ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    25 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    25 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    534
تعداد کل بازدید ها :
    24909244
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 163.53 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 89 صفحه
تعداد بازدید : 579 مرتبه


قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -22

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

                                             به نام خدا

                          این پایان نامه ورد وآماده پرینت میباشد

موضوع پایان نامه : مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی

 

فهرست

عنوان                                                                                   صفحه

چكيده                                                                                      1

فصل اول : كليات تحقيق                                                      2

مقدمه                                                                                      3

بيان مساله                                                                                4

اهداف تحقيق                                                                                      5

فصل دوم : ادبيات و پيشينه تحقيق                                        7

فرضيه تحقيق                                                                            8

مقدمه فصل دوم                                                               9

علل بروز و ريشه ها اضطراب                                                       11     

آثار علايم و اضطراب                                                                  13

علايم جسماني                                                                  14

علايم رواني                                                                               16

انواع اضطراب                                                                            18                    نقش اضطراب                                                                      20

ترس و اضطراب                                                              22

رابطه اضطراب با جنس                                                      23

ديدگاهاي نظري درباره اضطراب                                         25

ديدگاه رفتار گرايي                                                            27

اختلالهاي اضطراب تعصميم يافته و هراس                                       28

تعريف اضطراب جنبه هاي وجلوهاي مختلف آن                                 33

شيوه هاي بيان اضطراب                                                    38

انواع اضطراب                                                                            39

بحرانهاي اضطرابي حاد                                                     41

واكنشهاي اضطراب موقت                                                  44

اضطراب در سطح رفتار                                                     45

اضطراب فزون كنشي ، اختلال توجه                                                46

اضطراب و اختلالهاي حركتي                                                         47

نشانه هاي اضطراب در سطح بدني                                                 48                                      دستگاه رواني                                                                             52

رشد رواني جنسي                                                            54

نوفرويديها                                                                                57

كارل يونگ و روان شناسي تحليلي                                        60

كارن هارني                                                                               62

هري استاك ساليوان                                                                   63

اريك فرام                                                                                 64

هينزهارتمن                                                                               65

مارگارت ماهلر                                                                 66

فصل سوم : روش تحقيق                                                    69

حجم نمونه                                                                               70

ابزار تحقيق                                                                               71

بيان مساله                                                                                72

روش آماري                                                                                      73

فصل چهارم : يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها                                  75

مقدمه                                                                                      76

جدول 2-4 فراواني مشاهده شده                                          77

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري                                           78

بحث و نتيجه گيري                                                            79

پيشنهادات                                                                                81

محدوديت ها                                                                                       82

منابع و ماخذ                                                                               83     

 

چکیده

هدف از تحقیق حاضر مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی حدو د 5-4 ساله منطقه 11 شهر تهران است .که در فرضیه عنوان شده بررسی و مقلسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی است که جامعه است که جامعه آماری کود کان که در حدود سنی 5-4 ساله در مهد کودک منطقه 11 هستند که جمعاً 1000 نفر هستند که 1400 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که روش نمونه گیری به صورت طبقه ای بوده است و روش تحقیق استفاده شده  از طریق علی و مقایسه ای بوده است .که بعد از اجرای آزمون اضطراب بر روی کودکان وبه دست آوردن نمرات خام آنها از طریق روش x2ومقایسهاضطراب در دو گروه دارای شب ادراری و کودکان عاری بوده است و سطح معنی داری آن برابر 5% pjبوده است

 

فصل اول

«کلیات تحقیق»

مقدمه

اضطراب همان آگاهی نسبت به کشمکشهای حل و فصل نشده میان عوامل ساختاری شخصیت است برای نمونه ،کشمکش میان تمایلات نا خود آگاه و هنجارهای سر کوبگر ،تضاد میان تمایلات متفاوتی که هر یک سعی دارد. بر شخصیت فرد مسلط شود میان عوالم خیلاتی و تجربه جهان واقعی ،میان روند های معطوف به بزرگی و کمال و تجربه حقارت و کوچکی و نقص خویش میان آرزوی پذیرفته شدن از .جانب دیگران جامعه یا جهان هستی و احساس طرد شدن از جانب دیگران ، میان اراده معطوف بودن و سنگینی با وجود که برای فرد غیر قابل تحمل می نماید و آرزوی آشکار و پنهان نبودن را بر می انگیزد . تمام این کشمکش ها اعم از نا خود آگاه و نیز نیمه خود آگاه ،تصدیق شده یا نشده در لحظات نا گهانی یا مداوم اضطراب بروز می کند (تیلش به نقل از فرهاد پور -1379)بنابراین چون رشد روانی و فعالیتهای عضلانی یا حسی و حرکتی افراد با یکدیگر تفاوت فاحش دارند علل ابتدایی آنها به اطراب نیز نمی تواند یکسان باشد ثانیاًیک حالت عاطفی نظیر اضطراب نمی تواند نزد همه یکنواخت عمل کند بلکه با توجه به پیشینه و تربیت و خصوصیات خلقی و تجربیات فردی و هم چنین شرایط و موقعیتهای خاص مربوط به اولین تجربه ها شیوه انطباق یافتن عاطفه تغییرمی کند. که اینها می تواند در دوره کودکی باعث ایجاد عواملی مثل مکیدن و یا شب ادراری در کودک حضور پیدا کند که تمام این مسائل می تواند نشاًت گرفته از محیط خانه و یا طرز برخورد افراد دو خانواده در برقراری ارتباط با یک دیگر باشند . که اصطراب قانونی روانی است که براثر کش و قوس در زندگی چه برروی کودک و نوجوان و جوان و......پیش میآید .

