ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    228
تعداد کل بازدید ها :
    24907703
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی تاثیر سبک رهبری رابطه مدار و وظیفه مدار بر رضایتمندی شغلی کارکنان پژوهشکده جهاد کشاورزی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 146.92 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 137 صفحه
تعداد بازدید : 1,475 مرتبه


قیمت: 3,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 19

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت word  و آماده ی پرینت می باشد.
 
 
 
بررسی تاثیر سبک رهبری (رابطه مدار و وظیفه مدار) بر رضایتمندی شغلی کارکنان پژوهشکده جهاد کشاورزی 
 
 
 
 
 
چکیده
 
فصل اول : موضوع تحقیق
 
مقدمه   تعریف موضوع و بیان مساله
 
هدف و اهمیت تحقیق
 
رهبری
 
ویژگیهای رهبر
 
عمده صفات رهبر
 
سبک‌های عمده رهبری
 
رهبری معنوی
 
شبکه مدیریت (رهبری)
 
رهبران موفق
 
رهبران فرهمند یا خلاق
 
فرضیه های تحقیق
 
محدودیت های تحقیق
 
تعریف نظری اصطلاحات تحقیق
 
رضایت شغلی
 
سبک رهبری
 
کار مندان پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی تهران
 
تعریف عملیاتی اصطلاحات
 
رضایت شغلی
 
سبک رهبری
 
 
 
فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق
 
آغاز مدیریت
 
بخش اول ـ رضایت شغلی
 
الف- کارهایی که به اصطلاح هماوردطلب هستند
 
ب- یکسا نی حقوق و مزایا
 
ج ـ شرایط مناسب کاری
 
د ـ همکاران مساعد
 
ه ـ تناسب شغل با فرد
 
مطالعه رسمی رضایت شغلی
 
متغییرهای شخصیتی و رضایت شغلی
 
الف ـ سن (Age)
 
ب ـ جنس (Sex)
 
ج ـ سطح تحصیلات
 
شیوه ابراز نارضایی کارکنان
 
بخش دوم    رهبری
 
مدیریت و فرآیندهای آن
 
تعریف رهبری
 
انتخاب و انتصاب رهبران و سرپرستان
 
نظریه های رفتار رهبری
 
الف ـ نظریه های خصوصیات فردی رهبری
 
ب ـ نظریه های رفتار رهبری
 
سیستم های مدیریت لیکرت
 
تئوری سبک مدیریت
 
۱-۸-۲- سبک مدیریت وظیفه مدار
 
۲-۸-۲- سبک مدیریت رابطه مدار
 
نظریه اقتضائی در مدیریت
 
الف- سبک آمرانه
 
ب- سبک متقاعد کننده
 
ج- سبک مشارکتی
 
د- سبک تعویضی
 
نظریه مسیر ـ هدف
 
تئوری موقعیتی هرسی بلانچارد (تئوری سیکل زندگی )
 
نظریه دو عاملی انگیزش- بهداشت( هرزبرگ)
 
نظریه ی Xو نظریه ی Y   مک گرگور
 
ویژگیهای سبکهای مورد استفاده مدیران، بر مبنای مفروضات xو y
 
شکل۲-۲
 
تحقیقات رهبری دانشگاههای ایالت اوهایو
 
نمونه هایی از مواد L . B . D . Q(شکل ۲-۳)
 
چهار ربع رهبری (شکل ۲-۴)
 
تحقیقات رهبری دانشگاه میشیگان
 
۱ ـ کارمند مداری (Employee Orientation)
 
2 ـ تولید مداری (Production Orientation)
 
تبیین ویژگی‌های مدیران از دیدگاه حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه
 
