ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    12 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    112
تعداد کل بازدید ها :
    24921924
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,249 كاربر
گزارش کار آموزی بررسی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 125.31 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 66 صفحه
تعداد بازدید : 881 مرتبه


قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -6

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

موضوع: گزارش کار آموزی بررسی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی

 

فهرست مطا لب:

 

فهرست

مقدمه :                              

انواع نيروگاه ها :         

نيروگاه گازي :           

نیروگاه ابی :   

نیروگاه بخار:   

نیروگاه ترکیبی ( مختلط ) :    

مشخصات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی :

تشریح اجزای تشکیل دهنده بویلر :         

1- Feed water heater :           

3- Evonomizer :         

4- Drum :       

نحوۀ جداسازي اب و بخار در درام :

5- نکته مهم : سطح اب در درام          

6- Super Header :      

7- BlowDown :           

Blow oFF :       

8- Diverter Damper  :           

توربین Turbin :

2)پره های متحرک:       

کندانسور (Condansor)

تصفیه اب خروجی از کندانسور C.P.P (Condesated polishing plant):       

پمپ کمکی کندانسور پمپ (Condensor Boostor pump) :       

Main Ejector :

گلند کندانسور (Steam Gland Condensor)     

پمپ اب تغذیه بویلر (Boiler Feed pump)           

برجهای خنک کن مسیرهای ان (Cooling and Cooking Tower)   

پمپهای گردش اب برجهای خنک کن C.W.P (Circulating water pump) :           

 

مقدمه :

مصرف انرژی در دنیای امروز به طور سرسام آوری رو به افزایش است . بشر مترقی امروز ، برای تولید آب آشامیدنی ، برای تولید مواد غذایی و برای کلیه کارهای روزمره خود به استفاده از انرژی نیاز دارد و بدون آن زندگی او با مشکلات فراوانی روبرو خواهد بود .

طبق برآوردهایی که دانشمندان می نمایند ، از ابتدای خلقت تا سال 1230 ه .ش ، بشر معادل  کیلووات ساعت و در فاصله 1230 تا 1330 نیز  کیلووات ساعت انرژی مصرف نموده است.

و پيش بيني مي شود که فاصلۀ 1330 تا 1430 مصرف انرژي  تا  کيلو وات ساعت باشد.

امروزه قسمت اعظم مصرف انرژي به وسيله کشورهاي صنعتي بوده و هر چه کشوری صنعتي تر بوده و از نظر اقتصادي مرفه تر باشد مصرف انرژي سرانه آن نيز بيشتر خواهد بود. به طوري که رابطه مستقيمي بين مصرف انرژي به خصوص مصرف انرژي الکتريکي و درآمد سرانه هر کشوري وجود دارد. با افزايش روزافزون مصرف انرژي در دنيا بشر همواره در جستجوي منابع جديد و يافتن راههاي اقتصادي استفاده از آنها براي تأمين احتياجات خانگي و صنعتي بوده است و در اين بين، چون انرژي الکتريکي صورتي از انرژي است که راحت تر به انرژي هاي ديگر ( قابل استفاده بشر) تبديل مي شود و انرژي تميزي از نظر ضايعات مي باشد ، تلاش هاي بشري بيشتر در زمينه توليد انرژي الکتريکي مي باشد . چند نمونه از منابع شناخته شده انرژي که خداوند در اختيار بشر قرار داده است و بشر مي تواند از آن براي توليد انرژي الکتريکي استفاده کند عبارتند از :

1- انرژي سوخت هاي فسيلي      2- انرژي آب                   3- انرژي باد

4- انرژي واکنش هاي هسته اي   5- انرژي  جزر و مد امواج دريا  

6- حرارت زير پوستۀ زمين

توربین Turbin :

بخار پس از گذشتن از super Heater  فاینال در بویلر وارد خط Main Steamشده و به توربین می رود . توربین بخار سیکل ترکیبی طیف وسیعی از ماشینها را شامل می شود که در آنها انتقال انرژی بواسطه جریان دائمی یک سیال عامل ( بخار ) در میان آنها تعبیه شده بر روی محور ماشین صورت می پذیرد . توربینهای بخار شامل پره های ضربه ای و عکس العملی می باشد .

