ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1623
تعداد کل بازدید ها :
    24903515
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 237.91 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 118 صفحه
تعداد بازدید : 994 مرتبه


قیمت: 7,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 52

فروشنده ی فایل

footbal
سایر فایل ها
توضیحات :

پایان نامه آماده پرینت و همچنین قابل ویرایش می باشد

پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان


فهرست

چكيده 1

فصل اول : كليات تحقيق2

مقدمه 3

بيان مسئله 5

اهميت و ضرورت تحقيق 7

اهداف تحقيق 8

فرضيه هاي تحقيق9

تعاريف نظري و عملياتي واژه ها و مفاهيم 10

فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق 11

انگيزش هاي دروني و بيروني 12

مشوق ها و پيامدها 17

زيان هاي نهفته پاداش 24

پاداش هاي مورد انتظار و مادي 28

معاني ضمني 30

مشوق ها و پاداش ها31

نظريه ارزيابي شناختي 36

دو نمونه از رويدادهاي كنترل كننده و اطلاع رسان 43

منافع كمك كردن به انگيزش دروني 46

درك مفهوم / يادگيري با كيفيت عالي 47

عملكرد مطلوب و سلامتي 48

انگيزش براي سازگاري مفيد است 50

انگيزه ها توجه را هدايت مي كنند52

انواع انگيزش وجود دارد 55

هيچ چيزي به اندازه يك نظريه خوب مفيد نيست 64

منشا فلسفي مفاهيم انگيزشي 66

اراده : اولين نظريه بزرگ68

سايق : سومين نظريه بزرگ76

نظريه سايق فرويد77

نظريه سايق هال79

زوال نظريه سايق 82

سال هاي پس از نظريه سايق 83

پيدايي نظريه هاي كوچك 87

ماهيت فعال انسان 89

فصل سوم : تعيين روش تحقيق 91

جامعه مورد مطالعه تحقيق 92

روش آماري مربوط به فرضيه ها 93

معرفي ابزار اندازه گيري تحقيق 94

فصل چهارم : يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها96

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري 103

پيشنهادات 106

محدوديت ها 107

ضمائم : پرسش نامه انگيزه هاي دروني در موفقيت تحصيلي 108

پرسش نامه انگيزه هاي دروني و تاثير در موفقيت تحصيلي109

منابع و ماخذ 112

 

چکيده

هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير انگيزه هاي دروني بر روي موفقيت تحصيلي دانشجويان ورودي 85 دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر است که فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از فرضيه کلي عبارتند از اينکه بين انگيزه هاي دروني و موفقيت تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد و فرضيه هاي جزئي عبارتند از سنجش وضعيت اقتصادي خانوده، روابط خانواده از نوع کنترل شده ايجاد محيط دوستانه با همسالان و هم سنان و تاثير اين عوامل بر موفقيت تحصيلي که جامعه موردمطالعه عبارتند از دانشجويان ورودي سال 85 دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر است که در حدود 2100 نفر بوده که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب گرديده که جهت آزمون فرضيه ها از پرسش نامه انگيزه هاي دروني استفاده گرديده که داراي 30 سوال دو گزينه اي بله و خير است که جهت آزمون فرضيه ها از روش آماري خي دو استفاده گرديده که نتايج بدست آمده نشان مي دهد که بين انگيزه هاي دروني و زير عوامل آن با موفقيت تحصيلي رابطه وجود دارد به غير از ايجاد محيط هم سن و سال با دوستان که گاهي باعث مي شود فرد نتواند به موفقيت برسد و همه اين فرضيه ها در سطح 5% معني دار است.

