ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    133
تعداد کل بازدید ها :
    24888986
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
بررسی تاثیرات اختلالات زبان در میزان افسردگی کودکان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 57.53 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 74 صفحه
تعداد بازدید : 639 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 14

فروشنده ی فایل

sibsib
سایر فایل ها
توضیحات :

بررسی تاثیرات اختلالات زبان در میزان افسردگی کودکان

 

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد

بررسی تاثیرات اختلالات زبان در میزان افسردگی کودکان


فهرست مطالب

چكيده:

فصل اول : طرح و موضوع پژوهش

مقدمه

(سوال پژوهش)

(فرضيه پژوهش)

(هدف پژوهش)

(ضرورت پژوهش)

مفاهيم و واژه ها:

فصل دوم : پیشینه تحقیق

مقدمه

يافته هاي پژوهش

اختلالات زباني

1-1 تعريف اختلالات زباني:

1-2 خصوصيات اختلالات زباني

1-3 شيوع اختلالات زباني

1-4 انواع اختلالات زباني

اختلالات توليدي

تعريف اختلالات توليدي

علل اختلالات توليدي

انواع اختلالات توليدي

موارد باليني اختلالات توليدي

اختلالات سليسي گفتار

تعريف اختلالات سليسي گفتار:

تندگويي

لكنت زبان

علل لكنت زبان

نظريه دكتر نايب دونلاپ

درمان پيشنهادي دكتر دونلاپ

نظريه دكتربوم از لندن انگلستان

درمان پيشنهادي دكتر بوم

انواع لكنت زبان

موارد باليني لكنت زبان

لكنت زبان و اختلال ارتباطي NOS

لكنت زبان

همه گيري شناسي

سبب شناسي

تشخيص

ملاكهاي تشخيص لكنت زبان از DSM-IV

ويژگي هاي باليني

افسردگی

مقدمه:

ماهيت افسردگي

افسردگي به عنوان حالتي از خلق:

فصل سوم : روش تحقیق

جامعه آماري:

نمونه آماري:

روش نمونه گيري:

روش تحقيق:

ابزار اندازه گيري:

5-1-3- نمره گذاري

6-1-3- روش جمع آوري

7-1-3- روش آماري

فصل چهارم : يافته هاي پژوهش و تجزيه و تحليل پژوهش

مقدمه:

جداول

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

خلاصه پژوهش

بحث و نتيجه گيري

محدوديت ها و مشكلات پژوهش

پيشنهادات

منابع:


چكيده:

تحقيق حاضر به منظور بررسي تاثيرات اختلالات زبان در ميزان افسردگي كودكان انجام گر فته است. در اين پژوهش افراد مورد مطالعه 60 نفر دانش‌آموز دختر مقطع راهنمايي (سوم راهنمايي) از مناطق 17 و 13 و 10 آموزش و پرورش استان تهران در سال تحصيلي 84 انتخاب شده‌اند و اين پژوهش به شيوه تصادفي از ميان دانش‌آموزان مدارس عادي و استثنايي انتخاب شده‌اند.


و ابزار و اندازه گيري در اين پژوهش شامل تست افسردگي بك بود و نتايج بررسي نشان داد كه بين ميزان افسردگي دانش‌آموزان مبتلا به لكنت زبان و عادي تفاوت معناداري وجود ندارد.

مقدمه

زبان به معناي اعم عبارت است از وسيله كلامي يا غير كلامي كه جهت تفاهم و تفاهيم بين موجودات زنده به كار مي‌رود و غني ترين تجارب آدمي را ايجاد مي‌نمايد. (بلو اشتاين 1699) زبان در واقع نه تنها ارتباط فرد را با درون گروه و برون گروه فراهم مي سازد بلكه وسيله اي براي انتقال فرهنگ از نسلي به نسل ديگر است به علاوه وسيله تنظيم زندگي بشر نيز مي‌باشد. چه در اطراف انسان امور پراكنده وجود دارد كه زبان آنها را طبقه بندي كرده و نامگذاري مي‌كند (ريبو بروبيكر 1977 آزاد 1380).

گروهي از روانشناسان انديشه را كلام صامت و زبان را فكر گويا دانسته و حتي با استفاده از وسايل فيزيكي دقيق ثابت كرده اند كه هنگامي كه فكر مي‌كنيم در حقيقت به نوعي دستگاه تلكس خود را به كار مي اندازيم (برنشتاين 1966 به نقل از فرياد درخشان 1382).

