ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    9 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    9 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    86
تعداد کل بازدید ها :
    24899121
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
طراحی صنعتی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,فنی مهندسی,دیگر رشته ها
حجم فایل : 69.63 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 61 صفحه
تعداد بازدید : 678 مرتبه


قیمت: 3,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت word و قابل ویرایش می باشد.
 
 
 
موضوع: طراحی صنعتی
 
 
 
فصل اول                                       
 
مقدمه                                              
 
تاريخچه ايجاد شغل                                 
 
تاريخچه گروه طراحي صنعتي                               
 
نوع شغل                                       
 
عمده يا خرده فروشي بودن شغل                                  
 
فصل دوم                                        
 
استانداردهاي كاري براي طراحان صنعتي                            
 
حوزه ها يا استاندارد طراحي                              
 
مهارتهاي نيروي كار                                     
 
چه فرصتهايي شغلي براي طراحي صنعتي فراهم است؟                   
 
توانايي هاي لازم                                          
 
فصل سوم                                         
 
بازارهاي هدف كالا و كانال هاي بازار يابي                         
 
موقعيت شغلي در ايران كانال هاي بازار يابي                        
 
CRMدر سازمانهاي طراحي صنعتي                            
 
تاريخچه CRM                                                                         
 
اهداف CRM                                         
 
مزاياي استفاده از سيستم CRM                                 
 
پيش نيازهاي فرهنگي ، سياسي در شغل طراحي صنعتي                    
 
CRMو ERPدر سازمانهاي طراحي صنعتي                        
 
مصرف كنندگان نهايي در اين شغل                        
 
فصل چهارم                           
 
خدمات پس از فروش محصولات                                
 
روش هاي جاري فعاليتها براي فروش محصولات                     
 
نحوه طراحي سازمان طراحي                                 
 
فرصت هاي شغلي و نوع خدمات ارائه دهنده به مشتري                 
 
روشهاي فروش جاري محصولات و نحوه تبليغات                       
 
سهولت دسترسي مشتريان كالاهاي صنعتي با بازار يابي صنعتي              
 
فصل پنجم                                      
 
خلاصه نتايج و پيشنهادات                                   
 
پيشنهاداتي براي يك طراح خوب بودن                           
 
پيشنهاداتي براي طراحي محصول صنعتي برتر                      
 
توصيه هايي براي پيشرفت در اين زمينه                              
 
چشم انداز آينده                                     
 
منابع                 
 
 
 
تاریخچه ایجاد شغل این شغل در جهان و ایران
 
طراحی صنعتی، حرفه‌ای است که با خلق مفاهیم جدید در حوزه‌های مختلف زندگی انسانی سروکار دارد. طراحی برابرنهاده یا معادلی است که برای واژه Designانگلیسی بکار رفته‌است، در حالی که Industrial designیکی از زیرشاخه‌های Designاست. در حال حاضر آموزش طراحی صنعتی در ایران، با یک گرایش کلی و تحت عنوان کلی طراحی صنعتی انجام می‌شود.
 
تاریخچه
 
حرفه طراحی صنعتی، در پی انقلاب صنعتی در اروپا و بر اساس یک ضرورت بوجود آمد. تا پیش از رخداد انقلاب صنعتی، محصولات و کالاهای مصنوع مورد استفاده مردم، توسط هنرمندان و پیشه وران با استفاده از روشهای دستی و نه ماشینی و در مقیاس محدود ساخته می‌شدند. با ظهور ماشین و پدید آمدن روشهای تولید ماشینی، چهره مصنوعات دچار دگرگونی شد و مصنوعات دست ساز، آرام آرام جای خود را به مصنوعات زمختی می‌دادند که هیچ خبری از هنر هنرمند در آنها یافت نمی‌شد. همگی بدون توجه به زیبایی پیکره و صرفاً در جهت برآورده کردن نیازهای عملکردی طراحی و ساخته می‌شدند. در چنین وضعی بود که هنرمندان دست ساز با اعتراض به چنین نابسامانی خواستار طرد ماشین و فرزندان آن و بازگشت به اوضاع پیشین شدند. جنبش هنر و پیشه که سردمدار آن ویلیام موریس بود، در همین راستا شکل گرفت.
 
 
 
 
 
تاريخچه گروه طراحي صنعتيدر ایران
 
  رشته طراحي صنعتي در دانشگاه علم و صنعت ايران در سال 1372 ده سال پس از تاسيساين رشته در ايران در دانشكده معماري و شهر سازي بعنوان يك گروه آموزشي مستقل تاسيسو با پذيرش 43 دانشجو فعاليت خود را آغاز نمود. از تاريخ تاسيس و آغاز بكار اينرشته تا سال 1384 در مجموع 450 نفر دانشجو (پسر- دختر ) پذيرفته شده اند كه از اينتعداد 234 نفر فارغ التحصيل شده و حدود 171 نفر نيز مشغول به تحصيل ميباشند.
 
