ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    19 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    19 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    417
تعداد کل بازدید ها :
    24909127
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقایسه اضطراب میان دانشجویان دختر و پسر
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 101.49 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 79 صفحه
تعداد بازدید : 548 مرتبه


قیمت: 7,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

shampsion
سایر فایل ها
توضیحات :

                                              به نام خدا

این پایان نامه WORD و آماده پرینت میباشد

این پایان نامه دارای پرسشنامه میباشد

موضوع : مقایسه اضطراب میان دانشجویان دختر و پسر

 

فهرست

عنوان                                                                                          صفحه

فصل اول:بيان موضوع تحقيق                                                       7         

مقدمه                                                                                           8                                                                                      

بيان مسئله                                                                                   10                                                                                 

فرضيه                                                                                         11        

اهداف تحقيق                                                                                12

فصل دوم:ادبيات و پيشينه تحقيق                                                  14                                             

تعريف اضطراب                                                                           16    

تشخيص باليني اضطراب                                                               18     

توصيف اختلالهاي اضطرابي                                                          22    

جدول 1-7 نشانه هاي وحشت زدگي درد ( DSM-IV)                      24                        

جدول 2-7 خلاصه سنجشي اختلال وحشت زدگي                            26                           

گذر هراسي                                                                                 27

جدول 3-7 خلاصه سنجش گذر هراسي                                          28                                         

جدول 4-7 ملاكهاي تشخيص هراس اجتماعي براساس ( DSM-IV)  29 

اختلال اضطراب فراگير                                                                  31

مشكل ترسهاي مقاوم و اضطراب فراگير                                         33                                           

باز آموزي تنفس                                                                          34

مشكلات مرتبط بارم ناكافي                                                           35                                                          

مهار كردن اضطراب كنترل و پيش بيني پذيري                                 37                               

تفكيك ترس از اضطراب                                                                39

مولفه هاي رفتاري اضطراب                                                          40                                            

 اهداف بلند مدت                                                                           41

ملاحظه هاي درماني                                                                     42

اختلال اضطرابي ناشي از مواد                                                       43                                                       

اختلال اضطراب –افسردگي مختلط                                                44                                               

درمان دارويي                                                                              46                                                                             

فصل سوم: روش اجرايي پژوهش                                                  47                                               

تعيين و تعريف جامعه                                                                   48                                                                  

ابزار اندازگيري در تحقيق                                                              49                                                              

دستور اجراي پرسشنامه                                                               50                                                           

طرح پژوهش                                                                                51                                                                             

فصل چهارم: تجزيه و تحليل نتايج                                                   54                                            

آمار بدست آمده از آزمون كتل دانشجويان پسر                              55                           

جدول 4-1 نمرات خام آزمونهاي دو گروه پسران                            57                       

جدول 2-3 مقايسه اضطراب در بين دختران و پسران                       59                 

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري                                                      60                                        

نتيجه گيري                                                                                  61                                                                             

محدوديت ها                                                                                 62                                                                            

پيشنهادات                                                                                    62                                                                                

ضمائم                                                                                        63                                                                                      

منابع                                                                                           64                                                                                                    

پاسخگويي                                                                                   65                                                                                

فصل اول

بيان موضوع تحقيق

مقدمه :

اضطراب يكي از شايعترين اختلالات انسان است و به قول Avdenقرن 20 قرن اضطراب مي باشد.

اگر چه اضطراب و دلهره از زمان هاي گذشته به عنوان يكي از اختلالات عمده شناخته شده است. با اين وجود تنها چند دهه اخير به عنوان يك مسئله جدي مورد توجه روان پزشكان و روان شناسان و ديگر دست اندر كاران بيمارهاي رواني قرار گرفته است .

اضطراب بهايي است كه بشر كنوني براي تمدن مي پردازد به نظر مي رسد كه در اين عصر به اصطلاح تمدن مشكلات انسان همواره روبه تزايد بوده اسن. جنگها ، زندگي شخصي و خانوادگي بشر را به مخاطره انداخته اورا در ادوه و نا آرامي اجتماعي رها ساخته است. جزر و مدهاي اقتصادي و تغييرات تكنولوژيايي تاثيرات خود را به صورت بيكاري ، از دست دادن موقعيت هاي شغلي و فقر و تنگدستي براي ميليونها تن از افراد بشر نمايان ساخته است. انفجار جمعيت ، مسائل و تنشهاي اجتماعي خاصي را به همراه داشته است.

آلودگي هوا و محيط زندگي و اجتماعي به طرز خطرناك كوجبات اضمحلال ، فساد و فرسودگي بشر را فراهم ساخته امنيت رواني آنان را به مخاطره انداخته است. جامعه شهري با تحرك زياد و نامشخص خود ، نبود روابط خانوادگي نزديك و وسيع ، فشار رواني فزاينده اي را برافراد تحميل نموده است. ازداوج هاي ناموفق و ناخشنود كننده ازهم گستگي خانوادگي ، طلاق و داغ هاي هيجاني كه بروالدين و كودكان باقي مي گذارند، ناراحتي هاي بشر كنوني را افزايش داده اند . توجه به معنويات جاي خود را به رقابت هاي افراطي و جلوه هاي خيره كننده زندگي صنعتي بخشيده و اضطراب بشر كنوني را عميق تر ساخته است.

