ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    424
تعداد کل بازدید ها :
    24874008
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
گزارش کارآموزی سایپا سیستم الکتریکی خودرو
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 75.36 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 60 صفحه
تعداد بازدید : 863 مرتبه


قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 16

فروشنده ی فایل

ghamgin
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

گزارش کارآموزی سایپا سیستم الکتریکی خودرو

 

فهرست مطالب

عنوان ............................................................................................................... صفحه

تاريخچه ........................................................................................................... 1

استارت ............................................................................................................ 5

كليد قطع وصل موتور استارت ........................................................................ 7

دستگاه تبديل سرعت ....................................................................................... 8

مولد برق يا دينام ............................................................................................. 9

آناليز دستگاه استارت و دينام ......................................................................... 10

قطع كننده جريان معكوس ............................................................................... 12

آفتامات ............................................................................................................ 16

دستگاه ايجاد جرقه .......................................................................................... 19

دستگاه احتراق اجزا ........................................................................................ 20

كوئل ................................................................................................................ 20

دلكو ................................................................................................................. 21

درب دلكو ........................................................................................................ 24

خازن ............................................................................................................... 25

شمع ها ............................................................................................................ 26

بازديد شمع ...................................................................................................... 27

انواع شمع ........................................................................................................ 28

مگنت ................................................................................................................ 30

تأخير يا تقدم زمان احتراق .............................................................................. 31

ريتارد .............................................................................................................. 32

سيم كشي اتومبيل ............................................................................................  34

رنگ هاي متفاوت  براي شناسايي سيم هاء...................................................... 36

ادوات داشبورد ................................................................................................ 36

داشبورد پيكان ................................................................................................. 40

روش تعويض فيوز دلكو ................................................................................. 43

نصب و تنظيم پلاتين ........................................................................................ 44

طرز تعيين سيلندر شمارة يك و وايره آن ....................................................... 45

مراقبت اساسي سيستم برق ............................................................................ 47

فيوز ................................................................................................................. 48

استفاده از فازمتر براي عيب يابي ................................................................... 49

آزمايش آفتامات .............................................................................................. 49

رديابي و رفع اشكال تعدادي از ايرادات برقي ................................................ 51

الكترونيك در خودرو ...................................................................................... 52

نقش EISدر خودرو ....................................................................................... 53

سيستم جرقه (EIS) ........................................................................................ 53

سيستم جرقه (EFI) ........................................................................................ 54

سنسورها      

 

تاريخچه شركت سايپا

شركت سهامي عام ايران در توليد اتومبيل ( سايپا) در سال 1344 در زميني به مساحت 240 هزار متر مربع ( در حال حاضر فقط مساحت زمين كارخانه مركزي 415 هزار متر مربع مي‌باشد ) و زير بنايي 20 هزار متر مربع با سرمايه اوليه 160 ميليون  ريال بنام شركت سهامي توليد اتومبيل سيتروئن ايران تاسيس گرديد. در تاريخ 15 اسفند 1345 ثبت و در اواخر سال 1347 به مرحله بهره برداري رسيد.

اين شركت توليد اولين محصولات خود را كه شامل «وانت آكا » و سواري «ژيان » بود با روش  كاملا دستي و بدون بهره گيري از تجهيزات و امكانات مدرن آغاز كرد. توليدات شركت بعد از سال 1353 به واسطه استفاده از ابزارهاي جديد و مكانيزه شدن برخي از بخشهاي   توليدي ، سير صعودي يافت و بر تنوع محصولات شركت نيز افزوده شد بعنوان مثال مي توان به توليد خودروهاي: مهاريي ، پيكاب در مدلهاي معمولي دولوكس و كار اشاره نمود.

نام شركت در اوايل سال 1354 با حذف كلمه سيتروئن از انتهاي عبارت فرانسوي آن به «شركت سهامي ايراني توليد اتومبيل » به نام اختصاري
(سايپا ) كه ما خود از عبارت فرانسوي Annonyme Iranione De Productive Automobile  ميباشد ، تغيير يافت .

