ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    809
تعداد کل بازدید ها :
    24873551
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
گزارش کارآموزی کامپیوتر جهاد کشاورزی
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی,کامپیوتر,کشاورزی
حجم فایل : 66.53 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 85 صفحه
تعداد بازدید : 1,338 مرتبه


قیمت: 2,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

kashef
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع : گزارش کارآموزی کامپیوتر جهاد کشاورزی

این فایل با فرمت WORD و شما عزیزان می توانید آنرا ویرایش کنید. 

 

 

فهرست مطالب
 
مقدمه
تاریخچه ترویج
تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در جهان
تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در ایران 
تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در وزارت جهاد 
آموزش word   بخش اول
آموزش Word - بخش دوم 
آموزش Word - بخش سوم 
آموزش Word - بخش چهارم 
 آموزش Word - بخش  پنجم
آموزش Word - بخش ششم
آموزش Word - بخش هفتم 
 

مقدمه

 کارآموزی در هر واحد اداری يا خدماتی می­تواند امری مفيد در جهت بعمل رساندن يادگيری افراد ­باشد. دانشجويان پس از طی 2 يا چند سال يادگيری احتياج به يک مدت زمانی دارند تا آموخته های خود را به اجرا بگذارند و هم اينکه در محيط کار و عمل قرار گيرند تا بتوانند آموخته­های خود را با شرايط و نيازمندی­های اجتماع وفق دهند.قرار گرفتن در اين محيط­ها علاوه بر اينکه به افراد در تمرين يادگيری­ها و تسلط بر یادگیری­های دوره دانشگاهی کمک می­کند، باعث يادگيری مطالب جديد بسياری نیز  می­شود.

اداره جهاد كشاورزي استان گلستان، بخش ترویج نيز بعنوان يکی از اين مراکز خوب،  برای آزمايـش اين آموخته­ها و همچنین یادگیری هر چه بیشتر مطالب جدبد و به روز و آشنایی با محیط خارج از خانه و دانشگاه می­باشد که من دوره کارآموزی 240 ساعته خود را در آن جا گذرانده و  دوره بسيار مفيدی را در آن جا داشته­ام. اين گزارش مبتنی بر آموخته های من می­باشد که به طور خلاصه بيان شده است.

تاریخچه ترویج

تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در جهان

تاریخچه آموزش و ترویج در جهان به قرن­های شانزده و هفده بر می­گردد. علاوه بر انجمن های کشاورزی که در قالب آموزش های غیر­رسمی فعالیت داشتند می­توان گفت که توسعه آموزش غیر­رسمی در کشاورزی عملاً ارتباط مستقیم با تاریخ توسعه و آموزش علوم در اروپا دارد.بر طبق مدارک موجود از جمله اولین انجمن­های ذکر شده در تاریخ کشاورزی به جامعه (مشورتی) ایرلند اشاره کرد که در سال 1371 بنیان نهاده شد.

ریشه­های تاریخی ترویج کشاورزی از دوره رنسانس شروع می­گردد، در آن زمان جنبشی شروع می­شود که سعی بر آن داشت تا آموزش و پرورش را با نیاز­های زندگی انسان هماهنگ سازد.

اولین مدارس کشاورزی در اروپا، در لهسـتان ایجاد شد که یکی از آنها در زاروس از سال 1779 شروع به کار کرد و دیگری در ناگی میشلوس در سال 1716 آغاز به کار نمود. از آن پس با توجه به آموزش و آگاه سازی مردم آکادمی تارندت در سال 1811 در ساکون تامین شد و پس از چندی دانشکده کشاورزی لیزنیک مورد بهره برداری قرار گرفت.

بطور کلی در بررسی تاریخی آموزش و ترویج کشاورزی، ملاحظه می­شود که کار آموزش کشاورزی از صورت ارشادی به وسیله انجمن­های ملی که آن هم بصورت غیر رسمی و سازمان نیافته اداره می­شد به نهادی منظم تبدیل گشته و بدین ترتیب مدارس کشاورزی توسعه یافت و با پیشرفت علوم کشاورزی عالی را نیز دربر گرفت.

تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در ایران

هرچند که بر اساس مدارک و اسناد موجود، ایران از جمله سرزمین­هایی بوده که انسان اولیه در آن به کشت و زرع و دامپروری پرداخته است، لیکن اطلاعات موجود حاکی است که تا قبل از دوره قاجار هیچ موسسه دولتی کار رسیدگی به امور کشاورزی و دامپروری و آموزش در ایران را به عهده نداشت و امور کشاورزی به وسیله ادارات دیگر به خصوص اداره املاک دیوانی یا دیوان خالصجات اداره می­شد.

