ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    21 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    21 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    273
تعداد کل بازدید ها :
    24902165
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کار آموزی حسابداری بخش اداری و مالی مخابرات دکتر حسابی
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 64.22 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 119 صفحه
تعداد بازدید : 716 مرتبه


قیمت: 4,600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 17

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت  word می باشد.
 
 
 
موضوع: گزارش کار آموزی حسابداری بخش اداری و مالی مخابرات دکتر حسابی
 
 
 
فهرست مطالب
 
 
 
فصل اول
 
اداره مالی اداری
 
امور متقاضیان و امور مشترکین
 
جدول لیست درآمد برای تعویض آدرس در سالهای تصادفی گذشته
 
جدول لیست درآمد از قطع و وصل تلفن
 
واحد آبونمان
 
فوائد و مضرات استفاده از کامپیوتر در آبونمان
 
 
 
فصل دوم
 
تشکیلات و روابط سازمانی
 
چارت سازمانی
 
ساختار تشکیلاتی معاونت اداره کل مخابرات استان  تهران –مخابرات دکتر حسابی
 
 
 
فصل سوم
 
معاونت اداره کل مخابرات استان تهران –مخابرات دکتر حسابی
 
برنامه ریزی
 
قوانین عمومی‌مدیریت
 
مسائل پرسنلی
 
شماره گذاری و اجرای پروژه
 
خرید و تدارکات
 
سیستم‌های اطلاعاتی مالی و مدیریت
 
 
 
فصل چهارم
 
اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباط شهری
 
شبکه کابل و هوایی
 
بخش اطلاعات ۱۱۸
 
واحد تعمیر و نگهداری تلفن‌های همگانی
 
واحد واگذاری خطوط شهری
 
بررسی امکانات فنی
 
تعیین بوخت و مشخصات فنی یک خط تلفن
 
تغییر مکانهای تلفن‌های مشترکین
 
تغییر نام و مکان تلفن
 
لیست بندی کافوها
 
نگهداری نقشه‌های فنی وثبت کلیه اطلاعات
 
تعیین دفتر ودیعه
 
 
 
فصل پنجم
 
اداره نگهداری و بهره برداری ارتباطات راه دور
 
واحد تلفن راه دور و بین‌المللی
 
ارتباط نسیه
 
ارتباط وارده
 
واحد تلفن بین‌الملل
 
نمودار منحنی تقاضا بهینه
 
نمودار منحنی تقاضای مکالمه در شب
 
منحنی تقاضای مکالمه در روز
 
اطاق دستگاه کاریر
 
مؤخره و نتیجه گیری
 
منابع و ماخذ
 
 
 
اداره مالي اداري
 
اداره مالي اداري ضمن ارائه خدمات به متقاضيان و مشتركين تلفني بصورت قبول تقاضا و اشتراك تلفن و تشكيل پرو.نده و رسيدگي به امور قبوض مشتركين و محاسبه در آمد و هزينه‌ها ، خدمات تداركاتي و پرسنلي و حقوقي كليه پرسنل و كاركنان مخابرات شهرستان را به عهده‌دارد كه اگر فعاليت و تداركات و پشتيباني به موقع اين اداره نباشد شايد بتوان گفت به فعاليت بقيه واحدهاي ادارات مختلف اين مجموعه بي‌نتيجه و يا متوقف مي‌ماند .
 
 
 
امور متقاضيان و امور مشتركين
 
با انتشار اگهي قبول تقاضاي تلفن نسبت به ثبت نام متقاضيان تلفن و فروش فيش به آنان اقدام مي‌شود اين ثبت نام و فروش فيش بايستي در محدوده مرز خدمات تلفني كه در طرح ايجاد امكانات مخابراتي است بايستي صورت پذيرد پس از فراهم شدن امكانات فني ، توسط واحد مذكور جهت كلي متقاضيان رديف وديعه تعيين و طي دعوتنامه اي از متقاضي نسبت به تكميل پرونده اقدام مي‌شود و جهت هر يك با رعايت حق تقديم فرم سيمك شي صادر و به واحد مربوطه ارسال مي‌نمايند . پس از عودت فرم مذكور از واحد زيربط به امور متقاضيان نصبت به صدور فرم دايري تلفن و ارسال آن به واحد‌هاي مربوطه نسبت به بر قراري ارتباط مشتركين اقدام مي‌شود و پرونده مربوطه نيز از امور متقاضيان به امور مشتركين جهت استقرار در فايل مربوطه و بايگاني مي‌گردد . 
 