اضطراب پديده رواني و مفهومي نظري روانشناسي است كه در آن شناخت و عاطفه دخالت اساسي دارد.

اضطراب وقتي بروز مي كند كه فرد نتواند فشار ئ تهديد حاصله را دفع يا با طريقي مناسب با آن كنار بيايد .

تشديد شرايط اضطراب و يا استمرار آن موجب بروز علائم گوناگوني چون خستگي –افسردگي ، گناه ، سردرد ، مشكلات جنسي ، احساسات كهتري و بي كفايتي مي شود . در چنين شرايطي يا خود شخص تصميم مي گيرد به روانكاو يا به وي توصيه مي شود كه به روانشناس مراجعه كند. سيد احمدجمالي ( سال 1378 ص 45)

شايد اغراق نباشد كه اگر اضطراب به عنوان يك حالت مستقل همراه با اختلالات روحي ديگر به خصوص افسردگي را شايعترين بيماري قرن حاضر به حساب مي آوريم . احساس نگراني مخصوصا در مورد آينده ، ناراحتي عمده بيمار به حساب مي آيد در اين رابطه شايد بي تناسب نباشد اگر اضطراب ها را التهاب آينده معرفي كنيم . اين اصطلاح در لغت نامه معروف عميد آشفتگي ، لزيدن ، بي قراري معرفي شده است.

بيان مسئله :

مهمترين عاملي كه براساس نظريه تحليل عاملي رواني محسوب مي شود ، اضطراب است . مفهوم اضطراب در مكتب تحليل رواني نقش برجسته دارد يعني به همان صورت كه اگر بدن دچار زخم به التهاب و بيماري گردد، اولين نشانه آن به صورت تب ظاهر مي شود . اگر فرد از نظر رواني دچار مسئله و مشكل شود ، اولين نشانه آن به صورت اضطراب جلوه گر مي شود . اضطراب هم علت محسوب مي شود و هم معلول يعني علت بسياري از ناراحتيهاي رواني اضطراب است. همچنين اگر هرگاه با يك مسئله و مشكل رواني مواجهه گردد، موجب به هم خوردن تعادل رواني مي شود.

در اين تحقيق به بررسي اضطراب در بين دختران و پسران پرداخته كه آيا اضطراب و دلهرگي در بين دخران به علت ضعيف تر بودن آن تفاوت دارد كه اين مياله مورد توجه قرار مي گيرد . كه دختران به علت توانايي كمتر وبرخورد با مشكلات دچار ترس و تشويش مي شود يانه ؟

سوال مسئله :

آيا بين ميزان اضطراب امتحان دختران رشته روانشناسي با پسران رشته روانشناسي تفاوت معني داري وجوددارد؟

آيا بين ميزان اضطراب دختران رشته روانشناسي بيشتر است يا در پسران رشته رواشناسي ؟

آيا بين ميزان اضطراب دانشجويان دختر وپسر رشته روانشناسي با دانشجويان سايررشته ها تفاوت وجوددارد .

فرضيه:

ميزان اضطراب در دانشجويان دختر روانشناسي بيشتر از دانشجويان پسر رشته رونشناسي است.

ميزان اضطراب در دانشجويان پسر رشته روان روانشناسي كمتر از دانشجويان دختر روان شناسي است.

اضطراب دختران به طور كلي بيشتر از پسران مي باشد.

اضطراب در دختران مجرد بيشتر از دختران متاهل مي باشد.

متغيرهاي تحقيق :

اضطراب                    متغير وابسته

در گروه دختران و پيران رشته روانشناسي متغير مستقل در دو گروه مستقل

تعريف نظري و عملياتي :

اضطراب : تپش قلب ، مشكلات تفسي –لرزه –احساس سستيدرپاها و پاره اي موارد ميل به ادرار كردن مي تواند به اين بحران پايان بخشد.

تعريف عملياتي :

عبارت است از نمره اي كه آزمدني ها از تست اضطراب سنج كتل به دست آمده اند.

اهداف تحقيق :

هدف كلي تحقيق حاضر تحقيق مقايسه اضطراب بين دختران و پسران رشته روان شناسي دانشجو است اين به معني آنست كه آيا دختران نسبت به پسران داراي اضطراب بالايي هستند يانه ؟ پسران از دختران اضطرابشان بالاتر است ؟ و يا تفاوتي وجود ندارد؟ و آيا اضطراب بالا باعث مشكلاتي مي شوديانه ؟

اهميت و ضرورت تحقيق :

اضطراب هايي است بشر كنوني براي تمدن مي پردازد وبه نظر مي رسد كه در اين عصر به اصطلاح تمدن مشكلات انسان همواره روبه تزايد بوده است. جنگل ها زندگي شخصي و خانوادگي بشر را به مخاطره انداخته واو را در اندوه ونا آرامي احتماعي رها ساخته و خزر ومدهاي اقتصادي و تغييرات تكنولوژيايي براي ميليونها تن از افراد بشر نمايان ساخته است و اين مشكلات ممكن است كه در دختران و پسران به كونه اي متفاوت دچار استرس و اضطراب بكند كه طي تحقيقات انجام شده بايد راه حلهاي مناسبي را جهت اضطراب جوانان به كار برد كه باعث مشكلات بعدي نشود.

