حجم فایل : 158 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 167 صفحه
تعداد بازدید : 402 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد
موضوع پایان نامه: تعریف مدیریت در زنجیره تامین
فهرست
عنوان |
صفحه |
مقدمه |
2 |
فصل اول |
|
تعریف مدیریت زنجیره تامین |
5 |
طرح کلی یک زنجیره تامین |
7 |
فرآیند اصلی |
8 |
فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین |
10 |
انقلاب زنجیره تامین |
11 |
شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند |
14 |
فصل دوم |
|
مدیریت موجودی کالا |
17 |
تدارکات |
18 |
ارسال به موقع کالا |
20 |
نکات کلیدی که باید آموخت |
23 |
فصل سوم |
|
رقابت پذیری |
25 |
موضوعات کلیدی |
25 |
اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی |
26 |
فرمان های راهبردی |
27 |
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت |
29 |
فصل چهارم |
|
بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین |
32 |
چشم انداز مدیریت راهبردی |
35 |
مزیت رقابتی پایدار |
36 |
تمرکز راهبردی |
37 |
فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید |
38 |
فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید |
39 |
فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید |
39 |
از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید |
40 |
سیستم های پشتیبانی کار تیمی |
47 |
راهبردهایی برای مزیت رقابتی |
49 |
فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند |
51 |
ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری |
52 |
مدیریت توسعه دانش فرایند |
53 |
مدیریت دانش راهبردی |
54 |
الگوهای اندیشه و عمل |
55 |
فناوری و الگو ها |
56 |
انفورماتیک شناختی |
57 |
پشتیبانی فناوری از الگوها |
59 |
فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر |
60 |
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت |
62 |
فرست برای لجستیک |
63 |
مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری |
64 |
فصل پنجم |
|
فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین |
67 |
بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک |
68 |
موانع پیاده سازی SCM |
69 |
بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز |
70 |
ساختار شبکه تامین |
70 |
ابعاد ساختاری شبکه |
72 |
ارتباطات اطلاعات درون شبکه |
72 |
فرایند های شبکه تامین |
74 |
شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ |
76 |
مراحل یکپارچه سازی |
77 |
تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین |
78 |
10 مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین |
82 |
مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین |
88 |
گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین |
93 |
مسیر تکامل گروه های همیار |
93 |
امکان بهبود کیفیت در جبهه IT |
94 |
مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل |
95 |
مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی |
96 |
فصل ششم |
|
حمل و نقل الکترونیکی |
98 |
تدارکات الکترونیکی |
99 |
وضعیت تدارکات الکترونیکی |
100 |
دسترسی الکترونیکی به منابع |
100 |
تهیه الکترونیکی مواد اولیه |
101 |
بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی |
104 |
تاکید روی آموزش الکترونیکی |
105 |
افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است |
106 |
ترجمه مقاله |
108 |
نتیجه گیری |
128 |
منابع ضمائم : مقاله Demand & Supply chain management
|
136 138 |
مقدمه:
در رقابتهاى جهانى موجوددر عصر حاضر، بايد محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرارداد. خواست مشترى بر كيفيت بالا و خدمت رسانى سريع، موجب افزايش فشارهايى شده استكه قبلاً وجود نداشته است، در نتيجه شركتها بيش از اين نمىتوانند به تنهايى ازعهده تمامى كارها برآيند. در بازار رقابتى موجود، بنگاههاى اقتصادى و توليدى علاوهبر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مديريت و نظارت بر منابع و اركانمرتبط خارج از سازمان نيازمند يافتهاند. علت اين امر در واقع دستيابى به مزيت يامزاياى رقابتى با هدف كسب سهم بيشترى از بازار است. بر اين اساس، فعاليتهاى نظيربرنامه ريزى عرضه و تقاضا، تهيه مواد، توليد و برنامه ريزى محصول، خدمت نگهدارىكالا، كنترل موجودى، توزيع ، تحويل و خدمت به مشترى كه قبلا همگى در سطح شركت انجاممى شده اينك به سطح زنجيره عرضه انتقال پيدا كرده است. مسئله كليدى در يك زنجيرهتامين، مديريت و كنترل هماهنگ تمامى اين فعاليتها است. مديريت زنجيره تامين (SCM ) پديدهاى است كه اين كار را به طريقى انجام مىدهد كه مشتريان بتوانند خدمت قابلاطمينان و سريع را با محصولات با كيفيت در حداقل هزينه دريافت کنند.
در حالتكلى زنجيره تامين از دو يا چند سازمان تشكيل مىشود كه رسماً از يكديگر جدا هستند وبه وسيله جريانهاى مواد، اطلاعات و جريانهاى مالى به يكديگر مربوط مىشوند. اينسازمانها مىتوانند بنگاههايى باشند كه مواد اوليه، قطعات، محصول نهايى و ياخدماتى چون توزيع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى توليد مىكنند. حتى خود مصرفكننده نهايى را نيز مىتوان يكى از اين سازمانها در نظر گرفت.
