ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    174
تعداد کل بازدید ها :
    24917030
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,246 كاربر
بررسی رابطه بین طبقه اجتماعی افراد با نوع مواد مخدر مصرفی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 110.86 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 134 صفحه
تعداد بازدید : 445 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.
این فایل دارای پرسش نامه می باشد.

بررسی رابطه بین طبقه اجتماعی افراد با نوع مواد مخدر مصرفی

فهرست مطالب
چكيده:
فصل اول : مقدمه
مقدمه
الف- بيان مسئله:
ب- طرح مسئله:
آمار معتادين در ايران:
ت- سؤالات پژوهش:
ث- اهداف تحقيق:
ج- اهميت موضوع:
اهميت كاربردي:
تعاريف و مفاهيم

فصل دوم: پیشینه تحقیق
تعريف اعتياد:
معتاد:
تعريف طبقه ي اجتماعي

فصل سوم: مباني روشي تحقيق
مقدمه
انتخاب طرح تحقيق
الف- 1: تحقيق توصيفي
الف- روش تحقيقالف- 2: روش پيمايشب: تكنيكهاي مورد استفاده در تحقيق:
ب- 1: مشاهده
روش هاي مشاهده
راهنماي تهيه گزارش از مشاهده
ب- 2: روش مصاحبه
چگونگي آغاز مصاحبه
نقاط قوت مصاحبه:
نقاط ضعف مصاحبه:
بايدها و نبايدها در مصاحبه
ب- 3: روش مشاركت در تحقيق:ب- 4: بررسي اسناد:
پ- جامعه آماري:
ج- حجم نمونه:
د- روش نمونه گيري:
تعريف مفاهيم اصلي تحقيق

فصل چهارم : نتایج آماری
داده هاي تحقيق
نتايج حاصل از پرسشنامه:
جداول فراواني متغيرهاي اصلي تحقيق:
جدول تحليل

فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهاداتنتيجه گيري:ب- تاكتيك هاي مؤثر پيشنهادي:منابع

1چكيده:
موضوع تحقيق حاضر بررسي رابطه ي بين طبقه ي اجتماعي افراد با نوع مواد مخدر مصرفي مي باشد. در اين تحقيق رابطه ي بين طبقه ي اجتماعي افراد با نوع ماده مخدر مصرفي بررسي شده است البته از اين كه مطالب پيرامون اين موضوع بسيار گسترده و عميق مي باشد سعي شده رئوس مطلب ذكر گردد. و از پرداختن به همه ي مباحث اعتياد به صورت جزئي خودداري گرديده است.
براي مطالعات و آشنايي به مباني بينش موضوع از منابع جامعه شناسي شامل اعتياد و خانواده، نظريه هاي جامعه شناختي مرتبط با موضوع اعتياد در بين افراد جامعه، و نيز عوامل گرايش به اعتياد و نيز منابع غيرجامعه شناسي شامل منابع روانشناسي و منابع تاريخي استفاده شده است براي بررسي سوآلات تحقيق و اهداف آن از روش توصيفي و ميداني استفاده كرديم بنابراين با استفاده از روش تحقيق ميداني رابطه ي بين طبقه ي اجتماعي افراد با نوع ماده مخدر مصرفي بدست آمد.
جامعه آماري تحقيق شامل كليه ي افراى معتاد در سنين مختلف و از طبقات اجتماعي متفاوت بودند همچنين اعم از اينكه ساكن شهر تهران بودند و يا مهاجرت به تهران داشته اند روش نمونه گيري به صورت ميداني بوده است.حجم نمونه از طريق مصاحبه همراه با مشاهده و مشاركت و اسناد از 21 نفر از ميان معتادين اطلاعات گردآوري شد.

فصل اول
مقدمه
الف- بيان مسئله
ب- طرح مسئلهت- سؤالات پژوهشث- اهداف تحقيق
ج- اهميت موضوع
د- تعاريف و مفاهيم

مقدمه
در اين تحقيق به بررسي رابطه ميان طبقات اجتماعي و نوع اعتياد در شهر تهران پرداخته ايم.
از آن جايي كه موضوع اعتياد و فراواني آن يكي از دغدغه هاي ذهني جامعه ما است و طي دو دوره ي كارورزي با اين مسئله به طور دقيق تر آشنا شديم پس تصميم گرفتيم به بررسي دقيق تر آن بپردازيم.
در واقع مي توان گفت: از آنجايي كه اعتياد يكي از معضلاتي است كه به طور ملموس در جامعه ما بروز كرده و هر روز مشكلات آن مشاهده مي شود پس لازم است به طور علمي تر اين مشكلات بررسي گردد. در اين تحقيق جامعه آماري ما شامل افراد معتاد در طبقات اجتماعي بالا، متوسط و پائين در مركز اجتماع درمان مدارد T.c(هجرت) و همچنين مركز نداي آرامش در استان تهران مي باشد. كه با استفاده از روش تحقيق ميداني به بررسي رابطه بين نوع اعتياد و سطح طبقه ي اجتماعي افراد مي پردازيم. بدينصورت كه ابتدا مصاحبه ي اكتشافي انجام شده و سپس مصاحبه نامه ي نهايي تنظيم گرديد كه اطلاعات حاصل از آن را در فصل چهارم به طور مبسوط ملاحظه مي كنيد.
اين پژوهش در اسفند ماه 1385 تا پايان مرداد 1386 در تهران انجام شد.