فصل دوم

ادبيات وپيشنه تحقيق

( مروري برتحقيقات انجام شده تحقيقات پيشين در ارتباط با موضوع )

در سال 1381 پژوهشي توسط خانم مژگان لايقي فر تحت عنوان مقايسۀ اضطراب ميان دانشجويان دختر و پسر رشته مشاور دانشگاه آزاد ابهر صورت گرفته است ونتايج اوحاكي از اين است كه ازلحاظ آماري بين هردو دانشجواضطراب وجود دارد. طبق پژوهش هاي انجام شدۀ اودر تعبير و تفسير حالات عاطفي واز آن جمله اضطراب به سادگي نمي توان حكم كرد زير عوامل متعددي در اين قفيه دخالت  دارد طبعا اين دشواري در مقايسه اضطراب دو جنس نيز به چشم مي خورد وحتي مي توان گفت به علل و عوامل چند آن را تشديد مي كند قرار دادي بودن واژههاي بهنجار و ناهنجار كه معمولا با حالات عاطفي همراه است ميزان تحمل انسان در مقابله با مشكلات وحوادث اشتغال ذهني انسان به انواع انديشه ، وجنسي فرهنگ عمومي جامعه وخرده فرهنگهايي كه در جامع اي تفلير ايران تجليات آن را به تعداد فراوان مي توان مشاهده كرد توانايي اشخاص نوجونان در شناخت اوضاع و احوال روابط خانوادگي انجم از ارتباط والدين با يكديگر با وسايل ارتباط دهي به ويژه تلويزيون ، همسلان ، محيط مادي و معتوي دهها عامل ديگر مي تواند در هيجانهاي انسان اثرات منفي يا مثبت داشته باشد . بي شك اگر اثر اين تاثير واقعا مثبت باشد نه تنها زماني متوجه صاحب آن نيست بلكه از جهات مختلف مي تواند مدد كار و راهنمايي او باشد اما منفي باشد. عواتب ناخوشايندي به بارمي آورد كه گاه جبران آن مشكل به نظر مي رسد . و پيشنهاد او اگر فرزندان ها راهنمايي خوبي داشته باشند دچار اضطراب نمي شوند وبه مادران و پدران و معلمان توصيه مي كنم كه بيشتر مراقب فرزندان خود و جامعه باشند .در سال 138 پژوهشي ديگر توسط خانم صغري آزادي در دانشگاه آزاد اسلامشهر تحت عنوان مقايسه اضطراب ميان دانشجويان دختر و پسر رشته مشاوره صورت گرفت اسن و نتايج اوحاكي از اين است كه از لحاظ آماري بين هردو دانشجو اضطراب وجود دارد.در سال 1379 در دانشگاه اهواز پژوهشي تحت عنوان مقايسه اضطراب ميان دانشجويان دختر و پسر رشته روانشناسي صورت گرفته است و نتايج اوحاكي از اين است كه از لحاظ آماري بين هردو دانشجواضطراب وجود دارد.

پيشينه :

تعريف اضطراب :

مشكلات زيادي در رسيدن به تعريف دقيقي از اضطلب وجود دارد. اكثر نظريه پردازان با لانگ ( 1968) توافق نظر دارند كه اضطراب يك مفهوم فرضي است. اين مفهوم همچنين ذهني است كه وجود خارجي ندارد اما ممكن است در توضيح پديده هاي قابل مشاهده مفيد باشد .

لانگ ( 1969 ) يك الگوي سه نظامي 2  از اضطراب پيشنهاد كرده است كه درشناخت تعاريف بالقوه مختلف اضطراب كمك زيادي نموده است. اضطراب ممكن است برحسب تفكر به عنوان مثال « من نرسيده ام » احساسات جسمي يا احساساتي مانند افزايش ضربان قلب ، عرق كردن ، تنش يا بر حسب رفتار نظير اجتناب از يك موقعيت يا فرار كردن تعبير و تفسير شود . نميرخ اضطراب در اشخاص مختلف بر حسب اين كه كدام نظام بيشتر متاثر است متفاوت خواهد بود . اين سه نظام باهم پيوستگي دارند و تاثير مستقيمي بر همديگر مي گذارند. از اضطراب در كلي ترين معنايي كه مي توان از آن به دست داد به عنوان مجموعه اي پاسخهاي جسمي ، شناختي و رفتاري به استرس ياد مي شود.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.