تعريف مديريت زنجيره تامين:
تعاريفمختصر و جامعى كه مى توان از زنجيره تامين و مديريت زنجيره تامين ارايه داد،عبارتاند از:
زنجيره تامين: زنجيره تامين بر تمام فعاليتهاى مرتبط با جريان وتبديل كالاها از مرحله ماده خام (استخراج ) تا تحويل به مصرف كننده نهايى و نيزجريانهاى اطلاعاتى مرتبط با آنها مشتمل مىشود. به طور كلى، زنجيره تامينزنجيرهاى است كه همه فعاليتهاى مرتبط با جريان كالا و تبديل مواد، از مرحله تهيهماده اوليه تا مرحله تحويل كالاى نهايى به مصرف كننده را شامل مى شود. دربارهىجريان كالا دو جريان ديگر كه يكى جريان اطلاعات و ديگرى جريان منابع مالى واعتبارات است نيز حضور دارد. (LAUDON & LAUDON 2002)
مديريت زنجيره تامين: مديريت زنجيره تامين بر يكپارچه سازى فعاليتهاى زنجيره تامين و نيز جريانهاىاطلاعاتى مرتبط با آنها از طريق بهبود در روابط زنجيره ، براى دستيابى به مزيترقابتى قابل اتكا و مستدام مشتمل مىشود. بنابراين، مديريت زنجيره تامين عبارت استاز فرايند يكپارچه سازى فعاليتهاى زنجيره تامين و نيز جريانهاى اطلاعاتى مرتبط باآن، از طريق بهبود و هماهنگ سازى فعاليتها در زنجيره تامين تــــوليد و عرضه محصول(LAUDON&LAUDON 2002).
بنابراين براى بررسى يك سازمان منحصر به فرد درچارچوب اين تعاريف، بايد هر دو شبكه تامين كنندگان و كانالهاى توزيع در نظر گرفتهشوند. تعريف ارايه شده براى زنجيره تامين، موضوعاتمديريت سيستمهاى اطلاعات،منبعيابى و تداركات، زمانبندى توليد، پردازش سفارشات، مديريت موجودى، انباردارى وخدمت به مشترى را در بر مىگيرد.
براى مديريت موثر زنجيره تامين ضرورى است كهتامين كنندگان و مشتريان با يكديگر و در يك روش هماهنگ و با شراكت و ارتباطاتاطلاعاتى و گفت و گو با يكديگر كار كنند. اين امر يعنى جريان سريع اطلاعات در ميانمشتريان و عرضه كنندگان، مراكز توزيع و سيستمهاى حمل و نقل كه بعضى از شركتها راقادر مى سازد كه زنجيرههاى عرضه بسياركارايى را ايجاد كنند. عرضهكنندگان ومشتريان بايد اهداف يكسان داشته باشند. عرضهكنندگان و مشتريان بايد اعتماد متقابلداشته باشند. مشتريان در زمينه كيفيت محصولات و خدمات به تامينكنندگان خود اعتمادمىكنند.
علاوه بر آن عرضهكنندگان و مشتريان بايد در طراحى زنجيره تامين براىدستيابى به اهداف مشترك و تسهيل ارتباطات و جريان اطلاعات با يكديگر شريك شوند. بعضى شركتها كوشش مىكنند تا كنترل زنجيره تامين خود را با كنترل عمومى عمودى –بااستفاده از مالكيت و يكپارچگى تمام اجزاى مختلف در امتداد زنجيره تامين از تهيهمواد و خدمات تا تحويل محصول نهايى و خدمت به مشترى به دست آورند. اما حتى با ايننوع ساختار سازمانى، فعاليتهاى مختلف و واحدهاى عملياتى ممكن است ناهماهنگ باشد. ساختار سازمانى شركت بايد بر هماهنگى فعاليتهاى مختلف براى دستيابى به اهداف كلىشركت تمركز كند.
نتيجه :
ما خود اعتقاد داريم كه مديريت عرضه وتقاضايي خود در شركت ها براي بر طرف كردن نيازهاي مشتري با يك روش بهتر بكار مي رود . در اين مقاله مي توان به شرايطي لجستيكي (DSCM) اشاره كرد . يك مرحلة 4 گانة تجزيه وتحليلي خود در يك صنعت (FMCG) بيان مي شود. در واقع حالتي كه در FMCGرخ مي دهد خود در طي 5 سال در انواع ديگر صنايع رخ خواهد داد. بدين ترتيب بايد گفت كه مدل لجستيكي به صورت كاربردي در صنايع به مقدار زياد بكار مي رود . فروش كالاها نيز خود يكي از مسائل مهمي در (DSCM) مي باشد . اين موضوع نيز خود بيان كنندة حالت تكميلي واجرايي مي باشد . به همين دليل مي توان (EL)را به صورتي بيان كرد كه از طريق (DSCM)خود توانايي كسب تجربيات زيادي مي باشد . بدين ترتيب مي توان نتيجه گرفت كه (DSCM) يك حالت كلي لجستيكي وسيع مي باشد .
منابع
1. ترجمه چند مقاله گرفته شده ازاينترنت
2. كتاب لجستيك جهاني و برنامه ريزي توزيع تاليف:دونالد واترز
وترجمه مركز مطالعات و پژوهشهاي لجستيكي
3. كتاب مديريت زنجيره تامين نويسنده: امي زوكرمن ترجمه علي تقي زاده وبهرام صالحي
4. مقاله «تهيه مواد اوليه توليد از طريق اينترنت ميتواند فرايندهاي تهيه مواد اوليه را ساماندهي كرده و زنجيرههاي تأمين را يكدست سازد»
نوشته كوين فيتز جرالد Supply Strategy, May 2001.
5. مقاله «خريد مستقيم توسط اينترنت» اثر كوين فيتز جرالد 2001Supply Strategy
6. فرصت هايي براي مزيت رقابتي: ماروين ال مانهيم ;بنيامين مدينا