ازآن دوران به بعد پیشرفت علوم و فنون مربوط به زراعت و دامپروری در دنیا از طرفی و نیاز روز افزون جمعیت در حال رشد کشور از طرف دیگر سبب گردید که پرداختن به امور کشاورزی از جمله کار آموزش و ترویج کشاورزی در ایران نیز اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد، در این راستا طی سالیان گذشته ، موسسات و تشکیلات وزارت کشاورزی و جهاد کشاورزی و در سطوح بالاتر آموزشی به دانشگاه­ها و موسات آموزش عالی اشاره نمود .

 

تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در وزارت جهاد

جهاد سازندگی در 27 خرداد سال 1358 به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. این ارگان مقدس و انقلابی با هدف ابلاغ پیام روح بخش انقلاب اسلامی به روستائیان، فراهم کردن زمینه های حضور و مشارکت گسترده روستائیان در صحنه های انقلاب، اولویت دادن به روستاها به عنوان پایگاه های تولید و کشاورزی و محور توسعه محرومیت زدایی و ارائه خدمات و امکانات بهداشتی و آموزشی به روستائیان تشکیل و در مدت کوتاهی توانست خدمات درخشانی را به آنان ارائه دهد.

به دنبال الحاق شرکت سهامی شیلات ایران به وزارت جهاد سازندگی (مهر سال 1366) در سال 1369 بر اساس « قانون تفکیک وظایف وزارتخانه ­های کشاورزی و جهاد سازندگی» امور مربوط به حفظ و گسترش و بهره برداری از منابع طبیعی و کلیه امور دام وطیور و عمران روستایی، و آبرسانی روستاها نیز به وزارت جهاد سپرده شد.

معاونت ترویج و مشارکت مردمی وزارت جهاد سازندگی، وظایفی چون گسترش امکانات اجتماعی در محیط روستاها، افزایش دانایی و توانایی و کارایی روستائیان و فراهم نمودن موجبات مشارکت موثر روستائیان در امر رشد و توسعه روستاها را به عهده دارد. از اقدامات مهم این معونت که تا سال 1371 معاونت امور اجتماعی نامیده می­شد، می توان تشکیل شوراهای اسلامی، راه اندازی کتابخانه­های روستایی، تشکیل نمایشگاه­ها و جشنواره­ها برگزاری کلاس­های آموزشی و ترویجی، توزیع نشریه و لوازم تبلیغی و راه اندازی مراکز آموزش روستایی و خانه های ترویج نام برد.

مشکل: عدم دسترسي به تمامي ويژگي هايWord 2007، در زمان باز کردن فايلهاي ايجاد شده توسط نسخه هاي قديمي ترWord

راه حل: Word 2007 داراي ويژگي جديدي با نامCompatibility Mode است که براي بهحداقل رساندن مشکل سازگاري بين نسخه 2007 و نسخه هاي قديمي طراحي شده است. زماني کهشرايط خاصي از قبيل باز کردن فايلي که در نسخه هاي قديميWord ذخيره شده باشد، بهوجود آيد، Word 2007 به حالتCompatibility Mode سوئيچ مي کند. در اين حالت، Word 2007 ويژگي هاي منحصر به آن نسخه از برنامه را محو ساخته و يا به ويژگي هاي قديمياز قبيلSmart Art که درWord 2007 بهينه شده است، مراجعه خواهد کرد.

اگرWord 2007 در اين حالت عمل کند، عبارتCompatibility Mode در نوار عنوانظاهر خواهد شد.

به منظور به دست آوردن حداکثر کارآيي از فايل هاي قديمي باWord 2007، آنها راباز کرده، روي دکمهMicrosoft Office کليک کرده و گزينهConvert را انتخاب کنيد. زماني که يک فايلWord قديمي را در قالبDOC X ذخيره کرده و آن را ببنديد و گزينهMaintain Compatibility With Word 97 -2003 را انتخاب نکنيد، Compatibility Mode خاتمه مي يابد.

 

مشکل: بروز مشکل در سبکNormal پيش فرضWord 2007، وجود فواصل اضافي درقبل و بعد از پاراگراف ها و استفاده از فونتCalibri به جايTimes New Roman.

