ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    462
تعداد کل بازدید ها :
    24917318
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,247 كاربر
بررسی علل تمایل معلمان ابتدایی به تغییر مقطع از دوره ابتدایی به دروه متوسطه
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 174.47 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 123 صفحه
تعداد بازدید : 789 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

پایان نامه بررسی علل تمایل معلمان ابتدایی به تغییر مقطع از دوره ابتدایی به دروه متوسطه

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

ضمنا این پایان نامه دارای پرسشنامه نیز می باشد.

 

موضوع:

بررسی علل تمایل معلمان ابتدایی به تغییر مقطع از دوره ابتدایی به دوره متوسطه

 

بخش اول کليات پژوهش

مقدمه

1-1 بيان مسأله

1-2 اهداف تحقيق

هدف اصلي:

اهداف فرعي:

1-3 ضرورت و اهميت تحقيق

1-4 سئوالات پژوهش

سئوال اصلي:

1 -5 مدل تحقيق :

1-6 تعاريف نظری و عملياتي واژه‌ها

بخش دوم مطالعات نظري

2- 1 ادبيات تحقيق

مقدمه

تعريف آموزش و پرورش

ساختار آموزش و پرورش

تاريخچه آموزش ابتدايي در ايران

اهميت و ضرورت دورة ابتدايي

ويژگي‌هاي دوره ابتدايي

مسائل و مشکلات دوره ابتدايي

اهميت و نقش معلم در دوره ابتدايي

معلم موفق و تأثير آن بر آموزش و پرورش

ويژگي‌هاي معلم

ويژگيهاي معلمان دوره ابتدايي

معلمي و ضرورت رضايت‌مندي شغلي

علل تمايل معلمان ابتدايي در انتقال به مقاطع تحصيلي ديگر:

2-2 پيشينه تحقيق

«بررسي عوامل مؤثر در رضامندي از شغل معلمان دوره راهنمايي شهر اصفهان»

«بررسي و شناخت مشکلات معلمان روستاهاي مناطق جنوبي کشور»

«تحقيق درباره مشکلات معلمان ابتدايي و راهنمايي تحصيلي مناطق شهري با تأکيد بر بررسي شغل دوم آنان»

«بررسي رضايت شغلي دبيران بر مبناي نظرية هرزبرگ»

«بررسي تطبيقي مشکلات حرفه‌اي معلمان در ايران و چند کشور ديگر»

2-3 جمع بندی

بخش سوم روش شناسي تحقيق

مقدمه

3ـ1- روش تحقيق

3-2- جامعه آماري

3-3- حجم نمونه و روش اندازه گيری

3ـ4ـ ابزار جمع‌آوری اطلاعات

3ـ4ـ1ـ روش كتابخانه‌اي

3–4–2- روش ميداني

3ـ5ـ روايي و اعتبار تحقيق

3ـ5ـ1ـ روايي

3ـ5ـ2- پايايي تحقيق

بخش چهارم تجزيه و تحليل اطلاعات

مقدمه

4-1 جمعيت شناختی پاسخگويان

4-2 بررسی سوالات پژوهش

جداول و نمودارها

بخش پنجم نتيجه‌گيري و پيشنهادها

مقدمه

5-1 بیان مسئله , روش اجرا و یافته ها بصورت خلاصه

5-2بحث و تفسیر

5 -3 نتایج

جدول 5-1:‌ نتيجه‌گيري سوالات پژوهش

5-2 جدول ترتیب اولویت عوامل موثر بر انتقال معلمان به دوره متوسطه

5-3 جدول ترتیب اهمیت شاص ها به تفکیک سوالات پژوهش

5-4 پيشنهادها

الف ) پيشنهادها براساس يافته‌ها

ب ) پيشنهادها براي تحقيقات بعدی

ج ) پيشنهادهای جانبی :

محدوديت‌ها

منابع و مآخذ

پرسشنامه

 

فصل اول

کليات پژوهش

مقدمه

معلم در مكتب مقدس اسلام از پايگاه و موقعيت والايي برخوردار است به طوري كه حضرت رسول اكرم (ص) فرموده است انما بعثت معلماً به همين سبب توجه به معلمان يك جامعه، يعني توجه به مقام بشري و توجه به سرچشمه خوبي‌ها , اگر عزت نفس معلمان حفظ شود عزت نفس جامعه حفظ و تأمين مي‌شود.

بي‌شك نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي و تداوم آن ناگزير است كه به نظام آموزش و پرورش توجه كند و نظام آموزش و پرورش براي تحقق اهداف خود بايد به تأمين و تربيت نيروي انساني لايق و شايسته براي عصر حاضر و آتي بينديشد. در اين راه مهم‌ترين نيروي انساني همان معلم است.

در فرآيند ياد دهي و يادگيري مهم‌ترين و موثرترين كسي كه نقش‌هاي متعدد و سازنده بر عهده دارد معلم است. جايگاه و نقش معلمان به حدي است كه صاحب نظران تعليم و تربيت بدون وجود معلمان شايسته بازسازي و اصلاح نظام آموزش و پرورش را موفقيت‌آميز نمي‌دانند.

امروزه كارگزاران اصلي تعليم و تربيت معلمان‌اند زيرا آن چه دانش‌آموزان كسب مي‌كنند متأثر از خصوصيات، كيفيات و شايستگي‌هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي و معنوي معلمان است و تعامل مستمر و چهره به چهره معلم با دانش‌آموزان وي را در موقعيت ممتاز و منحصر به فردي قرار مي‌دهد كه هيچ انسان ديگري از چنين موهبتي برخوردار نيست كه پژوهش‌هاي گوناگون نيز مويد اين امر است.

