ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    19 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    19 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1110
تعداد کل بازدید ها :
    24903002
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی کارخانه ایران خودرو بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 78.18 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 60 صفحه
تعداد بازدید : 941 مرتبه


قیمت: 5,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

گزارش کارآموزی کارخانه ایران خودرو بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

 

 

تاريخچة تأسيس ايران خودرو :

   شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مرداد 1341 با سرمايه توليد يكصد ميليون ريال و تعداد يك هزار سهم يكهزار ريالي به ثبت رسيد.در سال 1341 عملاً فعاليّت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد.

   ايران خودرو از اولين شركتهايي بود كه قانون گسترش مالكيت واحدهاي توليدي را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار شد.

   براساس اعلام سازمان مالي در مرداد ماه سال 1372 سرمايه شركت بالغ بر 57 ميليارد ريال و تعداد سهام 57 ميليارد سهم بوده است و كل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران است.

ساخت سواري :

   براساس پروانه مورخ 25 اسفندماه سال 1344 وزارت اقتصاد (صنايع و معادن) به كارخانجات صنعتي ايران ناسيونال (ايران خودرو فعلي) اجاره داده شد.در مورد ساخت اتوبوس پيكان اقدام كند.

   اجازه تأسيس كارخانه ساخت اتومبيل سواري از نوع چهار سيلندر در تارخ 20/6/1356 به اين شركت داده شد.شركت فوق سپس براساس قراردادي با كارخانه Lotusانگلستان وابسته به گستره گرايسلر موفق به دريافت مجوز مونتاژ نوعي اتومبيل « هيلمن هانتر » و ساخت آن در ايران به نام پيكان شد.

   اولين اتوميبل در سال 1346 ساخته شد.پيكان بود كه در دو مدل « دولوكس » و « كارلوكس » به بازار عرضه مي شد.در اين سال وانت پيكان و تاكسي هم به آن اضافه شد.در سال 1350 و 1351 شش مدل پيكان توليد مي شد : مولوكس، وانت، كار، جوانان، تاكسي و اتوماتيك.

   پس از تعطيلي خطوط توليدي شركت تالبوت و لغو قرارداد بين آنان براي تأمين قطعات قواي محركه كه در سال 1364 استمرار توليد پيكان در داخل كشور در دستور كار قرار گرفت.

   با توليد پيكان 1600عملكرد پيكان بهبود يافت و در مصرف سوخت آن به ميزان 30 درصد كاسته شد و قدرت خودرو نيز به ميزان تقريبي 20 درصد افزايش يافت: خط توليد پيكان 1600در تاريخ 13/9/1369 توسط رياست جمهوري كشورمان افتتاح شد.

   با توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز، ايران خودرو تصميم گرفت از سال 1368 « پژو 405» را در مدل هاي GLX , GLتوليد كند.

   اين خودرو در سال 1987ميلادي با مدرنترين تكنولوژي آن زمان به عنوان جديدترين مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال 1988ميلادي به عنوان جديدترين و بهترين اتومبيل سال اروپا و همچنين به عنوان اتومبيل وارداتي به آمريكا انتخاب شد.

   حط جديد توليد پژو 405نيز در تاريخ 13/9/1369 توسط رئيس جمهور افتتاح شد.در ادامه مطالعات لازم براي توسعه ساخت داخل ايران خودرو اقدام به خريد بخشي از ماشين آلات توليدي شركت تالبوت كرد تا پس از بازسازي و راه اندازي از آنها براي آموزش تكنولوژي نيروي انساني، ارتقاء و تعميق تكنولوژي خودروسازي و فعاليت فني مهندسي مربوطه در كارخانه هاي ايراني توليد قطعات يدكي قواي محركه پيكان هاي موجود و توليد قطعات يدكي خودروهاي آتي استفاده كند.

ساخت ميني بوس :

   در سال 1344 ساخت و توليد ميني بوس مدل 309و كرمر در مجتمع شمال شركت آغاز شد با به بازار آمدن مدل ميني بوس 309مرسدس بنز در اروپا در سال 1347.ايران ناسيونال (ايران خودرو فعلي) توليد مدل قديمي ميني بوس را تعطيل و مدل 504جديد را به بازار عرضه كرد.

   محصول جديد اين كارخانه به نام ميني بوس 309سقف بلند تحت عنوان « سينما سيار » طراحي در تاريخ 30/6/1369 راه اندازي و اولين نمونه آن توليد شد.

   محصول جديد كارخانه ميني بوس سازي به نام « كاروان پاك » به منظور ارائه در هجدهمين نمايشگاه بين المللي تهران با استفاده از موتور و شاسي ميني بوس 508سقف بلند و در تاريخ 16/6 1371 اولين نمونه آن توليد شد.

ساخت اتوبوس :

   توليد اتوبوس در اين كارخانه، از سال 1342 با ساخت اتوبوس مدل بنز، تحت ليسانس بنز آلمان آغاز شد.در سال 1349 با بهره برداري از خط جديد اتوبوس هاي مدل 302مرسدس بنز ظرفيت توليد به 6 دستگاه در روز افزايش يافت.

