ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    20 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    20 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    467
تعداد کل بازدید ها :
    24902359
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی رابطه افسردگی انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 64.45 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 100 صفحه
تعداد بازدید : 462 مرتبه


قیمت: 6,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

                                                به نام خدا

این پایان نامه ورد و آماده پرینت میباشد

 

 موضوی پایان نامه : بررسی رابطه افسردگی انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان

   فهرست مطالب :
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
سؤال مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
فصل دوم
پیشینه و ادبیات تحقیق
1-2- تعریف : اختلال شخصیت ضد اجتماعی
2-2- شیوع سابقه ی تاریخی و اختلال اراده
ویژگیهای شخصیتهای ضد اجتماعی
الف: بی هدف بودن رفتار ضد اجتماعی بر انگیخته شده
ب: فقدان وجدان و احساس مسؤولیت نسبت به دیگران
ج : فقر هیجانی
4-2 علل رفتار ضد اجتماعی
1- زمینه ی خانوادگی و اجتماعی
2- نارسائیهای یادگیری
3- رابطه ی وراثت و شخصیت ضد اجتماعی
بررسی دو قلوها
بررسیهای فرزند خواندگی
اضافه بودن کروموزوم y
بدعملکردهای فیزیولوژیائی
7- 2- اختلال سلوکی
8 – 2- نمونه هایی از اختلال سلوکی
9- 2- نوجوان آشفته
10- 2- جویندگان احساس
11- 2- اضطراب در افراد ضد اجتماعی
نظریه های شخصیتی
شخص شناسی
نیروی تحرکی شخصیت از نظر ماری
تأثیر عوامل برونی
رشد شخصیت از نظر ماری
تاثیر اجتماع در رشد شخصیت
وسائل بررسی شخصیت
نظریه نیازمندی و آرمان شخصیت اریک فرام
انسان، حیوان ناطق
نقش اجتماع در تشکیل شخصیت
تضادهای وجود
فصل سوم
روش تحقیق
جامعه ی مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
پرسشنامه افسردگی بک
روش تحقیق
روش آماری مربوط به فرضیه ها
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
بحث و نتیجه گیری
منابع و ماخذ

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه:

نیازهای اختصاصی انسان که شرحش توسط اجتماع به وجود نیامده اند، بلکه در صحن تحول و تکامل تاریخ زندگی بشر پدیدار گشته اند. اما چگونگی بروز و ظهور آن ها و چگونگی برآوردن آن ها کاملٲناشی از اجتماع است. هر اجتماعی مطابق مؤسسات و عوامل ویژه خود شکل خاصی به آن ها می دهد روان شناسان تاریخ طولانی بشر را چون آزمایشگاهی آموزنده مورد استفاده قرار می دهد و بر خلاف دیگر روان شناسان مانند فروید که شخصیت را سازنده اجتماع نمی داند بلکه به اعتقاد او این اجتماع که شخصیت ها را می سازد به عبارت دیگر اختلاف شخصیت ها ناشی از اختلافات اجتماعات بشری است، همه آدمیان نیازمند به رفع گرسنگی، به رفع تشنگی، به استراحت و خواب و... هستند، ولی در جامعه های مختلف این نیازها به وجوه مختلف برآورده می شوند، همچنین است مقابله با نیازهای دیگر آدمی، مثلٲدر یک جامعه ی سرمایه داری نیاز به همانندی یا ممکن است بدین طریق ارضاء شود که عضو آن جامعه به اندوختن ثروت و مال بپردازد تا بدین وسیله خود را ممتاز سازد، یا اینکه به عضویت شرکت بزرگی در آید تا وابستگی به آن شرکت سبب امتیاز او گردد. آدمی احاطه شده از امور متضادی است که یکی از امور متضاد این است که از اختیار آدمی بیرون است زندگی و مرگ است و گاهی توجه به این دو مقوله و در حد معقولی به آن فکر نکردن باعث مسائلی در زندگی انسان می شود که به عنوان اخلاق ضد اجتماعی به حساب می آید افرادی که دارای رفتار ضد اجتماعی هستند از نظر اضطراب مورد بررسی واقع شده اند که افراد سیکو پات نسبت به افراد بهنجار اضطراب کمتری داشته باشند و این پیش فرض فقط در حد کمی، ممکن است صادق باشد که گر چه افراد دارای انحرافات اجتماعی کمتر از سایر افراد نگران و دلواپس به نظر می رسند ولی تمام نشانه های بدنی و عضلانی را که معمولٲدر اضطراب وجود دارد مانند میزان ضربان قلب و تنگی نفس و ... هسته ی اصلی اختلال شخصیت در انحرافات اجتماعی دوری گزیدن از مردم، تجربه های جدید و حتی تجربه های قبلی است که این اختلالات غالباً ترکیبی است از یک ابزار ترس احمقانه با یک میل شدید برای مورد پذیرش و محبت واقع شدن افراد مبتلا به این اختلال تمایل زیادی برای روابط اجتماعی یا فعالیت های جدید دارند ، اما ممکن است به دلیل ترس از عدم قبول و مورد پذیرش واقع شدن، بی میلی خاصی برای روابط اجتماعی نشان دهند و در مقابل به انحراف کشیده شوند. (منصور –1382)

بیان مسئله:

عناوین بسیاری در طول دوره های مختلف توسط محققان و صاحبنظران به افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی داده شده، اما نشانه های این اختلال به طور برجسته ای یکسان باقی مانده است، سرچشمه اختلال شخصیت ضد اجتماعی و ایجاد انحرافات اجتماعی در دوران کودکی است یعنی زمانی که نشانه های آن به صورت اعمالی مانند فرار از مدرسه، دروغ گویی مداوم، دزدی و دعوا جلوه گر می شود این اعمال غالبٲتا بزرگسالی ادامه یافته، رفتارهایی از قبیل تهاجم به افراد و اموال آنان، قصور در پرداخت قرض ها و تعهدات مالی، تبهکاری و ارتکاب اعمال خلاف اخلاق و قانون را در بر می گیرد.ویژگی های عمده ی افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارت است از نداشتن احساس شرم یا پشیمانی، شکست در عبرت گرفتن از تجربیات گذشته و ... بدین ترتیب در رفتار این افراد دور باطلی ملاحظه شده و این باور القا می شود که افراد دارای انحرافات اجتماعی و یا اختلال ضد اجتماعی از نظر عاطفه و هیجان دچار نارسایی بوده و فاقد وجدان اخلاقی که رفتار آنان را کنترل نماید هستند، علاوه بر مشاهدات بالینی، بررسی های آزمایشگاهی نیز بیانگر این واقعیت است که اعمال تنبیه بدنی در مورد افراد ضد اجتماعی به خصوص در پسران بی تٲثیر نیست نه اینکه در بین دختران این موضوع اصلٲ؟؟؟ نشده بلکه اثر اینگونه اعمال می تواند و ممکن است در پسران بیشتر از دختران دیده شود.

 

سؤال مسئله :

1-   بين افسردگي و انحرافات اجتماعي رابه ي معني داري وجود دارد؟

2-   افسردگي در بين دختران بيشتر از پسران است ؟

3-   انحرافات اجتماعي در بين دختران بيشتر از پسران است ؟

 

اهمیت و ضرورت تحقیق :

اینگونه اختلالات ضد اجتماعی و ایجاد انحرافات فقط در افرادی که بالاتر از 18 سال است رخ می نماید. بنابراین برای کسانی که در سنین پایین تر مرتکب جرم و جنایتی که جزء مسائل انحرافی در جامعه است، اتفاق می افتد می توان گفت که وجود الگوی در برابر آن ها وجود دارد که اعمال مجرمانه را ظاهر می کند. امید است با پژوهش های انجام شده و در نظر گرفتن احتیاجات و نیازهای نوجوانان و جوانان از این معضلات اجتماعی کاسته و با راهکارها و راهبردهای جدید بتوانیم نیروهای مثبت جوانان را به کار انداخته و در پیشرفت جامعه از آن ها استفاده معقولانه تری به عمل آید، چون ایجاد اینگونه اختلالات دامنه ی گسترده ای از رفتارهای بسیاری را در بر می گیرد، بنابراین باید در تربیت و کنترل رفتار نوجوانان و جوانان دقت کامل را انجام داده و باید این موضوع مد نظر والدین و مسئولان مدارس و محیط های آموزشی قرار گیرد.

اهداف تحقیق :

هدف از تحقيق حاضر عبارتند از بررسي رابطه بين انحرافات اجتماعي و افسردگي در بين دانشجويان دختر و پسر و اينكه آيا انحرافات اجتماعي و فوانين ضد اخلاقي باعث افسردگيو كناره گيري از ديگران مي شود و آيا افسردگي و انحرافات اجتماعي در بين دختران و پسران داراي تفاوت است يا نه .

 

فرضیه تحقیق :

1- بين افسردگي و انحرافات اجتماعي رابطه معني داري وجود دارد .

2- بين افسردگي دختران و پسران تفاوت معني داري وجود دارد .

3- بين انحرافات اجتماعي دختران و پسران تفاوت معني داري وجود دارد .

 

متغیرهای تحقیق :

اختلال شخصیت ضد اجتماعی و انحرافات اجتماعي       متغیر وابسته

  افسردگي متغير مستقل

دو گروه دختر و پسر و دانشجویان رشته مشاوره           متغیر مستقل در دو گروه مستقل 

 

تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم :

اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارتند از ویژگی های ضد اجتماعی مانند نداشتن احساس شرم یا پشیمانی، شکست در عبرت گرفتن از تجربیات گذشته، ضعف و نارسایی در عاطفه و هیجان، دوری از دیگران، اضطراب و استرس بالا و تنگی نفس و بالاخره عبارتند از نمره ای که آزمودنی ها از آزمون m.w.p.iاز مقیاس pdیا اختلال ضد اجتماعی بدست آورده اند.

جنسیت که در این تحقیق به دو گروه دختر و پسر طبقه بندی شده اند.

رشته های تحصیلی که به دو گروه رشته های مشاوره و صنایع طبقه بندی شده اند.

 

افسردگي : عبارتند از كناره گيري –عدم ارتباط با ديگران –احساس گناه –گوشه گيري –انزوا طلبي –عدم حضور در جمع و بالاخره خودكشي و عبارتند از نمره اي است كه آزمودني از آزمون افسردگي بك بدست آورده است . 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.