۱ –خصوصیات و معیارهای تخصصی
 
۱-۱- علم و دانش
 
۱-۲- تجربه کاری
 
۱-۳- حسن تدبیر
 
۱-۴- سعه صدر
 
۱-۵- شایستگی و کفایت
 
۱-۶- نظم و انضباط
 
۱-۷- حسن سابقه
 
۱-۸- داشتن پشتکار و دوری از تنبلی
 
۱-۹- تند ذهنی و داشتن حافظه قوی
 
۱-۱۰- پاکی و صلاحیت خانوادگی
 
۱-۱۱- داشتن قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل
 
۱-۱۲- آینده نگری
 
۱-۱۳- بلندی همت
 
۱-۱۴- قدرت و توانایی
 
۱-۱۵- استقامت در برابر مشکلات
 
۱-۱۶- قاطعیت
 
۱-۱۷- شجاعت
 
۲- خصوصیات و معیارهای ارزشی
 
۲-۱- سخاوت
 
۲-۲- وفاداری
 
۲-۳- تواضع و فروتنی
 
۲-۴- تسلط بر خشم
 
۲-۵- عدالت و انصاف
 
۲-۶- گشاده‌رویی
 
۲-۷- میانه روی در درشتی و نرمی
 
۲-۸- امانتداری
 
۲-۹- رفق و مدارا
 
۲-۱۰- عنایت به کارکنان
 
۲-۱۱- صبر و بردباری
 
۲-۱۲- طرد سخن چین
 
۲-۱۳- طرد چاپلوس
 
۲-۱۴- خوش‌بینی نسبت به دیگران
 
۲-۱۵- عیب‌پوشی و پرهیز از عیب جویی
 
تئوری رهبری علی(ع)
 
۳- معیارهای مکتبی (خبر گزاری فارس ,اردیبهشت ۱۳۸۶)
 
رضایت شغلی کارکنان
 
تاثیر سن بر سبک های رهبری و رفتار میران
 
بررسی رابطه‌ی بین سبک رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمان
 
بررسی تاثیر سبک های مدیریت وظیفه مدار و رابطه مدار بر رضایت شغلی کارکنان شرکت های توزیع برق استان تهران
 
رابطه سبک رهبری با رضایت شغلی معلمان ورزش زن
 
سبک های رهبری مدیران و ارتباط آن با رضایت شغلی کارکنان پرستاری
 
نگرش مدیریت در اثر بخشی سازمان
 
شیوه های ایجاد انگیزه در کارکنان
 
شناخت مبانی مدیریت تغییر
 
 
 
فصل سوم : روش تحقیق
 
روش تحقیق
 
جامعه آماری
 
نمونه آماری
 
روش نمونه گیری
 
متغیرهای تحقیق
 
متغیرهای کنترل
 
روش سنجش متغیرها
 
روش جمع آوری داده ها و اطلاعات
 
قابلیت روایی و پایائی پرسشنامه
 
الف ـ بررسی روایی ( Validity)
 
اندازه گیری خشنودی شغلی
 
ب ـ بررسی پایائی پرسشنامه( Reliability)
 
تدابیر تامین اعتبار آزمایش
 
فهرست منابع
 
منابع فارسی
 
منابع انگلیسی
 
چکیده
 
    سبک رهبری مدیریت یکی از عوامل مؤثر در افزایش میزان رضایت شغلی کارکنان پژوهشکده جهاد کشاورزی  است. این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین سبک رهبری مدیران (وظیفه­مداری و رابطه مداری) با رضایت شغلی کارکنان پژوهشکده جهاد کشاورزی  در بهار سال 1388در شهرتهران انجام شده است. در این پژوهش که توصیفی –تحلیلی است، اطلاعات لازم از دو نوع پرسشنامه به دست آمده است. یکی پرسشنامه سنجش سبک رهبری و دیگری پرسشنامه رضایت شغلی (JDI) نام دارد و این پرسشنامه بعد از سنجش اعتبار در میان نمونه­ها توزیع شد.جامعه آماری شامل کلیه کارکنان است که در این پژوهشکده مشغول به کار هستند که 75نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند . از این تعداد 5نفر افت آزمودنی بود .تجزیه و تحلیل داده­های پژوهشی در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSSصورت گرفته است. در سطح آمار توصیفی از مشخصه­های آماری نظیر فراوانی، درصد، میانگین ،انحراف معیار و جداول بود و در سطح آمار استنباطی متناسب با سنجش داده­ها و مفروضات از آزمون­ tدو گروهی مستقل جهت تجزیه و تحلیل داده­ها استفاده شد.
 
 مقدمه: تعريف موضوع و بيان مساله
 
از آنجا كه امروزه مديريت نقش بسزايي را در اداره فعاليتها و زندگي اجتماعي بشر ايفا مي نمايد ، به مدد اين توانمندي است كه مأموريتها و اهداف سازمان تحقق مي يابد و از امكانات موجود بهره برداري مي شود و توانائيها و استعداد انسانها از قوه به فعل در مي آيد . مديران در انجام وظايف خود فرآيندي را دنبال مي كنند كه شامل اجزايي چون برنامه ريزي ، سازماندهي ، نظارت و كنترل ، انگيزش ، ارتباطات ، هدايت و تصميم گيري است . مجموعه اين فعاليتهاست كه مديريت را شكل مي دهد و هماهنگي و ميل به اهداف سازمان را ميسر مي سازد.
 
