ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    12 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    431
تعداد کل بازدید ها :
    24911726
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,مدیریت
حجم فایل : 507.66 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 130 صفحه
تعداد بازدید : 824 مرتبه


قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

andise89
سایر فایل ها
توضیحات :

اين پروژه آماده چاپ مي باشد.

درقالب ورد مي باشد.

 

موضوع پایان نامه :     توانمند سازی کارکنان ،کلید بهره وری سازمان

=================================================

فصل اول

مقدمه:

بیان مسئله:

اهميت وتعريف مسئله

اهدف تحقیق:

هدف اصلی پژوهش

اهداف فرعی پژوهش:

مدل تحقیق

سوالات:

 فرضیه های تحقیق

فصل دوم

توانمندسازی چیست؟

توانمند سازی کارکنان

مفاهیم و راهبردهـای توانمند سازی کارکنان  

 مقدمه

مقدمه بهروه وری

بهره وری کلی

بهره وری جزیی

تعاریف مفهومی واژه توانمندسازی

بهره وری کلی عوامل تولید

تعریف بهره وری

 فرایندتوانمندسازی

استراتژی های توانمند سازی

استراتژی افزایش آگاهی جمعی از طریق داستانگویی

استراتژی آموزشهای مهارتهای پشتیبانی و تجهیز منابع

استراتژی آموزش مهارتهای حل مسئله

اقدامات عملی برای توانمند کردن کارکنان

قدرت توانمندسازی

اصول توانمندسازی

کارکنان توانمند و سازمان های امروز

اهمیت و ضرورت توانمندسازی کارکنان در سازمانها

عوامل موثر در فرایند توانمندسازی کارکنان

دستاوردهای حاصل از اجرای توانمندسازی در سازمان

مدل سازه های اثر بخشی

اهمیت بهره وری

 عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی

مهمترین عوامل مؤثر در کاهش بهره وری

تورم نیروی انسانی

شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی در سازمانها

 ارتباط با کارمندان

عوامل مؤثر در بهره وری

بررسی نقاط ضعف و تنگناهای موجود در صنعت تولید و ساخت تجهیزات

بررسی نقاط قوت و فرصت‌های صنعت تولید و ساخت تجهیزات

ابزار اصلی بهره وری

موانع توانمند سازي كاركنان:

فصل سوم

ابزار جمع آوري ازاطلاعات

مقدمه

روش نمونه گيري

حجم نمونه

 اعتبار يا روائي پرسشنامه(Validity)

 مدل تحليلي تحقيق

جامعه آماري

تكنيك هاي آماري استفاده شده در تحقيق

فصل چهارم

پيشنهادات اجرايي

جمع بندي

منابع و مآخذ:

منابع انگلیسی

منابع فارسی

 

مقدمه:

سازمان‌هاي سنتي فقط به كاركناني نياز دارند كه كارهاي معين و تعريف شده‌اي را انجام داده و بيش از حد سئوال، كنجكاوي و چالشگري نكنند، اما محيط‌هاي كار امروزي به افرادي نيازمندند كه بتوانند تصميم بگيرند، راه‌حل‌هاي تازه‌اي براي مسائل پيدا كنند، خلاقيت داشته باشند و در قبال نتايج كار مسئول شناخته شوند.

تواناسازي كاركنان يك راه‌حل كاملاً متفاوت براي كار كردن انسان ها با يكديگر و در سازمانهاست. در چارچوب اين راه‌حل جديد:

·   كاركنان احساس مي‌كنند كه نه فقط در مورد انجام دادن كار و وظايف خودشان، بلكه نسبت به بهتر كاركردن كل سازمان نيز مسئوليت دارند.

·   تيم‌‌هاي كار، از جمله تيم‌هاي كاري خودگردان، بطور مستمر براي بهبود عملكرد و دستيابي به سطوح بالاتري از بهره‌وري با هم كار مي‌كنند.

·   ساختار سازمان‌ها به گونه اي طراحي شده كه كاركنان بتوانند براي دستيابي به نتايج موردنظرشان و آنچه كه انجام دادنش لازم است كار كنند، نه اين كه صرفاً اداي تكليف كنند و از بابت آن پاداش دريافت دارند.

اصلی ترین هدف هر سازمان ،دستیابی به بهرهوری بهینه است .منظور از بهره وری بهینه آن است که ضمن مدیریت یک سازمان نسبت  به سلامت جسمی و روانی کارکنان موجباتی را فراهم آورد تامتصدی هر شغل بارضایت و علاقه ونیز بدون احساس اجبار وترس از تنبیه درجهت دستیابی به بالاترین کارآیی واثر بخشی فردی وشغلی تلاش کند دراین راه همه توان بالقوه شناختی ،هیجانی ورفتاری خودرابکار گیرد.

در يك محيط كار توانمند، كاركنان و سازمان شركاي يكديگر تلقي مي‌شوند، هر فرد نه تنها در قبال كار و وظيفه‌اش مسئول است بلكه نسبت به كل سازمان احساس مالكيت دارد. گروهها و تيم‌هاي كاري فقط به وظايف رسمي و دستورات پاسخ نمي‌دهند بلكه مبتكر و طراح عمليات و اقدامات هم هستند. كارمند تابع نيست، بلكه تصميم‌گيرنده است و هركس احساس مي‌كند كه بطور مستمر چيزهائي را ياد مي‌گيرد و مهارتهاي خود را براي پاسخ دادن به تقاضاهاي جديد و مشاركت موثر در فرصت‌ها و چالش‌هاي جديد توسعه مي‌دهد.

