حجم فایل : 2.14 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 158 صفحه
تعداد بازدید : 907 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.
موضوع:
گزارش کارآموزی در دفتر IT سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
معرفی سازمان
چشم انداز بلند مدت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در توسعه سازمانی:
چکیده
کلیدواژه(ها) : فناوری اطلاعات؛ پورتال
مقدمه
پیدایش پورتال
از پورتال تا یک محل کار الکترونیکی
پورتالهای سازمانی
چارچوب یک پورتال
اجرای مدیریت در پورتالهای سازمانی
پورتال چیست؟
تفاوت های بین وب سایت و پورتال
ویژگی های پورتال به طور کلی عبارتند از
لیستی از ویزگیهای پورتال
انواع پورتا ل
تصویر ۱ – طبقه بندی پورتال
اجزای فنی پورتال
نتیجه گیری
۱- مدیریت رده ها
پیغام خطا
۲- چیدمان سایت
نمایش در صفحه
معرفی اشیاء قابل نمایش
تاریخ و زمان
جستجو
تقویم:
ورود اطلاعات در آرشیو ها
۳- آرشیو اخبار
۴- آرشیو تقویم
۵- مدیریت درخت ها
۶- بایگانی ها
۷- مدیریت زبان و مترجم
- مدیریت مترجم
۸- مدیریت ظاهر سایت
الف- تعیین
ب- ویرایش
9- سیستم امنیت و مجوزدهی
ب- مدیریت گرو ه ها
ج- مدیریت نقش ها
ایجاد یک رده جدید
مشاهده رده
لیست فایل رده
معرفی سازمان:
سازمان مركزی تعاون روستایی در سال1342 تاسیس شد و دولت وقت ایران تعهد كرد كه به سرویسهای تكنیكی ، آموزشی، تجاری و كمك اعتباری به شركت تعاونی های گروهی و فردی كشاورزیادامه دهد. باوجود شبكه گسترده تعاونيهاي روستائي وكشاورزي بعنوان دوبال توانمنددولتي ( سازمان مركزي تعاون روستائي ايران ) وغيردولتي ( شبكه تعاوني روستائي ايران) بخش كشاورزي رادرحصول اهداف استراتژيك خريد محصولات كشاورزي وپايداري وتنظيمبازار وتوسعه پايدار روستا نقش اساسي ايفا مي نمايد.
در حال حاضر دو هزار و نهصدو سي و نه شركت تعاونی روستایی گروهی بااعضای كل 4.515.842نفر عضووسرمایه 447.792.003.887 ریالاست.
سازمان مرکزی تعاون روستایی که بر اساس قانون عهده دار امر هدایت، نظارت وحسابرسی شبکه گسترده تعاونیهای روستایی و کشاورزی می باشد،دارای 31 شعبه در استانها، 234 نمایندگی در شهرستانها، 12 مدیریت و25 ادارهدر مرکز بوده که جمعادارای5.992 پستسازمانیبوده که فعلا باتعداد 2.920نفر پرسنلدرکل کشور وظایف محوله را انجام می دهد.
تعاونيها درايران پيشينه ايدرحدود شصت ساله دارند وتعاونيهاي روستايي وكشاورزي بعنوان تعاونيهاي چند منظورهعام وارد پنجمين دهه حضور وفعاليت خود درروستاهاي كشورشده اند. تعاونيهاي روستائي به واقع پس ازانجام اصلاحات ارضي درسال 1341درجهت حمايت ازكشاورزان وتوليدكنندگان كه صاحب اراضي شده بودند شكل گرفت وپا بهعرصه روستاگذاشت.
درك نياز مشاركت مردمي، استفاده ازمنابع مالي اندك كهتوسط اعضاء اندوخته ميگردد ولزوم استفاده بهينه ازعنصرمديريت روستايي مورد نظر موجبگرديد كه درروستاها، شركتهاي تعاوني روستايي وكشاورزي تاسيسگردد.
