ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    22 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    22 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    707
تعداد کل بازدید ها :
    24908182
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
طراحی و ساخت سیستم خرید و فروش مسکن تحت وب
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,فنی مهندسی,کامپیوتر
حجم فایل : 5.65 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 113 صفحه
تعداد بازدید : 402 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 10

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

                                                  به نام خالق یکتا

                                این پایان نامه ورد و آماده پرینت میباشد

موضوع پایان نامه : طراحی و ساخت سیستم خرید و فروش مسکن تحت وب

فصل اول

تجریه و تحلیل سیستم

 

1-1)تشریح سیستم دستی خرید فروش مسکن :

همانطور که می دانیم برای خرید و فروش مسکن در حالت دستی باید به یکی از بنگاههای مسکن رجوع کرده و به  مدیر بنگاه اطلاعات ساختمانی مورد نظر خود را چه برای خرید و چه برای فروش بدهیم . مثلاً اگر ما قرار است که ساختمان خود را به فروش بگذاریم باید ابتدا محل ساختمان خود را بگوئیم یعنی ساختمان ما در چه استان و در چه شهر در چه منطقه و سپس در چه کوچه ای واقع شده است وسپس متراژ دقیق ساختمان و زیر بنا و در نهایت قیمت مورد نظر خود را به مدیر بنگاه تحویل میدهیم . و اما اگر مشتری برای مسکن ما آمد و مورد پسند ایشان بود باید با ما تماس گرفته شود تا ما در بنگاه حاضر شویم تا معامله را بنویسیم لذا باید شماره تماس خود را نیز به مدیر بنگاه بدهیم و همچنین برای عقد قرار داد و همچنین تماس با ما نیاز به مشخصات فردی اینجانب یعنی نام و نام خانوادگی و همچنین کد ملی و کد پستی نیز نیاز است .

وهمینطور اگر ما بخواهیم تا ساختمان را بخریم می توانیم به بنگاه رجوع کرده و اطلاعات ساختمان مورد نظر خود را به مدیر بنگاه داده سپس او چند ساختمان که اطلاعات آن به ساختمان مورد در خواست ما نزدیک است را معرفی می کند یعنی با ورق زدن دفترچه اطلاعات مسکن های فروشی  این کار را انجام می دهد که ممکن است با ازدحام زیاد داده این کار مشکل شود . و اما اگر ساختمان مورد نظر این خریدار پیدا شد باید با فروشنده تماس گرفته شود وسپس با توافق طرفین معامله انجام شود .

1-2)مشکلات سیستم دستی :

مشکلاتی که در این سیستم وجود دارد این است که فروشنده یا خریدار برای فروش یا خرید مسکن باید حتماً به یکی یا حتی بیش از چند بنگاه بروند و شخصاً در بنگاه حضور یابند تا اطلاعات مسکن خود را برای فروش یا خرید به مدیر بنگاه تحویل دهند که این ممکن است کار طاقت فرسایی باشد مثلاً شما شخصی را در نظر بگیرید که مثلاً در استان زنجان واقع است و می خواهد ساختمانی در استان تهران بخرد این شخص باید حتماً به استان تهران سفر کرده و بنگاههای مورد نظر را بگردد تا ساختمان مورد نظر خود را پیدا کند و حتی ممکن است در آن روز یا چند روز نتواند ساختمان مورد نظر خود را پیدا کند و لذا موفق به خرید نمی شود . از مشکلات دیگر این سیستم در همان داخل بنگاه است یعنی مدیر بنگاه برای پیدا  کردن  ساختمان مورد نظر برای فروش باید به صورت دستی دنبال ساختمان مورد نظر بگردد تا ساختمان را با مشخصات داده شده پیدا کند . که این کار میتواند طاقت فرسا باشد و همچنین وقت مدیر بنگاه را بگیرد .