اين شركت در 16 تيرماه 1358 تحت مالكيت دولت در آمده و از 18 آذرماه 1360 تحت سرپرستي سازمان گسترش نو نوساني صنايع ايران قرار گرفته و بر اساس مصوبه مورخ 1/2/65 هيأت وزيران ، كليه سهام سرمايه آن به نمايندگي از طر ف دولت جمهوري اسلامي بنام سازمان گسترش و نوسان سازي صنايع ايران منتقل گرديد در دي ماه سال 1378 به پيروي از سياست هاي مالي دولت جمهوري اسلامي ايران مبني بر كاهش تصدي دولت و خصوصي سازي شركتهاي دولتي و به موجب تبصره35 قانون بودجه كل كشور باواگذاري بيش از 51 % سهام اين شركت به غير ، سايپا نيز در زمره شركتهاي خصوصي قرار گرفت امروزه شركت سايپا با در اختيار داشتن  بيش از80 شركت تابعه و وابسته بصورت مستقيم و غير مستقيم ، به گروه خودرو سازي بزرگ با امكان توليد انواع مختلف خودرو تبديل شده است.

 

سالماني شركت سايپا:

1334 : تاسيس شركت به نام شركت سهامي توليد اتومبيل سيستروئن ايران»

سالنماي شركت سايپا:

1344 : تاسيس شركت به نام شركت سهامي توليد اتومبيل سيتروئن ايران.

1347 : بهره برداري و شروع فعاليت با توليد انواع مدلهاي خودرو «ژيان»(1359 ـ 1347 )

1354: تغيير نام شركت به «شركت سهامي ايراني توليد اتومبيل» و تبديل شدن به شركت سهامي عام .

1355 : تغيير«رنو5» در مدلهاي سده درب و 5 درب ( 1372 ـ 1355 )

1362: توليد «وانت نيسان» با حجم موتور CC2000 (1369ـ 1362 )

1369 : توليد«وانت نيسان» با حجم موتور cc2400 ( در شركت زامياد ادامه دارد)

1371 :توليد «وانت نيسان دو كابين» با حجم موتوري cc2400 (1373 ـ 1371 )

1371 : توليد «رنو 21 » ( 1373 ـ 1371 )

1372 : توليد«پرايد كاربراتوري» در مدلهاي CD5، LX، GTX( ادامه دارد) .

1374 : كسب رتبه اول كيفيت در بازار داخلي و تكرار اين رتبه در سالهاي 1375 ، 1376 ، 1378 .

1377 :دريافت اولين گواهينامه ISO 9001در صنعت خودروسازي كشور از موسسه QMIكانادا.

كسب گواهينامه بهترين شركت توليدي در ميان شركتهاي تحت پوشش وزارت صنايع انجام مقدمات عمليات گسترده براي ساخت داخل نمودن قطعات محصولات توليدي .

1378 : موفقيت در تعميق ساخت داخل محصولات تا سطح 81 % ارزش CDKپرايد و 795 در مورد نيسان اخذ تاييد به انطباق مشخصات گازهاي خروجي آلاينده با استاندارد ECE 1504و دريافت لوح سبز تبديل شدن به يك گروه خودروساز بزرگ با امكان توليد انواع كامل خودرو( (Full Rangeعرضه متجاوز ار 51 % سهام شركت به بخش خصوصي .

1379 : توليد سواري « پرايد face life» و «پرايد انژكتوري» در مدلهاي مختلف (ادامه دارد ) . دريافت لوح رتبه اول كيفيت در ميان توليد كنندگان وانت در ايران از نيسان ژاپن » دريافت لوح تقديمي از وزارت صنايع بعنوان واحد نمونه صنعتي كشور .

تامين كليه قطعات نيسان توسط سازندگان داخلي و توقف خريد CKDنيسان .

1380 : دريافت اولين گواهينامة كيفيت Q59000در صنعت خودروسازي كشور از  QMIكانادا.

دريافت گواهينامه‌هاي OHSAS18001و 14001ISO(مديريت ايمني، بهداشت و زيست محيطي) از موسسه DNVهلند.

بهره برداري از خطوط جديد توليد ( طرح و توسعه ) پروژه‌هاي رينگ خومشهر، مالبيل و شيشه ايمني كسب مقام اول در زمينه بهترين عملكرد «سبز» از دومين نمايشگاه محيط زيست شروع توليد محصول «زانتيا» در مدلهاي لوكس و سوپولوكس و «كاروان» .

1381 : دستيابي به رشد بي سابقه 64 درصدي در ميزان توليد پرايد.

انجام مقدمات و تمهيدات لازم جهت واگذاري عمليات فروش وانت نيسان به شركت زامياد از ابتداي سال 82 .

توليد آزمايشي خودرو جديد پرايد 141 و معرفي آن به بازار.

انجام مقدمات گسترده جهت دريافت گواهينامه Iso 9000;2000و دريافت آن از موسسه بين المللي DNVدر اوايلر سال 82 .

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.