ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    11 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    11 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    808
تعداد کل بازدید ها :
    24917664
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,247 كاربر
بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 175.19 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 96 صفحه
تعداد بازدید : 604 مرتبه


قیمت: 4,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 15

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت  word  و آماده پرینت می باشد.
 
این فایل دارای پرسشنامه می باشد.
 
 
موضوع:     بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
                                                                  
 
چکیده
 
فصل اول(کلیات تحقیق)
 
 
 
مقدمه                                                                                            
 
بیان مساله
 
اهمیت و ضرورت تحقیق
 
اهداف تحقیق
 
فرضیه تحقیق
 
متغیرهای تحقیق
 
تعاریف عملیاتی
 
 
 
فصل دوم( مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش)
 
                                                                                
 
مبانی نظری
 
سابقه تاریخی تربیت
 
علم تربیت
 
وظیفه تربیت
 
اگر تربیت نباشد
 
دامنه و قدرت نفوذ تربیت
 
عوامل مورد بحث در تربیت
 
فایده و لزوم تربیت
 
جنبه ی فردی
 
جنبه ی اجتماعی
 
جنبه اقتصادی
 
 جنبه ی سیاسی
 
جنبه ی فرهنگی
 
جنبه ی معنوی
 
لزوم تربیت
 
عاملان تربیت
 
اهمیت خانواده از نظر تربیت
 
عالی ترین شکل تربیت
 
وسعت دامنه ی بحث در خانواده
 
ساختار نظریه ی اتکینسون
 
کارایی نظریه ی اتکینسون
 
رفتار و انگیزه ی پیشرفت
 
نظریه ی مورای
 
ویژگی های افراد پیشرفت گرا
 
بررسی پژوهش های انجام یافته
 
پیشینه ی پژوهش
 
 
 
فصل سوم (روش شناسی)
 
 
 
روش تحقیق
 
جامعه مورد مطالعه
 
حجم نمونه
 
روش نمونه گیری
 
ابزار اندازه گیری
 
روش آماری مربوط به فرضیه
 
فصل چهارم
 
 (یافته ها و تجزیه تحلیل داده ها )
 
 
 
فصل پنجم ( بحث و نتیجه گیری )
 
بحث و نتیجه گیری
 
محدودیت ها
 
پیشنهادات
 
پیوست
 
منابع و ماخذ
 
 
 
                                          
 
چکیده 
 
 
 
  هدف از تحقیق  حاضر بررسی  رابطه  بین انگیزه  پیشرفت  و شیوه های فرزند پروری  در بین دانش آموزان  مقطع سوم دبیرستان  شهرستان قزوین است. در این راستا  فرضیه  های زیر مطرح شدند:1)ا بین  انگیزه و  پیشرفت  و شیوه فرزند پروری  رابطه معنی داری  وجود دارد  . 2)  بین  شیوه  اقتدار طلبی  و  شیوه فرزند پروری  رابطه  وجود دارد.  و 3) .بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. 4) بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. جامعه مورد مطالعه  در تحقیق  حاضر عبارتند از  دانش آموزان  مقطع سوم دبیرستان  شهرستان   قزوین است  که صد  نفر  به عنوان  نمونه انتخاب گردیده  که آزمون  انگیزه پیشرفت  وشیوه ی فرزند پروری  بر روی آنها اجرا گردید.  نتایج  بدست آمده  حالی  از آن  است که بین انگیزه و پیشرفت  و شیوه ی فرزند پروری  رابطه معنی داری  وجود ندارد  همین طور  بین شیوه  اقتدار طلبی  و انگیزه  پیشرفت  هم رابطه  ای وجود ندارد . و همين طور در فرضيه سوم كه بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد زيرا كه ضريب همبستگي بدست آمده بزرگتر از ضريب همبستگي جدول در سطح معني داري 5% قرار دارد و همين طور در فرضيه چهارم كه بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد چون ضريب بدست آمده از ضريب جدول با درجه آزادي 99 در سطح معني داري 5% كوچكتر است فرضيه تحقيق مورد تائيد قرار نگرفته و بين انگيزه پيشرفت و سلطه جويي رابطه معني داري وجود ندارد.
 
