ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    302
تعداد کل بازدید ها :
    24919702
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,248 كاربر
مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 111.35 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 101 صفحه
تعداد بازدید : 493 مرتبه


قیمت: 5,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 11

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :

مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی

Image result for ‫رنگ ها‬‎

این فایل دارای فرمت word وقابل ویرایش می باشد.

فهرست مطالب
چكيده 
فصل اول : كليات تحقيق 
مقدمه 
بيان مساله 
اهميت و ضرورت تحقيق 
هدف تحقيق 
فرضيه تحقيق

فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق 
تاثير سه رنگ اصلي در زندگي 
توصيف رنگهاي اصلي 
رعايت اعتدال 
نقش رنگها در بهبود بخشيدن به زندگي 
سبز ليمويي 
سبز كله اردكي 
بنفش 
نارنجي پررنگ 
سياه 
رنگ قرمز 
تاثيرات رنگها بر شخصيت كودكان 
واكنش عمومي نسبت به رنگ 
صورتي 
زرد 
آبي 
قهوه اي 
تحقيقات پروفسورلوشر در مورد تاثير رنگها بر شخصيت 
تاثير باور نكردني رنگ ها بر آرامش انسان 
مسئله عزت نفس 
خود پنداره 
طرحواره هاي خود 
خودهاي ممكن 
ناهمخواني شناختي 
نظريه ادارك خويشتن 
هويت 
نقش ها 
اتكا به تجربه خويش 
رويكردي منحصر به فرد به مشاوره 
خودو گرايش به سمت شكوفايي 
شرايط ارزش 
ناهمخواني 
آزمون هاي روان شناختي 
پژوهش در نظريه راجرز 
پژوهش در نظريه راجرز 
ارزيابي درمان فرد مدار 
رشد خود در كودكي 
توجه مثبت 
سئوال هايي در مورد ماهيت انسان 
درمان فرد مدار 
گروهاي رويارويي 
تحقيقات انجام شده 
تحقيقات انجام شده

فصل سوم : روش تحقيق 
جامعه آماري 
روش نمونه گيري 
روش آماري مربوط به فرضيه ها

فصل چهارم : يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها 
جدول 1-4 
يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها 
جدول 2-4

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري 
بحث و نتيجه گيري 
پيشنهادات 
محدوديت ها 
منابع و ماخذ 
ضمائم

