ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    19 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    19 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    104
تعداد کل بازدید ها :
    24901996
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی کنترل کیفیت و طراحی کالاها
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,گزارش کارآموزی,متفرقه
حجم فایل : 318.19 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 156 صفحه
تعداد بازدید : 388 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 5

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

این پایان نامه اماده پرینت و قابل ویرایش میباشد

پایان نامه بررسی کنترل کیفیت و طراحی کالاها

 

فهرست مطالب

تاريخچه 1

مقدمه 2

كيفيت كالا2

نقش طراحي در صنعت بسته بندي 4

بسته بندي و صادرات 12

روش هاي افزايش كيفيت كالا و خدمات14

كنترل كيفيت 19

عوامل مؤثر در كيفيت طراحي 22

اجزاي مديريت كيفيت فراگير 25

spcچيست؟39

هزينه يابي كيفيت 41

شركت XXسهامي عام58

مروري بر تاريخچه كنترل كيفيت در ژاپن 66

اصول بازاريابي فيليپ كاتلر85

برنامه ريزي استراتژيك مبتني بر كيفيت 87

ادغام برنامه ريزي استراتژيك و مديريت جامع كيفيت 88

عناصر اصلي برنامه ريزي استراتژيك مبتني بر كيفيت 89

سنجش ، ارزشيابي و ارتقاي مستمر89

پنج رويكرد برنامه ريزي كيفيت95

مراحل اجرا 96

نظريه مديريت كيفيت 99

زنجيره واكنشي بهبود كيفيت 102

جايزه مالكوم بالدريج104

جوران108

كرازبي 110

تاگوچي113

ايشي كاوا 116

اصول حركت به سوي كيفيت 117

استانداردهاي كيفي و كيفيت 119

ابعاد كيفيت 121

تعاريف 122

پاسخ به چند سؤال كليدي 124

مدلهاي جهاني ارزيابي كيفيت 131

مديريت كيفيت 133

ساختار روش اجرايي134

مبناي مديريت كيفيت 140

منابع150

 

تاريخچه

از لغات بهره وری و عملکرد به طور متداول در حوزه هایعلمی و تجاری استفاده می شود، اگرچه به ندرت تعریف یا توضیح مناسبی از آنها ارایهشده است.در حقیقت این لغات اغلب گیج کننده اند و با واژگانی چون کارایی،اثربخشی وسوددهی، مترادف در نظر گرفته می شوند(سینک و توتل، ۱۹۸۹؛ چو، ۱۹۸۸؛سومانث، ۱۹۹۴؛کاس و لویز، ۱۹۹۳؛ توماس و بارون، ۱۹۹۴؛جکسون و پیترسون، ۱۹۹۹). دستورالعملهای سنجشو بهبود نیز اغلب بدون درک واضح از آنچه باید اندازه‌گیری شود و بهبود یابد اجرا میگردند.این رویکرد عمل گرا نسبت به بهبود، فرصت فهم کامل و سپس به حد اکثر رساندن عوامل اساسی و موثر در رقابت پذیری و موفقیت را به سادگی از بین می برد.

مطمئنادر محافل علمی،داشتن واژگان و دستور زبان مشترک در تضمین ارتقای درک مشترک، بنیادین و قوی، سودمند است.

مقدمه

کیفیت کالا

امروزه به كيفيت كالا بعنوان يك امر ساختني توجه مي‌شود نه يك مساله كنترل كردني . توليد يك كالا با كيفيت مناسب نياز به بهبود عملكرد كليه قسمتهاي دخيل در توليد آن كالا دارد. كنترل كيفيت مواد اوليه، قطعات ساخته شده و نيمه‌ساخته‌اي كه محصول از مونتاژ آنها بوجود مي‌آيد ضروري است ، اما كافي نيست . علاوه بر موارد مذكور بايد نظارت و طراحي دقيقي بر كنترل در حين توليد و طراحي بعمل آيد. انجام اين كار مستلزم طراحي يك سامانه كنترل كيفيت يكپارچه IQCمي‌باشد. اگر چه سابق بر اين روشهاي TQCبه همين منظور استفاده شده‌اند، اما به نظر مي‌رسد كه اجراي IQCآسانتر از TQCباشد. طراحي و اجراي يك سيستم IQCعلاوه بر آسان بودن، بيشتر مزاياي يك سيستم TQCرا به همراه دارد. سيستم IQCمورد نظر از ادغام دو سيستم كنترل كيفيت آماري و سيستم كنترل فرآيند آماري در مجاورت يك سيستم اطلاعات كيفيت حاصل مي‌شود. واحد مورد بررسي اين مطالعه يك شركت بزرگ ماشين‌آلات صنعتي مي‌باشد كه مدل IQCبراي آن طراحي و اجرا گرديده است .

صنعت بسته بندي و طراحی کالا

مي توان گفت زبان توليد،بستهبندي وارايه كالا با شكل مناسب دربازار است.لزوم نگرش سيستماتيك به صنايع بسته بندي،امروز بسيار بيشتر از گذشته احساس مي شود.تنگناهاي اقتصادي موجودوكاهش نقدينگيوسرمايه درگردش واحدهاي توليدي،كاهش منابع تامين كننده در آمدهاي مالي همه وهمهاهميت نقش صنعت بسته بندي ولزوم نگرش مديريتي وسيستماتيك رابيشتر ايجاب ميكند.درجهان امروز محصولات بسته بندي شده داراي ويژگيهاي كاملا شناخته شده است،امامتاسفانه هنوز نقش اقتصادي ،اجتماعي بسته بندي از سوي بسياري از توليد كنندگان كشور به درستي درك نشده است وآگاهي لازم نسبت به آن به عنوان يك ابزار بازاريابي دربازارهاي داخلي وخارجي وجودندارد.

