ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    11 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    11 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    380
تعداد کل بازدید ها :
    24899415
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
صنعت خودرو سازی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,متفرقه,متفرقه
حجم فایل : 139.14 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 77 صفحه
تعداد بازدید : 752 مرتبه


قیمت: 5,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 19

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت  word  می باشد.
 
 
 
                                      موضوع: صنعت خودرو سازی
 
 
 
فصل اول
 
تاريخچه ايجاد اين شغل در ايران و جهان
 
نوع شغل
 
عمده فروشي يا خرده فروشي
 
نوع توليدات و  فهرست توليدات
 
 
 
فصل دوم
 
استانداردهاي صنعت خودروسازي
 
استانداردهاي كاري
 
فصل سوم:
 
بازارهاي هدف كالا
 
رقباي كالا،مصرف كنندگان  و كانالهاي بازاريابي
 
اجراي CRMدر صنعت خودرو سازي
 
نوع تبليغات كالا
 
فصل چهارم:
 
روشهاي جاري فروش محصولات
 
خدمات پس از فروش
 
نمايندگي هاي فروش
 
ايمن سازي نمايشگاه
 
 
 
فصل پنجم:
 
نتيجه گيري و پيشنهادات
 
 
 
 
تاريخچه خودرو در جهان
 
خودرو مجهز به موتور بخار دنيس پاپنDENIS PAPON اولين كسي بوده كه قوه محركهبخار را شناخت. خودرويي كه ارتفاع استوانه آن در حدود سه متر و طول لنگر آنگاهي به 7 متر مي‌رسيد. روي كشتي بدليل وجود آب سرد فراوان و سهل الوصول بودن آنقابل تصور بود.تجهيز ارابه يا كالسكه بوسيله آن غير ممكن به نظر مي‌رسيد. يكي از افسران ارتش فرانسه به نام ژوزف كونيو (1804-1725) در سال 1763 ميلاديدستگاه نيوكومن را سبك  روي ارابه‌اي نصب کرد. اولين نمونه ارابه كونيو در سال1769 ميلادي آماده شد. اين ارابه كه كاملاً به خرج دولت ساخته شد در سال 1770 موردآزمايش قرار گرفت. اين ارابه پايه يك توپ چهل و هشت تني در يك ساعت 8 کيلومترجابجاکرد. اين خودرو بخار توسط افرادي چون ويليام مردوك، اوليويه اوانس و ريچارد ترهويتيك  تكميل‌تر شد.
 
خودرومجهزبه‌موتوراحتراق‌داخلي
 
در سال 1885 ميلاديكارل فريد ريش بنز اولين موتور با سوخت فسيلي روي نوعي كالسكه نصب کرد. ايناولين خودرو مجهز به موتور احتراق داخلي جهان بود كه داراي سيستم جرقه‌زني وديفرانسيل بود. كارل بنز نام اين خودرو را موتور واگن ناميد و در اواخر سال1885 ميلادي آنرا به ثبت رساند.
 
سه چرخ كارل بنز، اولين اتومبيل مجهزبه موتور احتراق داخلي در جهان ساخته شده در سال 1885 ميلادياين خودرو دارايسه چرخ و 250 كيلوگرم وزن بود و با سرعتي بين 13 تا 16 كيلومتر کار  مي‌كرد. اولينراننده اين خودرو همسر كارل بنز (برتابنز) بود. اكثريت مردم از آن وحشت داشتند و آن را اختراعيخطرناك و مهلك مي‌پنداشتند.تدريج با رفع نقايص كالسكه آتشين عده بيشتري براياستفاده از آن اشتياق نشان دادند.روند تكامل  ادامه يافت تا سري سازي به عنوان نقطهعطفي از سوي هنري فورد مطرح  گرديد.
 
تاريخچه صنعت خودروسازي در ايران
 
اولين ماشين وارد شده به ايران فورد بود که بوسيله مظفرالدين شاه قاجار از کشور بلژيک خريداري شده بود. اين ماشين که در موقع حرکت دود زيادي از خود ميکرد توسط مردم به ماشين دودي يا ارابه دودي تغيير نام داده شد. با شروع شهرسازي بصورت مدرن در سال 1300، واردات ماشين به ايران افزايش يافت. بيشترين اتومبيلها در آن سالها از کشورهاي آمريکا و انگلستان به ايران وارد مي شد. اولين کارخانه اتومبيل سازي در ايران شرکت سهامي ايران ناسيونال بود که به توليد ماشينهاي پيکان، با مجوز از شرکت تالبوت انگلستان، اولين توليدات خود را در سال 1346 روانه بازار کرد. بعداً شرکت ايران ناسيونال به توليد وانت، ميني بوس و اتوبوس دست زد.
 
در همين سال دو مدل از ماشينهاي آمريکايي بنام " آريا " و " شاهين " توسط کارخانه پارس خودرو روانه بازار شد؛ و يکسال بعد در سال 1347 يک مدل از ماشين فرانسوي سيتروئن بنام " ژيان " توسط شرکت سايپا به بازار عرضه شد.
 
