ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    26 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    26 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    520
تعداد کل بازدید ها :
    24900312
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
تاریخچه بیمه و خدمات بیمه ای
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,متفرقه
حجم فایل : 246.34 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 37 صفحه
تعداد بازدید : 837 مرتبه


قیمت: 3,400 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 9

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت  word  و قابل ویرایش می باشد.
 
 
 
موضوع: تاریخچه بیمه و خدمات بیمه ای 
 
 
 
فصل اول
 
چكيده                                          
 
1-تاريخچه  بيمه                                                                                                                             
 
2- نوع شغل و توليد خدمات بيمه اي                     
 
3- نوع توليدات و خدمات  
 
                          
 
فصل دوم:استاندارد
 
1-نيروي كار و استانداردهاي نيروي كار                             
 
2- محيط كار و استانداردهاي محيط كار          
 
              
 
فصل سوم:بازاريابي
 
1- بازارهاي هدف                                
 
2- رقبا و مصرف كنندگان نهايي                            
 
3- نوع تبليغات كالا يا خدمات                             
 
4- روابط بازار هدف با مؤلفه هاي اقتصادي و اجتماعي و سياسي      
 
     
 
فصل چهارم:فنون فزوشندگي و چيدمان فروشگاه
 
1- روشهاي جاري فروش محصولات با خدمات                      
 
2- خدمات پس از فروش                                 
 
3- سهولت دسترسي مشتري به كالا يا خدمات ،نمايندگيهاي فروش ،خدمات       
 
4- نحوه طراحي مكانهاي عرضه خدمات بيمه اي                     
 
5- نحوه ايمن سازي مكانهاي خدمات بيمه اي    
 
            
 
فصل پنجم:نتيجه گيري و پيشنهادات                
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چكيده
 
در اين پروژه كه حاوي 34 صفحه از كار انجام شده در مورد كليات بيمه و گرايش اختصاصي در مورد بيمه آسيا مي باشد كه مطالبي درباره تاريخچه از اول پيدايش و نحوه رشد و شكوفايي و تبديل آن به نوع خدمات بيمه امروزي و توليد انواع خدمات بيمه آسيا و نحوه فروش و نحوه خدمات رساني يعني پشتيباني و نوع فروش و همين طور در مورد نيروي كاري لازم چه از نظر فروش و بازار يابي و چه از نظر خدمات دهي و محيط كار و طريقه ايمن سازي آن و نيز در مورد بازارهاي هدف و رقباي كه در حال حاضر در بازار بيمه فعاليت دارند و همچنين مصرف كنندگان و روابط ايجاد شده در بازار هدف و مولفه هاي اقتصادي و اجتماعي و نحوه تبليغات و عرضه خدمات پس از فروش و نحوه سهولت دسترسي مشتري به عرضه خدمات نهايتا نتيجه اينكه لازم است فرهنگ بيمه اي در جامعه بيشتر از اين تبليغ و عرضه شود خصوصا در مورد بيمه زندگي كه نسبت به كشورهاي ديگر خيلي با آمار و استقبال كمي روبرو مي باشد اميد است با تبليغ بيشتر و فرهنگ غني تر آحاد مردم به طرف بيمه خصوصا بيمه عمر و پس انداز و حوادث و ديگر انواع بيمه هاي كه لازمه اقشار مختلف مردم است و همه اقشار مردم از خدمات بيمه اي بهرمند شوند.
 
نوع شغل و تولید خدمات بیمه ای :
 
 طبق اساسنامه جدید موضوع فعالیت شرکت عبارت است از :
 
 1 ) انجام انواع عملیات مربوطه به امور بیمه های بازرگانی در رشته بیمه های اشیاء، مسئولیت و اشخاص
 
 2 ) قبول بیمه های اتکائی از مؤسسات بیمه داخلی و خارجی
 
 3 ) واگذاری بیمه های اتکائی به مؤسسات بیمه داخلی و خارجی، شرکت سهامی بیمه آسیا در سی ام تیرماه سال 1388 در مالی پنجاهمین سالگرد تأسیس خود را پشت سر می گذارد که به همت مدیریت ارشد و کارکنان خود توانسته است به عنوان 3 اُمین شرکت بزرگ بیمه ای کشور در تمامی رشته های بیمه خدمات حرفه ای و ارزنده ای را به هموطنان ارائه نماید.
 