فصل اول

کليات تحقيق

مقدمه

انگيزه هاي دروني فرد را نمي توان ا ز موقعيت هاي اجتماعي و فرهنگي و آموزشي آن جدا کرد. منشا بررسي انگيزه هاي دروني به يونانيان باستان، سقراط، افلاطون و ارسطو بر مي گردد. افلاطون معتقد است که انگيزه ها ي دروني از روح يه ذهن و روان سه جزئي که به صورت سلسله مراتبي تربيت يافته است، ناشي مي شود و در سطح ابتدايي، جنبه اشتهاآور روح است که به اشتها و اميال بدن، مانند گرسنگي و ... کمک مي کند و در سطح دوم جنبه رقابت وجود دارد که معيارهاي ارتجاعي مانند احساس افتخار يا شرمندگي دخالت دارد در عالي ترين سطح، جنبه حسابگري دارد که به توانايي هاي تصميم گيري، روح، مانند عقل و انتخاب کمک مي کند و در ضمن هر جنبه عالي مي تواند انگيزه هاي جنبه هاي پائين را تنظيم کند. ارسطو از روح سه جزئي افلاطون که به صورت سلسله مراتبي تربيت يافته بود (اشتهاآور، رقابت جو و حسابگر) حمايت کرد، ولي اسامي متفاوت تغذيه اي، احساسي و عقلاني را ترجيح داد، جنبه تغذيه اي بسيار تکانگي، غير منطقي و شر حيواني است که اين جنبه به اميال بدن که براي حفاظت از زندگي ضروري هستند، کمک مي کند. جنبه احساسي نيز به بدن مربوط است ولي لذت و درد را تنظيم مي کند ، عنصر عقلاني منحصر به انسان هاست با عقايد ارتباط دارد و مشخصه اراده است. اراده به عنوان عالي ترين سطح روح عمل نموده و از قصد و انتخاب استفاده مي کند. از نظر دکارت عاليترين نيروي انگيزه اراده بود. دکارت تصور مي کرد که اگر بتواند اراده را بشناسد بعدا مي تواند انگيزه هاي دروني را درک کند و اراده عمل را آغاز و هدايت مي کند و تصميم مي گيرد که آيا عمل کند و وقتي عمل مي کند چه کاري انجام دهد. نيازها، هوس ها و لدت ها و دردهاي بدن تکانه هايي را براي عمل کردن ايجاد مي کنند ولي اين تکانه ها فقط اراده را تحريک مي کنند، اراده قدرت ذهن است که با به کار بردن نيروي تصميم گيري خود اميال و هوس هاي بدن را به خاطر فضيلت و رستگاري کنترل مي کند. دکارت با واگذارکردن نيروي انحصاري انگيزه به اراده اولين نظريه بزرگ را براي انگيزه هاي دروني تامين کرد. جبرگرايي زيستي چارلز داروين دو تاثير عمده بر تفکر عملي داشت که مهمترين مفهوم، يعني تکامل را براي زيست شناسي به ارمغان آورد و جبرگرايي زيستي راهي است براي رسيدن به موفقيت با آموزش ديدن و رفتارهاي آموخته شده و سازگاري با محيط که مي تواند در رسيدن به موفقيت نقش به سزايي داشته باشد و انگيزه هاي دروني فرد مانند وضعيت اقتصادي و عاطفي و کنترل والدين به طور حساب شده مي تواند در رسيدن به موفقيت ها ي تحصيلي به گفته داروين تاثيرگذار باشد (لطف آبادي. 1383.ص 29).

بيان مسئله

خيلي از افراد تصور مي کنند انگيزه هاي دروني مفهوم واحدي است و ويژگي اصلي انگيزه، مقدار يا سطح شدت آن است از نقطه نظر عموم مردم، تنها مسئله درباره انگيزه دروني مقدار آن است بنابراين انگيزه به عنوان يک ساختار واحد از مقدار صفر تا کم، متوسط، زياد، خيلي زياد، نوسان دارد. در مقابل شماري از نظر پردازان انگيزه معتقدند که انگيزه هاي دروني انواع مختلفي دارند که به عنوان نمونه، آميس، 1987 و آمپر، 1988 و اتليکنون، 1964 و ... براي مثال انگيزه بيروني را با انگيزه دروني متفاوت دانسته و انگيزه را ياد گرفتن را با انگيزه ياد دادن متفاوت مي داند. هميشه مطالعات نشان داده است که انگيزه ها علاوه بر شدت گاهي از نظر نوع نيز تفاوت دارند. مثلا انگيزه عصبانيت و انگيزه ترسيدن که در دو طيف مخالف هستند و همين طور که تحقيق حاضر و مساله موردنظرشان مي دهد گاهي اوقات انگيزه دروني بر رسيدن به موفقيت به عواملي نياز دارد که درصد اين نيازها خانواده، محيط آموزشي و تحصيلي دو نوع برخورد با استادان و مربيان مي تواند قرار بگيرد. رسيدن به موفقيت و انگيزه رسيدن به هدف اصلي جز مساله مورد نظر ماست که مي تواند هميشه خوب و موثر باشد. انگيزه دروني فرد را نمي توان از موقعيت اجتماعي که در آن قرار دارد، جدا کرد. يعني انگيزش کودک يا نوجوان بايد تحت تاثير اطرافيان و والدين او قرار بگيرد. و بايد در اين راستا اصول انگيزه هاي دروني و اهداف را طوري به کار بست که انگيزه دروني افراد را شکوفا کند. (سيد عيسي محمدي، 1385، ص19)

