ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    9 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    9 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    280
تعداد کل بازدید ها :
    24907755
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی رابطه بین منع کنترل و رضایت زناشویی در زنان متاهل شاغل
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 1.24 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 196 صفحه
تعداد بازدید : 712 مرتبه


قیمت: 7,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

ضمنا این فایل دارای پرسشنامه نیز می باشد.

موضوع
بررسی رابطه بین منع کنترل و رضایت زناشویی در زنان متاهل شاغل

فصل اول کلیات پژوهش
مقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضرورت تحقيق
هدف تحقيق
سؤالات تحقيق
فرضية تحقيق
موضوع تحقيق
تعريف متغيرها
تعريف نظري
تعريف عملياتي
فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش
تعاريف و مفاهيم اسناد
مفهوم منبع كنترل و مباني تئوريك اسنادها
روي‌آوردهاي منبع كنترل
الف روي‌آورد اسنادي
ب روي آورد عمل
نظريه‌هاي انگيزش
«نظريه‌هاي ماشيني انگيزش»
نظريه غريزه
«نظريه‌هاي شناختي انگيزش»
نظريه روانكاوي
تفكّر در مقابل فعاليّت 
«نظرية روانشناسي ساده در نظريه اسناد»
نظريه‌هاي روانشناسي اسناد
1- نظرية يادگيري اجتماعي
2- نظريه استنباط تطابق كلي
رضايتمندي از زندگي زناشويي و بررسي آن در مراحل مختلف زندگي
بررسي مراحل مختلف زندگي خانواده 
استرسهاي خانواده و تغييرات
تحقيق در مورد استرس رواني
فرد و رشد خانواده
تغييرات فردي اعضاي خانواده
بررسي علل نارضايتي از زندگي زناشويي
1- ويژگيهاي شخصيتي
3- حل تعارض
4- مسائل مالي
5- فعاليت اوقات فراغت 
6- رابطه جنسي
7- بچه‌ها و ازدواج 
8- خانواده و دوستان 
9- نقشهاي مربوط به برابري مرد و زن
10-جهت‌گيري عقيدتي (مذهبي) 
پيشينه تحقيقات انجام يافته
فصل سوم روش پژوهش
جامعه آماري
نمونه آماري
روش نمونه گيري
ابزار پژوهش
الف) معرفي پرسش‌نامه رضايت زناشويي ENRICH 
ب) روايي و اعتبار پرسشنامه رضايت زناشويي ENRICH
ج)‌روش ارائه و نمره گذاري پرسشنامه رضايت زناشويي ENRICH
جدول نرم پرسشنامه رضايت زناشويي ENRICH
ب) معرفي پرسشنامه منبع كنترل دروني – بيروني
ابزار اندازه گيري
روش نمره گذاري
روايي و اعتباري پرسشنامه منبع كنترل بيروني و دروني راتر
روش آماري 
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 
بخش توصيفي
بخش استنباطي
جداول و نمودارها
فصل پنجم نتایج تحقیق
خلاصه اي از نتايج توصيفي
بحث و نتيجه گيري
محدوديتهاي تحقيق
پيشنهادها
پيشنهاد براي تحقيقات آتي
پرسشنامه شماره يك
پرسشنامه رضايت زناشويي ENRICH

مقدمه
خانواده اين واحد به ظاهر كوچك اجتماعي، از اركان عمده و از نهادهاي اصلي هر جامعه به شمارمي‌رود در واقع هر خانواده را بايد خشت بناي جامعه و كانون اصلي سنت و رسوم و ارزش‌هاي والا و مورد احترام و شالودة مستحكم مناسبات پايدار اجتماعي و روابط خويشاوندي، مبدأ بروز و ظهور عواطف انساني و كانون صميمانه‌ترين روابط ميان افراد و مهد پژروش فكر و انديشه و اخلاق و روح انسان به حساب آيد. تا آنجايي كه نشاني از حيات انساني ملاحظه شده و خانواده وجود داشته باشد. (توسلي 1368)