الف- بيان مسئله:
با توجه به ابعاد گسترده اي كه اعتياد در جامعه ما يافته است و مشكلاتي كه از آن طريق گريبانگير رشد و توسعه ي جامعه شده است ما راغب شديم كه رابطه ميان طبقات مختلف اجتماعي با اعتياد را بررسي كنيم، همچنين از آنجايي كه متأسفانه همه ي اعضا جامعه بنوعي درگير با اعتياد شده اند اين سؤال مطرح است: كه آيا فقط طبقات پائين كه درگير مشكلات گسترده اقتصادي هستند پس به دليل رفع آن درگير اعتياد مي شوند؟ آيا ناپايداري وضع اقتصادي و مشكلات گذار فرهنگي در طبقه متوسط جامعه سبب بروز ناهنجاريهايي در خانواده شده و بيشتر طبقه متوسط را درگير اعتياد كرده؟
و يا رفاه و بي برنامگي براي صرف پول بادآورده در طبقه بالا افراد را به سوي اعتياد مي برد و ..... مجموعه ي اين سؤالات سبب شد تا به سوي اين موضوع كشيده شويم كه چه رابطه اي ميان ميزان ثروت و تحصيلات و نوع شغل فرد (كه در مجموع سطح طبقه ي اجتماعي افراد را مي سازد) با اعتياد وجود دارد؟ و به طور دقيق تر آيا سطح طبقاتي افراد آنان را به سوي ماده مصرفي اعتيادآور خاصي مي كشاند يا خير؟ اين ايده ي اوليه تحقيق ما است.
ولي از آنجا كه براي ما سؤالات زيادي در مورد اعتياد جوانان مطرح است مركز بازپروري T.cواقع در تهرانپارس را براي تحقيق انتخاب كرديم زيرا در اين منطقه ي تهرانپارس جوانان در سنين بسيار پائين به كارهاي بزهكارانه و مواد مخدر و مشروبات الكلي پرداخته اند. اين وضعيت نامناسب امكان آموزش، كسب مهارتها و انتقال انديشه هاي بزهكارانه و نابهنجار را در دسترس جوانان قرار مي دهد. امروز شنيدن آمار و ارقام مربوط به ا عتياد به ويژه مواد مخدر و وسايل ناشي از آن به خصوص در ميان نسل جوان تصوير دردناكي را رو در روي انسان قرار مي دهد كه نمي تواند بي اعتنا به اين مشكل بزرگ اجتماعي باشد.
پس بر آن شديم كه به بررسي اين مشكلات و مسائل در يك پژوهش دقيق تر و علمي تر بپردازيم و به همين دليل موضوع پايان نامه خود را با اين سؤال آغاز كرديم:
سؤال آغازين: چه رابطه اي بين اعتياد افراد و نوع ماده مصرفي آنان با طبقه اي كه متعلق به آن هستند وجود دارد؟
امروزه مصرف مواد مخدر و آثار مخرب معضل اعتياد و قاچاق مواد مخدر بر ساختار سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي جوامع آسيب رسانده و نه تنها به صورت يك تهديد ملي بلكه فراتر از مرزهاي ملي به صورت يك مسئله ي پيچيده جهاني درآمده كه شعاع مضرات و اثرات زيان بار آن گريبانگير كشورهاي بي شماري شده است.
منه ي شدت و وسعت اين بحران از گذشته هاي دور بر جامعه ي جهاني سايه افكنده به حدي است كه علاوه بر مسئولين كشوري توجه بسياري از صاحبنظران و كارشناسان و پژوهشگران مسائل علوم اجتماعي- انساني را نيز به خود معطوف نموده و عليرغم رويكردهاي جامع و تمهيدات اتخاذ شده در حل و كاهش اين معضل در سطح ملي، منطقه اي و جهاني (تشديد مبارزه، وضع قوانين جديد، اعلام قاچاقچيان، مصادره اموال نامشروع سوداگران مرگ، اجلاسهاي بين المللي، و صدور قطعنامه ها و عقد قراردادها و پيمانهاي همكاري بين المللي، منطقه اي و .....) هر روز عملاً شاهد وخامت بيشتر اوضاع و تشديد اين مسئله ي مهم مي باشيم.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.