توربیت شامل قسمتهای مختلفی است که در پایین به این قسمتها و انواع آنها اشاره می شود .

1) فوندانسیون توربین :

برای اینکه قسمتهای ثابت ( سیلندر و پوسته ) و متحرک ( روتور ) توربین در وضعیت نسبی صحیح قرار گیرند لازم است قسمتهای ثابت توربو ژنراتور بر روی یک صفحه فلزی که به نام صفحه فونداسیون نامیده می شود نصب شود . این صفحه به نوبه خود بر روی یک پایه بتنی مناسب قرار می گیرد . در توربو ژنراتور های با قدرت پایین صفحه فوندانسیون بشکل قاب و از جنس چدن می باشد . و قدرتهای متوسط از چند قسمت مجزا تشکیل یافته که در موقع نصب در محل نقاط اتصالی علامت گذاری شده توسط پیچهای مخصوصی به یکدیگر متصل می شوند  و در توربوژنراتور های با قدرت بالاتر از چندین قاب مجزا استفاده می شود . صفحه فوندانسیون بصورت مجموعه بر روی پایه بتونی نصب می شوند که جهت تراز نمودن آن نسبت به سطح افق از تعدادی گوه های فولادی که در زیر قاب قرار می گیرند استفاده می کنند با حرکت دادن گوه ها می توان قاب را نسبت به سطح فوندانسیون بهمان اندازه از پیش تعیین شده تنظیم نمود . پس از نصب کلیه قسمتهای توربو ژنراتور بر روی صفحه ، بمنظور تحمل نمودن نیروهای استاتیکی و دینامیکی و انتقال آن به فوندانسیون ، گوه ها را با قطعاتی ( لقمه های فولادی ) که دارای ضخامت مساوی با مجموعه گوه ها هستند تعویض می نماید . صفحه فوندانسیون با پیچهای مخصوصی به فونداسیون محکم می شوند

پمپهای گردش آب برجهای خنک کن C.W.P(Circulating water pump):

 

این پمپها بر روی مسیر خروجی آب از کندانسور به سمت برج قرار دارند. این پمپها به علت اینکه آب را با دبی زیاد باید جابجا کنند  ، از جمله پمپهای محوری هستند که این پمپها فشار خروجی زیاد ایجاد نمی کنند ولی دبی زیادی را انتقال می دهند. پروانه این پمپ بطوری طراحی شده که جریان از محور پروانه وارد و از سمت دیگر آن خارج می شود. این پمپها ابعاد بسیار بزرگی دارند چون دبی زیادی منتقل می کنند و لوله هایی به قطر 1200 mmتا 1800 mmرا تغذیه می نمایند و این پمپها دارای الکتروموتورهای 6.6 kv است. در نیروگاه سیکل ترکیبی علاوه بر پمپ و الکتروموتور آن در مسیر بر گشت آب را Cooling Towerبه کندانسور، آب مستقیماً به کندانسور نمی ریزد بلکه پس از عبور از یک هیدروتوربین (Kapline Turbine)که در واقع شفت آن با شفت و الکتروموتور آن هم محور شده وارد کندانسور می شود. علت تعبیه این هیدروتوربین که در واقع یک ردیف پره توربین آبی است ، که فشار آب برگشتی از Cooling Towerدر حدودbar9/2 است و این فشار بیشتر از فشار کندانسور است که در خلا کار می کند. این امر باعث مکش آب به داخل کندانسور و افزایش فشار داخل کندانسورمی شود و باعث کاهش راندمان کندانسور می شود. پس توسط این توربین فشار تا حدود فشار کندانسور شکسته می شود. در ضمن توسط آن می توان از بار اعمال شونده توسط الکتروموتور کاست ولی در نیروگاه بخار مجموعه شهید رجایی به جای این توربین از  Throttle valveاستفاده می شود که در واقع یک ولو فشار ممکن است که در مسیر آب برگشتی از Cooling towerقرار دارد.

 

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.