نهاد خانواده از جمله عمومي‌ترين نهادهاي اجتماعي است كه معمولاً در تمام جوامع وجود دارد و مهمترين تكيه‌گاه و محور اجتماعي است در حقيقت فرد در خانواده متولد مي‌شود و در سازمان خانواده زندگي مي‌كند و در مواقع نياز، به خانواده روي مي‌آورد و در پرتو خانواده سكون و آرامش مي‌يابد. بسياري از پژوهشگران خانواده، رابطة زوجي را مهمترين رابطة خانوادگي مي‌دانند آنها معتقدند كه ازدواج موفق و رضايت‌بخش موجب ثبات عملكرد خانواده، كفايت اعضاي خانواده در مشكل‌گشايي و سلامت رواني كودكان و ايفا نقش مناسب خانوادگي و بين فردي مي‌شود. (نوربالا و مراحي، 1373)

موفقيت در ازدواج و زندگي زناشويي به عوامل زيادي از قبيل، ميزان آمادگي براي ازدواج، تحصيلات، زمينه قبلي و خانوادگي فرد، بحرانهاي تجربه‌شده ، نوع و كيفيت الگوي قدرت حاكم بر خانواده قبلي، سن ، سلامت ، شخصيت ، درآمد و غيره و كيفيات و خصوصياتي از جمله تعهد، حساسيت سخاوت، ملاحظه و صميميت ، وفاداري، مسئوليت، اعتماد و اطمينان بستگي دارد.

زن و شوهر در رابطه با يكديگر نياز به حسن تفاهم، همكاري و انعطاف‌پذيري دارند و در صورت وجود اين خصوصيات و تقويت آنهاست كه ازدواج به بلوغ و شكوفايي مي‌رسد. چه بسيار زنان و شوهراني كه زندگي زناشويي سعادتمندي را انتظار داشته‌اند و كارشان به ملامت كشيد و اكنون در كسالت زندگي مي‌كنند و چه بسيار زنان و شوهراني كه قبلاً در تمام موارد زندگي مشترك به تفاهم رسيده و اكنون به عدم تفاوت مطلق رسيده‌اند.

چگونه است كه زن و شوهر از توهم به بيماري، از شيفتگي به بيزاري و از رضايت به نارضايتي مطلق مي‌رسند. (بك ، ترجمة قراچه‌داغي، 1373)

زمينه‌هاي ديگر نيز مانند نحوة گذران اوقات فراغت با يكديگر، تقسيم كار، نگهداري از بچه‌ها، روابط جنسي، مسائل مالي، مسئلة اقوام همسر و روابط با آنان و ... مي‌تواند موجبات نارضايتي از زندگي زناشويي در زن و شوهر شود زن و شوهر در رابطه‌شان با يكديگر نياز به حسن تفاهم، همكاري و انعطاف‌پذيري دارند و در صورت وجود اين خصوصيات و تقويت آنهاست كه ازدواج به بلوغ و شكوفايي مي‌رسد. (همان منبع)

يكي از مسائل عمده در روانشناسي خانواده اين است كه فرد بر آنچه در خانواده اتفاق مي‌افتد تأثير مي‌گذارد و تأثير مي‌پذيرد، در رابطه با چرايي رفتار و اينكه اساساً چرا انسان به اين‌گونه رفتار مي‌كند، پاسخ‌هاي متفاوتي در گذشته به آن داده شده است، مي‌توان از غريزه، سايق، گرايش به لذت و اجتناب از درد، نياز به تعادل‌جويي يا به طور كلي مبحث نيازها و تاريخچه تقويت‌ها در گذشته و رفتار قبلي انسانها نام برد.

