حجم فایل : 2.41 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 93 صفحه
تعداد بازدید : 366 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد
موضوع پایان نامه: سیستم حسابداری
چکيده
اين پروژه شامل مراحل ساخت يک سيستم نرم افزاری محاسبه حقوق يک شرکت است که در آن از زبان های SQL و Delphiاستفاده شده است که در حال حاضر از زبان های رايج برای ايجاد پايگاه داده است. که ما با استفاده از زبان SQLپايگاه داده مردنظر را ايجاد کرده و تمام مراحل برنامه نويسی آن و کارهای را که سيستم بايد انجام دهد را با استفاده از Delphiشبيه سازی مي کنيم. در اين پروژه سعی شده است حدالامکان از حجم کار حسابداری بصورت دستی که بخش عمده ای از کارها در اين بخش انجام مي شود کاهيده و بتوان بصورت الکترونيکی و با امنيت بالا اين بخش را اداره کرد.
مقدمه
چند سالي است كه از ديجيتالي شدن و اينترنتي شدن زندگي صحبت ميكنيم به طوري كهميتوان گفت دنياي ما در حال عوض شدن و تغيير به دنيايي ديجيتالي است در تمام اعمال و كردار روزانه ما نشانههايي از ميل به اين دنياي جديد ديده ميشود. هر روزه از بهداشت و پزشكي الكترونيكي و ديجيتالي گرفته تا آموزش و شهر و دولت الكترونيك و كارتهاي هوشمند و پول الكترونيك و ... صحبت ميشود. البته در بعضي از موارد هم كار از صحبت كردن ميگذرد و برخي از اين نشانههاي ديجيتالي و اينترنتي شدن را به عينه در زندگي روزمرهمان مشاهده ميكنيم. باپيشرفت صنعت الکترونيک و مدرن شدن ابزارها و وسايل باعث شده است که دنيای امروزی از فناوری الکترونيکی بيشتر استفاده کند و تا بتواند حدالامکان کار کردن را آسان کنند و دنيای کامپيوتر و ارتباطات الکترونيکی از اين امر مستثنا نيستند.
امروزه بيشتر شرکت ها و ادارات دولتی و کارخانجات از سيستم های الکترونيکی برای سريعتر و بادقت انجام گرفتن کارای روزانه خود استفاده مي کنند که باعث بهينه شدن زمان ,کاهش خطاهای انسانی , افزايش کارايي ,افزايش کارآوری و.... مي شود و منجر شده است که بيشتر کشورهای در حال توسعه از سيستم الکترونيکی استفاده کنند. دراين پروژه ما سعی کرده ايم که سيستم حسابداری يک شرکت را به صورت الکترونيکی انجام دهيم که بتوانيم کمی از مشکلاتی که در زمينه حسابداری وجود دارد را حل کنيم .
فصل اول
تاريخچه نرم افزارهای پروژه
تاريخچه زبان دلفی
گسترش روش دلفی بهدنبال رواج فعاليت های مرتبط با پيش بينی آيندهٔفناوری ها کهاز سال 1944 ميلادی آغاز شد، صورت گرفت. در اين تاريخ و بنا به سفارش نيروی دريايی ايالات متحده آمريکا، پروژهای بنام [1]راند در شرکت هواپيما سازی دوگلاس و با هدف پيش بينی فناوريهای آينده با کاربرد نظامی تعريف شد. اين پروژه به مطالعه در زمينه سلاح های بين قارهای فراسطحی پرداخت. در سال 1959 ميلادی هلمر[2] و رشر[3]، دو تن از محققان پروژهٔرند طی مقالهای تحت عنوان « نظريه فلسفی دانش در علوم نادقيق »، اين ايده را مطرح کردند که در زمينهٔهايی از علم که در آن هنوز قوانين علمی توسعه نيافته است،اتکاءبه آراء خبرگان مجاز میباشد. حال مساله اين است که چگونه آرای اين خبرگان مورد استفاده قرار گيرد و علی الخصوص چگونه با ترکيب نظرات يک تعداد از خبرگان ، بيانيهای سودمند تدوين شود. از ديدگاه روش دلفی، قضاوت های انسانی بمثابه ورودی هايی مشروع و سودمند برای انجام پيشبينی ها میباشند. بعضا خبرگان و متخصصان منفرد میتوانند در معرض خطر يکجانبه نگری قرار گيرند ضمن اينکه گروههای خبره نيز میتوانند تحت تأثير تمايلات رهبر گروه، از تجديد نظر بر روی ايدههای قبلی اکراه داشته باشند. بمنظور غلبه بر چنين نارسايی هايی، روش دلفی با مبانی نظری و دستورالعمل های روش مند در طول دهههای پنجاه و شصت ميلادی در موسسهٔرند توسعه يافت. عبارت دلفی کنايه از مکانی مقدس در يونان باستان است که در آنجا با واسطه گری پيشگويان بلند پايه، پيش بينی هاو سخنان خدايان يونانی اعلام میشده است. بهنظر میرسد استفاده از اين نام مورد تاييد بنيان گذاران اين روش يعنی هلمر و دالکی[4] نبوده است. بنا بر اظهارات دالکی در سال 1968، کلمه دلفی به نوعی القاء کننده وابستگی روش آنان به غیبگویی بوده و جنبهای اسرار آميز دارد. حال آنکه آنچه توسط اين دو ارايه شده است، روشی است برای بهبود دادن به پيش بينی ها به کمک استفاده کامل از اطلاعات ناکافی که در اختيار میباشد.دلفی در واقع يک کامپايلر پاسکال است. دلفی 6 نسل جديد کامپايلر های پاسکال است که شرکتبرلند[5]از زمان ايجاد اولين نسخه پاسکال توسطآندرس حجلسبقگ[6]در 15 سال پيش به بازارعرضه کرد
نتيجه گيری
با اتمام پروژه و استفاده از آن بيشتر مشکلاتی که در زمينه حسابداری وجود داشت که بعضی از اين اشتباهات باعث لطمه زدن به کل سيستم شرکت مي شد حدالامکان حل گرديد و بتوان بخش حسابداری را به عنوان يک قسمت مدرن از شرکت تلقی کرد. و باعث افزايش کارآيي , مدرن شدن شرکت , افزايش امنيت و کاهش خطاهای انسانی در سيستم حسابداری شود.
