ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    14 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    14 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    129
تعداد کل بازدید ها :
    24912664
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی جاذبه های توریستی و موانع جذب جهانگردان به منطقه کلیبر
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,تاریخ
حجم فایل : 337.57 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 261 صفحه
تعداد بازدید : 542 مرتبه


قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -38

فروشنده ی فایل

sibsib
سایر فایل ها
توضیحات :

بررسی جاذبه های توریستی و موانع جذب جهانگردان به منطقه کلیبر

 

فهرست مطالب
مقدمه 1
فصل اول : کلیات 
(1-1)-عنوان پژوهش 4 
(1-2)-بیان مسئله 4
(1-3)-اهمیت و ضرورت تحقیق 6
(1-4)-اهداف پژوهش 7

فصل دوم : چارچوب نظری ومفاهیم کلیدی 
(2-1)- تعریف مفاهیم 9
(2-1-1)-تعریف لغوی جاذبه 9
(2-1-2)-تعریف لغوی موانع 9
(2-1-3)-تعریف لغوی جهانگرد (توریست) 10
(2-1-4)-تعریف جهانگرد دیدگاههای مختلف 11 
(2-2-1)-تعریف لغوی جهانگردی 12
(2-2-2)-تعریف جهانگردی ازدیدگاههای مختلف 12
(2-2-3)-تعریف انواع مختلف جهانگردی 13
(2-2-4)-اشکال عمده جهانگردی 14
(2-2-5)-انواع مسافرت 15
(2-2-6)-انواع کلی جهانگردی 16
(2-3)-آثار فرهنگی و اجتماعی جهانگردی 17
(2-4)-چهارچوب تئوریکی پژوهش 23
(2-4-1)-فرضیه های پژوهش 26
(2-4-3)-تعاریف واژه ها و اصطلاحات 27
مدل تحلیلی پژوهش 27
(2-5)-پیشینه تحقیق 30
(2-5-1)-پیشینه تاریخی صنعت توریسم 30
(2-5-2)-عهد باستان 30 
(2-5-3)-قرون وسطی 31
(2-5-4)-رنسانس 32
(2-5-6)-انقلاب صنعتی 32
(2-5-7)-جهانگردی در زمان کنونی 33
(2-5-8)-تاریخچه جهانگردی در ایران 34
(2-5-9)-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 36
)2-5-10)-تحقیقات انجام شده در داخل کشور 49
(2-6)-توریسم و جهانی شدن 59
(2-6-1)-ویژگیهای جهانی شدن 61
(2-6-2)-عوامل مؤثر بر جهانی شدن 62
(2-6-3)-پیامدها وابزارهای جهانی شدن 62
(2-6-4)-ابعاد جهانی شدن 63
(2-6-5)-واژه گردشگری الکترونیکی 64
(2-7)-مفهوم جامعه شناسی جهانگردی 67
(2-7-1)-شیوه های شناخت جهانگردی 69
(2-7-2)-شناخت چند رشته ای جهانگردی 73
(2-8)-سیاستگزاری و برنامه ریزی گردشگری 73
(2-8-1)-تعیین استراتژیکی و سیاستهای گردشگری 73
(2-8-2)-سیاستگزاری 75
(2-8-3)-برنامه ریزی 78
(2-8-4)-اهمیت برنامه ریزی جهانگردی 81
(2-8-5)-مدیریت 84

فصل سوم : بررسی وضعیت جغرافیایی ، تاریخی ، سیاسی ، فرهنگی و جاذبه های توریستی شهرستان کلیبر
(3-1) -موقعیت جغرافیایی شهرستان کلیبر 87
(3-2)-بررسی پیشینه تاریخی شهرستان کلیبر 87
(3-3)-بخش اول : جاذبه های طبیعی شهرستان کلیبر 90
(3-3-1)-آب و هوا 90
(3-3-2) -ناهمواریها 91
(3-3-3)-رودها 91
(3-3-4)-رودخانه ارس 91
(3-3-5)-کلیبرچای 92
(3-3-6)-ایلنگه چای 92
(3-4)-جنگلها و مراتع شهرستان کلیبر 92
(3-4-1)-منطقه حفاظت شده ارسباران 93
(3-4-2)-آب های معدنی 94
(3-4-3)-مخازن و معادن زیرزمینی 95
(3-5)-بخش دوم : جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان کلیبر 95
قلعه های تاریخی 96
(3-5-1)-قلعه بابک 96
(3-5-2)-قلعه آوارسین 97
(3-5-3)-قلعه پیغام 98
(3-5-4)-قلغه اغی 98
(3-5-5)-قلعه قلعه کندی 98
(3-6)-برجهای تاریخی شهرستان کلیبر 99
(3-6-1)-برج کلیبر 99
(3-6-2)-برج خانباغی 99
(3-6-4)-برج قارلوجا 99
(3-7)-اماکن مقدّس و مذهبی 100
(3-7-1)-بقعه شاه قاسم 100
(3-7-2)-بقعه شاه حیدر 100
(3-7-3)-بقعه شیخ محمد انصاری 100
(3-9)-قصرهای (کانتور) تاریخی 100
(3-9-1)-قصر آینالو 100
(3-9-2)-کانتور وینق 100
(3-10)-پلهای تاریخی 101
(3-10-1)-پلهای تاریخی خدآفرین 101
(3-11)-گورستان اسکو 101
(3-11-1)-مسجد کلاسور 102
(3-11-2)-مسجد جامع کلیبر 103
(3-11-3 )- حمام خزنه کلیبر 103
(3-12)-مکانهای ورزشی 103
(3-12-1)-مکان سوارکار قرقیه 103
(3-12-2)-کوهستان بذ (کوهنوردی) 104
(3-13)-صنایع دستی 104
(3-13-1)-قالیبافی 105
(3-13-2)-گلیم و جاجیم بافی 105
(3-13-3)-فرشبافی 105
(3-13-4)-خورجین 105
(3-13-5)-ورنی بافی 106