اسنادي علّي شناسايي شده نقش با اهميت را در رفتارهاي مختلفي مانند روابط بين زوجين در خانواده، ورزش و فعاليت فيزيكي، تعارض و كشمكش بين فردي، رفتارهاي بهداشتي و غيره داشته است. عملكرد فقط شاخص قابل مشاهدة انگيزش پيشرفت است و انگيزش به وسيلة يك نظام پيچيده‌اي از افكار و احساسات حمايت مي‌شود. هنگامي كه از يك مسئله مانند ازدواج و زناشويي موفق مي‌شويم يا شكست مي‌خوريم به طور طبيعي در مورد اينكه چه چيز در پشت موفقيت يا شكست ما قرار دارد به تفكر مي‌پردازيم ما تخصيص مسئوليت و درك دلايل عملكردمان توجه داريم. يعني دربارة اينكه چه كسي یا چه چيزي مسئول بوده و چگونه عملكرد داشته‌ايم به اسناد مي‌پردازيم.(لطف‌آبادي و همكاران 1376)

اسناد يكي از نظريه‌هاي جديد انگيزشي و از نظريه‌هاي شناختي روانشناسي انگيزشي است. يكي از فرض‌هاي عمدة نظرية اسناد اين است كه جستجو براي درك و فهم امور و علل رويدادها مهمترين منبع انگيزشي انسان است، بنابراين هدف اين نظريه پيدا كردن راه‌هايي است كه در آن افراد به توضيح و تبيين رويدادها و روابط علت و معلول بين آنها مي‌پردازند. اسناد يا نسبت دادن به علت‌هايي كه فرد براي رويدادها يا نتايج اعمالش برمي‌گزيند و جنبة استنباط شخصي دارند، اشاره مي‌كند و اجزاء مهم نظرية اسناد عبارتند از

1-تبيين‌هاي فرد براي علل موفقيت‌ها و شكست‌هاي خود

2-نقش واكنش‌هاي عاطفي حاصل از اين استنباط‌ها در تعيين رفتارهاي بعدي

3-ويژگي‌هاي اين تبيين‌ها يا استنباط‌هاي علّي.

تبيين‌هايي كه افراد به طور معمول براي موفقيت و شكست‌هاي خود انتخاب مي‌كنند به توانايي شخص، سعي و كوشش، سطح دشواري تكليف، بخت و اقبال، حالت روحي و بيماري و افراد ديگر نسبت داده مي‌شود. اين تبيين‌ها يا استنباطهاي علّي در ابعاد يا ويژگي‌هاي منبع عليت، ثبات و كنترل‌پذيري متفاوتند. اين ابعاد يا ويژگي‌ها انتظارات متفاوتي براي آينده در فرد ايجاد مي‌كنند و منجر به واكنشهاي عاطفي متفاوتي مي‌شوند كه اينها هم به نوبة خود رفتار آتي فرد را دستخوش تغيير مي‌سازند. (سيف، 1370)

اينگونه اسناد به تحوي منظم با انواع مختلف رفتارهايي كه در پي آنها هستند ارتباط دارند. اسناد همچنين منبع احساسات خوب، بد يا بي‌تفاوتي‌هاي پس از موفقيت و شكست است يعني اين اسناد نتايج عاطفي(هيجاني) دارند.

با توجه به اينكه اسناد هم در رفتارهاي بعدي و هم در احساس‌هاي ما مؤثرند، و از طرف ديگر رفتارهاي زوجين در خانواده در رضايت آنها از همديگر تأثير دارد لذا به مطالعة دقيق آنها نيازمنديم.چگونگي طبقه‌بندي اسناد مي‌تواند در عملكرد زوجين نسبت به هم ديگر مؤثر واقع شود اگر زن يا شوهر بر اين باور باشند كه بين رفتارشان و نتايج به دست آمده ارتباط يا وابستگي وجود دارد، داراي سوي‌گيري كنترل دروني هستند يعني آنها باور دارند كه توان تأثيرگذاري بر دنياي خود را دارند، باور دارند كه اعمال آنها آنچه را كه اتفاق مي‌افتد تغيير مي‌دهد در مقابل همسراني كه معتقدند بدون قدرت و ناتوان هستند آنچه اتفاق مي‌افتد با آنچه انجام مي‌دهند ارتباط ندارد داراي سوگيري بيروني هستند. آنها گرايش دارند تا فكر كنند كه دليلي بر صرف انرژي و تلاش در رفتارشان وجود ندارد زيرا كه چه تلاش كنند و چه تلاش نكنند نتايج فرق نمي‌كند. موفقيت يا شكست و اسنادي مربوط، تأثير پايداري بر عزت‌نفس، مفهوم خود، انتظارات فرد در بارة نتايج اعمال او در آینده، بر جاي مي‌گذارد. (همان منبع)