 تولید :
 
 حق بیمه دریافتی بیمه آسیا در انواع رشته های بیمه ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبلغ 289/8 میلیون ریال بوده است.
 
 در پایان شش ماهه اول سال 1387 میزان حق بیمه دریافتی 602/736/2 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه در سال 1386 ، 13 درصد رشد داشته است.
 
 خسارت :
 
 کل خسارت پرداختی بیمه آسیا در رشته های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبلغ 827/2 میلیون ریال بوده که ضریب خسارت نسبت به حق بیمه 34 درصد می باشد خسارت پرداختی در شش ماهه اول سال 1378 رقمی بالغ بر 442/626/1 میلیون ریال است. ضریب خسارت پرداختی در شش ماهه اول سال 1387 ، 60 درصد می باشد.
 
 نوع تولیدات و خدمات فهرست تولیدات و خدمات :
 
 توسعه روز افزون جوامع به لحاظ اقتصادی، صنعتی و اجتماعی موجب تنوع فعالیت افزایش حجم و سرعت آنها و به تبع پیدایش ریسک های جدید می شود.
 
 بیمه آسیا در طول سالهای فعالیت خود با هدف گسترش خدمات بیمه ای و حمایت از فعالیت های جدید پس از انجام مطالعات تخصصی و شناسایی نیازهای جدید افراد، اقشار و واحدهای اقتصادی و اجتماعی بیمه نامه های جدیدی را طراحی و پس از اخذ مجوزهای لازم آنها را به متقاضیان عرضه نموده است.
 
 طراحی و ارائه انواع بیمه نامه های مسئولیت حرفه های مختلف از جمله مسئولیت حرفه ای پزشکان بیمه نامه جامع منازل مسکونی مجتمع های مسکونی، بیمه حوادث منظم به بیمه بدنه اتومبیل، بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت اماکن ورزشی، بیمه کیفیت ساختمان، پول در گردش و پول در صندوق و به ویژه بیمه عمر و پس انداز و .... نمونه های از این اقدامات ویژه بیمه آسیا می باشد. 
 
بازارهای هدف کالا :
 
 امروزه بیمه را می توان یکی از ارکان مهم حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه بشری به حساب آورد. در حال حاضر همه گروههای یک جامعه از کارگر روستای گرفته تا کارفرمای شهرنشین، بازرگان، صنعتگر، سرمایه دار، کارمند، دانشجو، پیر، جوان، کودک همه و همه به نحوی با بیمه سروکار دارند.
 
 گاهی این افراد در مقام بیمه گذار قرار گرفته مال و جان و مسئولیت خود را بیمه می کنند و زمانی به علت وقوع یک حادثه مورد تعهد بیمه گر ذینفع واقع شده و از مزایای قرارداد بیمه منتفع می گردند افرادی نیز در به حرکت درآوردن چرخهای این صنعت تحت عنوان کارمند، نماینده، دلال، کارشناس و غیره به فعالیت مشغولند، نتیجه اینکه بیمه از وضعیت قبلی خود که در ازمنه قدیم عامل سرمایه چند بازرگان و مالک کشتی و کارخانه دار بوده خارج گردیده و خدمات خود را به تمام اقشار جامعه که بازارهای هدف نامیده می شوند گسترش داده است و اینکه به صورت یک نیاز واقعی برای همه طبقات مردم نقش سازنده ای ایفاء می کند.
 
 و با توجه به همین گستردگی و وسعت دامنه فعالیت است که امروزه دولتها به منظور حفظ حقوق گروه بیمه گذار که اغلب افراد عادی بوده و از نظر دفاع از حقوق خود امکانات کمتری نسبت به بیمه گر که معمولاً یک شرکت سهامی با سرمایه زیادی و کادر مجهزی باشد، دارند وضع مقررات و ضوابط لازم برای معاملات بیمه را به خود اختصاص داده و برای سالم نگهداشتن معاملات بیمه و اجتناب از هر نوع بی نظمی و انحراف قوانینی وضع کرده که متضمن خط مشی و دستورالعمل لازم جهت انجام حرفه بیمه گری می باشد. شرکت های بیمه موظفند مقررات داخلی و شرایط عمومی بیمه نامه های خود را طبق قوانین موضوعه تدوین نموده و به موقع اجرا بگذارند.
 
