ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    17 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    17 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    683
تعداد کل بازدید ها :
    24910695
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
رابطه هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی با راهبرد های مدیریت تعارض
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 494.29 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 298 صفحه
تعداد بازدید : 600 مرتبه


قیمت: 9,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 6

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

                                                   به نام خدا

 

این فایل WORD و آماده پرینت میباشد

این فایل دارای پرسشنامه میباشد

موضوع : رابطه هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی با راهبرد های مدیریت تعارض

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                      صفحه

فصل اول

      مقدمه ..................................................................................................................................  1

زيربناي نظري تحقيق ......................................................................................................  4

تعارض و ماهيت آن .......................................................................................................  4

ديدگاه هاي متفاوت پيرامون تعارض سازماني .................................................................  8

انواع تعارض .................................................................................................................  10

تعارض و اثرات اصلي آن ..............................................................................................  13

علل ايجاد تعارض در سازمان ها ....................................................................................  15

تعارض و تغيير ...............................................................................................................  18

تعاض و اثربخشي سازمان ..............................................................................................  19

راهبردهاي پيشگيري و راهكارهاي رفع تعارض ..............................................................  20

سبك ها و راهبردهاي مديريت تعارض ..........................................................................  22

تفرقه انداختن و حكومت كردن، سركوب كردن تعارض، حل سازنده تعارض،  رويكردهاي حل تعارض، چانه زني، ميانجي گري و حكميت ............................  22

خلاصه بحث تعارض ...................................................................................................  30

هوش عاطفي ...............................................................................................................  30

هوش عاطفي و ريشه هاي تاريخي آن ..........................................................................  31

پايه هاي بيولوژيكي عواطف و هوش عاطفي ...............................................................   35

ديدگاه هاي متفاوت پيرامون هوش عاطفي ....................................................................  37

مؤلفه هاي هوش عاطفي گلمن .....................................................................................  40

مؤلفه خودآگاهي، مؤلفه مديريت، مؤلفه آگاهي اجتماعي، مؤلفه مهارت هاي اجتماعي، مؤلفه خودانگيزي ..............................................................................................  40

توجه معاصر به هوش عاطفي ............. ..........................................................................  46

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                      صفحه

تقسيم بندي افراد بر اساس IQو EQاز ديدگاه جك بلوك ........................................  47

نقش وراثت و محيط در هوش عاطفي ...........................................................................  48

ويژگي هاي افراد با هوش عاطفي بالا و پائين ................................................................  49

هوش عاطفي در محل كار .............................................................................................  51

آموزش و يادگيري هوش عاطفي .................................................................................   55

خلاصه بحث هوش عاطفي ..........................................................................................  57

ارتباطات و چهارچوب مفهومي آن ..............................................................................  58

هدف و اهميت ارتباطات .............................................................................................  61

فرايند و انواع ارتباطات................................................................................................  63

مهارت هاي ارتباطي مديران .......................................................................................  66

تعريف مهارت هاي ارتباطي ........................................................................................  66

مهارت هاي ارتباطي و مؤلفه هاي آن ...........................................................................  66

مهارت كلامي، مهارت بازخورد و مهارت شنود مؤثر .......................................  66

خلاصه بحث ارتباطات .................................................................................................  71

الگو (مدل) ..................................................................................................................  71

نظريه هاي الگوسازي انواع الگو ...................................................................  71

بيان مسأله ....................................................................................................................  76

اهميت و ضرورت تحقيق .............................................................................................  78

اهداف تحقيق ..............................................................................................................  80

پيش فرض هاي تحقيق ................................................................................................  81

محدوديت هاي تحقيق .................................................................................................  81

تعريف واژه ها و اصطلاحات .......................................................................................  82

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                      صفحه

فصل دوم: پيشينه تحقيق

تعارض .......................................................................................................................  86

تحقيقات انجام شده در داخل كشور ...............................................................  90

تحقيقات انجام شده در خارج از كشور ..........................................................  90

هوش عاطفي

تحقيقات انجام شده در داخل كشور ...............................................................  95

تحقيقات انجام شده در خارج از كشور ...........................................................  98

ارتباطات (مهارت هاي ارتباطي)

تحقيقات انجام شده در داخل كشور ...............................................................  103

تحقيقات انجام شده در خارج ازكشور ...........................................................  106

نتيجه گيري از مرور ادبيات تحقيق ..............................................................................  108

فصل سوم: روش شناسي تحقيق

روش تحقيق ............................................................................................................ 111

جامعه آماري ...........................................................................................................  111

نمونه تحقيق ............................................................................................................  112

متغيرهاي تحقيق ....................................................................................................... 112

