ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    11 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    11 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    664
تعداد کل بازدید ها :
    24920064
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,248 كاربر
گزارش کار آموزی ساختمان
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 26.73 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 40 صفحه
تعداد بازدید : 690 مرتبه


قیمت: 4,600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت word و قابل ویرایش می باشد.
 
 
موضوع: گزارش کار آموزی ساختمان
 
 
 
فهرست
 
عنوان
 
صفحه
 
فصل اول: آشنايي كاي با مكان كارآموزي
 
 
 
فصل دوم: ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته عملي كارآموز
 
 
 
فصل سوم: آزمون آمخته ها و نتايج و پيشنهادات
 
 
 
-مقايسه اجرايي ساختمان ها بنايي، فلزي، بتني
 
 
 
1-ساختمان بنايي
 
 
 
1-1-پي كني
 
 
 
1-2: نحوه اجراي آرماتوربندي فونداسيون
 
 
 
1-3: انواع قالب بندي كلاف تحتاني
 
 
 
1-4: بتن ريزي فنداسيون
 
 
 
1-5: كلاف قائم و افقي
 
 
 
1-6: ستون گذاري
 
 
 
1-7: تيرريزي
 
 
 
1-8: بادبند افقي
 
 
 
1-9: اجراي پله فلزي
 
 
 
1-10:
 
 
 
2-ساختمانهاي اسكلت فولادي
 
 
 
2-1: پي كني و پي ريزي
 
 
 
2-1: فونداسيون فنودياتك
 
 
 
2-3: نصب بيس پليتها
 
 
 
2-4: فونداسيون نواري
 
 
 
2-5: فونداسيون منفرد
 
 
 
2-6: فونداسيون گسترده
 
 
 
2-7: پي گسترده از دال يكپارچه
 
 
 
2-8: پس گسترده محفظه اي
 
 
 
2-98: نصب ستونها
 
 
 
2-10: انواع بادبند
 
 
 
2-11: اجراي پله
 
 
 
2-12-: اجراي سقف ساختمان اسكلت فلزي
 
 
 
-طاق ضربي
 
 
 
-تيرچه بلوك
 
 
 
-سقف دال بتني پيش ساخته
 
 
 
-سقف دال بتني در جا
 
 
 
3-ساختمان اسكلت بتن آرمه:
 
 
 
3-1: پي و اجراي آن
 
 
 
3-2: اجراي ستونهاي بتني
 
 
 
3-3: اجراي تير و سقف
 
 
 
 
 
 
كارهاي انجام شده در محيط كارگاه
 
در روزهاي نخستين حضور در كارگاه با محيط كارگاه و مقررات آن تا حدي آشنا شدم، سپس نقشه هاي اجرائي را ديدم و با درست خواندن آنها آشنا شدم.
 
نقشه هاي اجرايي يكي از مهمترين كارهاي لخش كارگاه مي باشد، زيرا همه چيز از قبيل متره، قالب بندي و غيره، همه از روي نقشه هاي اجرائي كنترل مي شوند. در روزهاي بعد متره كردن ستونها و تيرها و ديوارهاي برشي را تا حدي ياد گرفتم و همچنين برآورد كردن ميزان مياگردها و قالبها و بتن را انجام دادن.
 
چون تيپ هاي مختلف ستون و تير در هر طبقه وجود دارد و در هر طبقه ابعاد ستون ها نغيير مي كند، بنابراين متره كردن را بايد با دقت انجام داد و براي هركدام جداگانه نوع، ابعاد و تعداد ميلگردها را درآورد و كوچكترين اشتباه مي تواند تمام محاسبات را برهم زند.
 
همچنين با كزارش نويسي و نوشتن صورت وضعيت كارها و فعاليتهاي انجام شده در محيط كارگاه رابط شركت با محيط كارگاه بودم و از نزديك نحوه اجراء و ساخت اسكلت فلزي را شاهد بوده و با جزئيات آن آشنا شدوم.
 
و با توجه به گستردگي دامنه رشته عمران در كارهاي اجرايي و جهت اجراء سازه ها اين رشته را رشته هايي نظير برق، مكانيك، صنايع، ماشين آلات و غيره در ارتباط تنگاتنگي قرار دارد كه در محيط كارگاه با افرادي با تخصصهاي گوناگون روبرو شدم و مابقي موارد كه در ادامه گزارش آورده شده اند.
 
-ستونها
 
-سقف
 
مراحل اجرا:
 
پي كني:
 
عرض و ارتفاع پي با توجه به بارهاي وارده (مجموع بارهاي مرده، بارهاي زنده و بار باد) و مقاومت خاك منطقه و عرض ديوارهايي كه روي آن اجرا خواهند شد محاسبه شده و بعد پلان فونداسيون با توجه به پلان تيپ بندي و محل قرارگيري ستونها طراحي و آكس بندي ميگردد و از روي پلان فونداسيون توسط ريسمان آكسها را مشخص و بعد با گچ عرض پي كني كه بايد پي كني شود مشخص مي شود كه در عمل مي گويند رنگ ساختمان ريخته شد بعد پي كني با دست يا به صورت مكانيكي با بيل مكانيكي انجام مي گيرد كه اين مرله براي تمام انواع ساختمان ها چه اسكلت فولادي و چه اسكلت بتني و بنايي مشترك است.
 
مقاومت خاك مناطق مختلف شهري در دفاتر فني فعال، شهرداري، سازمان مسكن و شهرسازي و استانداري موجود مي باشد. براي ساختمانهاي بنايي مقاومت خاك را مي توان با بازديد از محل نيز تخمين زد، به شرح زير:
 
-خاك دستي فاقد مقاومت لازم بريا پي سازي است كه بايد برداشته شود.
 