1-3)مشخصات سیستم مکانیزه ی خرید و فروش مسکن : 

در این روش ما برای خرید یا فروش مسکن خود به سایت خرید و فروش مسکن (شهریار ) با اتصال به اینترنت ( شبکه گسترده جهانی ) وسپس با وارد کردن آدرس اینترنتی این سایت به این وب سایت متصل می شوید ابتدا در صفحه ی اصلی هستید که در این صفحه دو شکل وجود دارد که از طریق آنها می فهمیم که به یک سایت خرید و فروش مسکن وارد شده ایم در پائین  صفحه مشخصات ساختمان های فروشی داده شده است لذا اگر ما قصد خرید مسکن را داشته باشیم ابتدا کد مسکن مورد نظر را در نظر می گیریم سپس به لینک خرید مسکن کلیک کرده و به صفحه ی مورد نظر رفته و در آن صفحه  دگمه newرا زده مشاهده می کنیم که اطلاعاتی از ما خواسته می شود همچون اطلاعات شخصی و کد ساختمان مورد نظر و همچنین اطلاعاتی در مورد تماس با ما  که از طرف مدیر بنگاه با ما تماس گرفته می شود تا در وقت مقرری در بنگاه حاضر شویم . لذا این سیستم در واقع حالت سیستم رزرواسیون را دارد که ما ساختمان مورد نظر را انتخاب و رزرو می کنیم و با فروشنده صحبت می شود و هر کدام از مشتری هائی که قیمت مناسبی را پیشنهاد بدهد ساختمان به او واگذار می شود . اما برای فروش نیز به لینک مورد نظر یعنی فروش مسکن رفته و دگمه ی new  را انتخاب کرده و اطلاعات مسکن خود را وارد می کنیم و همچنین اطلاعات فردی و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای تماس با ما را وارد می کنیم و منتظر می مانیم تا از طرف مدیر بنگاه با تماس گرفته شود .

طراحی سیستم خرید و فروش مسکن تحت وب  : 

در این سیستم مشتری  ابتدا به صفحه اول وارد می شود وسپس با توجه به اینکه خریدار یا فروشنده باشد یک پروسه ای را طی می کند که شکل DFDآن به صورت زیر نمایش داده شده است .

 
   

 

اگر مشتری ما خریدار مسکن باشد اطلاعات خانه های فروشی را در صفحه ی اول مطالعه می کند و در صورت مورد پسند بودن کد ساختمان مورد نظر و مابقی اطلاعات را در لینک خرید ساختمان وارد می کند . اگر مشتری ما فروشنده مسکن باشد اطلاعات ساختمان خود را در لینک فروش مسکن و همچنین اطلاعات فردی مورد نیاز مدیر سایت را وارد می کند .

در لینکهای دیگر لینک نظرات را داریم که در این لینک مشتری یا هر کس دیگری می تواند نظرات خود را درباره این سایت بدهد که در این فرم شخص مقابل را ملزم به ذکر اسم و فامیل خود نکرده ایم که بتواند نظرات خود را بدون هیچ مشکلی وارد کند و سپس دگمه ارسال نظر زده می شود که این نظرات در پایگاه داده وب سایت ذخیره می شود که فقط مدیر سایت می تواند این نظرات را مطالعه کند . لینک اخبار مسکن اخبار روز در مورد مسکن ذکر شده است که برای دادن اطلاعات بیشتر برای مشتریان فراهم می کند که به آنها در مورد انتخاب مسکن مورد نظر خودکمک می کند .

لینک درباره ی ما توضیحاتی در مورد طراح سایت و توضیحات دیگری داده شده است . لینک راهنمای سایت در مورد طرز استفاده ی درست از سایت داده شده است به صورت کامل داده شده است که در همان صفحه ی اول هم به کاربر پیشنهاد می شود که ابتدا راهنمای سایت را مطالعه کند . در سایر لینکها هم لینکهای مربوط به مسکن یا لینکهای مورد علاقه داده شده است که کاربر می تواند از آنها استفاده کند . 

1-5) نمودارهای usecase  مورد نیاز:

در این قسمت نمودارهای usecase  مورد نیاز برای طراحی سیستم را رسم می کنیم . در واقع نمودار usecase  همان پروسه ای است که یک کاربر باید در سیستم طی کند تا به هدف خود برسد که در هر مرحله از این نمودار ممکن است نیاز به نوشتن یک نرم افزار یا یک کد نویسی باشد در نهایت تمام این نمودار ها به هم ارتباط داده می شوند که سیستم اصلی را بسازند .