و لذا با توجه به مطالب ياد شده در پژوهش حاضر قصد آن مي‌رود كه تأثير اسنادي علّي دروني و بيروني در رضايت زناشويي مورد مطالعه قرار گيرد.

بيان مسئله

روابط ميان افراد خانواده به سلامت محيط خانواده كمك مي‌كند. تفاهم ميان خانواده منجر به احساس رضايت‌مندي از زندگي زناشويي مي‌شود، در غير اين صورت خانواده با مشكل موجه مي‌شود. (بني‌اسدي، 1375)

مسأله بررسي اسنادي علّي و ارتباط آن با رضايت زناشويي موضوع اين پژوهش است، موضوع اسناد از زمان‌هاي بسيار قديم و دهة 1960 نظر بسياري از روانشناسان را به خود جلب كرده و اين موضوع پژوهشهاي گسترده‌اي را به خود اختصاص داده است. همچنين امروزه نه تنها در بررسي علمي رفتار بلكه در زندگي روزمره به طور مداوم، دانش‌پژوهان با پرسشهايي از قبيل انگيزه‌هاي اصلي كشش و كوشش آدمي چيستند؟ روبه‌رو هستند كه پاسخ به اين سؤال كه آيا بين شيوه‌هاي اسنادي علّي و رضايت زناشويي رابطه وجود دارد يا نه؟ مي‌توان گفت هر چند شواهد نشان مي‌دهد كه عوامل كلاسيك چهارگانه هايدر (1958) يعني توانايي، كوشش، شانس، دشواري تكليف جزء مكررترين تبيين‌هاي عرضه شده براي موفقيت در امر ازدواج و زناشويي مي‌تواند باشد.

شيوه‌هاي اسناد در جنس مذكر و مؤنث داراي اهميت بوده، اين سؤال را در ذهن مطرح مي‌كند كه آيا بين آنها تفاوتي وجود دارد «براگنر و هوستون» (1993) از بررسي خود نتيجه گرفتند كه پسران يك نوع اسناد را به كار مي‌برند كه باعث خودافزايي (خودتعالي) مي‌شود در صورتي كه دختران نوعي از اسناد را به كار مي‌برند كه باعث خودويران‌سازي مي‌شود. (همان منبع)

با توجه به موارد فوق در اين مطالعه در پي آن هستيم كه مشخص سازيم آيا شيوه‌هاي اسنادي زوجين يعني نسبت دادن علت شكست‌ها و موفقيت‌هاي خود به علل دروني ـ بيروني ، با رضايت زناشويي آنان رابطه وجود دارد. به عبارت ديگر آيا بين سبك اسناد و رضايت زناشويي رابطه وجود دارد يا نه؟

اهميت و ضرورت تحقيق

مشاوران و روانشناسان بر اين نظرند كه يكي از دلايل ايجاد مشكلات گوناگون در افراد (اعم از مشكلات زناشويي)، استفاده نادرست از شيوه‌هاي اسناد علّي است استفادة نادرست از شيوه‌هاي اسناد علّي منجر به ايجاد احساس عدم كفايت و كاهش عزّت‌نفس و در نتيجه كاهش عملكرد مي‌گردد. علاوه بر اين تحقيقات نشان مي‌دهند كه شيوه‌هاي اسناد علّي با متغيرهايي نظير اضطراب ، افسردگي، استرس و ديگر نشانه‌هاي روان‌نژندي يا روان‌پريشي ارتباط دارد و با تعديل و اصلاح اين شيوه‌ها، سلامت روان و بهداشت رواني فرد در جامعه بهبود مي‌يابد لذا شناسايي و بررسي شيوه‌هاي اسنادي علّي افراد در توصيف و چگونگي عملكرد آنها اهميت بسزايي دارد. بررسي اسنادي علّي و ارتباط آن با ميزان رضايت‌زناشويي موضوع اصلي اين پژوهش است.

