ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1063
تعداد کل بازدید ها :
    24906850
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی,کامپیوتر
حجم فایل : 28.14 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 36 صفحه
تعداد بازدید : 1,101 مرتبه


قیمت: 3,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 11

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها

 

فهرست

مقدمه ای بر کارآموزی

جایگاه سازمانی و تشکیلات اداره

تدارکات

ورودیها و خروجیها

سیستم های اداره تدارکات

شرح فعالیتها

شرح فعالیتهای ریاست اداره تدارکات

شرح فعالیتهای حسابداری

شرح فعالیتهای تنظیم اسناد

شرح فعالیتهای کارپردازی

شرح فعالیتهای انبارها

انبار ملزومات

انبار ترابری

انبار مصالح ساختمانی و تأسیساتی

شرح فعالیتهای کاردکس

شرح فعالیتهای دفتر اداره تدارکات

 

مقدمه اي بر كارآموزي

در زمينه اجراي كارآموزي اينجانب در سازمان نقشه برداري كشور درخصوص امكان سنجي، طراحي، ايجاد سيستم انبار اداره تدراكات گزارش حاضر بعنوان «كارآموزي» تهيه شده و جهت نماياندن تصوير كلي و همه جانبه فعاليتهاي اداره تدارك، نه تنها سيستم انبار بلكه كليه سيستم هاي موجود مورد شناخت قرارگرفته اند اين گزارش حاصل مصاحبه با پرسنل اداره تداركات و بازديد عيني از فعاليتهاي اين اداره مي باشد. ارتباطات اداره تداركات بامحيط بيروني شامل مديريتها و واحدهاي سازمان نقشه برداري و خارج از سازمان نيز دراين گزارش ملحوظ نظر واقع شده است ولي با توجه به گسترش سازمان نقشه برداري و سيستم هاي اداري و مالي آن سازمان از فعاليتهاي اداره تداركات گزارش تهيه گرديده اين گزارش شامل نتايج و ادامه فعاليتهاي مذكور در ساير واحدهاي سازمان نمي باشد و صرفاً در حيطه فعاليتهاي اداره تداركات تهيه شده است، جهت ارائه بهتر ارتباطات و گردش اطلاعات اداره تداركات از تكنيك «نمودارهاي مفهومي گردش اطلاعات» (DFD)استفاده شده است تاكليه ارتباطات و وروديها و خروجيهاي سيستم فعلي به سهولت دردسترس خواننده قرار گيرند.

درقسمتهاي ديگر گزارش، شرح وروديها و خروجيها (فرمها، اطلاعات، درخواستها و ) و شرح كليه فعاليت هريك از واحدهاي اداره تداركات ذكر گرديده است.

قسمت اشكالات و نارسائيها شامل نتيجه گيري از آن بخش ازروشهاي انجام كار است كه غيرمنطقي و غيراصولي بوده و يا اطلاعات و نحوه گردش اطلاعات جهت انجام صحيح و به موقع امور ناكافي تشخيص داده شده است.

 قسمت اول جايگاه سازماني و تشكيلات اداره تداركات

1-   جايگاه سازماني اداره تداركات درسازمان نقشه برداري كشور

1-1-تداركات به عنوان يكي از ادارات امور اداري و خدمات درحوزه معاونت مالي اداري سازمان نقشه برداري جاي دارد.

ساختار كلي سازمان نقشه برداري و جايگاه اداره تداركات درنمودار زير نشان داده شده است:

 

2-1-اداره تداركات جمعاً‌ با 11 نفر پرسنل زير نظر رياست اداره مجموعه فعاليتهاي خريد كالا و خدمات نگهداري كالا درانبار و تحويل به واحدهاي (مصرف كننده) سازمان را بعهده دارد. تشكيلات اداره تداركات در نمودار زير نشان داده شده است:

 

قسمت سوم :  وروديها و خروجيها

سيستم هاي اداره تداركات

دراين بخش مجموعه فعاليتهاي اداره تداركات عليرغم منطقي بودن و يا منطقي نبودن ارتباطات به صورت يك سيستم درنظر گرفته شده است و شرح وروديها و خروجيهاي آن به ترتيب زير مي باشد:

 

 

رديف

شرح وروديها

از

محتوي

1

درخواست خريد

مديريت هاي واحدهاي سازمان

شرح و مشخصات كالاي درخواستي، تعداد قيمت، برآوردي، نام متقاضي، تأئيد  و تصويب مديريتهاي ذيصلاح به اسناد رسمي ارسال مي‌گردد

2

درخواست كالا

مديريت هاي واحدهاي سازمان

شرح و مشخصات كالاي درخواستي تعداد و تاريخ مورد نياز شماره و تاريخ حواله انبار (توسط قسمت كاردكس تكميل مي شود)

3

مدارك و اطلاعات هزينه هاي انجام شده

مديريتهاي واحدهاي سازمان

فاكتورهاي خريد و هزينه

4

صورتحساب بانك و اعلاميه‌هاي بانكي

بانك ملي شعبه نقشه برداري

عملكرد حسابجاري 90001

5

اطلاعات سرفصلهاي حسابهاي هزينه (مواد 21 گانه) وساير سرفصلها

امور مالي و ذيحسابي

به اداره ‌ي تداركات ارسال مي‌گردد.