1-5-1) نمودار usecaseمربوط به خرید مسکن :

ما ابتدا از نمودار usecaseخرید مسکن شروع می کنیم که به صورت زیر است که مشاهده می کنید: 

یعنی ابتدا یک مشتری که وارد سایت می شود ابتدا باید یک مسکن مناسب را از قسمت نمایشگاه مسکن انتخاب کند سپس کد آن را یادداشت کند بعد به صفحه ی خرید مسکن وارد شود و اطلاعات خواسته شده را در قسمتهای خواسته شده بنویسد سپس با زدن دگمه ثبت اطلاعات پروسه ی او به پایان می رسد .

1-5-2) نمودار مربوط به فروش مسکن :

نمودار زیر برای فروش مسکن می باشد که بعد از زدن دگمه مربوط به فرو ش مسکن در بالای صفحه به آن صفحه رفته و اطلاعات خواسته شده را وارد می کنیم سپس دگمه ثبت اطلاعات را می زنیم با زدن این کلید عمل ثبت انجام می شود و این پروسه نیز با موفقیت انجام می شود .  

 

 
   

3-8) ایجاد یک پایگاه داده جدید در محیط SQL Server Management Studio:

در این قسمت می خواهیم برای شروع کار با SQL Server Management Studioابتدا یک پایگاه داده جدید در این محیط ایجاد کنیم ، برای این منظور پس از ورود به این محیط با کلیک مضاعف بر روی سرور مورد نظر در  قسمتExplorer   Object  و پس از باز شدن این قسمت و نمایان شدن فولدر Database  می توانیم پس از راست کلیک بر روی این فولدر و انتخاب گزینه New Database  در لیستی که باز می شود به صفحه ای محاوره ای با نام  New Databaseوارد  شویم که در آن از ما خواسته می شود که خصوصیات مورد نظر  خود و نیز نام ، نام مالک New Databaseو... مربوط به پایگاه داده خود را انتخاب کنیم.

 

شکل(3-36) New Database

در این قسمت اگر بخواهیم بانک اطلاعاتی مورد نظر خود را به گونه ای ایجاد کنیم که زبان های دیگر مانند فارسی را بپذیرد  در صفحه New Databaseدر قسمت سمت چپ آن با انتخاب گزینه Optionو در بخش Collationاز این قسمت می توانیم زبان مورد نظر خود را انتخاب کنیم. برای مثال ، برای انتخاب زبان فارسی گزینه Arabic_CS_AS_KS_WSرا انتخاب می کنیم شکل(3-37).

 

شکل(3-37) انتخاب زبان فارسی

بعد از انتخاب خصوصیات مورد نظر خود برای ایجاد بانک اطلاعاتی جدید بر روی دکمه OKدر پایین این فرم کلیک می کنیم .

 

نکته :این راه ایجاد بانک اطلاعاتی که به صورت ویزارد[1] می باشد و تقریبا از روش دوم ایجاد بانک اطلاعاتی خصوصا برای آنهایی که تازه کار می باشند راحت تر می باشد ، در روش دوم برای ایجاد بانک اطلاعاتی از دستور CREATE DATABASE در قسمت New Queryاستفاده می کنیم. در ادامه برای ایجاد دستورات و یا ساختار های مختلف در SQL Server Management Studio  فقط  یکی از این روش ها را به کار خواهیم برد.

 

 

3-9) دستورات SQLدر کجا تایپ شوند:

 

در ورژن 2000 این نرم افزار و قبل از آن ،ابزاری به نام SQL Query Analyzerوجود داشت که برای اجرای دستورات به کار می رفت. البته در SQL 2005هم می توانید برای اجرای دستورات از صفحه Queryاستفاده نمایید ، برای این منظور ، می توانید مراحل یزر را انجام دهید:

1- دکمه New Queryرا کلیک کنید تا وارد صفحه ورود و اجرای تقاضا شویدشکل(3-38)

 

شکل(3-38) صفحه New Query

2- در این شکل ، دستورات را تایپ کنید.

3- برای اجرای دستورات ، گزینه Query/Excute  را اجرا کنید یا کلید F5را فشار دهید.

4- برای ذخیره تقاضای تایپ شده ، کلید های Ctrl +sرا فشار دهید و در پنجره ظاهر شده در جلوی File Nameنام فایل را وارد کرده و دکمه Saveرابزنید.