موضوع اسناد از دهة 1960 به بعد پژوهش‌هاي گسترده‌اي را به خود اختصاص داده است و اكثر پژوهشگران معتقدند افرادي كه بدنبال كشف علل بازده رفتار خود مي‌باشند نه فقط به عواقب رفتارهاي خود حساس هستند بلكه دربارة علت اين عواقب خاص نيز دست به جستجو مي‌زنند. اين جستجوگري در حيطة تحليل‌هاي اسنادي است بنابراين مبحث اسناد به عنوان يكي از مقولات مهم روانشناسي تربيتي امروزه در بين روانشناسان جايگاه ويژه‌اي را به خود اختصاص داده است.

محيط رواني خانواده را مي‌توان خميرماية هيجاني آن دانست كه هر يك از افراد خانواده در آن سهمي داشته و تحت تأثير آن قرار مي‌گيرند. همچنين خانواده به عنوان اولين پايگاه تربيت فرزندان نقش مهمي را ايفا مي‌كند. بنابراين خانواده وجه سالم آن جهت تربيت اين نيرو از اهميت زيادي برخوردار است.(صدق‌پور، 1373)

با توجه به اهميتي كه جوامع امروزي براي تداوم و بقاي خانواده و سلامت و بهداشت رواني اعضاء آن قائل است، بررسي و تحقيق بر روي عواملي كه سلامت خانواده، رضايت‌زناشويي را تهديد مي‌كند، كاملاً لازم و ضروري به نظر مي‌رسد. از جمله عواملي كه رضايت زناشويي را تحت تأثير قرار مي‌دهد اسناد علّي (دروني و بيروني) است كه اين امر خود بر اهميت موضوع و ضرورت مطالعة آن مي‌افزايد و لذا مطالعة رابطة بين اسناد علّي (دروني و بيروني) از اهميت بالايي برخوردار است.

هدف تحقيق

در پژوهش حاضر سعي بر اين است تا رابطة بين منبع كنترل و رضايت‌زناشويي در زنان متأهل شاغل كه در دبيرستانهاي منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران در سال 1385 مشغول تدريس هستند مورد بررسي قرار گيرد و مشخص شود كه آيا زناني كه داراي منبع كنترل دروني هستند و معتقدند كه سازندگان اصلي زندگي خود هستند رضايت زناشويي بيشتري دارند يا زناني كه داراي منبع كنترل بيروني هستند و معتقدند كه هيچ نقشي در زندگي خود ندارند و موفقيت و عدم موفقيت خود را به تقدير يا شانس يا عوامل خارجي نسبت مي‌دهند بنابراين پژوهش حاضر اهداف ويژة زير را دنبال مي‌كند

1-بررسي ميزان رضايت زناشوي در معلمين زن متأهل دبيرستانهاي منطقة 3 آموزش پرورش شهر تهران در سال 1385

2-بررسي نوع منبع كنترل در معلمين زن متأهل دبيرستانهاي منطقة 3 آموزش و پرورش در سال 1385

3-بررسي ارتباط بين منبع كنترل و ميزان رضايت زناشويي در معلمين زن متأهل دبيرستانهاي منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران سال 1385

سؤالات تحقيق

1-ميزان رضايت زناشويي در معلمين زن متأهل دبيرستانهاي منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران در سال 1385 به چه ميزان است؟

2-منبع كنترل در معلمين زن متأهل دبيرستانهاي منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران در سال 1385 چيست؟

3-آيا نوع منبع كنترل افراد بر روي ميزان رضايت زناشويي آنها تأثير معناداري مي‌گذارد؟

فرضية تحقيق

ميزان رضايت زناشويي در زناني كه منبع كنترل دروني دارند بيشتر از زناني است كه منبع كنترل بيروني دارند.