                                          مقدمه:
 
        
 
خانواده در زندگی آدمی  نقش بسزایی  داشته و باید  در  وضعی استوار  باشد بدان  گونه که اطرافیان  در آن  احساس ایمنی  کامل  داشته باشند.  مخصوصا کودکان  و نوجوانان  که پرورش آنها در محیط  سالم و دور  از هر گونه  اختلال  و جدالها  و برخورد های زن و شوهر (والدین )  به دور از  هر جنجالی  باشد به عبارت دیگر  روح سازش  و تعادل  هم زیستی  بین والدین  می تواند در تربیت فرزندان  و انگیزه  پیشرفت  نقش بسزایی داشته باشد .
 
 اصلاح  محیط اجتماعی  یکی از عواملی  است که والدین  در شیوه ی فرزند پروری  خود باید  به آنها توجه  داشته باشند .  به این صورت  که اگر کودکان  در محیط اجتماعی  ناسالم  قرار گرفته باشند  با برخوردهای  درست و خوشایند  آنها را از عواقب  بد محیط  آگاه سازند  و انگیزه ی  آنها را برای  ادامه ی زندگی  به طور صحیح  مشخص نمایند . 
 
اهمیت و ضرورت تحقیق :
 
شیوه ی فرزند پروری و تربيت كودكان  در بین والدین  یکی از مهم ترین  وظیفه ای  است که والدین  بر عهده  دارند  وظیفه ی آنها  در بین فرزندان  سازندگی  و آفرینندگی  و سازمان  دادن  فرزند  در جهت رسیدن  به انسانی کامل  و متحرک  ومؤثر  بوده  که جهت بقای وجود ،  صیانت نفس  و انجام وظایف  والدینی  و اجتماعی آماده شوند  بدین گونه  که قادر باشند  زندگی خود  و دیگران را دلنشین  سازند  شیوه های  فرزند پروری  الز طریق والدین  باید  با در نظر گرفتن  اصول و قوانین  مشخص شده  باشد که خدای ناکرده  مشکلات حل نشدی  را با گذشت زمان  برای  فرزند به وجود نیاورد . 
 
عاملان تربیت :
 
منظور از عاملان تربیت
 
1- والدین
 
ـ بعنوان عامل وراثتی
 
ـ بعنوان عامل محیطی
 
ـ سنین مهم در تربیت
 
2- اجتماع
 
ـ برادران و خواهران
 
ـ عمو ، عمه ، دائی
 
ـ معلم ، مدیر ، مستخدم مدرسه . . .
 
ـ افراد اجتماع
 
ـ پلیس ، پاسبان ، روحانی ، . . .
 
3- عاملان دیگر
 
ـ وسایل ارتباط جمعی
 
ـ عوامل طبیعی
 
ـ پدیده های طبیعی
 
ـ قوانین و مقررات
 
ـ ایدئولوژی و فرهنگ
 
 
 
خانواده از نهادهای مهم و اساسی اجتماع است که کار آن ایجاد و پرورش نسل و جهت دادن آن بسوی هدفهای اندیشیده است ـ منظور از خانواده یک واحد اجتماعی است ـ مجموعه ای متشکل از پدر و مادر و فرزندان که بعلت هدفی و منافع مشترکی بدور هم گرد آمده اند .
 