-خاك شن و ماسه اي (خاك دج) داراي مقاومت خوب در حدود 
 
-خاك رس خشك داراي مقاومت نسبتاً خوب در حدود 
 
-خاك رس مرطوب فاقد مقاومت لازم است.
 
هم چنين از روش آزمايش در محل توسط كيسه هاي سيمان نيز مي توان مقاومت نهايي و بعد مقاومت مجاز را محاسبه كرد.
 
بعد از پي كني با توجه به اتينكه كف ساختمان (از پي چه ارتفاعي دارد چندين حالت براي اجراي كرسي چيني و فونداسيون وجود دارد اگر اختلاف ارتفاع كف ساختمكان و كف پي به اندازه پي باشد فونداسيون كار كرسي چيني را نيز انجام خواهد و مي توان بعد از اجراي بتن ريزي و مگر فونداسيون، به كف رسيد كه اين حداقل ارتفاع پي و كف ساختمان است.
 
در غير اين صورت به دو روش مي توان به كف ساختمان رسيد و بعد عمليات بلوكاژ را انجام داد.
 
الف-ابتدا كرسي چيني را با سنگ لاشه انجام داده و بعد فونداسيون نواري يا منفرد را اجرا بعد كرسي چيني را روي آن انجام مي دهيم كه بهترين حالت زيرا كف ساختمان از پايين ترين نقطه به قسمتهاي بالاتر ساختمان متصل مي شود ولي در روش قبلي فشار را تحمل مي كند و مقاومت فونداسيون بتني كه آرماتوربندي شده است را ندارد.
 
نحوه احراي آرماتوربندي فونداسيون
 
با توجه به پلان فونداسيون و ديتيلهاي آن تعداد ميل گردهاي طولي و تقويتي و همچنين شماره آنها و ميل گردهاي خاموت و شماره و فواصل آنها از هم در پلان فونداسيون محاسبه و آوده شده است كه توسط آن به تعدادي كه در نقشه داده شده ميل گردهايي طولي روي خرك يا زمين قرار گرفته وبه طول لازم برش داده مي شوند و توسط خاموتها ميل گردهاي پاييني طولي و بالايي به هم وصل مي گردند و همچنين آرماتورهاي مش بندي هم بطول هاي لازم برش داده شده و به صورت شبكه بندي روي هم قرار گرفته و توسط سيم آرماتور بندي بسته شده و در محل زير ستونها قرار مي گيرند بعد از اينكه آرماتور بندي قسمتي از كلاف پاييني آماده شد آن را در محل قرارداده و قالب بندي را انجام مي دهند.
 
پي كني و پي ريزي:
 
شرايط پي كني و پي ريزي همانند ساختمان بنايي است با اين تفاوت كه در ساختمان اسكلتي ديگر كلاف بندي نداريم و پي نواري زير ديوار باربر ديگر اجرا نمي شود و تمام اعضاي باربر كناري و داخلي را ستونهاي فلزي تشكيل مي دهند.
 
در اينجا نيز با توجه به مقاومت خاك و بارهاي وارده مي توان از انواع پي استفاده كرد كه به شرح زير آمده است:
 
انواع فونداسيون براي ساختمان اسكلتي
 
1-فنداسيون منفرد يا تك
 
2-فونداسيون نواري
 
3-فونداسيون راديه (گسترده)
 
 
 
1-فنداسيون منفرد يا تك
 
با توجه به كاربري ساختمان، بارهاي وارده و مكانيك خاك و اينكه ساختمان در منطقه زلزله خيز قرار دارد يا نه عرض و ارتفاع و طول پي زير هر ستون مشخص مي شود كه يك مكعب است و اين پي ها توسط كلافهاي افقي كه معمولاً از مقطع كوچكتري برخوردارند به هم وصل مي شوند تا پي ساختمان پيوسته عمل كند و بعد عمليات آرماتوربندي و مش بندي طبق آنچه در ساختمان بنايي توضيح داده شد انجام مي پذيرد.
 
 
 
نصب بيي پليتها
 
پايه ستونهاي فولادي به دقت طوري ماشين كاري مي شوند كه به طور واقعي برروي صفحات زيرستون بنشينند. اين صفحات خود با جوشكاري به ستون متصل مي شوند. هدف از اين صفحات زيرستون ايجاد سطح اتكاري كافي در پاي ستون جهت قرارگرفتن در پي بتن است تا علاوه بر جلوگيري از خرد شدن بتن امكان پيچ كردن ستون به پي بتني نيز فراهم گردد. دو نوع صفحه مورد استفاده يكي صفحه نسبتاً نازكي است به ضخامت 12 ميلي متر و ديگري شمشي تخت و ضخيم.
 
با (0.000 ±) نمايش مي دهد علامت هاي را مي زنند كه ارتفاع (0.0 ±) يا از زمين كناري بلندتر است كه در آن صورت ارتفاع مربوط به زمين با علامت منفي نوشته شده و يا پايين تر از زمين كناري است، كه در آن صورت با علامت مثبت نوشته مي شود.
 
پس از آن كه علامت گذاري تمام شد بر طبق آكسي كه در نقشه آورده شده ريسماني در يك آكس طولي و يك آكس عرضي مي بندند به طوري كه در محل قرارگيري بيس پليتها دو ريسمان كاملاً بر هم عمود باشند كه محل برخورد دو ريسمان وسط بيس پليت خواهد بود و ريسمانها در اينجا نقش تراز را هم بازي مي كنند چون دو طرف ريسمان به يك تراز بسته شده است 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.