها آموزشهاي لازم را بدهد . امروزه آموزش ضمن خدمت جايگاه مهمي در سيستمهاي آموزش جهاني دارد . در حقيقت آموزش ضمن خدمت پلي است بين كارداني ذاتي معلمان و كارداني مورد نياز فعلي او در جامعه .

دوره هاي آموزشي ITنيز جزيي از آموزش هاي ضمن خدمت در آموزش و پرورش مي باشد جهت آشنايي معلمان با دوره هاي مختل آشنايي با كامپيوتر كه از طرف سازمان متبوع براي معلمان برگزار مي گردد .

اهداف تحقيق

هدف كلي كه در اين تحقيق مد نظر مي باشد همان دارايي اين دوره هاست . يعني اين كه با توجه به وقتي كه دبيران براي گذراندن اين دوره ها مي گذراند آيا اين دوره ها مي تواند مفيد باشد يا خير .

آيا محتوي اين دوره ها طوري طراحي شده است كه دبيران بتوانند با كاربرد و كامپيوتر و نيز استفاده از آن براي كارهاي كلاسي و آموزشي توسط كامپيوتر آشنا شوند .

 روش تحقيق

با توجه به اين كه در اين تحقيق قصد بر اين داريم كه به توصيف عيني ، واقعي و منظم خصوصيات يك موقعيت يا يك موضوع بپردازيم و يا به عبارت ديگر مي خواهم آنچه كه هست را بدون هيچگونه دخالت يا استنتاج ذهني گزارش دهم لذا روش تحقيق در اين روش توصيفي مي باشد .

نمونه كه در اين تحقيق تجزيه و تحليل بر روي آنها انجام گرفته از بين جامعه يعني دبيران دبيرستانهاي شهرستان ابهر به صورت تصادفي انتخاب شده است .

روش جمع آوري اطلاعات نيز به صورت پرسشنامه اي مي باشد كه در بين دبيران توزيع گرديده و سپس بر روي اين پرسش نامه ها تجزيه و تحليل صورت گرفته است .

قسمتهاي تشكيل دهنده دوره هاي IT

دورههاي ITاز چندين بخش تشكيل شده است فراگيري مجموعه اين بخشها به معلمان اين امكان را مي دهد تا بتوانند از سيستمهاي سخت افزاري و نرم افزاري كامپيوتر استفاده كنند . اين بخشها به چهار قسمت يا مرحله تقسيم  مي شوند كه معلمان آنهارا به ترتيب از مرحله اول شروع كرده تا آخرين مرحله مي گذرانند اين مراحل عبارت است از :

الف ) مرحله اول : WINDOWS

هر كامپيوتري براي كار كردن يا فعال شدن نياز مبرم به برنامه دارد . برنامه هاي كاربردي زماني در كامپيوتر قابل اجرا خواهند بود كه برنامه در كنترل كامپيوتر باشد و همچنين زماني كه يك برنامه كابردي خاتمه مي يابد كامپيوتر به طور خودكار قادر نيست و نمي تواند به برنامه كاربردي ديگري مراجعه و آن را اجرا نمايد . پس كامپيوتر به نرم افزاري براي مديريت  و فعاليتهاي خود نياز دارد . اين برنامه همان سيستم عامل مي باشد . در واقع سيستمهاي عامل مجموعه اي از نرم افزارهايي هستند كه مديريت كليه فعاليتهاي يك كامپيوتر را به عهده دارند .

ويندوز نيز يك سيستم عامل مي باشد كه توسط شركت مايكروسافت كه يك سيستم عامل گرافيكي بود با استقبال زياد كاربران در سراسر جهان مواجه شد . مرحله ويندوز شامل دو مرحله اساسي ويندوز مي باشد كه مرحله اول آن مفاهيم پايه مي باشد كه در دوازده ساعت به معلمان در اين دوره آموزش داده مي شود . مرحله دوم ويندوز شامل مديريت فايلها مي باشد كه ين مرحله هم در هشت ساعت آموزشي به معلمان آموزش داده مي شود .