5- برای بازگشت به حالت طراحی (خروج از حالت ویراستار تقاضا)، دکمه Summaryرا کلیک کنید.

 

 

3-10) فایلها و Filegroupها :

فايلهاي ايجاد شده براي بانك اطلاعاتي (Datafileو Logfile)

هر بانك اطلاعاتي در SQL Server 2005  حداقل از دو فايل ايجاد شده است : فايل داده (Data) و فايل log. فايل داده شامل داده ها و اشيايي مانند جداول ، stored procedures,Indexesو viewsها است. Logشامل اطلاعاتي است كه براي بازيابي تمام عمليات صورت گرفته روي بانك مورد نياز است . فايل داده را مي توان براي اهداف مديريتي و تعيين فضاي ذخيره اطلاعات در چند filegroupگروه بندي كرد.

 

3-10-1) Database Files:

بانك هاي اطلاعاتي SQL Server 2005  داراي سه نوع فايل است كه در جدول زير آمده است :

 

جدول(3-3) سه نوع فایل بانک اطلاعاتی

فايل

شرح

Primary

اين فايل شامل اطلاعات Startupبانك اطلاعاتي و بقيه فايلهاي بانك اطلاعاتي مي باشد.  اطلاعات اصلي و اشياء بانك اطلاعاتي مي تواند در اين فايل و فايل Secondaryذخيره گردد.هر بانك اطلاعاتي يك فايل Primaryدارد. پسوند پيش فرض نام فايل براي اين فايلها mdfاست

Secondary

اين فايلهاي داده اختياري هستند.با قرار دادن اين فايلها روي درايوهاي مختلف مي توان فايلهاي يك بانك را روي چندين ديسك پخش كرد. در ضمن اگر حجم بانك اطلاعاتي ما از ماكزيمم حجمي كه يك فايل در ويندوز مي تواند داشته باشد بزرگتر شود مي توان از اين فايلها استفاده كرد. پسوند پيش فرض نام فايل براي اين فايلها ndfاست .

Transaction Log

اين فايلها شامل اطلاعات Logاست كه براي بازيابي بانك اطلاعاتي مورد استفاده قرار مي گيرد.هر بانك اطلاعاتي حداقل يك فايل Logدارد. پسوند پيش فرض نام فايل براي اين فايلها ldfاست .

 

 

براي مثال يك بانك ساده با نام Salesمي توانيم ايجاد كنيم كه شامل يك فايل Primaryباشد كه همه اشياء و اطلاعات بانك اطلاعاتي در آن ذخيره شوند.و داراي يك فايل Logباشد كه شامل  عمليات انجام شده روي بانك اطلاعاتي باشد.

به همين ترتيب يك بانك اطلاعاتي با نام Ordersمي توانيم داشته باشيم كه شامل يك فايل Primaryو پنج فايل Secondaryباشد. و داراي چهار فايل Logباشد. در اين حالت داده ها و اشياء بانك اطلاعاتي بين شش فايل پخش مي گردد و تمام عمليات انجام شده در بانك در چهار فايل Logذخيره مي شود.

به طور پيش فرض فايلهاي داده و Logدر يك درايو و يك مسير قرار داده مي شوند. دليل اين كار اين است كه SQL Serverرا بتوان روي سيستمهاي با يك درايو اجرا كرد. اگر چه اين كار بهينه نيست. ما (مايكروسافت) توصيه مي كنيم كه فايلهاي داده و Logرا روي ديسك هاي جداگانه قرار دهيد.

براي مثال يك بانك ساده با نام Salesمي توانيم ايجاد كنيم كه شامل يك فايل Primaryباشد كه همه اشياء و اطلاعات بانك اطلاعاتي در آن ذخيره شوند.و داراي يك فايل Logباشد كه شامل  عمليات انجام شده روي بانك اطلاعاتي باشد.

به همين ترتيب يك بانك اطلاعاتي با نام Ordersمي توانيم داشته باشيم كه شامل يك فايل Primaryو پنج فايل Secondaryباشد. و داراي چهار فايل Logباشد. در اين حالت داده ها و اشياء بانك اطلاعاتي بين شش فايل پخش مي گردد و تمام عمليات انجام شده در بانك در چهار فايل Logذخيره مي شود.