فوائد و مضرات استفاده از كامپيوتر در آبونمان :
 
از فوائد اين طرح افزايش سرعت كار و كارائي فعاليت‌ها و سرعت گردش كار ،‌ارائه سريع ليست‌هاي مورد نياز ، ارائه آمارهاي لازم و ضروري جهت مديران به منظور دستيابي به اهداف شركت و همچنين استفاده از كامپيوتر باعث گرديده تا كاركنان با اين تكنيك نوين آشنا و ايجاد تخصص جديدي در بين كاركنان با دادن آموزشهاي لازم گردد .
 
از جهاتي سيستم‌هاي كامپيوتري باعث كاهش هزينه‌هاي پرسنلي به خاطر تعديل نيروي انساني بوده در حاليكه در كوتاه مدت شركت متحمل هزينه‌هاي سنگيني جهت خريد كامپوترهاي مورد نياز و آموزش پرسنل گرديده است ولي دراز مدت مقرون بصرفه مي‌باشد . ولي از طرفي با بكار گيري سيستم‌هاي كامپيوتري انجام بسياري از كاهايي كه تا قبل از بكار گيري توسط نيروي انساني مذكور به بيكاري جامعه افزوده شده و عدة بسياري براي امرار معاش خود با مشكل مواجه مي‌گردند كه جذب اينگونه افراد مستلزم ايجاد مشاغل جديدي و سرمايه گذاري زيادي در كل كشور مي‌گردد كه اين امر اجتناب نا پذير است و تا حصول نتيجه بايستي سياستي اعمال گردد كه اين مشكل به نحوي كه كمترين صدمه را داشته باشد حل گردد .
 
يكي ديگر از مضرات آن اين است كه چنانچه اشكالي در ارسال اطلاعات به مركز اطلاعات پيش آيد مي‌بايست تا دوره بعد ( دوره دو ماهه هر سيكل ) صبر نمود تا بتوان اشكال را بر طرف نمود در صورتيكه در سيستم دستي قبل از كامپيوتري شدن اين كار به راحتي در همان روز انجام مي‌گرفت و راحت‌تر اشكالات بر طرف گرديد .
 
چون نرخهاي آمونمان تلفن‌هاي خود كار ، در آمد حق الفاظه ، در آمد خارج از مرز تلفن ، در آمد عوارض شهرداري ،‌ در آمد اجاره خط ، در سه دوره مورد مطالعه در سالهاي 68و70و72 تغييري نكرده است فقط به كل تغييرات در آمد هر يك اشاره مي‌شود . 
 
برنامه ريزي
 
مديريت يك شركت مخابراتي بايد همة عوامل را در نظر داشته و دخالت دهد براي مثل نرخ رشد برنامه ريزي شده براي شبكه و بهبود سيستم‌ها بايد با برنامه‌هاي مربوط به تأمين سرمايه‌هاي لازم ، و استخدام و آموزش كارمند اضافي لازم مطابقت داشته باشد . باين دليل است كه شركت بهره‌برداري كننده بايد برنامة جامعي براي بهره‌برداري‌ها ، در آمدها ، قيمت‌ها ، هزينه‌هاي بهره‌برداري ، رشد شبكه و. تعداد خطوط و ارتباطات ، قابليت سودرساني ، سرمايه ثابت ، نيروي انساني ، نيازهاي آموزشي و غيره و غيره بطور جمعي تهيه و تنظيم نمايند .
 
اين برنامه‌هاي براي اينكه از ارزش واقعي برخوردار باشند بايد يك برنامة سرمايه گذاري مثلاً 5 تا 7 ساله و يك برنامه دراز مدت مثلاً 15 تا 20 ساله را شامل شود .
 
البته هر دو اين برنامه‌ها مي‌بايد به طور مرتب بازنگري شوند . اين بازنگري اجازه خواهد داد كه در بخشهائي از فعاليت كه عواملي تكنولوژي قيمت ، يا تقاضا تغيير كرده و يا از حالت تعادل خارج شده تجديد نظر به عمل ايد و هر نوع تغييري در خطمشي دولت نيز بايد در چنين مواقعي مورد توجه قرار گيرد .
 