   به منظور نوسازي كارخانه اتوبوس سازي و بهره گيري از تكنولوژي پيشرفته و براي افزايش كيفيت و تعداد اتوبوس با استانداردهاي جديد از سال 1361 پروژه افزايش تعداد اتوبوس زير نظر سازمان مهندسي ايران خودرو در سالني به مساحت 48000 متر مربع آغاز و سپس كارخانه با نظارت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ادامه يافت.

   به علت قديمي بودن اتوبوس هاي شهري توليد شده مطالعه و تحقيق اتوبوس شهري جديد از سال 1367 با همكاري مرسدس بنز شروع شد و در نتيجه در نيمه دوم سال 1368، پس از يك و نيم سال مطالعه اولين نمونه آن در معرض ديد نمايشگاهي قرار گرفت.

كارخانه موتورسازي :

   كارخانه موتور سازي شركت ايران خودرو با هدف ساخت موتور و ساير قطعات چدني و مونتاژ موتور 1725 , 1600دو كاربراتور با سرعت 259.7مترمربع به دو قسمت ماشين شاپ و مونتاژ موتور به سال 1350تأسيس شد.

   توليد قطعات شش گانه موتور پيكان 1600در كارخانه ريخته گري و تراشكاري اين قطعات و مونتاژ آنها به همراه ساير قطعات در كارخانه ماشين شاپ در مهرماه سال 1353 افتتاح و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، وضعيت مشابه توليد ادامه داشت.از سال 1364 تا 1367 عمده فعاليت ها را توليد قطعات دفاعي تشكيل مي داد.

   در اوايل سال 1370 برنامه چهارساله مجتمع موتورسازي در زمينه ساخت موتور پيكان 1600به تصويب رسيد و زمينه هاي اجرايي آن فراهم شد.

   پس در تعطيلي شركت تالبوت، به علت عدم تأمين قطعات لازم خط مونتاژ اين كارخانه در سال 1369 متوقف شد.پس از توقف خط، برنامه كوتاه مدت به اجرا درآمد.براساس اين برنامه عمده فعاليت ها برتوليد قطعات ششگانه چدني قرار گرفت.

   پس از انجام مطالعات فني و اقتصادي در زمينه امكان پذير نمودن خط مونتاژ موتور پيكان براي مونتاژ موتور پژو 405در سال 1372 يك خط مونتاژ مكانيزه : در كارخانه موتور سازي ايجاد شد.با اين تجهيزات ميزان خروج خط مونتاژ به تعداد 77 دستگاه موتور 405در يك شيفت 12ساعته همزمان با مونتاژ 140دستگاه 1600افزايش يافت.

كارخانه لوازم تكميلي و تزئيني :

   اين كارخانه به نام كارخانه صندلي سازي در سال 1342 شروع به فعاليت كرد.اين كارخانه پس از تأسيس شركت با خريد قيچي هاي برقي آلماني در سال 1354با هدف توليد قطعات برش و پرس، خمي شاسي و بدنه سواري پيكان، ميني بوس، اتوبوس فعاليت خود را آغاز كرد.پرس هاي كوچك پس از قيچي ها و نوارهاي برقي نصب و راه اندازه شد.با ورود قالبهاي بدنه خودرو، نصب پرس كه از سال هاي 46-1345 شروع شده بود سرعت بيشتري به خود گرفت.

   در سال 1355 سالن جديدي با پرس هاي مكانيكي سنگين و آلماني و انگليسي راه اندازه شد.در حال حاضر كارخانه پرس و برش با حدود صدهزار مترمربع مساحت در شمال شركت ايران خودرو با بيش از 80 دستگاه پرس ده تن 1600تن در انواع هيدروليكي، مكانيكي، يك پايه، دو پايه، يك عمله و دو عمله و 60 دستگاه انواع قيچي، خم كن، نورد و چكش، به عنوان يكي از بزرگترين واحدهاي پرس كاري در ايران مشغول فعاليت است.

   كليه قطعات اسكلت سواري، ميني بوس و اتوبوس توسط دو هزار قالب در اين كارخانه توليد مي شد و هفتاد درصد اين قالب ها ساخت آلمان و بقيه در كارخانه قالب وجيك سازي ساخته شده است.وزن بعضي از اين قالب ها به 30 تن مي رسد.

   اين كارخانه قادر است روزي 200تن ورق را به صورت قطعه آماده تحويل نمايد.ورق هاي مورد استفاده از ژاپن، آلمان به شكل كوئل و شيت خريداري شده و در قسمت كوئل بري به صورت طولي و عرضي بريده مي شود.

   كارخانه برش و پرس شامل واحدهاي توليد، تعميرات نگهداري، مهندسي، خدمات و پشتيباني برنامه ريزي و كنترل كيفيت است.

پژو 405ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاورميانه :

   يكي از موفق ترين اتومبيل هاي كلاس متوسط پژو كه در سال 1988توسط بسياري از مجلات معتبر اتومبيل به عنوان اتومبيل سال انتخاب شد.اتومبيل پژو 405مي باشد.

   طراحي جالب آيروديناميك، شاسي، ديناميك خوب در رابطه با موتورهاي ارائه شده هر كلاس و تجهيزاتي مانند فن بخاري يا كولر، شيشه هاي بزرگ و از ميان برداشتن نقطه كور براي سرنشينان از جمله مزاياي اين اتومبيل مي باشد.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.