ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    17 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    17 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1134
تعداد کل بازدید ها :
    24909844
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مديريت منابع انساني
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,مدیریت
حجم فایل : 304.72 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 110 صفحه
تعداد بازدید : 310 مرتبه


قیمت: 7,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

andishe89
سایر فایل ها
توضیحات :

 عنوان : مديريت منابع انساني بر عملكرد سازمان

مقدمه

امروزه يكي از بارزترين مولفه‌‌هاي موفقيت سازمان‌ها در گرو نقشي است كه منابع انساني مي‌تواند ايفا كند به طوري كه سازمان‌ها بدون منابع انساني باانگيزه و با روحيه، به سازماني بيمار و غيرپويا مبدل خواهند شد. حال بررسي كنيم كه چه عواملي موجب اثرگذاري نقش منابع انساني در سازمان‌ها مي‌شود.

1- توجه به خود فرد به عنوان يك انسان كه مورد احترام است تامين نيازهاي مادي و معنوي او، نه به جهت اينكه فرد كارمند سازمان است، بلكه به اين دليل كه انسان‌ها حرمت دارند و براي خود ارزش و جايگاهي قائل هستند و فرد اين احساس را بنمايد كه سازمان براي تامين نيازهاي (كوتاه‌مدت و بلندمدت) برنامه دارد. بنابراين تمام تلاش و كوشش خود را به كار خواهد گرفت تا بتواند به رشد و شكوفايي در سازمان كمك كند؛ زيرا ديگر بين او و سازمان مانعي وجود ندارد و موفقيت سازمان موفقيت او خواهد بود.

2- ارتباطات و هماهنگي بين منابع انساني يك سازمان هم به جهت فردي و گروهي نقش منابع انساني سازمان را پررنگ مي‌كند كه ممكن است اين ارتباطات به صورت رسمي و غيررسمي باشد. ارتباطات رسمي از جمله سلسله مراتب سازماني و نقش‌هايي كه براي هر يك از انسان‌ها در سازمان تعريف شده است و ارتباطات غيررسمي از جهت نيازهايي كه انسان‌ها به همديگر دارند و بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب سازماني مي‌توانند مشكلات خود و سازمان را مورد بررسي قرار داده و راهكارهاي مناسب را پيدا كنند.

3- خودآگاهي و تلاش براي ارتقاي دانش و مهارت‌هاي فرد در گروه با توجه به پيشرفت‌هاي روز افزون علمي كه هر روز و ساعت اتفاق مي‌افتد؛ زيرا هرچه سازمان برخوردار از منابع انساني كارآمد و دانش‌محور باشد امور سازمان به سهولت و باسرعت انجام خواهد گرفت و قطعا كارآيي سازمان را در تحقق اهدافش بيشتر خواهد كرد. لازمه اين كار برنامه‌ريزي جامع آموزشي و بررسي نيازهاي آموزشي فرد و سازمان است كه بخش توسعه منابع انساني و سازمان آن را در اولويت كاري خود قرار خواهد داد.

4- مسووليت‌پذيري و پاسخگويي به جهت اينكه فرد در ارتباط با وظايفي كه براي او تعريف شده هم در داخل سازمان و هم خارج از سازمان بايد پاسخگو باشد و اين پاسخگويي بايد با سرعت و دقت به سهولت انجام گيرد. ارائه گزارش عملكرد به رده‌هاي مختلف در سازمان و خارج از سازمان، ضمن اينكه در ارائه پاسخگويي بايد صداقت همواره موردنظر قرار گيرد. در اين صورت نگرش‌ها به سازمان مثبت و جايگاه سازمان تقويت خواهد شد و اين يكي از اساسي‌ترين نقش‌هايي است كه هر فرد مي‌تواند در سازمان ايفا كند.

   منابع انسانی عبارتست:گسترش وحفظ منابع انسانی وایجاد منبعی از نیروی کار موجود ودردسترس که سازمان بتواند از آنها بهنگام نیاز به مستخدمین بیشتراستفاده کند .

بهره برداری از نیروی انسانی سازمان برای نیل به اهداف سازمانی است. با مسئولیت  جذب ،توسعه وحفظ نیروی کار شایسته ولایق برای رسیدن به اهداف سازمانی براساس نظام ارزشی حاکم برجامعه با حداکثر کارآیی.

               

مقدمه. 4

وظیفه مدیریت منابع انسانی. 6

فرضیه تحقیق. 6

تمام فعالیّتهای مدیریت منابع انسانی برای رسیدن به اهداف زیر است.. 7

مزایای برنامه ریزی نیروی انسانی. 8

ضرورت و اهمیت تحقیق. 9

كاركردهای ناب برای مدیریت بهره‌وری.. 11

چگونه می‌توان به ارتقاء بهره‌وری دست یافت؟12

عوامل مؤثر بر افزايش بهره وري نيروي انساني. 13

رفتار مطلوب و كردار درست رهبران و مديران (كيفيت بالاي زندگي كاري )14

اهداف و جایگاه بهره وری و کیفیت زندگی کاری.. 17

مزاياي مديريت عملكرد19

اهمیت ارزیابی. 21

شاخص هاي سازماني. 23

ارکان ارزیابی عملکرد23

ارزیابی هریک از عوامل چهارگانه در مدل ارزیابی. 26

سؤال اصلي پژوهش:27

سوال فرعی:27

اهداف تحقیق. 28

روش انجام پژوهش و گردآوري اطلاعات.. 31

فصل دوم32

نقش كاركنان در سازمان ها از دیگاه امام علی (ع)32

ارزش و جایگاه اشتغال. 33

آثار كم كاری و بی كاری.. 34

نقش فردی كاركنان. 35

رتبه‌بندی عملکرد سازمانها نسبت به شاخص‌های مدیریت.. 36

سیر تکوینی مدیریت منابع انسانی. 37

جایگاه امروزی مدیریت منابع انسانی. 38

اهداف مدیریت منابع انسانی. 39

عملکرد سازمان. 40

مفاهیم و تعاریف عملکرد سازمان. 41

معیارها و شاخص های عملکرد سازمانی. 42

رویکردهای مختلف ارزیابی عملکرد سازمان. 43

مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی. 46

شاخص های  مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی. 47

عوامل محيطى مؤثر بر مديريت منابع انسانى. 55

مدیریت منابع انسانی. 67

آغاز تحول. 67

سیر تطور مدیریت منابع انسانی. 68

تحولات دنیای فرارو. 70

انسان در سازمان. 71

مسئولیت مدیریت منابع انسانی. 72

ایجاد اداره های منابع انسانی. 72

مدیریت منابع انسانی و اهمیت مدیران آن. 73

برنامه ریزی منابع انسانی. 73

برنامه ریزی راهبردی.. 74

مدیران و برنامه های بهره وری منابع انسانی. 75

تعریف مدیریت عملکرد78

تعریف بهره‌وری.. 80

اصول مدیریت بهره‌وری.. 81

چرخه مدیریت بهبود بهره‌وری.. 83

اصول مديريت عملكرد86

مزاياي مديريت عملكرد88

معايب مديريت عملكرد92

مفهوم توسعه منابع انساني. 93

نقش توسعه منابع انساني در كارآيي و اثربخشي فرآيندها97

فصل سوم104

مدل مفهومی تحقیق. 104

پیشینه خارجی. 106

فصل چهارم107

فصل پنجم108

بحث و نتيجه گيري.. 109

منابع و ماخذ111


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.