بنابراين با توجه به رسالت و نقش معلمان در رشد ابعاد وجودي كودكان، نوجوانان و جوانان و تربيت نيروي انساني هر جامعه بايد بگوييم كه معلمان، نقطه آغاز هر تحول آموزشي‌اند آموزش و پرورش كليد و فاتح آينده است و معلمان فاتح عرصه تعليم و تربيت و تمدن‌اند.

لذا توجه جدي و همه جانبه به جذب، انتخاب و تربيت معلمان شايسته، ارتقاي علمي،‌ نگهداري و تكريم شخصيت آنان وظيفه مسئولان بالاي كشو ر، مديران عالي و اجرايي وزارت آموزش و پرورش و اولياي دانش‌آموزان است.

1-1 بيان مسأله

در نظام آموزش و پرورش نقش عامل نيروي انساني بسيار مهم است و معلم از مهمترين عوامل موثر در رشد و توسعه كيفي و محتوي تعليم و تربيت به شمار مي‌آيد. با توجه به افزايش روز افزون تعداد دانش‌آموزان مدرسه رو به طبع نياز به جذب و نگهداري آموزگاران دوره ابتدايي بيشتر محسوس است.

بنابراين در نظام آموزشي ايران نيز بايد به امر نگهداري و استفاده بهينه از معلمان توجه بيشتري مبذول گردد چرا كه كم توجهي نسبت به اين امر مهم مسائل و مشكلات عديده‌اي را در امر آموزش به وجود مي‌آورد.از اين رو سرمايه‌گذاري در مورد نيروي انساني آموزش و پرورش به ويژه معلمان در ابعاد كمي و كيفي به مساعد ساختن محيطي تربيتي و ايجاد شرايطي كه معلم را به كار خود دلگرم كند امري اساسي است لذا نظام آموزش و پرورش بايد با استفاده صحيح از سيستم نگهداري و ايجاد انگيزه و رغبت در معلمان و اجراي طرح‌هاي مناسب جهت حل مشكلات مرتبط با آن از بروز مسائل و مشكلات آموزگاران جلوگيري نمايد.

علل و عوامل متعددي هستند كه باعث گرديده است معلمان ابتدايي به مقاطع بالاتر انتقال يابند كه اين عوامل با آموزش و پرورش و بعضاً با جامعه در ارتباط هستند بدين جهت اين تحقيق به دنبال پاسخ به سئوال و مسأله زير است:

دلایل تمایل معلمان دوره ابتدایی به انتقال به مقاطع تحصیلی بالاتر چیست ؟

1-2 اهداف تحقيق

هدف اصلي:

بررسي علل تمايل معلمان دوره ابتدايي به تغيير مقطع و انتقال به مقطع بالاتر

اهداف فرعي:

1- بررسي تأثير سطح درآمد در افزايش تمايل معلمان ابتدايي به تغيير مقطع

2- بررسي تأثير جايگاه و منزلت اجتماعي در افزايش تمايل معلمان ابتدايي به تغيير مقطع

3- بررسي تأثير ميزان سختي كار در افزايش تمايل معلمان ابتدايي به تغيير مقطع

4- بررسي تأثير مشكلات ناشي از تعيين محل خدمت در افزايش تمايل معلمان ابتدايي به تغيير مقطع

1-3 ضرورت و اهميت تحقيق

تعليمات دوره ابتدايي، مهمترين دوره نظام آموزش و پرورش رسمي كشور را تحت پوشش قرار داده و به اين سبب از اولويت خاصي برخوردار است تعليمات اين دوره نخستين گامي است كه در جهت آموزش افراد براي زندگي كردن برداشته مي‌شود با توجه به همين نقش تعيين کنندة آموزش ابتدايي در شكل دادن به زندگي است كه تقريباً كليه كشورهاي جهان آموزش ابتدايي را به مثابه يك اصل مهم و همگاني پذيرفته‌اند و آن را به عنوان زيربنا و ركن اصلي نظام آموزش و پرورش تلقي مي‌كنند.

پیاژه معتقداست که بهترين طرح‌هاي اصلاح و بازسازي آموزش و پرورش در صورتي كه معلم به تعداد كافي و با كيفيت مطلوب در اختيار نباشد با شكست مواجه خواهد شد

حتي نتايج حاصل از تحقيقات روان‌شناسي تربيتي نيز تنها از طريق آموزگاران با تجربه و علاقه‌مند به مدرسه راه مي‌يابد و بار ترقي جوامع و پيشرفت و تحول روش‌هاي آموزشي هم به دوش معلمان سنگيني مي‌كند.

از طرف ديگر مي‌دانيم ساخت‌هاي ذهني تشكيل شده در دوره ابتدايي شرط اصلي حيات تحصيلي آينده كودك است و تشكيل ساخت‌هاي ذهني دوره بالاتر (نوجواني) در گرو تشكيل ساخت ذهني دوره پائين‌تر (كودكي) است و شخصيت كودك در اين دوره تشكيل مي‌گيرد و بسياري از قوانين اجتماعي را فرا مي‌گيرد.

از آنجا که شرط ورود به دوره های تحصیلی بالاتر گذراندن دوره ابتدایی است سرمایه گذاری برای این دوره و توجه به بهبود کمی و کیفی آن زمینه را برای توفیق دانش آموزان در دوره های تحصیلی بعد فراهم کرده و افت تحصیلی و تربیتی آنان را در این دوره کاهش می دهد .

 

دانلود پایان نامه علل تمایل معلمان ابتدایی به تغییر مقطع از دوره ابتدایی به دروه متوسطه


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.