موضوع تحقيق

بررسي رابطة بين منبع كنترل (بيروني ـ دروني) با رضايت زناشويي در معلمين زن متأهل دبيرستانهاي منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران در سال 1385

تعريف متغيرها

تعريف نظري

منبع كنترل ¬منظور از منبع كنترل اين است كه شخص تا چه اندازه باور دارد كه مي‌تواند بر زندگي خود تأثير داشته باشد منبع كنترل مي‌تواند دروني يا بيروني باشد. (طباطبايي، 1375)

منبع كنترل بيروني ¬كساني كه منبع كنترل بيروني دارند معتقدند آنچه بر سر آنها مي‌آيد اصولاً محصول شانس، تصادف يا نتيجة اعمال مردمان ديگر است.(طباطبايي ،1375)

منبع كنترل دروني ¬كساني كه منبع كنترل دروني دارند معتقدند كه سازندگان اصلي زندگي خود هستند. (طباطبايي ، 1375)

رضايت ¬حالتي هيجاني كه با رسيدن به يك هدف پديد مي‌آيد. در كار درماني اين اصطلاح به معني رضايت در ارتباط با پيشرفت در يك فعاليت يا زمينة مورد علاقه به كار مي‌رود. (پورافكاري، 1373)

رضايت از زندگي زناشويي¬در رضايت از زندگي زناشويي ، احساس خوشايندي ، رضايت‌مندي و لذت تجربه شده به وسيلة يك زوج هنگامي كه تمام جنبه‌هاي زندگي زناشويي خود را مورد توجه قرار مي‌دهند. (اولسون ، 1988)

تعريف عملياتي

1-منبع كنترل ¬براي سنجش منبع كنترل دروني و بيروني از آزمون راتر استفاده مي‌كنيم. در اين آزمون نمرة 9 و بالاتر در اين مقياس نشانگر جهت ‌گيري دروني (منبع كنترل دروني) و نمرة پايين 9 نشانگر جهت‌گيري بيروني (منبع كنترل بيروني) مي‌باشد.

2-رضايت زناشويي¬براي سنجش رضايت زناشويي از آزمون Enrichاستفاده مي‌شود.

نمره‌هاي كمتر از 30 نشانگر نارضايتي شديد همسران از روابط زناشويي است.

نمره‌هاي بين 30 تا 40 نشانگر عدم رضايت از روابط زناشويي همسران است.

نمره‌هاي بين 40 تا 60 نشانگر رضايت نسبي و متوسط از روابط زناشويي همسران است.

نمره‌هاي بين 60 تا 70 نشانگر رضايت زياد همسران از روابط زناشويي است.

نمره‌هاي بالاتر از 70 نشانگر رضايت فوق‌العاده از روابط زناشويي همسران است

تعاريف و مفاهيم اسناد

نظريه اسنادي چيست؟نظرية اسناد با فرايندهايي سروكار دارد كه بوسيلة آن فرد پديده‌ها را بعنوان علّتي از محيط نسبتاً ثابتي تفسير مي‌كند. بنابراين نظريه‌پردازان اسنادي با سؤالات «چرا» يا «روابط بين پديده»،"اثر"و "دلايل" يا (عوامل مسئول) براي آن پديدة سرو كار دارند. ادراك عليّت ، يك اسناد تحميل شده بوسيلة ادراك كننده است. علتها بخودي خود به طور مستقيم قابل مشاهده نيستند بطور مثال وقتي يك نفر روي انگشت پاي شما ايستاده است فقط مي‌توانيد نتيجه بگيريد كه او ناراحت است يا اينكه بطور تصادفي اين كار را انجام داده است.

فرض اساسي نظريه‌پردازان اسنادي اينست كه (بشر براي رسيدن به مهارت شناختي بوسيلة ساختار علّي محيطش، برانگيخته مي‌شود او مي‌خواهد بداند كه چرا يك پديده اتفاق مي‌افتد از چه منبعي، حالتي يا انگيزة رفتار بوجود مي‌آيد.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.