ابزار هاي تحقيق ...................................................................................................... 113

نحوه امتياز دهي و پايايي پرسشنامه هاي تحقيق ....................................................... 114

نحوه جمع آوري اطلاعات ....................................................................................... 117

روش هاي آماري .................................................................................................... 117

رعايت مسائل اخلاقي ............................................................................................. 118

 

 

فهرست منابع

منابع فارسي

1- اسدي، جواد (1382). «بررسي رابطه بين هوش عاطفي و فرسودگي شغلي و سلامت رواني كاركنان مرد شركت ايران خودرو» (پايان نامه كارشناسي ارشد)، دانشكده روانشناسي دانشگاه علامه طباطبايي، تهران.

2- اشكان، مريم (1382)، «بررسي رابطه بين بهره عاطفي و سبك مديريت تعارض در مديران مقاطع مختلف تحصيلي استان خراسان» (پايان نامه كاراشناسي ارشد). دانشكده روانشناسي دانشگاه علامه طباطبايي تهران.

3- اصلاني، رشيد، (مترجم، 1360). مديريت انتقال تكنولوژي و توسعه. تهران: سازمان برنامه و بودجه.

4- اعرابي، سيد مهدي و پارسائيان، علي (مترجمان، 1375)، مديريت. تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني ، چاپ اول، ص: 49.

5- اقتداري، عليمحمد (1370)، سازمان مديريت. تهران: انتشارات مولوي، ص: 56.

6- الواني، سيدمهدي (1369)، مديريت عمومي. تهران: انتشارات نشر ني، ص: 147.

7- الواني، سيد مهدي (1372)، مديريت عمومي؛ انتشارات نشر ني تهران، ص: 158.

8- الواني، سيد مهدي و دانايي فرد (مترجمان، 1376)، تئوري سازمان. تهران: انتشارات صفر .

9- الواني، سيد مهدي و دانايي فرد، (مترجمان، 1379)، رفتار سازماني. تهران: انتشارات مرواريد ، چاپ چهارم، ص: 453.

10- الواني، سيد مهدي و معمارزاده، غلامرضا (مترجمان، 1379)، رفتار سازماني. تهران: انتشارات مرواريد،  ص: 453.

11- اميرتاش، عليمحمد، (1376). انواع روش هاي تحقيق و طبقه بندي آنها از ديدگاه نويسندگان مختلف. (جزوه درسي)، دانشكده تربيت بدني دانشگاه تربيت معلم تهران، چاپ چهارم، ص: 44.

12- ايران نژاد، مهدي (مترجم، 1369). انديشه بزرگ در مديريت. انتشارات بانك مركزي ايران، ص: 97.

13- ايران نژاد پاريزي، مهدي و ساسان كهر، پرويز (1375). سازمان و مديريت: از تئوري تا عمل. مؤسسه بانكداري ايران، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، چاپ سوم، ص: 349.

14- ايزدي يزدي آبادي، احمد (1371)، مديريت تعارض. تهران: مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه امام حسين (ع)، ص: 234.

15- بخشي، خداداد (مترجم، 1375). روابط انساني در مديريت آموزشي. تهران:  انتشارات كمند ، چاپ چهارم، ص: 89.

16- بزازجزايري، سيد احمد. (1377) مهارت هاي مديريت تعارض. مجله تدبير، شماره 86، ص: 22-26.

17- بزرگــي، مـحـمد (1377). «بررسي تأثير سابقه مديريت، سطح تحصيلات و جنسيت مديران بر روش هاي حل تعارض در مدارس ابتدايي شيراز» (پايان نامه كارشناسي ارشد). دانشكده مديريت دانشگاه تهران.

18- بلوچ، حميدرضا (مترجم، 1379). هوش عاطفي. تهران: انتشارات جيحون.

19- پارسائيان، علي و اعرابي، سيد محمد (مترجـمان، 1376). مباني رفتار سـازماني. تـهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگي ، ص: 5.

20- پارسائيان، علي و اعرابي، سيد محمد (مترجمان، 1377). رفتار سازماني: مفاهيم، نظريه ها و كاربردها. تهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگي .

21- پارسائيان علي و اعرابي، سيد محمد. (مترجمان، 1378). رفتار سازماني. جلد دوم، تهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگي ، چاپ دوم، ص: 617.

22- پرهيزكار، كمال. (1368). تئوري هاي مديريت. تهران: انتشارات اشراقي ، ص: 97.

23- تقي زاده، هوشنگ. (مترجم، 1381). ده روش تبديل تعارض ها به فرصت ها. مجله تدبير، شماره 122، ص: 111.