چشم انداز بلند مدت سازمان مرکزیتعاون روستایی ایران در توسعه سازمانی:
1-توسعهICT در مقولهبرقراري ارتباطات شبکه اي با توجه به پيشرفت تکنولوژي (3G و يا 4G).
2- توسعهICT درشرکتهاواتحادیه های تعاون روستایی وفعالیت در جهت کاهش میزان شکافدیجیتالی درسطوح اجتماعی و بین المللی.
3- توسعهICT در سطوح مختلف سازمانمرکزي و کليه سازمانها، اتحادیه و شرکتهای تابعه استاني و شهرستاني.
4- توسعهICT در روستا در جهت پیش بینی میزان محصول، بارش سالیانه و وضعیت جوی و...
5- توسعهICT در شرکتهاي تعاوني روستائي ، کشاورزي و تعاونيهايزنان.
6- توسعهICTوبهره گیری از سیستمهای خبره در کشاورزی(Expert Systems).
7- توسعهICT در کليه فروشگاههاي مصرف شبکه و استقرار سیستم مکانیزهفروشگاه زنجیره ای روستا و...
8- توسعهICT در نمايندگيهاي جايگاه موادنفتي.
9- توسعهICT در ورابط بين الملل سازمان.
10- توسعهICT در فعاليتهايتجاري (بازاريابي، صنعت ، کشاورزي، توريسم).
11- توسعهICT در مقولهRural Tourism و بالاخصAgri-Tourism در جهت شناساندن پتانسیل های مناطق روستایی وگردشگری به جهانگردان.
12- توسعهICT در بحث فرصت هاي جديد(Teleworking ، ..., Call center) برای روستاییان و کشاورزان.
13- توسعهICTدرفعالیتهایخدماتی،رفاهی و فرهنگی روستا.
14- توسعهICT در جهت ایجاد همکاری بیشتر با وزارتبهداشت و درمان و وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای کم کردن فاصله طبقاتی در زمینههای مختلف بهداشتی و خدماتی بین شهر و روستا.
شمه ای از چشم انداز سازمانبه این صورت است که پس از طی مراحل شناخت کامل و تحلیل سازمان، تمام و یا اکثرفعالیت های درون سازمانی و یا برون سازمانی اعم از خرید محصولات تضمینی، بازاریابیمحصولات کشاورزی بصورت ملی و بین المللی، مدیریت فروشگاههای مصرف، خرید گندم آنلایناز کشاورزان توزيع و تخصيص نهاده هاي كشاورزي، بررسي وضعيت انبارها، و خلاصه تمامفعالیت هایی که در اساسنامه سازمان ذکر گردیده بصورت آنلاین و بهنگام انجامپذیرد.در این سازمان جهت دستیابی به اهداف فوق طي يك سال گذشته (از خردادماه 1383لغايت ارديبهشتماه 1384) پنج فاز كليدي و زيربنايي اجرا شده است كه شامل ايجادLAN - بهره مندي ازنرم افزار اتوماسيون اداري - دريافت خط پرسرعت اينترنت به مدت 5 سال و بصورت رايگان- ايجاد سالن و كلاس كامپيوتر - راه اندازي و بكارگيري پورتال سازماناز جمله آن می باشد.
چكيده:
گسترش كاربردهاي فناوري اطلاعات در عرصه فعاليتهاي اقتصادي و اجتماعي سبب ابداع و
ارائه راه حلها و راهكارهاي مختلف شدهاست. طبيعي است كه هر يك از اين روشها و
ابزارها، مبتني بر نيازي خاص و در جهت رفع مشكلات موجود ابداع و به خدمت گرفته شدهاند. پورتالهاي سازماني نيز با در نظر گرفتن نيازهاي اطلاعاتي در حوزه مديريتمبتني بر شبكه يا اصطلاحاً شبكه محور طراحي و بكارگيري شدهاند. امروزه كمتر مؤسسهيا سازماني را در كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه ميتوان يافت كه از فناوري پورتالبيبهره باشد و از آن در جهت پشتيباني از اهداف سازماني استفاده نكرده باشد.