با توجه به آنچه گفته شد مي‌توان زبان را عامل اساسي در رشد و تكامل اجتماعي عقلاني و اخلاقي انسان دانست پژوهشهايي كه توسط روانشناسان شوروي صورت گرفته حاكي است كه كاربرد زبان موجب تسريع در اكتساب رفتارهاي مختلف و تصميم به جا در كودكان مي‌گردد (جايخوف 1984 عبادي 1380).

همچنين بررسيهاي متعدد نشان مي‌دهد كه كودكاني كه رشد هوشي سريع دارند، سخن گفتن را زودتر شروع مي‌كنند (كراوتيز 1966، به نقل از فرياد درخشان 1381).

يكي از عقب‌ماندگي ذهني و بدني اختلال در رشد تكلم شناخته شده است علاوه بر اهميت رشد تكلم و تاخير آن در سازگاري هاي اجتماعي افراد مي‌توان از اهميت تكلم در رابطه با وضعيت اقتصادي و ميزان تحصيلات فرد نيز سخن گفت با توجه به اهميت زيادي كه براي تكلم برشمرديم اختلال در تكلم مي‌تواند مشكلات زيادي در جنبه هاي مختلف اقتصادي تحصيلي و اجتماعي افراد مبتلا ايجاد كند (به قول پيچسمن 1986) لكنت زبان چيزي بيش از قطع جريان روان واژه هاست كه از آن به عنوان نارواني صحبت مي‌كنيم لكنت زبان ناشي از واكنشهاي عاطفي در مقابل تجربه هاي تلخ گفتاري است.

(ضرورت پژوهش)

زبان وسيله تفهيم و تفاهم و وسيله ارتباط بشر است و هر نوع اختلال كه در زبان و بيان به وجود بيايد خللي در روابط اجتماعي به وجود مي‌آورد. توجه به اين اختلال به دليل وجود عدد نسبتاً زياد كودكان يا افرادي كه دچار اين اختلالات هستند داراي اهميت فراوان مي‌باشد.

از علل ديگري كه بايد حتماً به افراد داراي اين اختلال توجه و رسيدگي بيشتري نمود، علت عاطفي ارثي، خانوادگي و اقتصادي است و عدم توجه به افراد داراي اختلال گويايي، موجب رنجش عاطفي آنان مي‌شود. و از آن جايي كه اين افراد هميشه در سنين كودكي باقي نخواهند ماند بلكه بزرگتر شده و وارد اجتماع مي‌شوند. آن وقت است كه به علت بي توجهي به وضع عاطفي در كودكي به اين نقص خود پي برده اند نسبت به اجتماع در آنها كينه ايجاد مي‌شود (يريس، 1977، داوريان، 1367).

همچنين بي توجهي به ناسازگاري حسي- حركتي كودك در دوران كودكي و نوجواني موجب سوق دادن او با ناسازگاري در دوران جواني خواهد شد. از نظر خانوادگي هم اين موضوع حائز اهميت است كه وقتي چنين فردي خود ناخواه خانواده اي تشكيل مي‌دهد چگونه مي‌تواند فرزندان سالم تربيت كند؟

چگونه مي‌توان به فرزنداني كه در دامان او لب به سخن باز مي‌كنند طريقه سخن گفتن درست كلمات را بياموزند؟ بايد حداقل مرجعي باشد كه پدران و مادران اين كودكان بتوانند با مراجعه به آن مكانها مشكلات خود را رفع كنند. و احياناً راهنمايي نيز بشوند. به آنها ياد داده شود كه از نظر عاطفي چگونه با كودكان مبتلا به اختلالات گويايي خود رفتار كنند. تا آنها احساس حقارت نكرده و به خاطر اين نقض قابل علاج، نقايص ديگري پيدا نكنند. گوشه گير، دور از اجتماع و كينه‌توز بار نيايند. اينگونه تحقيق هاي اجتماعي اگر با دلسوزي و علاقه‌مندي انجام شود مي‌تواند تا حدي توجه خانواده ها و اجتماع را به اين موضوع جلب كند: زيرا همين امر باعث مي‌شود خانواده ها زودتر به وضع كودك پي برده و در نتيجه شانس بيشتري در معالجه كودك خود داشته و بنابراين توجه به اين امر چه بسا موجب تسريع معالجه فرد مبتلا نيز بشود


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.