اهميت و ضرورت تحقيق

بررسي انگيزه هاي دروني معلوم مي کند که چرا افراد چيزهاي خاصي را مي خواهند و موضوع اصلي انگيزه هاي دروني و موفقيت گاهي به هيجان آنچه که ميل داريم يا مي خواهيم و يا نياز داريم مربوط مي شود و سوال هايي در ذهنمان ايجاد مي کند نظريه هاي انگيزه هاي دروني با مشخص کردن ويژگي هاي مشترک در بين افراد فرهنگ هاي گوناگون، تجربيات زندگي مختلف و استعدادهاي ژنتيکي متفاوت، آنچه را که در تلاش هاي همه انسان ها مشترک هستند آشکار مي سازد که گاهي اوقات رسيدن به موفقيت در صدر جدول قرار مي گيرد که همه اين موقعيت ها به عاملي همچون انگيزه هاي دروني و بيروني بستگي دارد که انگيزه هاي دروني مانند مسائل عاطفي، اقتصادي، آمادگي زيستي و خلق و خوهاي والدين و نوع تربيت و تمام اين مسائل در رسيدن به موفقيت مي تواند تاثيرگذار باشد يا بالعکس. اميد است با ارائه اين تحقيقات بتوانيم جوانان بخصوص دانشجويان عزيز را در رسيدن به موفقيت تحصيلي مدد رسانيم و از طرف ديگر با شناساندن انگيزه هاي دروني و هدايت کردن آنها در خط مثبت و درست بتوانيم در موفقيت دانشجويان و دانش آموزان مملکت قدم مهمي برداريم که با ارائه اين گونه تحقيقات در مسائل آموزشي و نهاد خانواده ميتوان نقش مثبتي در رسيدن به اهداف در جوانان برداشت.

اهداف تحقيق

هدف از تحقيق حاضر، بررسي تاثير انگيزه هاي دروني بر روي موفقيت هاي تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر است که انگيزه هاي دروني مانند وضعيت اقتصادي خانواده و مرفه بودن و يا خود خانواده، وضعيت عاطفي خانواده، دوري از محيط خانه، که تمام اين عوامل جزء انگيزه هاي دروني فرد به حساب مي آيد. مي تواند هر کدام تاثير مثبت يا منفي بر روي موفقيت دانشجو بگذارد يا نه.

هدف کلي

بررسي انگيزه دروني بررسي موفقيت تحصيلي دانشجويان

هدف جزئي

بررسي عواملي که انگيزه دروني را شامل مي شود. مانند خانواده، وضعيت اقتصادي و وضعيت عاطفي، تاثير دوستان و همسالان د رکنار هم، بر روي موفقيت تحصيلي دانشجويان.

فرضيه هاي تحقيق

فرضيه کلي (يا اصلي)

انگيزه هاي دروني تاثير مثبتي بر روي موفقيت تحصيلي دانشجويان دارد.

فرضيه هاي جزئي (فرعي)

1-وضعيت اقتصادي خانواده تاثيري مثبت بر روي موفقيت تحصيلي دانشجويان دارد.

2-حضور همسالان و هم اتاقي ها در يک سن و سال در موفقيت تحصيلي دانشجويان تاثير مثبت دارد.

3-وضعيت عاطفي فرزند در رابطه با دور شدن از خانواده در موفقيت تحصيلي تاثير مثبت دارد.

4-بررسي نوع خانواده، يا کنترل شده در موفقيت تحصيلي دانشجو تاثير مثبت دارد.

متغيرهاي تحقيق

انگيزه دروني: متغير وابسته موفقيت تحصيلي متغير وابسته

وضعيت اقتصادي خانواده و وضعيت عاطفي دانشجو و خانواده و همسالان دوستان متغير کنترل.

 

دانلود پایان نامه تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.