به طور پيش فرض فايلهاي داده و Logدر يك درايو و يك مسير قرار داده مي شوند. دليل اين كار اين است كه SQL Serverرا بتوان روي سيستمهاي با يك درايو اجرا كرد. اگر چه اين كار بهينه نيست . ما (مايكروسافت) توصيه مي كنيم كه فايلهاي داده و Logرا روي ديسك هاي جداگانه قرار دهيد.

 

Filegroupها

هر بانك اطلاعاتي داراي يك Filegroupاوليه مي باشد.اين Filegroupشامل فايل داده primaryو هر فايل secondaryي مي باشد كه در Filegroup  ديگري قرار نگرفته باشد. Filegroupهاي ديگري را مي توانيم ايجاد كنيم تا توسط آنها فايلها را دسته بندي كنيم. اين دسته بندي اعمال مديريت فايلها را آسانتر مي كند.

براي مثال سه فايل Data1.ndf, Data2.ndfو Data3.ndfرا مي توانيم روي سه درايو مختلف ايجاد كنيم و آنها را در يك filegroupبه نام fgroup1قرار دهيم. آنگاه يك جدول خاص را مي توانيم در fgroup1ايجاد كنيم. خواندن و نوشتن اطلاعات در اين جدول روي سه درايو پخش مي شود كه اين كار سرعت را افزايش مي دهد. همين افزايش سرعت را مي توانيم با استفاده از يك فايل و تكنولوژي RAIDبدست آوريم. اگر چه فايلها و Filegroupها به شما اجازه مي دهند كه فايلهاي جديد را به راحتي به ديسك جديد اضافه كنيد.

تمام فايلهاي بانك اطلاعاتي در Filegroupهاي جدول زير ذخيره مي شوند.

جدول(3-4) File group

Filegroup

توضيحات

Primary

اين filegroupشامل فايل داده Primaryمي باشد. تمام جداول سيستمي در اين filegroupقرار مي گيرند.

User-Defined

هر filegroupي كه توسط كاربر ايجاد مي گردد. چه در هنگام ايجاد بانك اطلاعاتي و چه بعدا هنگام ويرايش بانك اطلاعاتي.

 

3-10-2) Filegroupپيش فرض:

تمام اشيائي كه در بانك اطلاعاتي مي سازیم اگر به طور خاص Filegroupآنها را مشخص نكنيم آنها در Filegroupپيش فرض ايجاد مي شوند. در هر لحظه فقط يك Filegroupرا مي توانيم به عنوان Filegroupپيش فرض معرفي كنيم . فايلهاي درون Filegroupپيش فرض بايد به اندازه كافي بزرگ باشند تا تمام اشياء جديدي كه ايجاد مي شوند را در خود جاي دهند. نام Filegroup  پيش فرض PRIMARY Filegroupاست.

Filegroupپيش فرض مي تواند توسط دستور ALTER DATABASEاصلاح گردد. اشياء و جداول سيستمي بر روي PRIMARY Filegroupباقي خواهند ماند حتي اگر شما Filegroupديگري را به عنوان Filegroupپيش فرض معرفي كنيد.

 

3-11) اهمیت طراحی و کدنویسی صحیح دستوراتSQL در برنامه های کاربردی:

 پایگاه های داده قلبعملیاتی بسیاری ازبرنامههای کاربردیمی باشند، بنابراین توجه ویژه به نحوۀ طراحیلایه های ارتباطی باپایگاه دادهو همچنین کدنویسیSQL کاملا ضروری به نظر می رسد. متاسفانه دربسیاری از موارد مشاهده می شود کهبرنامهنویسی پایگاه دادهدر برنامه های کاربـردی به خوبـی مـورد توجـه قرار نمـیگیـرد و اینـگونه تلقیمی شود که این کار توسط هر فردی با سطح دانش متوسط قابلانجام می باشد.دیدگاه فوق کاملا اشتباه می باشد. برای طراحی برنامه های کاربردی با سرعت عملکرد بالا و نیز پایگاه های داده سریع، صرف نظر از پلت فرم در حال استفاده( Sybase , DB2 , Oracle , MS SQLو غیره )، شما نیاز به افراد متخصص خواهید داشت که دارای دانش کافی و شناخت کامل ویژگیهای نوین برنامه نویسی پایگاه داده باشند.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.