24- توتونچيان، حسين. (مترجم، 1357). شبكه مديريت. انتشارات دانشگاه تهران ، ص: 167.

25- جلالي، سيد احمد. (1381). هوش هيجاني. فصلنامه تعليم و تربيت، ويژه نامه ارزشيابي تحصيلي، شماره 69، ص: 103-89.

26- حاج زاده، نسرين. (مترجم، 1380). هوش بهر يا هوش هيجاني كدام يك عامل موفقيت هستند؟ مجله اطلاعات علمي، شماره 1، ص: 44-42.

27- حافظ نيا، محمدرضا. (1380)، مقدمه اي بر روش تحقيق در علوم انساني. تهران: انتشارات سمت ، ص: 98.

28- حسن زاده، رمضان و شعيبي، سهيلا (1380). بررسي مقايسه اي انواع سبك هاي مديريت تعارض. مجله دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي.

29- حضوري، محمدجواد. (1371). تأثيرات فرهنگ بر شيوه اداره تعارضات. مجله دانش مديريت، شماره 18، ص: 78-74.

30- حقيقي، محمدعلـي و هـمكاران. (1380). مديـريت رفتار سـازماني. تهـران: انتـشـارات ترمـه ، ص: 237-245.

31- دهخدا، علي اكبر (1377). فرهنگ دهخدا. انتشارات دهخدا. جلد چهارم.

32- رضائيان، علي (1373). مديريت رفتار سازماني. انتشارات دانشكده مديريت دانشگاه تهران.

33- رئوفي، محمدحسين. (1381). مديريت عـمومي و آموزشي. مشهد: انتشارات دانشـگاه فردوسـي، ص: 174-173.

34- سلطاني، ايرج. (1377). تعارض فردي در سازمان. مجله تدبير، شماره 82، ص: 33.

35- شعاع، احمد (1377)، مديريت كاربردي: تفكر ديروز، تدبير امروز. تهران: انتشارات واگويه ، ص: 72.

36- شيرازي، علي (1373). نظريات و كاربرد مديريت آموزشي (مقدمات و اصول). مشهد: انتشارات جهاد دانشگاهي ، چاپ اول، ص: 293.

37- عزيزي، عليرضا (مترجم، 1377). ارزش شعور عاطفي در مديريت و سازمان ها. مجله تدبير، شماره 80، ص: 58-56.

38- علاقه بند، علي (1373). مديريت آموزشي. تهران: انتشارات بعثت ، ص: 12.

39- طلوع، محمود (مترجم، 1375). عصر تضاد و تناقض. تهران: مؤسسه خدمات فرهنگي رسا، ص: 99.

40- فياضي، نسرين (1382). مديريت تعارض. مجله تدبير، شماره 141، بهمن ماه 82، ص: 109-108.

41- قرباني، محمد (1378). بررسي نقش راهبردهاي مديريت تعارض در اثربخشي آموزشگاه هاي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه و ارائه ي الگو» (رساله). واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي تهران.

42- قرباني، محمد (1379). مديريت تعارض و اثربخشي در سازمان ها. تهران: انتشارات پژوهش توس ، ص: 89-82.

43- كاشاني، مجتبي (مترجم، 1375). نقش احساس و عاطفه در كاميابي افراد و سازمان ها. مجله تدبير، شماره 70، ص: 75.

44- كريمي، يوسف (مترجم، 1378). رواشناسي اجتماعي تعليم و تربيت. تهران: نشر ويرايش.

45- كهندل، مهدي (1379). معيارهاي انتخاب مربيان تيم هاي ملي در چند ورزش گروهي، ارائه ي الگو. (رساله ي دوره دكتري)، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران.

46- محمدزاده، عباس و مهروزان، آرمن (1375). رفتار سازماني نگرشي اقتضايي. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبايي، ص: 333.

47- مشبكي، اصغر (1380). مديريت رفتار سازماني و تحليل كاربردي، ارزشي از رفتار سازماني. تهران: انتشارات ترمه، ص: 210.

48- مظاهري، هوشنگ (1355). تحقيق در عمليات براي تصميم گيري در مديريت. تهران: انتشارات مؤسسه علوم بانكي.

49- مــقيمـي، سـيدمحـمد (1377). سازمان و مديريت رويكرد پژوهشي. تـهران: انـتشـارات تـرمه، ص: 485-472.

50- منصوري، بهزاد (1380). هنجاريابي آزمون هوش هيجاني سبرياشرينگ براي دانشجويان دوره كارشناسي ارشد دانشگاه هاي دولتي مستقر در تهران. (پايان نامه كارشناسي ارشد). تهران: دانشكده روانشناسي دانشگاه علامه طباطبايي.

