ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    17 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    17 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    192
تعداد کل بازدید ها :
    24907667
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
ارزیابی رضایتمندی مشتریان شرکت داروسازی ثامن
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 136.89 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 134 صفحه
تعداد بازدید : 513 مرتبه


قیمت: 3,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

sibsib
سایر فایل ها
توضیحات :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

موضوع پایان نامه: ارزیابی رضایتمندی مشتریان شرکت داروسازی ثامن

مقدمه

كشور ايران به دليل طيف وسيع گياهان دارويي موجود در آن و سابقه مثبت استفاده از گياهان دارويي و رويكرد بيماران به اين شيوه درمان و همچنين وجود عطارها و اطباء سنتي در سطح شهرهاي كوچك و بزرگ باعث شد تا ايجاد كارخانجات پيشرفته داروئي به عهده تعويق بيافتد و توليد داروهاي شيميايي در داخل كشور بسيار ناچيز بوده و اكثر داروهاي مورد نياز شبكه مصرف از طريق واردات تأمين گردد، تا قبل از پيروزي انقلاب بيشتر داروها از كشورهاي آمريكا و آلمان وارد كشور مي‌شد و معدود شركتهاي توليدكننده دارو در كشور تحت ليسانس  شركتهاي معروف كشورهاي فوق به توليد دارو در داخل كشور با استفاده از فن آوري و اطلاعات آنها مي‌پرداختند و كمترين كار تحقيقاتي در زمينه داروسازي و طرح ژنريك داخلي دارو انجام مي‌پذيرفت.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌و ايجاد تحريم‌هاي اقتصادي، شركتهاي دارويي جزء طرحهاي مهم دهه انقلاب محسوب و بخصوص ايجاد دو شركت بزرگ ساخت محلولهاي تزريقي در شهرهاي مشهد و تبريز در دستور كار دولت قرار گرفت.

البته در كنار شركتهاي دارويي توليدكننده محلولهاي تزريقي، شركتهاي دارويي ديگري نيز جهت توليد انواع قرص، كپسول و شربت به بهره برداري رسيد.

شركت داروسازي ثامن از سال 1364 بصورت طرح توجيهي و انتخاب زمين شروع به فعاليت و در سال 1372 توسط رئيس جمهور وقت جناب آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني افتتاح گرديد.

در ابتدا و به دليل حجم كم داروهاي تزريقي در بازار، تنها نياز شركت، توليد هرچه بيشتر انواع سرم و عرضه به بازار بود، ولي به تدريج و با افزايش توليد و پايان دوره خاص ناشي از جنگ تحميلي، شركت داروسازي ثامن، توجه به نيازهاي مشتريان را سرلوحه كار خود قرار داده و با تشكيل يك تيم از متخصصان به عنوان واحد ارزيابي رضايت مندي مشتريان و خدمات پس از فروش اولين قدم در اين راستا را برداشت.

بيان مسأله يا موضوع تحقيق

ارزيابي رضايت‌مندي مشتريان، شركت داروسازي ثامن، در طي يك دوره دوماهه از سطح بيمارستانها و داروخانه‌هاي سطح شهر مشهد مي‌باشد.

ضرورت انجام تحقيق

خوشبختانه كشور در زمينه محلولهاي تزريقي (سرم) و آب مقطر جهت تزريق انواع آمپولها به خودكفايي نسبي رسيده است و دولت جهت حمايت از توليدكنندگان داخلي از واردات اين نوع محصولات جلوگيري مي‌نمايد، البته واردات فرآورده‌هاي تزريقي به دليل حساسيت پزشكي آن و امكان ورود انواع بيماريهاي واگير مثل ايدز و هپاتيت بسيار با احتياط انجام مي‌شود.