پيشنهادات
در اين پروژه سعی شد که از کارايي ترين زبا ن ها در که بخش پايگاه داده وجود دارد استفاده شود ولی برای کآرايي بيشتر نرم افزار مي توان از زبان های قدرتمندتر استفاده کرد که مطمئنا عملکرد بهتری نسبت به زبان های استفاده شده در اين پروژه خواهد داشت.
و مي توان با شبکه کردن سيستم های شرکت با نمايندگی های ديگر شرکت ارتباط برقرار کرد و بتوان کارهای بيشتری انجام داد و سطح امنيت را بالا برد.
منابع
1.کتاب آموزش SQL سرور نويسنده: وی ماير- ساوتل مترجم : پريسا گوهری
2. WWW. VIKIPEDIA.COM
3. WWW.RelaxihA Forums.com
4. SQLSERVER.COM WWW.
فهرست
فصل اول : تاريخچه نرم افزارهای پروژه
حوزه های عملکرد شرکت نوآوران مبانی پرداز:......................................................................................................................................................................................................
فصل دوم: مراحل ساخت پروژه
مشکلات موجود قبل از ايجاد پروژه34
ايجاد و راهبری پايگاه داده و فايل های داده ای37
فصل سوم:تشريح پروژه
فهرست شکل ها
شکل1: صفحه اصلی(تعاريف)...............................................................................................................................31
شکل2: صفحه اصلی(ساعت ورود وخروج).........................................................................................................32
شکل3: صفحه اصلی(اطلاعات کاری)..................................................................................................................33
شکل4: صفحه اصلی(خروج)................................................................................................................................34
شکل:5 پرسنل......................................................................................................................................................35
5-1: ثبت مشخصات پرسنل............................................................................................................................36
5-2: اصلاح مشخصات پرسنل..........................................................................................................................37
5-3: چاپ مشخصات پرسنل............................................................................................................................38
شکل6: سمت ها....................................................................................................................................................39
6-1: ثبت سمت....................................................................................................................................................40
6-2: اصلاح سمت................................................................................................................................................41
شکل7: سمت پرسنل............................................................................................................................................42
7- 1 :ثبت سمت پرسنل....................................................................................................................................43
اصلاح سمت پرسنل.................................................................................................................................44: 7-2
شکل8 :مزايا..........................................................................................................................................................45
ثبت مزايا..................................................................................................................................................46: 8-1
اصلاح مزايا..............................................................................................................................................47: 8-2
شکل 9: کسورات .................................................................................................................................................48
9-1 :ثبت کسورات.............................................................................................................................................49
اصلاح کسورات.........................................................................................................................................509-2:
شکل10: بيمه.........................................................................................................................................................51
شکل11: تقويم کاری.............................................................................................................................................52
11- 1 :ثبت تقويم کاری....................................................................................................................................53
11- 2: اصلاح تقويم کاری.................................................................................................................................54
شکل12: تعطيلات رسمي.....................................................................................................................................55
شکل 13: تعريف کاربر..........................................................................................................................................56
13-1: ثبت کاربر...............................................................................................................................................57
اصلاح کاربر...........................................................................................................................................58 13-2:
شکل14 : سطح دسترسی....................................................................................................................................59
شکل15 : بخش ساعت ورود وخروج....................................................................................................................60
اصلاح ساعت ورودی وخروجی.............................................................................................................61 15-1:
اصلاح ويژه مدير...................................................................................................................................62 15-2:
شکل16 : مرخصی................................................................................................................................................63
ثبت مرخصی...........................................................................................................................................6416-1:
اصلاح مرخصی......................................................................................................................................65 16-2:
شکل17: ماموريت................................................................................................................................................66
ثبت ماموريت.......................................................................................................................................67 17-1:
اصلاح ماموريت.....................................................................................................................................68 17-2:
شکل18: مساعده.................................................................................................................................................69
ثبت مساعده .........................................................................................................................................70 18-1:
شکل19 :غيبت.....................................................................................................................................................71
19-1:ثبت غيبت...............................................................................................................................................72
19-2: اصلاح غيبت...........................................................................................................................................73
شکل20: تاخيرهای مجاز......................................................................................................................................74
ثبت تاخيرهای مجاز..............................................................................................................................75 20-1:
اصلاح تاخيرهای مجاز.........................................................................................................................76 20-2:
شکل21: پرداخت حقوق.......................................................................................................................................77
ثبت حقوق...................... .......................................................................................................................78 21-1:
فيش حقوق............................................................................................................................................79 21-2:
اصلاح حقوق..........................................................................................................................................80 21-3: