ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    391
تعداد کل بازدید ها :
    24887615
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
بررسی دیدگاه های خبرنگاران گروه های داخلی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,دیگر رشته ها
حجم فایل : 7.65 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 213 صفحه
تعداد بازدید : 427 مرتبه


قیمت: 7,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 4

فروشنده ی فایل

sibsib
سایر فایل ها
توضیحات :

دانلود پایان نامه بررسی دیدگاه های خبرنگاران گروه های داخلی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا

این پایان نامه با فرمت ورد بوده و آماده پرینت می باشد
بررسی دیدگاههای خبرنگاران گروه های داخلی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در رابطه با ملاک های انتخاب سر دبیران 
چکيده :
سرعت ، دقت و صحت ، شعار حرفه ای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) است که در سرلوحه فعاليت های اين سازمان قرار دارد اما ، سوال اين است که ايرنا تا چه اندازه توانسته است با اعمال ملاک های حرفه ای در انتخاب سربيران گروه های خبری خود به اين شعار جامه عمل بپوشاند و به عبارتی ، ملاک های موجود انتخاب سردبيران گروه های خبری داخلی و نيز ملاک های مطلوب آن از نظر خبرنگاران هر گروه چيست ؟
شناخت ملاک های موجود و مطلوب انتخاب سردبيران گروه های داخلی خبری ايرنا، ميزان اعمال اين ملاک ها ، تاثير آنها در تحقق شعار سرعت ، دقت و صحت ايرنا در اطلاع رسانی، شناخت ضعف ها و کاستی های موجود در زمينه ملاک های انتخاب سردبيران و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای سطح اطلاع رسانی در ايرنا ، از اهداف اين پژوهش است .
روش تحقيق اين پژوهش ، پيمايشی و تجزيه و تحليل داده های آن با استفاده از آمار توصيفی و استنباطی انجام شده است. تمامی فرضيه های اين پژوهش ثابت و تاييد شده است و نشان می دهد از ديدگاه خبرنگاران گروه های خبری داخلی ايرنا ، تحصيلات دانشگاهی مرتبط با ارتباطات و روزنامه نگاری ، داشتن سابقه کار حرفه ای و آشنايي با فناوری های نوين ارتباطی و زبان خارجی ، از ملاک های مطلوب انتخاب سردبيران اين سازمان است که در حال حاضر در انتخاب سردبيران محلی از اعراب ندارد و گرايش های سياسی ، جنسيت و ارتباطات و مناسبات فردی ، ملاک های اصلی موجود انتخاب سردبيران است .
مقدمه
هر روز شاهد وقوع صدها و شايد هزاران رويداد گوناگون در گوشه و کنار کشور و جهان هستيم . تهيه ، انتخاب و ارائه خبر از اين وقايع ، کار عادی و روزمره روزنامه نگاران و خبرنگاران در سالن های تحريريه است . اين انتخاب ها و تصميم گيری ها ، بي اساس و تصادفي نيست . روزنامه نگاران و خبرنگاران معمولا برای خود ضوابط و معيارهای دارند که با توجه به آن معيارها ، وقايع "خبری" را از وقايع "غير خبری" تميز می دهند.
اين حقيقت دارد که ضوابط و معيارهای گزينش خبر ، تحت تاثير عوامل گوناگون شکل می گيرد ، از اين رو، آنچه به نام خبر ارائه مي شود ، حاصل تصميم گيری های مختلف است . اين نيز حقيقت دارد که وقايع دنيای خارج ، واقعي ، عينی و تغييرناپذيرند ، بنابراين ، با توجه به اعمال اين نظرها، تصميم گيری ها و انتخاب ها ، خبر واقعيت را به صورت واقعيت نسبی نشان می دهد.
خبری که به مخاطبان ارائه مي شود ، حاصل انتخاب ها ، تصميم گيری ها و اعمال نظرهای افراد مختلف از جمله سردبيران است . با توجه به نقش سردبيران در روند تهيه و گزينشگری اخبار، اهميت بهره مندی اين گروه از تحصيلات و دانش آکادميک ، تجربيات حرفه ای ، احاطه به مسايل مطرح در حوزه کاری ، تسلط به دستور و قواعد زبان ملی ، دقت ، سرعت ، آينده نگری ، شم خبری ، مهارت در برقراری ارتباط با ديگران ، کنجکاوی ، وقت شناسی ، خودانضباطي ، درستي و صداقت ، شجاعت و جسارت ، تدبير و خلاقيت و ... بر کسی پوشيده نيست .
در واقع ، سردبيرانی می توانند به روند سريع ، صحيح و بيطرفانه اطلاع رسانی کمک کنند که علاوه بر برخورداری از خصيصه های مذکور ، از دانش روند تهيه خبر، ارزش های تاثير گذار بر اين روند و نحوه انعکاس آن نيز بهره مند باشند.

فهرست مطالب
چکيده
مقدمه
فصل اول : کليات 
1-1- بيان مساله 1 
1-2- اهداف تحقيق 2
1-3- فرضيه ها 2
1-4- جامعه آماری 3
1-5- روش تحقيق 3
1-6- روش تجزيه و تحليل داده ها 3
1-7- متغيرها3
1-8- تعريف مفهومی متغيرها 4
1-9- تعريف عملياتی متغيرها 6
1-10- محدوديت های پژوهش7

فصل دوم : پيشينه تحقيق 
مقدمه8
2-1- نگاهی به تعاريف ارتباط ، وسايل ارتباط جمعي ، ويژگی ها و وظايف 10
2-2- خبر و عوامل تاثيرگذار در توليد آن 22
2-3- خبر و عوامل تاثيرگذار در توليد آن 38
2-4- قدرت و رسانه 46
2-5- آشنايي با آژانس های خبری و خبرگزاری ها 85

فصل سوم : روش کار
مقدمه106
3-1- روش پژوهش107
3-2- جامعه آماری 107
3-3- نمونه آماری و روش نمونه گيری 107
3-4- حجم نمونه و روش نمونه گيری 107
3-5- ابزار سنجش متغيرها108
3-6- سنجش روايي و اعتبار پرسش نامه109
3-7- روايي پرسش نامه 109
3-8-روايي پرسش نامه 110
3-9- روش جمع آوری اطلاعات 110
3-10- روش تجزيه و تحليل داده ها 111

فصل چهارم : تحليل داده ها 
مقدمه 112
4-1- تجزيه و تحليل توصيفی113
4-2- تجزيه و تحليل استنباطی 151

فصل پنجم : نتيجه گيری
مقدمه 172
5-1- يافته های پژوهش 174
پيشنهادها 177
ضمايم
منابع و ماخذ


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.