در حال حاضر سالانه حدود 70000000 واحد سرم در حجم‌هاي 500CCو 1000CCو 3000CCو 150000000 واحد آب مقطر در حجم‌هاي 5CCو 10CCتوسط شركتهاي توليدكننده به بازار داخلي عرضه مي‌شود و با توجه به قريب الوقوع بودن ورود شركتهاي ديگري به بازار توليد اين محصولات، لزوم هرچه بيشتر تحقيقات بازاريابي و توجه بيش از پيش به رضايت‌مندي مشتريان احساس مي‌گردد.

لذا يك شركت توليدي مي‌بايست ضمن ارائه يك محصول با كيفيت، به نيازمنديهاي كيفي و كمي‌محصول نيز توجه داشته باشد.

هدف از مطالعه موضوع

1.      دستيابي به تصوير وضعيت موجود بويژه ترسيم مسائل و مشكلات مشتريان در ارتباط با محصولات توليدي شركت.

2.      كمك به سياست گذاران در امر توليد و توجه بيشتر به نظرات مصرف‌كنندگان.

3.   فراهم آوردن مبنايي براي مراجعه استفاده‌كنندگان در زمينه ارزيابي رضايت‌مندي مشتريان، به دليل اطلاعات جمع آوري شده در اين خصوص.

4.   جلب توجه دست اندركاران توليد و پرسنل واحد فروش به ضرورت تحول در بينش و شيوه‌هاي انجام كار و تطبيق هرچه بيشتر آن با نظريات مشتري.

پيشينه تحقيق

جديد بودن موضوع تحقيق، يكي از ويژگي‌هاي اين پژوهش مي‌باشد. درخصوص ارزيابي رضايت‌مندي مشتريان در صنعت دارويي كشور پژوهش‌هاي اندكي در دانشگاهها صورت گرفته است و تحقيقات قبلي بصورت كلي صنعت دارو را شامل مي‌شده و به طور اختصاصي به وضعيت مصرف محلولهاي تزريقي كه مصرف‌كنندگان خاص (پرستاران و پزشكان) دارد، پرداخته نشده است. البته طرحهاي تحقيقاتي ديگري در شركتهاي دارويي بنام طرح مطالعاتي ارتقاء كيفيت، بهره‌وري و كاهش ضايعات توسط مديريت واحدهاي توليدي انجام پذيرفته است، همچنين نمايشگاههاي ملي و بين المللي نيز مثل تهران مد در جهت ارتباط نزديك با مشتريان برگزار مي‌گردد.

منابع:

1-    ابراهيمي- عبدالحميد، جزوه بازاريابي كارشناسي ارشد، دانشكده علوم اداري و اقتصادي دانشگاه فردوسي مشهد، 1375.

2-  ابراهيمي- عبدالحميد، جزوه طراحي استراتژيها براي بازار جهاني، دانشكده علوم اداري و اقتصادي دانشگاه فردوسي مشهد، 1375.

3-    اخوي- احمد، تجارت بين‌الملل، استراتژي بازرگاني و توسعه اقتصادي، مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني، 1373.

4-  روستا- احمد، ونوس- داورف ابراهيمي-عبدالحميد، مديريت بازاريابي، سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاهها (سمت) چاپ دوم، 1376.

5-    شيباني- احمدعلي، اصول علم ماركتينگ، مدرسه عالي بازرگاني، جلد اول 1349.

6-     عاصمي‌پور- محمد جواد، مقدمه اي بر روش تحقيق- دانشگاه اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبايي، 1365.

7-    ونوس- داور، بازاريابي و مديريت بازار، دانشكده علوم اداري و مديريت بازرگاني دانشگاه تهران- 1372.

8-    مديران كيفيت- سال چهارم- شماره 12- آبان ماه 83.

9-    مستندسازي سيستم مديريت كيفيت، شركت داروسازي ثامن.