راه حل: مي توانيد سبکWord 2007 را به استانداردهايWord 2003 تبديل کنيد. بهمنظور انجام اين کار، گزينهChange Styles را در کادرStyles انتخاب کرده و ماوسخود را رويStyle Set قرار دهيد تا منوي آن باز شود و روي Word 2003 کليک کنيد. مجدداًChange Styles را انتخاب کنيد اما ماوس خود را رويFonts قرار داده و سبکOffice Classic را انتخاب کنيد.

اگر فونت هاي پيش فرضWord 2007 را دوست نداريد، مي توانيدStyle Set را بهWord 2003 تغيير دهيد.

به منظور کسب تمامي ويژگي هايWord 2007 در سندي که در نسخه قديمي ترWord ايجادشده است، از ويژگيConvert استفاده کنيد.

به منظور اعمال اين تنظيمات در تمامي اسناد جديد به صورت پيش فرض، Change Styles را انتخاب کرده و سپسSet As Default را انتخاب کنيد. اگر مايليد که سبکWord 2007 را بازگردانيد، اين فرآيند را به صورت معکوس انجام دهيد.

Word 2003: اين مشکل مختص Word 2007 است. اگر يک سندWord 2007 را درWord 2003 باز کنيد، ممکن است سبک هايWord 2007 ازجمله قالبNormal جديد را انتقال دهد. به منظور تنظيم مجدد سبک ها درWord 2003،گزينهStyles and Formatting را ازمنويFormat انتخاب کرده و گزينهCustom را ازپايين قاب ظاهر شده انتخاب کنيد.

روي دکمهStyles در پايينFormat Settings و سپس روي دکمهOrganizer در پايينStyle کليک کنيد.

در اين پنجره، مي توانيد سبک ها را در سند جاري حذف کرده و يا از طريق قالبجهانيNormal.dot روي سبک هاي پيش فرض بازنويسي کنيد. (بازنويسي رويNormal،استانداردهاي سبکWord 2007 را حذف خواهد کرد.) اگر روي سبک هايNormal.dot بازنويسي کرده ايد، اين قابليت را در اختيار نخواهيد داشت. اگر از ابزار جست وجو درمنويStart براي يافتنNormal.dot و نام گذاري مجدد آن بهره مي گيريد، Word زمانيکه برنامه را مجدداً راه اندازي کنيد، آن را باNormal.dot پيش فرض جايگزين خواهدکرد.

 

مشکل: قفل شدن و يا عملکرد عجيب سندWord.

راه حل 1: Word 2007 وWord 2003 داراي ويژگي هايAuto Recovery هستند. اينويژگي ها در صورت خرابي يک سند، سعي مي کنند آن را بازيابي کنند. اما احتمال خرابياسناد پيچيده (به ويژه آنهايي که داراي فرمت بندي زيادي هستند)، وجود دارد.

در اين حالت بهتر است بخش هاي سند که داراي فرمت بندي نيستند راCut کرده و درفايل جديديPaste کنيد. سپس زماني که فقط آخرين پاراگراف فايل قبلي باقيمانده،کليدهايEND+CTRL را فشار دهيد تا تمامي موارد به جز علامت پاراگراف آخر (که برخياطلاعات مربوط به فرمت بندي در آن ذخيره شده است) انتخاب شود. اين موارد را در فايلجديدPaste کنيد.

راه حل 2: اگر مشکل همچنان وجود داشت، در فايل جديد، فرمت بندي هاي پيچيده ازقبيل جداول، نمودارها و تصاوير گرافيکي راCut کرده و در يک فايل مجزاي جديدPaste کنيد. اين کار را به صورت تک تک انجام دهيد. در اين صورت، زماني که مشکل تکرار شود،مي توانيد بخش مشکل ساز را يافته، حذف و يا جايگزين کنيد.

راه حل 3: اگر اين موارد بسيار زياد بودند و کنترل آنها ممکن نبود، راه حل ديگر،ذخيره فايل با فرمت ديگر از قبيلHTML ،RTF و ياTXT و سپس تبديل آنها به فايلWord است.

اين کار موجب مي شود که فرمت بندي داراي اشکال از سند خارج شود اما با اين کاربرخي از فرمت بندي هاي خود را از دست خواهيد داد. اگر نمي توانيد زماني که سند قفلمي شود، آن را باز کنيد، به مشکل و راه حل قبلي که پيش از اين ذکر کرديم، مراجعهکنيد.

 است وصله هاي منتشر شده در روز ‪ 21آذر شامل وصله هاي اصلاحي دو حفره جديد "وورد" نخواهند بود.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.