اين برنامه براي كار هر متخصصي در رابطه با كاري كه بايد در آينده انجام دهد سرمشقي تعيين مي‌كند .
 
برنامه ريزان نيروي انساني بايد بدانند كه چند كارمند استخدام كنند ، مديران آموزش بايد بدانند كه چند كارمند را بايد آموزش دهند ،‌برنامه ريزان شبكه بايد بدانند كه چه ظرفيتي را بايد پيش‌بيني كرده و تدارك ببينند ، برنامه ريزان مالي بايد بدانند كه چقدر سرمايه بايد فراهم كنند و غيره .
 
بسيار حائز اهميت است كه همة اين مراحل بتوانند همگام و پابپاي هم عمل شوند و اين عمل توسط مديران هر شهر كه به مسائل اشراف كامل دارند امكان پذير است نه مديران سطوح بالاتر كه در مراكز استانها و شركت مستقر هستند و فقط مديران سطوح بالاتر و در نهايت بالاترين مقام مديريت بتواند بر چگونگي آنها نظارت و كنترل داشته باشد . 
 
واحد تلفن راه دور و بين‌المللي
 
واحد تلفن راه دور و بين‌المللي واحدي است كه جهت سهولت و تسريع در برقراري ارتباط شهروندان قدم بر مي‌دارد و مشتركين تلفني كه از طريق تلفن نمي‌توانند با نقاطي كه فاقد ارتباط بين شهري تماس و ارتباط برقرار نمايند مشكل تأمين ارتباط خود را از طريق همين واحد بر طرف مي‌نمايند و مشتركيني كه فاقد تلفن مي‌باشند با مراجعه به مركز بره‌برداري و با استفاده از امكانات اين مركز نسبت به تأمين ارتباط خود اقدام مي‌نمايند و يا مشتركين كه از نقاط مختلف با مشترك مورد نظر خود موفق به ارتباط نمي‌شوند از طريق اين واحد خدمات مي‌گيرند كه همه موارد مشروحا در ذيل شرح داده مي‌شود .
 
1-ارتباط نقدي –ابتدا متقاضي ارتباط به سالن بره‌برداري مراجعه و در خواست برقراري ارتباط با شماره تلفن مورد نظر خود را مي‌نمايد بهره برداران ضمن صدور قبض درخواست مكالمه مبلقي ره به عنوان علي الحساب از متقاضي دريافت و در قبض ثبت مي‌نمايند و از طريق كانالهاي ارتباطي شماره مشترك را به سالن اپراتوري اعلام نموده و اپراتورها پس از ثبت شماره تلفن بر روي كارنامه اپراتوري اقدام به شماره گيري مي‌نمايند در زمان برقراري ارتباط به س حالت زير مواجه شوند اولاً تلفن مخاطب اشغال باشد و يا مخاطب گوشي را برندارد كه در اين حالت اپراتور موظف است مراتب را به اطلاع متقاضي برساند و در صورت موافقت يا به ابطال قبض اقدام نمايد و يا پس از چند دقيقه مجدداً شمارة مورد نظر را انمتحان نمايد شايد ارتباط برقرار گردد . دوماً حالتي است كه مخاطب گوشي را بردارد در اين حالت اپراتور شماره تلفن گرفته شده را با مخاطب كنترل و پس از صحبت و درست بودن ، مخاطب را با اطلاعا در پشت خط نگه داشته و متقاضي را از طريق بلندگو منصوبه در سالن بره‌برداري به كابين هدايت و ارتباط را برقرار مي‌نمايند در زمان برقرري ارتباط كرنومتر زمان سنج كانال شروع به كار مي‌نمايد و پس از خاتمه مكالمه موقف مي‌شود و زمان شروع و خاتمه مكالمه بر روي كارنامه اپراتوري ثبت و جمع را بهره برداران جهت تسويه حساب اعلام مي‌نمايند .
 
حالت سوم حالتي است كه پس از برقراري ارتباط مشترك متقاضي ارتباط در سالن حضور نداشته باشد و يا اينكه از برقراري ارتباط منصرف شده باشد كه در اين حالت ارتباط قطع و با اخذ هزينه يك دقيقه مكالمه از متقاضي قبض مربوطه باطل مي‌گردد .

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.