در سال 1351، شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت " جنرال موتورز ايران " تغيير داد و شروع به ساخت دو مدل از ماشينهاي شرولت ( اپل ) 2500cc، 2800ccو همينطور سه مدل ديگر با مجوز از کارخانه آمريکايي جنرال موتورز بنام: بيوک، کاديلاک، شولت نوا. توليدات اين ماشينها تا سال 1360 ادامه داشت. توليد ماشينهاي ژيان که متعلق به کارخانه سايپا بود در سال 1359 متوقف شد. ولي توليد ماشينهاي رنو 5 که در سال 1354 آغاز شده بود ادامه يافت. 
 
استانداردهاي صنعت خودروسازي
 
رئيس موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران اعلام كرد: استاندارد ايمني خودروي توليد داخل بزودي اجباري مي شود. سيد علي سيد ابريشمي افزود: با ابلاغ ايناستانداردها ظرف يك ماه آينده خودروهاي توليد داخل از لحاظ ايمني كنترل خواهد شد. وي با اشاره به اينكه 55 نوع استاندارد خودرو از امسال در كشور اجباري شده است افزود : در اجراي تدوين استانداردهاي قطعات خودرو تاكنون 300 استاندارد در كشورتدوين شده است. به گفته وي از اين تعداد 200 نوع استاندارد پارسال تدوين و ابلاغ شده و امسال نيز 100 نوع استاندارد قطعات خودرو تدوين خواهد شد. وي تصريح كرد:شركتهاي خودروساز با تدوين استانداردهاي مذكور موظف شده اند تا از قطعاتي استفادهنمايند كه داراي نشان استاندارد باشد. ابريشمي گفت: با تدوين استانداردها خودروهايوارداتي و خودروهاي توليد داخل مشمول اين استانداردها خواهند شد. رئيس موسسهاستاندارد و تحقيقات صنعتي ايران همچنين از برنامه تدوين يكهزار استاندارد ملي جديددر سالجاري در كشور خبر داد و گفت: با تدوين 794 استاندارد ملي جديد در سال گذشته شمار استانداردهاي ملي كشور به هفت هزار استاندارد رسيده است. وي خاطرنشان ساخت: شمار استانداردهاي كشور نسبت به استانداردهاي ايزو كه 15 هزار نوع استاندارد است ودر مقايسه با كشورهاي پيشرفته (بالاي 25 هزار استاندارد) در حد پاييني قرار دارد. وي تدوين استانداردهاي مواد غذايي توليدي در سال جاري را از برنامه هاي اين موسسهخواند و گفت: بر طبق برنامه كليه استانداردهاي مورد نياز مواد غذايي تا پايانبرنامه سوم در كشور بايد تدوين شود. به گفته وي در نظر ايت با مشاركت استانهايي كهدر صنعت مواد غذايي در كشور مطرح هستند ،امسال و نهايتا تا اوايل سال آينده ايناستانداردها تدوين شوند. 
 
 
اجراي CRMدر صنعت خودروسازي
 
 
امروزه با پیشرفت سریع فناوری و گسترش جهانی¬سازی،‌تولید محصولات و خدمات به¬شدت افزایش پیدا کرده و قیمت تمام¬شده برای مشتریان کاهشچشمگیری یافته است. به سخن دیگر فناوری موجب شده است تا شرکت‌ها بتوانند محصولات وخدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت و پایین¬¬ترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان خودقرار دهند. همچنین باید توجه داشت که فناوری پیشرفته لزوما به عنوان مزیت رقابتیشرکت¬ها تلقی نمی‌شود بلکه در این شرایط، تنها و تنها مزیت رقابتی ممکن برایشرکت¬ها،  مشتری است.در طول دهه 90  میلادیفرایند تعاملی مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فناوری اطلاعات که در انتهای فرایندکسب¬وکار و در ارتباط با مشتری قرار دارد بازنگری مجدد شده است که امروزه از آن بهعنوان مدیریت ارتباط با مشتریCRM)) یاد می¬شود. با ظهور این الگوهای نوین کسب وکارکه ناشی از اثرگذاری فناوری اطلاعات بر تاروپود سازمان است، اهمیت مدیریت اطلاعات  ودانش مشتری  بیش از گذشته مشهود می¬شود.
 
منابع
 
1.پورتر، مایکل، استراتژی و اینترنت، حسین حسینیان، نشریه گزیده مدیریت، تیرماه ۱۳۸۰
 
۲. فردآر، دیوید، مدیریت استراتژیک، علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهش­های فرهنگی، ۱۳۷۹
 
۳. مجموعه مقالات سمینار دورنمای صنعت خودرو و قطعه­سازی ایران، روابط عمومی شرکت سازه‌گستر سایپا، تهران، پاییز ۱۳۷۹
 
۴. مجموعه مقالات همایش صنعت خودروسازی، سرمایه­گذاری و توسعه، چاپ پیام ایران‌خودرو، ۱۳۷
 
۵. هریسون، جفری و جان کارون، مدیریت استراتژیک، بهروز قاسمی، تهران، نشر آبتین، ۱۳۷۸

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.