نوع شغل
 
شغل طراحی صنعتی در حال حاضر شغلی تولیدی،خدماتی محسوب می شود در صورتی که در گذشته این شغل تنها جنبه تولیدی داشت.
 
عمده یا خرده فروشی بودن شغل
 
طراحی صنعتی همان طور که از نامش پیداست ترکیبی است از هنر طراحی و آشنایی با صنعت.
 
نوآوری در صنعت عاملی است که به دلیل بروز نیازهای جدید و همچنین نیاز انسان به تنوع، همواره مورد توجه است. در این میان لازم است افرادی با تسلط به طراحی با توجه به جنبه های هنری آن، و همچنین آگاهی کافی نسبت به سایر علوم وجود داشته باشند که با طرح ها و ایده های جدیدی که ارائه می دهند، جواب این نیازها را از تصور (یا آرزو) به بهترین شکل ممکن به واقعیت تبدیل کنند.
 
به جز مباحث پایه هنری و زیبایی شناسی، لازم است که در هر پروژه خاص، علوم مرتبط با آن به طور خلاصه فراگرفته شود. زیرا طراحی بدون در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذار بر آن غیر ممکن است. به همین دلیل رشته طراحی صنعتی در نگاه اول یک رشته بسیار گسترده به نظر می رسد که هر کدام از فارغ التحصیلان آن در یک زمینه خاص توانایی هایی دارند که سایر همکلاسی ها و هم رشته های آنان، ممکن است در زمینه دیگری تبحر داشته باشند.
 
یک طراح صنعتی ممکن است علاوه بر دانش هنری طراحی، با توجه به زمینه تخصصی مورد علاقه خود، اطلاعات جامعی در زمینه مواد، مکانیک، برق و کامپیوتر، کنترل، پزشکی و حتی دانش های علوم انسانی نظیر روانشناسی، جامعه شناسی و اقتصاد داشته باشد.
 
 
 
استانداردهای کاری برای طراحان صنعتی
 
جنبه هايي که يک طراح صنعتي در کار طراحي خود به آنها مي پردازد ، شامل فرم(shape) کلي محصول مورد طراحي ، محدوديت جزئيات آن در ارتباط با يکديگر ، رنگ ،بافت ، صدا و جنبه هاي مربوط به ارگونومي(Ergonomics) محصول است.
 
طراحصنعتي در مرحله ي بعد با در نظر گرفتن مسائلي چون ايمني(Safety ) ، وندليزم(Vandalism) ، جنبه هاي زيست محيطي و استاندارد ، در زمينه هاي روش توليد ، انتخابمتريال و روش ارائه ي محصول به بازار ، مثل بسته بندي ، بررسي هاي لازم را انجامداده و طرح خود را ارائه مي دهند.
 
يک طراح صنعتي مي تواند با روندي که ذکر شددر حالي که يک محصول را از لحاظ زيبايي ، کيفيت و کارکرد ارتقا مي دهد ، هزينه هايتوليد را کاهش داده و محصول را هر چه جذاب تر در اختيار مصرف کننده قرار دهد.
 
حرفه طراحي صنعتي، در پي انقلاب صنعتي در اروپا وبر اساس يک ضرورت بوجود آمد. تا پيش از رخداد انقلاب صنعتي، محصولات و کالاهايمصنوع مورد استفاده مردم، توسط هنرمندان و پيشه وران با استفاده از روشهاي دستي ونه ماشيني و در مقياس محدود ساخته مي شدند. با ظهور ماشين و پديد آمدن روشهاي توليدماشيني، چهره مصنوعات دچار دگرگوني شد و مصنوعات دست ساز، آرام آرام جاي خود را بهمصنوعات زمختي مي دادند که هيچ خبري از هنر هنرمند در آنها يافت نمي‌شد. همگي بدونتوجه به زيبايي پيکره و صرفاً در جهت برآورده کردن نيازهاي عملکردي، طراحي و ساختهمي شدند. در چنين وضعي بود که هنرمندان دست ساز با اعتراض به چنين نابسامانيخواستار طرد ماشين و فرزندان آن و بازگشت به اوضاع پيشين شدند. جنبش هنر و پيشه کهسردمدار آن ويليام موريس بود، در همين راستا شکل گرفت.
 
اغاز طراحي صنعتي را ميتوان با جدايي طراحي از فرايندهايساخت همزمان دانست که در دوره هاي پيش از انقلاب صنعتي صورت گرفته بود. در واقعريشه هاي آن را ميتوان
دراواخر قرون وسطي و در جهت ايجاد اولين تشکيلات صنعتيسرمايه داري متکي بر توليد به شيوه هاي سنتي دانست. نخستين فعاليتهاي طراحي صنعتيدر اين دوره در غرب اروپا و در جهت منافع دربار، کليساها و تجار بوده است. اما بارشد سريع تجارت و گسترش موقعيتهاي بازرگاني رقابتهايي ما بين واحدهاي توليدي بوجودآمد که موجب توجه به نوآوري در محصول براي جلب علاقه مشتريان شد و طراحي صنعتي بيشاز پيش مطرح گرديد.
 