Image result for ‫رنگ ها‬‎

چکیده:
هدف ازتحقیق حاضر مقایسه رنگ قرمز و مشکی و عزت نفس دانش­ آموزان مقطع دانش ­آموزان ابتدایی و راهنمایی شهرستان ابهر که فرضیه تحقیق عبارت است ازبین دانش ­آموزانی که تمایل به رنگ قرمز و مشکی دارند از لحاظ عزت نفس تفاوت معنی داری وجود داردکه جامعه مورد مطالعه عبارتند از: دانش ­آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی شهرستان ابهر است که طبق آمار بدست آمده از بین 5 مدرسه راهنمایی و دهها مدرسه ابتدایی که 120نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده ازمون عزت نفس کوپر اسمیت بر روی آنها به شیوه گروهی اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق از روش اماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که به جای دانش آموزان تمایل به رنگ قرمز و مشکی از لحاظ عزت نفس تفاوتی وجود ندارد. چون tمحاسبه شده برابر906/1از tجدول 671/2با درجه ازادی 118درسطح معنی داری 5%کوچکتراست پس فرضیه خلاف ردشده است.
مقدمه:
قبل ازاین که دوباره خودپنداری هویت وعامل بودن بحث کنیم بد نیست قدری مکث کنیم وعقیده اساسی ای را که افراد زیادی به آن پای بند هستند به چالش بطلبیم یعنی بهترین راه برای افزایش دادن انگیزش دیگران این است که عزت نفس آنها ر ابالا ببریم اموزگاران کارفرمایان مربیان همواره بااشتیاق می‌گویند برای با انگیزه کردن دانش آموزان وکارمندان و ورزشکاران بایدعزت نفس آنها را بالابردکاری اینک که آنها از آنچه هستند احساس رضایت کنند بعد ببینندکه چه چیزهای شگفت اوری اشکارمی شودبالابردن عزت نفس هدف خوبی است هرچه باشدعزت نفس یا شادبودن همبستگی مسبت دارد اما مشکل تقویت کردن عزت نفس به عنوان مداخله انگیزش این است که تقریبا هیچ یافته ای وجود نداردکه نشان دهدعزت نفس موجب چیزی میشودبلکه عزت نفس راکل موفقیت هاوشکست هابه وجودمی اوردوچیزی که باید بهبود یابد عزت نفس نیست بلکه بهبود مهارتهایی برای پرداختن به دنیااست(سگدیمن نقل شده درازار1994) به عبارت دیگردر رابطه عزت نفس با عملکرد خود عزت نفس متغییرعلنی نیست دراین رابطه دوپزوهشگرنتیجه گرفتندکه عزت نفس عمدتانتیجه متراکم موفقیت ها وشگفت هامرتبت باپیشرفت است و تاثیرمهمی برپیشرفت بعدی ندارد (هلک وون اکن19959) همین پژوهشگران به امتیاز مدل پرورش مهارت به عنوان بهترین روش برای ساختن خود پنداره قوی و انعطاف­پذیری درکودکان دوره ابتدایی اشاره کردند. نکته مهم نهفته دراین نقل قول جهت تأثیر عینی بین عزت نفس و پیشرفت زایندگی عملکرد خود است. عزت نفس و پیشرفت همبستگی مثبت باهم دارند(بولس1999) اما بالا رفتن عزت نفس موجب بالارفتن پیشرفت نمی شود بلکه افزایش پیشرفت بالارفتن عزت نفس را بالامی اورد (بیرن1984و1986وهارتر1993)عزت نفسشان که زندگی چگونه می­گذرد اما این منبع انگیزشی نسبت که به افراد امکان دهدکاری کنندکه زندگی خود پیش برود نتیجه می‌گیریم می‌گوییم شواهد وجود نداردکه نشان دهدتقویت کردن عزت نفس افراد عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید
تأثير سه رنگ اصلي در زندگي