6

چك تجديد تنخواه گردان

امور مالي وذيحسابي

ـــ

7

فهرست نماينده اسناد هزينه قطعي‌‌ (پس از امضاء)

امور مالي و ذيحسابي

به اداره‌ي تداركات ارسال مي‌گردد

8

درخواست خريد (پس از تامين اعتبار)

امور مالي و ذيحسابي

به اداره‌ي تداركات ارسال مي‌گردد

9

مدارك هزينه هاي مربوط به خريدهاي خارجي

واحد سفارشات خارجي

فاكتورهاي حمل هزينه هاي داخلي مدارك گمركي

10

قبض انبار (خريدهاي خارجي)

واحد سفارشات خارجي

رسيداقلام (عمدتاً فيلم، كاغذ، وعكاسي)

11

صورتحساب خريد

فروشندگان كالا و خدمات

مقدار، مبلغ، شرح كالا و خدمات

12

آئين نامه دولتي و بخشنامه

سازمان برنامه و بودجه/ سايرنهادهاي دولتي

مقررات، دستورالعملها و

رديف

شرح خروجيها

به

محتوي

1

قبض انبار (سه نسخه)

امور مالي وذيحسابي

نام تحويل دهنده شماره، تاريخ، شرح و مشخصات كالا، شماره كالا، تعداد يا مقدار نرخ و بها اقلام ارسال مي گردد

2

حواله انبار (به نسخه)

واحدهاي سازمان

نام انبار تحويل دهنده، نام گيرنده كالا، شرح و مشخصات كالا شماره كالا، تعداد يامقدار ، نرخ بها اقلام تحويل داده مي‌شود.

3

آن گاه چك صادره

مديريت واحدهاي سازمان/ كارپردازان/فروشندگان پرداخت مي گردد

----

4

درخواست خريد (براي تامين اعتبار)

امور مالي و ذيحسابي

تامين اعتبار براي خريد كالا مطابق بودجه سالانه بعمل مي‌آيد.

5

سند هزينه قطعي (سه نسخه)

امور مالي و ذيحسابي

شرح مدارك خريد و هزينه، شماره طرح رديف درآمد (بودجه) شماره مواد هزينه مبلغ بدهكار و بستانكار و جمع سند نام و امضا تنظيم كننده

6

فهرست نمايند اسناد هزينه (دونسخه)

امور مالي و ذيحسابي

شماره و تاريخ اسناد هزينه قطعي كه مربوط به يك بودجه طرح/ جاري/ درآمد باشند شرح اسناد، مبلغ شماره درخواست خريد جمع كل اسناد كه توسط تنظيم اسناد در اداره تداركات درج مي شود مبلغ اسناد واخواهي شده مبلغ هزينه هاي مورد قبول و وجه حواله كه توسط امور مالي و ذيحسابي درج مي شود (يك نسخه پس از امضا امور مالي و ذيحسابي بعنوان رسيد به تداركات عودت داده شده و مباي ثبت حسابها قرار مي‌‌گيرد)

7

نماينده سند(دونسخه)

امور مالي و ذيحسابي

شماره سند هزينه قطعي، تاريخ سند، نام گيرنده وجه شرح خريدها و هزينه ها ومبلغ اين فرم پس از اخذ ر سيد برروي فهرست نماينده اسناد هزينه قطعي به تفكيك هركارپرداز و بماخذ درجات خلاصه فهرست اسناد هزينه قطعي صادر مي‌شودو مبناي كسربدهي هركارپرداز از قرار مي‌گيرد (يك نسخه براي حسابداري اداره تداركات)

8

خلاصه فهرست اسناد هزينه (دونسخه)

امور مالي و ذيحسابي

شرح خريدها و هزينه ها نام كارپردازان يا انجام دهنده هزينه، شماره ماده هزينه، شماره برگ درخواست خريد و مبلغ (يك نسخه براي حسابداري اداره تداركات)

9

صورتحساب خريد

امور مالي و ذيحسابي

منظم به اسناد هزينه قطعي

10

اظهارنامه بيمه كارگران روزمزد

امور مالي و ذيحسابي/ تامين اجتماعي و اداره دارايي

تعداد نفرات، عنوان ماده، مشخصات چك صادره توسط امور مالي و ذيحسابي

11

ليست حقوق و دستمزد كارگران روزمزد

امور مالي و ذيحسابي / تامين اجتماعي و اداره دارايي

عنوان ماده، نام كارگران روزمزد، دستمزد روزانه، مزاياي كسورقانوني و بدهيهاي مختلف، جمع كسور ويژه، پرداختي، شماره حساب بانكي، محل امضا حسابدار رسيدگي كننده بودجه ذيحساب، رئيس سازمان و پرداخت كننده

12

اجازه پرداخت

امور مالي و ذيحسابي

خطاب به مدير امور اداري و خدمات، تقاضاي صدور چك به مبلغ مشخص و دروجه شركت يا سازمان معرفي شده به امضا رئيس اداره تداركات

 

قسمت چهارم ـ شرح فعاليتها

فعاليتهاي اداره تداركات در مفهوم ارتباطات سيستمي به بخشهاي زير تقسيم مي‌شود كه فعاليتهاي هر كدام تشريح خواهد شد :

1ـ رياست اداره تداركات

2ـ حسابداري

3ـ تنظيم اسناد

4ـ كار پردازي

5ـ انبارها

6ـ كاردكس

7ـ دفتر اداره تداركات

 1ـ4ـ شرح فعاليتهاي رياست اداره تداركات

رياست اداره تداركات علاوه بر نقش سرپرستي ، هماهنگي ، كنترل و برنامه ريزي


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.