 
 
بازارهای هدف کالا و کانال های بازاریابی
 
یک طراح صنعتی ممکن است در شرکت شخصی یا شرکت دولتی مشغول به کار باشد و اگر در جایگاه درست خود به کار گرفته شده باشند، مهم ترین وظیفه آنها ایده پردازی برای نوآوری است. شرکت های طراحی داخلی، تولیدات وسایل خانگی و اداری و ورزشی، شهرداری ها و سازمان زیباسازی، شرکت های تبلیغاتی، صنعت خودرو، کارخانه هایی که نیاز به بسته بندی های متعدد و متنوع دارند و سایر شرکت هایی که به امر برند (هویت سازمانی) اهمیت می دهند، عمده جاهایی هستند که طراحان صنعتی جذب آنها می شوند. زمینه هایی که طراحان صنعتی معمولا به دلیل جنبه های هنری در آنها بیشتر فعالیت دارند به طور جزئی تر شامل موارد زیر است:
 
طراحی محصول (شامل لوازم خانگی، مبلمان اداری و خانگی، وسایل صوتی و تصویری، موبایل، ماشین های اداری، نوشت افزار، اسباب بازی، پوشاک و غیره.)
 
طراحی دکوراسیون: شامل دکوراسیون خانگی، اداری، فروشگاه ها، مراکز تجاری و غیره.
 
طراحی محیطی: فضا، مبلمان و چیدمان شهری و کلیه فضاهای زیر مجموعه آن نظیر پارک ها، نمایشگاه ها، مراکز خرید، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و کلیه محیط های عمومی، تأسیسات ترافیکی، تبلیغات شهری، فضای سبز، زیباسازی شهری و....
 
 
 
طراحی خودرو: طراحی بدنه و نمای داخلی خودرو و سایر وسایل نقلیه.
 
روشهای فروش جاری محصولات ونحوه تبلیغات
 
يکي از روشهاي قدرتمند بازاريابي بر روي اينترنت، بازاريابي زنجيره اي مي باشد. اين روش بازاريابي با ايجاد لينکهاي متعدد از صدها وب سايت به وب سايت شما در حقيقت به شما اين امکان را مي دهد که مردم را از سراهاي مختلف دنياي مجازي بر اساس نيازهايشان و خدماتي که شما بر روي وب سايت خود ارائه مي نماييد، راهنمايي کند. مهمترين نکته در بازاريابي زنجيره اي اين است که بر خلاف ديگر روشهاي بازاريابي الکترونيک، شما فقط زماني پول پرداخت مي کنيد که به نتيجه مورد نظرتان ( که همانا جلب بازديد کننده مي باشد) دست پيدا کنيد. اين دقيقا به اين معني است که شما هيچ چيزي را از دست نمي دهيد و کاملا به اين معني است که شما صدها بازارياب داريد بدون آنکه پولي بعنوان پيش پرداخت به آنها بپردازيد. موفقيت در اين روش، نيازمند طراحي هوشمندانه پوسته بيروني و مديريت صحيح در هسته داخلي مي باشد.
 
منابع:
 
طراحي صنعتي، مواد و فرايندهاي توليد
نسخه‌ي اصلي اين کتاب با عنوان"Industrial Design, Materials and Manufacturing" توسط آقاي"Jim Lesko" تأليف شدهاست و آقايان کاوه مقدم، فرهود سعيد ارشادي و شادمان خورسنديان آن را به فارسيبرگردانده‌اند. اين کتاب توسط سازمان مطالعه و تدوين کتب علوم انساني دانشگاهها(سمت) انتشار يافته است.
کتاب حاضر براي دانشجويان طراحي صعتي در مقطع کارشناسيبه عنوان منبع اصلي دروس «مواد و روشهاي ساخت 2 و 3» به ارزش 4 واحد و رشته‌هايمهندسي مواد (متالورژي) و مهندسي شيمي (پليمر) ترجمه شده است.
 
به دليل نگرش به مواد و فرايندهاي توليد از ديدگاه علمي در رشته‌ي طراحي صنعتي،کتاب حاضر بي‌شک يکي از مفيدترين منابع جهت شناخت دانشجويان طراحي صنعتي از مقوله‌يمواد و روشهاي توليد خواهد بود. تجربه‌ي چندين ساله‌ي جيم لسکو، نويسنده‌ي کتاب، درتدريس اين مطالب در دانشگاه و رشته‌ي طراحي صنعتي باعث گرديده که مطالب، توالي وترتيبي بيابد که دانشجويان را از نظر سطح علمي آماده‌ي ارتباط با ديگر افراد ومتخصصان طراحي کند. نگارش مطالب بسيار روان است و جديدترين مواد و فرايندهاي توليدرا دربرمي‌گيرد.
 
قيمت چاپ اول اين کتاب(1383) 2200 تومان مي‌باشد.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.