ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    27 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    27 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    809
تعداد کل بازدید ها :
    24909519
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی میزان اثر بخشی در پروژه های شش سیگما
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,مهندسی مکانیک
حجم فایل : 622.57 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 92 صفحه
تعداد بازدید : 649 مرتبه


قیمت: 3,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمتwordو قابل ویرایش می باشد.
 
 
موضوع: بررسی میزان اثر بخشی در پروژه های شش سیگما
 
 
فصل اول
 
1-1 معرفي پروژه 
 
2-1 معرفي شرکتايران خودرو
 
 
فصل دوم
 
1-2 تاريخچه شش سيگما 
 
2-2 تاريخچه شش سيگما در ايران خودرو
 
3-2 معرفي شش سيگما
 
4-2 فازهاي مختلف شش سيگما 
 
5-2 چارت پياده سازي شش سيگما
 
 
 
فصل سوم
 
1-3 نحوه و روند پياده سازي شش سيگما
 
 در خصوص پروژه ارتقاء سطح کیفی
 
 خودروی پارس در آدیت تفصیلی
 
2-3 ضمیمه :
 
جداول و نمودارهای تهیه شده
 
 
شش سیگما چیست؟
 
شش سیگما یک استراتژی تحول سازمانی است
 
استراتژی تحولی شش سیگما ، سیستمی است كه موجب توسعه و گسترش متدهای مدیریتی، آماری و نهایتا حل مشکلات شده و به شرکتامکان جهش و تحول را مي‌دهد.
 
قابلیتهای بهبود:
 
احراز كيفيت برتر و افزایش قابلیت اعتماد در محصولات تولید شده و مونتاژ شده نیازمند چارچوبی است كه به قابلیتهای سازمان در زمينه‌هاي مدیریت، کاربرد اطلاعات و تکنولوژی يكپارچگي ببخشد. براي استفاده از اطلاعات، وجود يك سری ابزارهای آماری كه بتوان به وسیله آنها عملکرد فرآیندها و تولیدات را بهينهنمود، بسیار ضروری است. در دنياي رقابتی امروز، كيفيت خوب يك ویژگی تجملاتي نيست بلکه از دیدگاه هر دوي توليدكنندگان و مصرف كنندگان يك نیاز بنیادی است.
 
1-1 تاريخچه شش سيگما
 تولد شش سيگما در سال 1979 در موتورولا صورت گرفت. در اين زمان بود که ارتباط و وابستگي بين کيفيت بالاتر و هزينه هاي توسعه پايين تر در توليد محصولات ، شناخته شد و مورد توجه قرار گرفت. در زمانيکه اکثر شرکتهاي امريکايي بر اين باور بودند که کيفيت هزينه ايجاد مي کند، موتورولا اين واقعيت را به درستي درک کرد که بهبود کيفيت ، هزينه ها را کاهش خواهد داد و تثبيت اين پارادايم ذهني ، اساسبکارگيري متودولوژي شش سيگما را قوت بخشيد.
 
 موتورولا 5 الي 10 درصد از درآمد ساليانه فروش خود را صرف بر طرف نمودن کيفيت پايين مي نمود. اين دگرگوني موجب برگرداندن 800 تا 900 ميليون دلار در هر سال ، به دليل وجود فرايند هايي با کيفيت بالاتر گرديد. بعد از 4 سال شش سيگما 2/2 بيليون دلار براي موتورولا ذخيره نمود. پايه گذاران شش سيگما در موتورولا کاري انجام دادند که در اکثر شرکتها غير ممکن بود. در سال 1993 موتورولا شش سيگما را در بسياري از فرايندهاي توليدي خود به کار گرفت و در اندک زماني ، شش سيگما در کليه صنايع ديگر بسط يافت.
 
آنچه که بيش از هر چيز موجب استقبال مديران از به کار گيري اين متدولوژي شده است، ايجاد يک انتقال الگوي ذهني در مورد افزايش کيفيت محصولات / خدمات سازمان مي باشد. بر خلاف نظريات قبلي که کاهش سرعت توليد و افزايش هزينه را عامل بهبود کيفيت مي دانستند. در نظريه جدي بهبود کيفيت موجب افزايش سرعت توليد و کاهش هزينه هاي توليد ميگردد. بنابراين بر اين اساس مي توان گفت که کيفيت علت است
 
چگونگي اثر بخشي ابزارهاي مختلف
 
براي بررسي و ارزيابي اثر بخشي روشهاي کنترل و ابزارهاي کيفي ابتدا بايد اثر بخشي در مورد اين مقوله را تعريف کرده و سپس ارزيابي صورت گيرد.
 
همانطور که مي دانيم پروژه هاي شش سيگما از جمله پروژه هاي نتيجه گراست و تنها به دنبال رسيدن به نتيجه مطلوب و اهداف تعين شده در منشور پروژه است و براي افراد درگير در پروژه اين امر مهم است که نتايجي که در فاز بهبود ايجاد شده حفظ و نگهداري گردد. چرا که تاثير مستقيم بر روي نتيجه پروژه دارد. بهمين دليل ابزارها و روشهايي که ما را به اين مهم نزديکتر کند از جمله ابزار و روشهايي خواهد بود که نتايج مطلوبي را در پروژه ايجاد خواهد کرد و اثر بخشي بيشتري خواهد داشت.
 
استفاده از نمودار کنترل:
 
 با توجه به اينکه بيشتر پروژه هاي تعريف شده در ايران خودرو متعلق به بخش توليدي مي باشد، از جمله روشهاي مثمر ثمر در امر کنترل و حفظ نتايج استفاده از نمودارهاي کنترل مي باشد. چرا که اين نمودارها با نشان دادن نقاط خارج از کنترل و يا نقاطي که روند غير طبيعي دارند به ما کمک مي کنند که دلايل خارج از کنترل بودن را کشف کرده و از بروز تکرار آن جلوگيري کنيم و در نهايت ثبات را که از اهداف فاز کنترل است در فرايند برقرار نماييم.
 
مراجع
 
کتاب six sigmaاثر Rath Strong
 
کتاب six sigmsاثر دکتر کامران رضايي
 
کتاب six sigmaاثر دکتر حيدر اميران
 
کتاب انحراف معيار شش گانه اثردکتر رضا مهربان
 
Web site :www.qualityamerica.com
سایت اینترنتی شرکت ایران خودرو : WWW.IKCO.COM

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.