كيفيت بسته بندي ايران نسبتبه بسته بنديهاي خارجي درسطح بسيار پاييني قراردارد.باتمام اهميتي كه بسته بنديدارد وپيوسته توسط مسئولان به آن اشاره مي شود،بسته بندي هنوز هويت صنفي يا صنعتيپيدانكرده وواحدهاي توليدي همچنان براي پيداكردن يك روش يايك ماشين بسته بندي مناسبمحصول خود سردرگم هستند.دراين رابطه مي توان به فقدان بسته بندي مناسب درمورد برخيكالاهاي صادراتي مانند زعفران اشاره نمود كه عموما به صورت فله اي صادر ميشود.درپاره اي ازموارد بسته بندي بعضي ازمحموله هاي صادرشده به كشورهاي پيشرفتهبدليل مغايرت با قوانين مربوط به محيط زيست ،به خودداري واردكنندگان اين كشورها ازتحويل گرفتن كالا منتهي شده است.درمواردي بدنبال بي توجهي توليد كنندگان وصادركنندگان نسبت به استانداردهاوالزامات كشورهاي واردكننده ،كالاهاي مزبورقابل قبولدر آن كشورها محسوب نشده است دور ريخته ويا مرجوع شده اند

نقش طراحي در صنعت بستهبندي

طراحي دربسته سعي دارد كيفيتكالا را به شكل دقيق تري به نظر مصرف كننده برساندتا علاوه بربرخورداري از اعتمادواطمينان بيشتر به سلامتي كالا،ايجاد جذابيت وگيرايي بالاتري نموده ومصرف كنندهرامجبور به خريد نمايد.اين شكل طراحي امكان رقابت مطمئن كالا رادر بازارهاي رقابتيبه راحتي فراهم مي سازد.هنگام طراحي سهولت جابجايي يا مصرف،مسايل مرتبط با با حملونقل وانبار كردن كالا نيز مورد بحث قرار مي گيرد.بسته بندي مناسب نقش عمده ايدرموفقيت محصول دارد.طراحي موفق بسته بندي محصول مستلزم تخصصهاي مختلف درزمينه تحقيقات علمي،روانشناسي ،هنر وطراحي است.رنگ آميزي وطراحي بسته بندي متناسب باسليقه بخشهاي مختلف بازار موجب جلب تقاضاي بيشتر براي محصول مي شود.

مصرف كنندگان امروزي بستهومحصولي را مي پسندندكه آسان باز شود،درصورت نياز به نگهداري محصول قابل استفاده مجدد باشدودرزمان پايان مصرف نيز دورريختن آن آسان باشد.متاسفانه طراحي بسته بنديبصورت علمي درايران وجود نداشته واز موارد ضعف در بسته بندي محصولات كشور ميباشد.

روشهاي توزيع محصول ونقش آندرساختار بسته بندي:

روش توزيع مي تواند اثر زياديبرساختار بسته بندي داشته باشد.تغيير در سيستم توزيع ممكن است منجربه روش جديد بسته بندي محصولات قبلي شود.مثلا تغيير به سمت ناوگان كانتينري باعث كاهش درميزان بستهبندي خارجي مي شود.جزيياتي كه دراين مرحله از عمليات بايد مورد توجه قرار گيردعبارتنداز:

1. بارگيري وتخليه: روش حمل ونقل به ناوگان وسايط نقليه

2. نوع ناوگان: راه آهن ،جاده،دريا،هوا ويا تركيبي از آنها

3. نقاط مورد نظر: موقعيت نقاط درمحدوده توزيع

4. شرايط آب وهوايي :شرايط درجه حرارت ورطوبت كه در طول انبار كردن وتوزيع وجوددارد.

يك بسته بندي خوب از محصول درطيحمل ونقل ،فرايند انبارداري،قفسه مغازه خرده فروشي ودر قفسه خانه مشتري حفاظت ميكند.اين نوع حفاظت براي تمامي بخشهاي در گير با محصول نظير توليد وكانالهاي توزيعومشتري منافع اقتصادي به بار مي آورد.تازماني كه توزيع محصول رادرزمان ومكان مناسبارايه كند ،بسته بندي مي تواند به بعد كيفيت محصول از طريق فراهم آوردن درجه مناسبياز حفاظت در مقابل شكستگي ،فاسد شدن وگم شدن محتويات بيفزايد.هركدام ازروشهايتوزيعي اعم از هوايي،دريايي،زميني با پالت،كانتينرو...از نظر تكنولوژيكي قابلدسترسي ،محدوديت ابعاد بسته بندي وفشاروارد بركالاها داراي ويژگيهاي خاصي هستندوبهعلت تفاوت اين ويژگيها تعارضاتي درتقاضاي بكارگيري روشهاي فوقوجوددارد.

 

دانلود پایان نامه کنترل کیفیت و طراحی کالاها


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.