خانواده کانون مقدسی است که در سایه پیوند زناشوئی دو انسان از دو جنس مخالف پایه گذارش شده و با پیدایش و تولید فرزند رنگ و جلوه ای ملکوتی میگیرد . این کانون می تواند همواره گرم و روشن بماند بشرطی که زوجین هر کدام بحدود مسئولیت خویش آشنا و در انجام آن کوشا باشند . نتیجه پیوند دو همسر فرزند یا فرزندانی است که عضو جامعه انسانی است و هر کدام ممکن است در آینده فردی سر بار یا سرباز و نگهدار جامعه باشد . (آزاد 1383)
 
ویژگی های افراد  پیشرفت گرا :
 
 
 
 افراد با نیاز به پیشرفت  زیاد به دنبال  کسب شهرت  در گروهها بوده  و ظاهراً  در تلاش  برای کسب  قدرت  یا نفوذ  مایل  به یافتن  راهی برای  نشان دادن  خودشان  به دیگران هستند.  مثلا دانشجویانی  که انگیزه  پیشرفت  زیاد  دارند ،  گرایش  به نوشتن  نامه  به روزنامه  دانشگاه دارند آنها همچنین  به بحث کردن  با اسناد  متمایل  بوده  و به کسب  امتیازات  در کلاس  مشتاق  ترند ( ونر، ،1973)
 
 افراد پیشرفت گرا  از اعتماد  به نفس  برخوردا ر هستند .  مسئوالیت فردی  را ترجیح  میدهند و  علاقه  دارندکه از نتایج  کار خود  مطلع  شوند .  نمرات درسی آنان خوب  است ،  در فعالیت  دانشگاهی  شرکت  می کنند  در انجام  کار ها  همکاری  با متخصصان  و صاحب  نظران  را به همکاری  با دوستان  خود ترجیح  میدهند  و در برابر  فشارهای  اجتماعی  بیرونی  مقاومت  نشان  میدهند.
 
 اشخاص  پیشرفت  گرا دارای  خصوصیاتی  هستند  که در بازرگانان  پر کار  و جاه طلب  دیده می شود.  به همین جهت آنها به مشاغلی  مانند  خرید و فروش  سهام  و یا مدیریت  کارخانه  را برسایر  مشاغل  ترجیح  می دهند . مک کلند  به این نتیجه  رسید که پیشرفت  گرایی اساسی ترین  عامل  انگیزش  در ررفتار  رهبران  سازمانها ، خطر جویان ، بنیان  گذاران  اقتصاد  جهان  و به طور  کلی افرادئ  توسعه  جو  می باشند ( مک کلند به نقل از شاملو 1384)
 
 
 
                        فهرست منابع و ماخذ
 
 
 
امیری مجد،رسول.(1383).تربیت و شیوه ی های آن . تهران: انتشارات نور
 
 
 
ابادی،عبد الله . (1384).شیوه های تربیت.تهران: انتشارات پیام
 
 
 
بهاری،علی.(1383) .انگیزه .تهران: انتشارات نار
 
 
 
باقری،اصغر.(1384) . روش های تربیتی . تهران: انتشارات فرهنگستان
 
 
 
دلاور،علی.(1384) . امار استنباطی . تهران: انتشارات رشد
 
 
 
دلاور،علی. (1384).روش تحقیق در علوم تربیتی.تهران:انتشارات رشد
 
 
 
شاملو، سعید. (1385). سلامت روانی.تهران: انتشارات نی
 
 
 
سیاسی،علی اکبر.(1378).روانشناسی شخصیت.تهران:انتشارات ارجمند
 
 
 
سروری،منیژه.(1380).روانشناسی فردی.تهران:انتشارات پیروز
 
 
 
شکر کن،علی اصغر.(1383).انگیزه پیشرفت.تهران: انتشارات نی
 
 
 
لطف ابادی ،حسین.(1384).روانشناسی رشد.تهران:انتشارات بهار
 
 
 
قائمی امیری،علی.(1385).تربیت.تهران: انتشارات ارسباران
 
 
 
محمدی، سید یحیی.(1385).نظریه های روان درمانی.تهران: انتشارات رشد
 
 
 
محمدی، سید یحیی.(1384).انگیزه و هیجان.تهران:انتشارات رشد
 
 
 
این فایل دارای پرسشنامه می باشد.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.