 

بیان مسئله:

بدون تردید برای داشتن آینده پویا و توسعه یافته و ایستادگی اقتصادی در دنیای پررقابت امروزی، نیازمند افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از حداقل امکانات هستیم. امروزه همه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه به اهمیت بهره‌وری بعنوان یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی و کسب برتری رقابتی پی‌برد‌‌ه‌اند. به این ترتیب اغلب کشورهای در حال توسعه بمنظور اشاعه فرهنگ نگرش ویژه به بهره‌وری و تعمیم بکارگیری فنون و روش‌های بهبود آن سرمایه گذاریهای قابل توجهی انجام داده‌اند. در ایران اهمیت توجه به مقوله بهره‌وری به دلایل مختلفی از جمله حاکم نبودن فرهنگ و نگرش درست به بهره‌وری در جامعه، مورد غفلت واقع گردیده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حلقه مفقوده اقتصاد ایران پیش از آنکه سرمایه و یا منابع طبیعی باشد، نبودن بهره‌وری نیروی کار است.

توانمندسازي نيروي انساني يكي از اعجازآورترين رويكردهاي توسعه منابع انساني  مي باشد كه منجر به بالندگي نيروي انساني در سازمان مي گردد. توانمند سازي يك حركت دائمي است و اهميت آن همواره روبه افزايش است چرا كه اساس توسعه در كسب وكار امروز همگام بودن با تغييرات اجتماعي، دستاوردهاي تكنولوژي و تقاضاهاي محيط رقابتي مي باشد. سازمانها نيازمند افرادي هستند كه بتوانند بهترين استفاده از تكنولوژي پيشرفته را ارائه دهند و نوآوريها را بيابند و بتوانند محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند(Smiet,2000,14 jane).

چالزهنري(1995) متذكر مي شود كه منابع مرسوم و سنتي ثروت (زمين، مواد خام، تكنولوژي وحتي كارگران غيرماهر) را در مواقع لزوم مي توان خريد، عاملي كه بدون آن نمي توان كاركرد نيروي انساني توانمند است كه مي تواند از همه اين منابع براي دستيابي مزايا به راحتي استفاده كند. هدف توانمند سازي اين است كه مغزهاي افراد را همانند بازوانشان به كار بيندازد. توانمند سازي اشاره به يك حس دروني در افراد دارد كه باعث مي شود آنان به طور مستقل تصميماتي را در فرايند كار خويش اتخاذ نمايند. (mike van and laurie Thomas, 1995,5) بدون تردید برای داشتن آینده پویا و توسعه یافته و ایستادگی اقتصادی در دنیای پررقابت امروزی، نیازمند افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از حداقل امکانات هستیم. امروزه همه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه به اهمیت بهره‌وری بعنوان یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی و کسب برتری رقابتی پی‌برد‌‌ه‌اند. به این ترتیب اغلب کشورهای در حال توسعه بمنظور اشاعه فرهنگ نگرش ویژه به بهره‌وری و تعمیم بکارگیری فنون و روش‌های بهبود آن سرمایه گذاریهای قابل توجهی انجام داده‌اند. در ایران اهمیت توجه به مقوله بهره‌وری به دلایل مختلفی از جمله حاکم نبودن فرهنگ و نگرش درست به بهره‌وری در جامعه، مورد غفلت واقع گردیده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حلقه مفقوده اقتصاد ایران پیش از آنکه سرمایه و یا منابع طبیعی باشد، نبودن بهره‌وری نیروی کار است.

اهميت وتعريف مسئله:

توانمند سازي كاركنان تكنيك جديدي است كه براي افزايش بهره وري، از طريق بالا برده تعهد كاركنان نسبت به سازمان و بالعكس موارد استفاده مديران قرار گرقته است. اين شيوه، روش ارزشمندي است كه بين كنترل كامل مديريت و آزادي عمل كاركنان توازن برقرار مي كند. چنانچه مديريت، كنترل كامل اعمال مي كند علاوه بر اينكه حس ابداع و ابتكار و نوآوري از كاركنان سلب مي شود حجم كار مدير افزايش مي يابد و كاركنان متكي به غير(به جاي متكي به نفس و قائم به ذات) بار مي آورد. آزادي كامل كاركنان ممكن است به بي نظمي و از هم گسيختگي منجر شود و موجب دوباره كاري و تداخل وظايف گردد. حاصل هر دو كار آن است كه از منابع سازماني(مادي و معنوي) حداكثر استفاده به عمل نمي آيد و به جاي بازدهي و اثربخشي دچاراختلال مي شود. توانمندسازي كاركنان كه بين دو عنصر مزبور تعادل برقرار مي كند وسيله اي است كه هدف هاي فردي و سازماني را همسو مي سازد و كاركنان باور مي كنند كه رشد و پيشرفت سازمانشان منافع آنان را نيز دربر دارد.

روش تحقيق در علوم رفتاري با توجه به دو ملاك  الف: هدف تحقيق ب: نحوه گردآوري داده ها مشخص مي گردد. تحقيق حاضر از نظر هدف يك تحقيق كاربردي مي باشد. تحقيقات علمي را براساس هدف تحقيق به سه دسته تقسيم مي كنند

 

نکته:  دانلود کامل پایان نامه بعد از خریداری می باشد.

 

 

اين پروژه اماده چاپ مي باشد.

 

درقالب ورد مي باشد.

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.