 رقبا و مصرف کنندگان نهائی :
 
 
 
 حدود 5 سال پیش عرصه رقابت ما بین 4 شرکت بیمه دولتی ایران، آسیا، البرز و دانا بود که تا حدی می توان گفت که آنچنان رقابت سخت و تنگاتنگی نبود، هر شرکت بیمه ای بنا به شرایط کاری خود زیرنظر بیمه مرکزی و با نرخ های که از طرف بیمه مرکزی تعیین می شد می بایست از طرف شرکت های بیمه به اجرا در می آید ولی از پنج سال به این طرف که با تصویب هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی که باید شرکت های بیمه خصوصی نیز در میدان کار وارد شوند و با توجه به مجوزهائی که از طرف بیمه مرکزی بنا به درخواست متقاضیان و صدور مجوز ایجاد شرکت های بیمه خصوصی و مشارکت بخش خصوصی در عرصه بازار بیمه شد و تقریباً نزدیک به 20 شرکت بیمه دولتی و خصوصی در بازار و ارائه خدمات بیمه ای فعالیت دارند می توان گفت که رقابت به مرحله خوبی رسیده و با وارد شدن بیمه های خصوصی به بازار رقابت و همین طور آزاد کردن برخی از نرخ های بیمه ای برای شرکت های بیمه تا حدی فعالیت را به جای خوبی رسانده که هم توانسته فرهنگ توسعه بیمه ای در جامعه و در بین اقشار مختلف مردم را بر حد خوبی رساند و هم در بین هموطنان نیز به اجرا درآورند و با ایجاد شرکت های بیمه ای در مناطق آزاد ایران مثل جزیره کیش و قشم توانسته اند در بخش صادرات خارجی چه برای کالاهای ایرانی و چه در مورد شرکت های خارجی نیز در جهت رشد بیمه و فعالیت آن خود را نشان دهد که چنین قدمی باعث ایجاد اقتدار هرچه بیشتر بیمه در کشور و همچنین در خارج از کشور می شود با ایجاد و رشد شرکت های بیمه ای جدید در چند سال اخیر که باعث ایجاد اشتغال در بین اقشار جوان و نیروهای فعال جامعه شده و باعث حرکت نیروی عظیم جوان در جهت رشد و توسعۀ فرهنگ بیمه ای می باشد در چند سال گذشته عامه مردم با بیمه نامه مشخص ثالث آشنایی چندانی نداشتند و هرچه درخواست و پی گیر امور بیمه ای در جهت صدور بیمه نامه مشخص ثالث برای اتومبیل افراد می شد. مردم تا حد توان دوری می جستند تا اینکه با تصویب اجباری شدن صدور بیمه نامه مشخص ثالث برای هر اتومبیل الزاماً مردم به داشتن بیمه نامه تمایل پیدا کردند ولی در حال حاضر علاوه بر اینکه بیمه نامه مشخص ثالث برای هر اتومبیلی لزوماً از طرف بیمه گذار درخواست می شود بلکه بیشتر مردم با توجه به خطرات و حادثه های غیر پیش بینی درخواست داشتن بیمه نامه بدنه اتومبیل خود می شوند و بلکه از این بیشتر اکثر مردم متقاضی داشتن بیمه نامه های مسئولیت و درمان و حوادث و غیره ... برای خود و افراد و کارکنان خود می شوند که این نشانگر این است که دیگر مردم مثل چند سال پیش نه تنها از بیمه گریزان نیستند بلکه بیشتر میل رغبت نشان می دهند که از خدمات بیمه ای بهتر بهره مند شوند و این یعنی رشد فرهنگ بیمه و رشد جامعه که نتیجه فعالیت و رقابت شرکت های بیمه ای و توسعه آنها در بین عامه مردم می باشد که انشاء الله امید است در آینده نزدیک پایه رشد نمودار بیمه در ایران نیز مثل دیگر کشورهای پیشرفته به درجه اعلاء برسد خصوصاً در رشته بیمه عمر و زندگی که از رشد کمی برخوردار است و باید بیشتر در این جهت فعالیت زیادی انجام گیرد یعنی هرچه رشد بیمه ای و فرهنگ آن در جهت بیمه عمر و پس انداز از طرف مردم بیشتر شود اقتصاد جامعه نیز به طرف قوی شدن و پایه زندگی مردم تقویت یافته و امیدواری اقشار مردم برای روز مبادا بیشتر می شود. 
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.