   مديريت مستلزم پديد آوردن و نگهداري محيطي است كه در آن افراد با هم و به صورت گروه در دستيابي به هدفهاي مشترك تلاش و كوشش وا مي دارد .
 
   مدير در نقش رهبري مي توان سبكهاي مختلف رفتاري را با كاركنان داشته باشد . رضايت كاركنان از شغل خويش و ارزشيابي صحيح از عملكرد افراد حائز اهميت است . مديران لازم است تا استعداد و توانايي كاركنان مؤسسه خود را با انتخاب سبك مناسب رهبري به سوي بازدهي بالا سوق دهند .
 
 
 
   مديران روشهاي متفاوتي در اداره سازمانهاي خود دارند . هر يك مي كوشند تا با كمترين هزينه در حداقل زمان بهترين بهره از امكانات موجود ببرند و كارايي و اثربخشي سازمان را حد ممكن بهينه سازند اما چرا تعدادي از مديران موفق و تعدادي ناموفق هستند . مديراني كه علاوه بر داشتن استعداد ذاتي ، اصول رايج در مديريت و تكنولوژي روز را فرا گرفته و خود را هماهنگ با زمان پيش برد ، احتمال موفقيتشان زيادتر از مديـراني خواهد بود كه بهره گيري از امكانات آموزش مديريت بخواهند به پيش بتازند . اطلاع و آگاهي از روشـها و سبكهاي رهبـري سازمان به منظور شناسـايي و تأثيـر آن بر رضايت شغلي كاركنان مي تواند گامي مؤثر در جهت ارتقاء و بهبود بهره وري پژوهشکده مهندسي جهاد كشاورزي تهران باشد .
 
 
 
ويژگيهاي رهبر
 
    فهرست صفات ويژه رهبر هر روز طولاني تر مي گردد . پژوهشگران در اين مورد حتي بين خود نيز نتوانسته اندبه توافق برسند. بسياري صفات ويژه شخص رهبر را بدون توجه به محيط مورد بررسي قرار داده و به ارتباط ميان اعمال رهبري و صفات شخصي رهبري توجهي نکرده اند ، در صورتيکه به نظر ميرسد رهبران بايد داراي صفات خاصي باشند .البته مطالعات نشان ميدهد که برخورداري رهبران از صفات ويژه در مقايسه با عموم مردم احتمالا چندان زياد نيست و اين برتري و ويژگي نسبي از 15% تجاوز نمي کند که خود اين رقم نيز در مورد گروه هاي مختلف داراي نوسان است.
 
 عمده صفات رهبر
 
-      هوش:معمولا رهبران باهوش تر از پيروان خود هستند زيرا کار رهبري نيازمند تجزيه و تحليل مشکلات است.
 
-      بيان رسا:علاوه بر هوش رهبر براي نفوذ در پيروان و ترغيب انان به متابعت از خود بايد از بيان رسايي نيز برخوردار باشد.
 
-      رشد اجتماعي و وسعت نظر: ظرفيت فکري و نفساني رهبر بايد به گونه اي باشد که از لحاظ روحي مغلوب ناکامي ها يا مغرور از موفقيت نگردد.
 
-      انگيزش دروني:رهبران ميل زيادي به موفقيت دارند پس از دست يافتن به يک هدف توقعات انها زياد شده به کسب هدف هاي بالاتري مي انديشند هر موفقيتي موجب موففقيت ديگري براي انها مي گردد. اگر چه تلاش هاي انان بيشتر متوجه بر اوردن تمايلات به اهداف ايشان است اغلب دوست دارند که به نحو منصفانه اي از پاداش هاي مالي نيز بهره مند گردند. رهبر طرز تلقي و ارزش هاي دروني خويش را نمي تواند از کارکنانش پنهان دارد زيرا بايد با انديشه وعملش ايشان را تحت تاثير قرار دهد بنابراين رهبر بايد ارزش هايي را به کارکنان ارائه دهد که ضمن احترام ايشان در انان تاثير بگذارد. چون اگر رهبري فقط به ارضاي تمايلات خويش بيانديشد دچار مشکلات فراواني خواهد شد.
 