تصور دنيايي به دور از رنگها غير قابل تصور است. نافذ بودن وگيرايي رنگها در اكثر فرهنگها مشهود است. برخورداري از تجارب مناسب با رنگهامي تواند براي انسان محيطي غني فراهم سازد تا تحت تأثير آن توجه به دنياي درون ونحوه رابطه با محيط پيرامون وي شكل مناسب تري به خود گيرد.آيا رنگها احساس هايمتفاوتي را در ما ايجاد مي كنند؟ چرا برخي رنگها، رنگهاي دلخواه ما هستند؟چهعواملي سبب مي شوند كه ما برخي رنگهاي ديگر را نمي پسنديم؟به وضوح نمي دانيمچرا رنگ سرخ هيجان آور است. آيا رنگهاي سياه، خاكستري يا قهوه اي ملال آور هستند؟ وآيا رنگهاي درخشانتر توانايي شادكردن ما را دارند؟روانشناسان براين باورند كهرنگ از نيروي طبيعي و اثربخش برخوردار است. رنگ مي تواند روح و روان فرد را تحتتأثير قراردهد، شفابخش و نشاط آور باشد. به زعم آنان، چنانچه انسانها حس رنگ شناسيخويش را تقويت كند، كنترل بهتري روي هيجانات خود خواهند داشت و در نتيجه هماهنگيبهتري بين تن و جان خويش برقرار خواهند ساخت.
ما به كمك رنگ لباس و محيط افرادخود، مي توانيم احساسات خود را قدرتمندتر و منحصر به فردتر از قبل بروز دهيم. رنگهايي كه ما براي لباس خود استفاده مي كنيم، به طور مستقيم و غيرمستقيم بر رفتارخود ما تأثير مي گذارد يعني از يك طرف بررفتار خود ما و از طرف ديگر بر رفتارافرادي كه با آنها سروكار داريم، بدين صورت كه آنها ناخودآگاه مطابق با رنگ لباس ماواكنش نشان مي دهند.اينكه رنگها از يك طرف بازتاب و بيانگر احساس ما هستند و ازطرف ديگر احساس خاصي را در ما برمي انگيزاند نشان از پويايي ارتباطي دارد كه مابينحواسها، نيازهاي عاطفي ما و يك رنگ بخصوص برقرار مي شود.
زماني يك رنگ واحداحساس وحشت، خوشحالي و يا هيجان را در ما برمي انگيزد و رنگي ديگر به ما آرامش ميدهد با كمك رنگها مي توان احساسات خود را بروز داد. عموماً از رنگهاي قرمز و زردبه عنوان رنگهاي گرم و از رنگهاي آبي و فيروزه اي به مثابه رنگهاي سرد ياد مي شود. بيان اينكه رغبت به زندگي خاص و عدم تمايل به رنگي ديكر در رابطه با گرايشهايشخصيتي و يا برخي ويژگي هاي روحي قراردارد و از دنياي درون انسان خبر مي دهد، موضوعبحث برانگيزي است كه نشان مي دهد، رنگ دلخواه هر كسي به نوعي با افكار و علائق اومرتبط است. رنگ دلخواه رنگي است كه تأثير مفيد و رضايتبخش روي شما مي گذارد و درجايي كه آن رنگ وجود دارد، با علاقه فراوان كار مي كنيد. با استفاده از توصيف هايسه رنگ اصلي، به راحتي آن رنگ را خواهيد شناخت. با آشنايي بيشتر با رنگها پي خواهيدبرد كه كدام رنگ را بيشتر مي پسنديد و يا چه رنگي در كارها به ياريتان مي آيد و يابرعكس، نسبت به كدام رنگ احساس خوشايندي داريد. مثلاً توجه كنيد كه حالتهاي جسمي،روحي و رواني شما با تونهاي رنگ گرم هماهنگ است يا با تونهاي رنگ سرد.در مبحث روانشناسي رنگها اعتقاد براين است كه تمايل يا عدم تمايل افراد به برخي از رنگها،غالباً به گونه اي ناخودآگاه، ارائه دهنده اطلاعات مفيدي از وضعيت و نيازهاي احساسيو جسماني افراد است. انتخاب رنگهاي خاص مي تواند كمبودها و عدم تعادلهاي احساسي وجسماني اشخاص و همزمان جنبه هاي شخصيتي قوي و مثبتي را كه خود آنها از وجودشانبي خبرند، به خوبي آشكار سازد. به كمك رنگها مي توان به رهنمودي مؤثر براي غلبه برمشكلات و به فعل درآوردن بخش اعظمي از توانايي هاي بالقوه خود دستيافت.(ابطمي 1384)
نقش رنگها دربهبود بخشيدن به زندگي
تا به حال شده است براياين كه احساس آرامش بيشتري كنيد خودتان را بين ملحفه هاي سبزرنگ بپيچانيد تا بهخواب رويد؟آيا برايتان پيش آمده هنگام انجام يك مصاحبه شغلي لباسي به رنگ قرمزبپوشيد و آن را عامل موفقيت خود بدانيد؟آيا رنگهايي كه در لباس و دكوراسيونخانه شما به كار رفته اند مي توانند رفتار و سطح انرژي يا زندگي شما را بهبودبخشند؟ مي توانيد امتحان كنيد.
سبز ليمويي:
پوشيدن لباسي به اين رنگ يا استفاده از آن در تزيين و دکوراسيون منزل مي تواند توانايي منطقي و پيگير بودن شما را بيفزايد.سبز ليمويي به شما اين امکان را مي دهد که بفهميد براي پيشرفت بيشتر خود به چه چيزي نياز داريد.