10-            الدفاع، علي عبدالله، اسهام علما العرب و المسلمين في الصدله، بيروت، موسسه الرساله، الطبعه الاول 1981 م، صفحه 123

11-            زيدان جرجي تاريخ تمدن اسلام، صفحه 606

12-            الماسی، علي محمد، تاريخ آموزش و پرورش در اسلام و ايران، صفحه 289-288

13-            حلبی تاریخ تمدن اسلام، صفحه 234

14-            زرين كوب، كارنامه اسلام صفحه 60

15-            افشار، ايرج، پزشكي سنتي مردم ايران، صفحه 35

16-ر.ك. ابن سينا، قانون در طب، كتاب دوم (ادويه مفرده) و كتاب پنجم (داروهاي مركب)

فهرست مطالب

مقدمه. 2

بيان مسأله يا موضوع تحقيق.. 3

ضرورت انجام تحقيق.. 3

هدف از مطالعه موضوع. 4

پيشينه تحقيق.. 5

فرضيات... 5

تعريف عمليات متغيرها6

ابزار گرد آوري داده‌ها7

جامعه آماري.. 7

مراحل انجام تحقيق.. 7

تعريف مفاهيم.. 7

محدوديت‌ها- موانع و مشكلات تحقيق.. 9

بخش اول: آشنایی با صنعت داروسازی و ساخت محلولهای تزریقی  11

1- تاريخچه. 11

ادويه ي مركبه و شناخت مفردات طبي.. 12

دارو شناسي در ايران.. 14

2- تكنولوژي.. 18

3- روش اجرايي عمليات توليد (مراحل ساخت محلولهای تزریقی)19

ساخت محلول.. 25

بخش 2: مباحثی در مورد مشتری.. 27

1- مشتری کیست؟. 27

قبل از اينكه مشتريانتان تغيير رأي بدهند رفتارتان را تغيير دهيد  27

مقدمه. 27

حقايق مسلم درباره مشتريان.. 27

يكي از مديران فورد در مورد مشتري مي‌گويد:28

مشتري سود است و هرچيزديگر هزينه سربار30

خودتان را به جاي مشتري بگذاريد. 31

چرا مشتريانمان را از دست مي‌دهيم.. 33

مشتري يعني كسب و كار، كسب و كار يعني مردم، مردم يعني مشتري.. 34

هنري فورد در اين خصوص مي‌گويد:35

هدف سازمان شما ايجاد مشتري است... 36

اقدامات اساسي براي جلب مشتري بيشتر. 37

با مشتريان خود ارتباط دائم داشته باشيد.39

هر يك از كاركنان شما بايد مشتريانتان را ملاقات كنند.40

2- «روش اجرايي نحوه ارتباط با مشتري و اندازه‌گيري رضايت مشتري»  43

تعاريف... 44

شرح فعاليت‌ها44

كليات... 44

ارتباط با مشتري.. 45

نحوه اندازه‌گيري ميزان رضايت مشتري.. 47

3- «روش اجرايي رسيدگي به شكايت مشتريان». 49

تعاريف... 50

مسئوليت و اختيار50

شرح فعاليت‌ها50

بخش سوم: بازاریابی.. 53

تعریف... 53

1- استراتژي هاي عمده تقسيم بندي بازار54

2- ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسيم بندي بازار57

3- آميخته های بازاريابي 61

«روش تحقيق». 71

مصاحبه و اخذ نظرات كتبي بوسيله پرسشنامه:71

منابع اطلاعات... 72

اطلاعاتي راجع به رؤساي بيمارستانها و مسئولين فني داروخانه‌ها:73

بررسي فرضيه‌ها:74

فرضيه 1:74

فرضيه 2:75

فرضيه 3.75

فرضيه 4.76

فرضيه 5.76

فرضيه 6.77

تحليل يافته‌هاي پرسشنامه اي.. 78

تبليغات براي فروش.... 78

نتیجه گیری.. 80

پيشنهادات... 80

توصيه به ساير دانشجويان.. 80

نمونه پرسشنامه. 80

منابع:80

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.