 رهبران موفق
 
    رهبري موفق به عوامل متعددي بستگي دارد : مثل فرهنگ سازماني و ماهيت نوع کاري که بايد انجام شود. هيچ ويژگي شخصيتي در همه رهبران موفق مشاهده نشده که به صورت مشترک باشد و هيچ سبک يا شيوه رهبري هم براي همه موقعيت ها وشرايط موثر واقع نشده است.از اين رو پژوهشگران درصدد شناسايي عوامل ديگري برامدند که در هر شرايط و موقعيتي بتواند شيوه يا سبک بخوصوصي رهبري را موفق نمايد.اين تئوري ها روي هم به اين انجاميد که يک روش يا نگرش اقتضايي در رابطه با رهبري ارائه شود.
 
اين تئوري ها بر شش عامل زير متمرکز هستند:
 
انتظارات,تجربه ها وشخصيت رهبر.انتظارات رهبر از سازمان و کارکنان. تجربه هاي پيشين وي و شخصيت او بر نحوه و سبک رهبري مورد اتخابش تاثير ميگذارد.
رفتار و انتظارات سرپرستان مديران ارشد ورده بالا از انجا که داراي قدرت هستند بر رفتار مديران سطح پايين تر اثر ميگذارند.
 
                                فهرست منابع
 
منابع فارسی
 
ابراهیمی ، سید احمد (1382) مطالعه تطبیقی سبک رهبری امام علی (ع) با سبکهای رهبری موجود . دانشنامه ،1،ص 1-2-4.
 
احسانی ،محمد و حاج هاشمی ، مینا (1384) رابطه سبک رهبری با رضایت شغلیمعلمان ورزش زن . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه شهید بهشتی.
 
اختری شجاعی،ابراهیم و نظری ،علی اکبر و وحیدی،رضا قلی .(1383) سبک های رهبری مدیران و ارتباط آن با رضایت شغلی کارکنان پرستاری شاغل در مراکز آموزشیدرمانی وابسته به علوم پزشکی تبریز . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه علوم پزشکی تبریز.
 
ایران نژاد پاریزی ،مهدی و ساسان گهر ،پرویز (1375). سازمان و مدیریت –از تئوری تا عمل. تهران : موسسه بانکداری ایران.
 
رابینز ،استیفن پی (1378). مدیریت رفتار سازمانی . (ترجمه ی علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ) تهران : موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی . (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1981).
 
رحیمی ،علی .(1387)  بررسی تاثیر سبک های مدیریت وظیفه مدار و رابطه مدار بر رضایت شغلی کارکنان شرکت های توزیع برق استان تهران .پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه شهید بهشتی .
 
سالاری ،محمد . (1387)شیوه های ایجاد انگیزه در کارکنان . پایان نامه کارشناسی چاپ نشده ،دانشگاه آزاد تهران مرکزی .
 
شریفی ،حسن پاشا . (1379) اصول روان سنجی و روان آزمایی . تهران : رشد .
 
ضیایی ،محمد حسن . (1381)بررسی تاثیر سبک رهبری مدیران با رضایت شغلی کارکنان شرکت برق استان سیستان و بلوچستان . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده،دانشگاه تهران .
 
مصدق راد ،علی محمد . (1381) کلیات مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی . انتشارات دیباگران تهران.
 
مهداد،علی (1381)روانشناسی صنعتی و سازمانی . تهران :انتشارات جنگل.
 
مهدی زاده ،مریم.(1386)بررسی رابطه ی بین سبک رهبری مدیران(براساس نظریه اقتضایی فیدلر)با رضایت شغلی معلمان در دوره های تحصیلی ابتدایی ،راهنمایی ،متوسطه شهرستان نوشهر . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده،دانشگاه علامه طباطبایی .
 
هرسی و بلانچارد .(1375)مدیریت رفتار سازمانی .(ترجمه ی علی علاقه بند ) تهران : انتشارات امیر کبیر .( تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1980)
 
رضایت شغلی کارکنان (1384،بهمن ) خبرنامه دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان . شماره ی 4.
 
فصلنامه مدیرساز ، پاییز 1382،ص 10
 
منابع انگلیسی
 
www.imi.ir / tadbir/tadbir-146/article-146/3.asp
 
www.EmployeeRelations , NO 1 , 2004
 
www.sestem .parsiblog.com
 
www.Farsnews.ir/25-April/2007
 
www.verdinejhad.com
 
www.Modiryar.com
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.