سبز:
لباس يا دکوراسيون سبزرنگ کمک مي کند احساس نزديکي بيشتري با طبيعت داشته باشيد و نيز باعث مي شود به ديگران احساس راحتي و آرامش بيشتري ببخشيد.
استفاده از اين رنگ همانند يک خاک حاصلخيز باعث مي شود دنيايي پربار براي شما به وجود آيد. طبيعت ذاتي اين رنگ که نوعي توازن و تعادل در خود دارد، شما را تشويق مي کند به نجواي درون خود گوش دهيد و بفهميد براي اين که شما و ديگران از احساس راحتي بيشتري برخوردار باشيد به چه چيزي نياز داريد. 
بحث و نتیجه گیری:
گاهی اوقات عزت نفس و بالابودن اعتماد به نفس و عزت نفس در بین افراد بستگی به ویژگیهای شخصیتی آن دارد وقتی نوع برخورد با خانواده و بزرگ شدن درنوع خانواده و موارد دیگر و بالا بودن اعتماد فرد به خود می­تواند نقش بسزایی داشته باشدکه هدف در تحقیق حاضر مقایسه عزت نفس در بین دانش آموزان سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی گرایش به رنگ قرمزوگرایش به رنگ مشکی شهرابهراست که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه عزت نفس دربین دانش آموزان گرایش به رنگ قرمز بیشتر از دانش آموزان گرایش به رنگ مشکی هستندکه جهت آزمون فرضیه از آزمون عزت نفس کوپراسمیت که دارای 51 سوال درگزینه ای بله و خیر است استفاده گردیده و جامعه مورد تحقیق عبارت است ازدانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی شهر ابهر که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده است که انتخاب نمونه­ها به طور تصادفی بوده است و جهت آزمون فرضیه­ها از روش آماری Tمتغیر مستقل درسطح آمار استنباطی و توصیفی استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی ازان است که چون Tبدست آمده ازTجدول درسطح معنی داری 5%کوچکتراست می‌توان نتیجه گرفت که بین دانش­آموزان گرایش به رنگ قرمزازدانش آموزان گرایش به رنگ مشکی ازلحاظ عزت نفس تفاوت وجودندارد که تحقیق حاضر باتحقیق رحمانی درسال1368که تحقیق تحت عنوان بررسی رابطه بین دانش آموزان مقطع اول راهنمایی شهرستان یاسوج که نتایج بدست آمده حاکی ازان است که دردانش آموزان سال اول راهنمایی بین عزت نفس واضطراب رابطه وجودداردوهمین طورتحقیق کردبچه درسال 1370که تحت عنوان مقایسه اضطراب دربین دانش آموزان ممتازدانش آموزان ضعیف ازلحاظ درسی مقطع سوم راهنمایی که نتایج بدست آمده هاکی ازان است که اضطراب دربین دانش آموزان ممتازبیشترازدانش آموزان ضعیف است وهمینطورتحقیق مرتضوی درسال1371که تحت عنوان مقایسه عزت نفس دربین دانش آموزان عادی مقطع چهارم دبیرستان شهرستان رشت که نتایج بدست آمده حاکی ازان است که بین عزت نفس دانش آموزان تیزهوش ودانش آموزان عادی تفاوت وجوددارد.

منابع و مآخذ:
1-ابطحی.سید منصور(1384).جامعه شناسی فردی.تهران.انتشارات یاسر.
2-بیانی.احمد(1385).روش تحقیق در علوم انسانی.تهران.انتشارات نی.
3-پرهام.اصغر(1383).روان شناسی رنگ.تهران انتشارات نور.
4-جوادی نیا. محمدعلی(1384).روان شناسی رنگ­ها.تهران. انتشارات باران.
5-دلاور.علی(1383).آماراستنباطی.تهران. انتشارات رشد.
6-دادستان.پریدخ(1382).روان شناسی شخصیت.تهران.انتارات سمت.
7-خامچی.پروین(1384).روان شناسی بالینی.تهران.انتشارات راهرود.
8-گنجی.حمزه(1385).روان شناسی رشد.تهران انتشارات رشد.
9-لطف ابادی.حسین(1382).روان شناسی فردی.تهران انتشارات سمت.
10-محمدی.سید یحیی(1385).نظریه­های شخصیت.تهران.انتشارات سمت.
11-محمدی.سید یحیی(1384).انگیزش و هیجان.تهران.انتشارات سمت.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.