فصل چهارم : روش تحقیق 
(4-1)-نوع روش تحقیق 108
(4-2)-ابزار جمع آوری داده ها 108
(4-3)-نحوه استخراج داده ها 109
(4-4)-اعتبار و روایی تحقیق 109
(4-5)-شیوه های تجزیه و تحلیل 111
(4-5)-نمونه گیری 111
(4-6)-واحد آماری 112
(4-7)-محدودیتهای تحقیق 112

فصل پنجم : یافته های پژوهش و تحلیل اطلاعات 
(5-1)-آمار توصیفی 115
(5-2)-آمار تحلیلی 184

فصل ششم:نتیجه گیری 
(6-1)-خلاصه تحقيق 227
(6-2)-نتيجه گيرى 228
(6-3)-ارائه پیشنهادات 229
(6-4)-منابع وماخذ 233
(6-5)-فهرست پایان نامه ها 239
(6-6)-ضمايم 197
نمونه پرسش نامه 256
بررسي برخي ازعوامل موثر بر عدم جذب جهانگردان به كشور

مقدمه
مسافرت و صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترين و متنوع ترين صنعت در دنيا به حساب مي آيد بسياری از كشورها اين صنعت پويا را به عنوان منبع اصلي درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصي و توسعه ساختار زيربنايي مي دانند بويژه در كشورهاي در حال توسعه كه شكل هاي ديگر توسعه اقتصادي مثل توليد يا استخراج منابع طبيعي، از نظر اقتصادي به صرفه نيست، يا نقش چندان مهمي در صحنه تجارت و بازرگاني ندارد به توسعه صنعت گردشگري توجه زيادي مي شود بنابراين ترديدي نيست كه همه كشورهاي جهان تلاش مي كنند تا در رقابتي تنگاتنگ در پي بهره گيري از مزاياي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي برآمده و سهم بيشتري از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال ناشي از بهينه سازي اين صنعت خدماتي در كشور خود داشته باشند
امروزه صنعت توريسم در دنيا يكي از منابع مهم درآمدزايي و در عين حال از جمله پارامترهاي مؤثر در تبادلات فرهنگي بين كشورها مي باشد. در اين ميان كشور ايران با يك قدمت تاريخي چندين هزارساله و وجود جاذبه هاي سياحتي و زيارتي از جمله مراكز مهم توريستي جهان مي باشد. در اين راستا استان آذربايجان شرقي داراي جاذبه هاي طبيعي، تاريخ، فرهنگي و هنري مي باشد كه شامل: كوهها، دشتها، درياچه ها، قلعه ها، بناهاي قديمي و مذهبي همراه با شبكه ارتباطي شوسه، راه آهن و هوائي اهميت توريستي اين استان را نشان مي دهد. و در اين ميان منطقه كليبر داراي جاذبه های مطلوب و كم نظير در جهت جذب جهانگردان مي باشد كه تا به حال با اين همه استعداد و پتانسيل در اين زمينه مورد بي توجهي قرار گرفته است و به صورت يك ضرورت براي تحقيق مي باشد.
ورود جهانگردان به منطقه كليبر مي تواند منافع زيادي در برداشته باشد. و منطقه را متحول سازد. چه از بعد اقتصادي و چه از بعد فرهنگي و اجتماعي، از لحاظ بعد اقتصادي باعث افزايش درآمدهاي ارزي، افزايش تحرك در صنعت جهانگردي و ايجاد زمينه هاي اشتغال،گسترش مبادلات با خارج از كشور كمك به گسترش بخشهاي اقتصادي وابسته به جهانگردي تسريع در روند عمراني شهر خواهد شد. از لحاظ بعد فرهنگي باعث تسريع در تعالي فرهنگي شهر، معرفي فرهنگ و تمدن و جلوه هاي طبيعي منطقه و استان حفظ ميراث فرهنگي و تاريخي شهرستان نقش به سزائي دارد. از لحاظ بعد اجتماعي باعث توسعه متعادل اجتماعي شهر، در هم شكستن فاصله هاي اجتماعي، رفاه فراگير و همه جانبه در شهر، بهسازي سلامت رواني شهر، و با توجه به ارتباطات سريع اجتماعي و جغرافيايي ضمن افزايش آگاهي هاي ملي در مورد نحوه زندگي، باورها، آداب و رسوم و سنتهاي اقوام مختلف بستر مناسبي براي تحكيم و پيوند هر چه بيشتر مردم و همبستگي بيش از پيش ملي را فراهم مي كند.
اين پژوهش در دو سطح ا نجام مي شود:يكي سطح توصيف و ديگري سطح تبيين آنچه به عنوان پرسش آغازين مطرح است اينكه چرا در شهرستان كليبر صنعت جهانگردي رونق چنداني نداشته (چرا منطقه كليبر با قدمت چندين هزار ساله و داشتن جاذبه هاي توريستي بي نظير در جهت جذب جهانگردان به صورت ناشناخته باقي مانده است) و چه عواملي بر اين مسأله تأثيرگذار بوده است و از طرف ديگر به معرفي توانها و پتانسيل هاي توريستي شهرستان كليبر مي پردازيم.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.