ب) مرحله دوم : اينترنت

اينترنت به صدها ميليون نفر در جهان اجازه مي دهد تا با هم ارتباط برقرار كنند و از نظرات يكديگر آگاه شوند . از طريق اينترنت مي توان باافراد بي شماري از كشورها و فرهنگهاي مختلف كه داوطلبانه با يكديگر همكاري كرده و حاصل تلاش ها و دستاوردهاي خود را از طريق اين شبكه در اختيار ديگران قرار داد . در واقع تمام اطلاعات موجود بر روي اينترنت حاصل تلاش افراد است كه در ابتدا ايده خود را توسعه داده وپديده جديدي خلق كرده اند و سپس آن را از طريق اين شبكه به جامعه انساني در سراسر جهان ارائه نمودند .

در اواخر دهه 1960 ميلادي محققان در وزارت دفاع امريكا، پروژه تحقيقاتي پيشرفته اي در زمينه اتصال كامپيوترها از طريق خط تلفن آغاز كردند . در اين سيستم كه به شبكه آرپانت[1] معروف شد ، چندين كاربر كامپيوتر               مي توانستند در يك خط ارتباطي داده ها و اطلاعات خود را به اشتراك بگذارند ومحققان قادر بودند با يكديگر به نامه نگاري يا پست الكترونيكي[2]        ( E.Mail) بپردازند .اين مرحله كه شامل دوازده ساعت آموزشي مي باشد توسط متخصصان آموزش داده مي شود .

ج –مرحله سوم : WORD

به تدريج كار طاقت فرساي تايپ متون از ماشين هاي تايپ به ماشين تحريرهاي برقي و پس از آن به كامپيوتر ها منتقل شد . رفته رفته محدوديتهاي تايپ كمتر و ترسيم جداول و متون با رسم الخط هاي مختلف سهل الوصول گرديد . امروزه با استفاده از كامپيوترها و نرم افزارهاي واژه پردازي مي توان صفحات متني مختلف و متنوعي ايجاد كرد . صفحاتي كه حاوي تصاوير ، جداول ، اشكال گرافيكي و متون با رسم الخطهاي گوناگون باشد واژه پردازهاي مختلفي وجود دارد كه يكي ا رايجترين آنها در محيط ويندوز واژه پردازWORDمي باشد. اين مرحله آموزشي نيز كه شامل بيست و شش ساعت مي باشد براي آموختن و استفاده براي معلمان در نظر گرفته شده است .

نتيجه گيري

اگر بخواهيم از اين تحقيق يك نتيجه كلي بگيريم مي توانيم بگوييم كه از نظر معلمان دوره هاي ITكارايي خوبي براي ايشان دارند . چون اين قشر از افراد جامعه اكثر وقت خود را صرف تعليم وتربيت مي كنند وقت آن چناني ندارند تا به طور ريشه اي باعلوم كامپيوتري آشنا شوند توسط اين دوره ها معلمان مي توانند تا حد استفاده در حوزه كاري خود با كامپيوتر آشنا شوند اگر با تمام مراحل اين دوره آشنا شوند در حوزه كاري اين افراد كافي به نظر مي رسد .

لذا به دليل گذراندن اين دورهها هم مي توانند از ارتقاء شغلي برخوردار شوندهم مي توانند از پيشرفت كاري برخوردار شوند از زمان حداكثر استفاده را مي كنند مي توانند از وقت خود بهتر استفاده كنند از برنامه ريزيهاي كامپيوتري براي كلاسهاي تدريس استفاده مي كنند لذا از نظر اين معلمان اين دوره ها كارايي مورد نظر را دارند .

منابع

1-          شير كوند ، اكبر و هدايتي ، آذري ، ابوالفضل ، كاربر و كامپيوتر ، تهران : انتشارات دانشگاه پيام نور ، 1383

2-          نادري ، عزت الله و سيف نراقي ، مريم ، روشهاي تحقيق و چگونگي ارزشيابي آن در علوم انساني ، تهران : انتشارات دفتر تحقيقات و بدر ، 1381


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.