بيان مساله

درمورد ايجاد اضطراب در بين كودكان كه داراي شب ادراري مي توان با قاطعيت گفت كه شواهدي دارد كه استعداد به اضطراب در دوران شد قبل از تولد پيدا مي شود طوري كه اتورانگ ضربه تولد را علت اوليه اضطراب تلقي مي كردو نظريه رونكاري بر مسئله جدا شدن از مادر به عنوان منبع اضطراب تاكيد مي كند هنر به هيجاني حاصل از جداديها نيز منبع اصلي اضطراب تلقي مي شود كه اين اضطراب بايد نيا آمدن فرزند ديگر و يا روابط بر والدين خودش را مي تواند به چهره هاي مختلف را نشان بدهند كه اين نام برخي حالات عاطفي كه فقط يك علت با يالا امل يك علت مسط دارند كه باعث اضطراب مي شود كودك كم تجربه به خيلي ساده تر از يك نزرگسال با تجربه اضطراب خودرا آشكار مي كند علاوه بر تجربه عوالم متعددي در كتمان يا اظهار اضطراب دخالت دارند كه اضطراب كودك به شكلهاي گوناگون ضاهر مي شود كه خوابيدن بردن احساس خستگي ، گونه ديگري ، .......... وشب اداري كه مي تواند مسئله مهم باشد.

سوال مسئله

آيا رابطه ميان اضطراب و شب اداراي در مقايسه با كودكان عادي وجود دارد؟

اهداف تحقیق

هدف از تحقیقحاضر مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی است به این صورت است که کودکانی که شب ادراری دارند آیا اصطراب و ترس و دلهره شان بیشتر از کودکان عادی است یا نه هیچ تفاوتی ندارند و اصلاً عامل شب ادراری می تواند اضطراب نباشد .

اهمیت وضرورت تحقیق

امروزه سهم بسیاری از بودجه دولتها در کشور های پیشرفته صرف امور تحقیقاتی می شود مرکز فراوانی دست  اندکار این امر خطیر بوده و بخش عظیمی از سرمایه گذاریهای این جوامع را به خود اختصاص داده است و به صورت دراز مدت ،میان مدت و کوتاه مدت نتایج حاصل از توسعه مغز ها به بار می نشیند سهم تحقیقات آموزشی در این میان از اهمیت فراوان برخوردار است. و محور اساسی آن رشد استعدادها   آنها و آشنایی باوضعیت روانی ،هدایت و بهسازی و بهداشت روانی که انسانها را وادار کرد تا توسعه را درک کنند و از عواملی که باعث اصطراب می شوند چه در زمان کودکی و چه در زمان نوجوانی و جوانی که خود می تواند تاًثیر بسزایی بگذارد که امید است با راه حل اصولی بتوان این مشکلات روحی را در کودکان کم و کمتر کنیم .

فصل دوم

«ادبيات و پيشينه تحقيق»

فرضیه تحقیق

بین اضطراب کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی تفاوت وجود دارد.

متغییرهاو واژها و مفاهیم

 شب ادراری                    کودکان عادی                                   اضطراب

تعاريف عملیاتی و نظر ی واژ ها و مفاهیم

شب ادراری به لغت به معنای ادرار کردن در جای خود در هنگام شب بدون اطلاع داشتن و یا حس کنتل که تعریف عملیاتی آن عبارتند از نمره ای است که آزمودنی ها از آزمون اضطراب بدست آورده اند .

کودکان عادی عبارتند از کودکانی هستند که هیچ مشکلی بخصوص در دفع ادرار خود در هنگام شب ندارند و به طور عادی شب را سپری می کند و عبارتند از نمره ای که آزمودنی ها از آزمون اضطراب بدست آورده اند .

اضطراب: عبارتند از یک حالت درونی روانی است که اضطراب در کودکان خود را با خوابیدن بدون احساس خستگی ، گوشه گیری ،پناه بردن به خیابانهاو دست زدن به کارهای بدون فکر  و موارد دیگر که توام با لرزش و نا هماهنگی در بین افکار و اعمال و بالاخره عبارتند از نمره ای است که آزمودنی از آزمون اضطراب بدست آورده است .

مقدمه فصل دوم  :

در دوران بلوغ ، نوجوان بيش از هر دوره ديگر از زندگي اش دستخوش هجوم احساسات است و دگرگونيها ، التهابها ، اضطرابها و جلو هاي غير معمول و ظا هراً غير عادي در او ظاهر مي شود . اما هيچ جلو هاي نوجواني بي معني ، بي هدف و بيهوده نيست و اگر بزرگسالان را دچار خشم و ناراحتي مي كند . دليلش عدم آشنايي آنان با فلسفه وجود اين گونه رفتار هاي نوجوان است ؛ در حالي كه بسياري از اين رفتار ها نيازمند عكس العمل پسنديده و مناسب از سوي والدين و مربيان مي باشد . اگر علل وجودي جلو هاي بلوغ را به درستي بشناسيم  و آنها را به نوجوان  بشنا سانيم ، هيچگاه در بر قراري ارتباط ، رهبري و ارشاد او دچار مشكل نخواهيم شد .

 

ادامه پایان نامه بعد از خرید شما...


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.