51- ميرزايي، اهرنجاتي، محمد (1373). مـهارت و هنر خوش گوش دادن. فـصلنامه دانش مديريت، شماره 24، ص: 27-17.

52- ميرسپاسي، ناصر (1369). مديريت روابط انساني و روابط كار. تهران، نشر نقش جهان.

53- ميركمالي، سيدمحمد (مترجم، 1371). مديريت تعارض. مجله دانش مديريت دانشكده علوم اداري و مديريت بازرگاني تهران، شماره 19، ص: 48.

54- ميركمالي، سيدمحمد (1373). رهبري و مديريت آموزشي. تهران: نشر ورامين.

55- ممي زاده، جعفر (مترجم، 1374). مديريت تعارض سازماني. مجله علمي و پژوهشي اقتصاد و مديريت، دانشگاه آزاد اسلامي، شماره 26 و 37، ص: 58-55.

56- مهربان، حميد (1379). رابطه مهارت هاي ارتباطي مديران و تعهد سازماني دبيران مدارس متوسطه مشهد (پايان نامه كارشناسي ارشد). دانشكده علوم تربيتي دانشگاه فردوسي مشهد.

57- نائلي، محمدعلي (مترجم، 1370). مديريت مدارس: مباني و تئوري ها. اهواز، دانشگاه شهيد چمران، ص: 181.

58- نائلي، محمدعلي (مترجم، 1370). مديريت آموزشي و رفتار سازماني. تـهران: انتـشارات اميركبير، ص: 204.

59- نواز، شريف (1377). مديريت انتقال تكنولوژي و توسعه، تهران: سازمان برنامه و بودجه.

60- يوسفي، ابوالفضل (1374). بررسي موانع ارتباطي موجود ميان دبيران و مديران از ديدگاه دبيران مدارس راهنمايي شهرسنان قم (پايان نامه كارشناسي ارشد). تهران: دانشگاه شهيد بهشتي ، ص: 100.

 

 

فهرست پيوست ها

عنوان                                                                                                                          صفحه

 

پيوست شماره 1 : نامه همراه پرسشنامه

پيوست شماره 2 : پرسشنامه مشخصات فردي و هوش عاطفي

پيوست شماره 3 : پرسشنامه مهارت هاي ارتباطي

پيوست شماره 4 : پرسشنامه راهبردهاي مديريت تعارض

پيوست شماره 5 : نسخه اصلي پرسشنامه هوش عاطفي

 

مقدمه:

در اين فصل ابتدا خلاصه اي از تحقيق ارائه گرديده، داده ها و اطلاعات فصل 4 نيز مورد تفسير قرار گـرفته است. سـپس يافته هاي پژوهش با توجه به هدف ها و فرضيه هاي تحقيق مورد بررسي قرار مي گيرند.

در قسمت بعد يافته هاي تحقيق با يافته ها و نتايج ساير تحقيقات انجام شده در اين زمينه انطباق داده شده اند. ضمناً بر اساس كلياتي كه در قسمت مباني نظري جمع آوري شده و همچنين نتايج تحقيقات مرور شده، بحث و نتيجه گيري از يافته هاي تحقيق به عمل آمده است. در پايان نيز پيشنهادهايي مبتني بر يافته هاي تحقيق ارائه شده است.

 

خلاصه تحقيق

هدف از انجام تحقيق تعيين رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي با راهبردهاي مديريت تعارض بين مديران آموزشي و اجرايي داشنكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي كشور- ارائه ي الگو بوده است. اهداف ويژه اين تحقيق نيز به شرح زير است.

1-  توصيف آماري داده هاي مربوط به منتخبي از مشخصات فردي در مديران تحت بررسي

2-  توصيف آماري داده هاي مربوط به هوش عاطفي و مؤلفه هاي آن در مديران تحت بررسي

3-  توصيف آماري داده هاي مربوط به مهارت هاي ارتباطي و مؤلفه هاي آن در مديران تحت بررسي

4-  توصيف آماري داده هاي مربوط به راهبردهاي مديريت تعارض در مديران تحت بررسي

5-  تعيين رابطه بين هوش عاطفي با راهبرد راه حل گرا در مديران تحت بررسي

6-  تعيين رابطه بين هوش عاطفي با راهبرد عدم مقابله در مديران تحت بررسي

7-  تعيين رابطه بين هوش عاطفي با كنترل عدم مقابله در مديران تحت بررسي

8-  تعيين رابطه بين مهارت هاي ارتباطي با راهبرد راه حل گرا در مديران تحت بررسي

9-  تعيين رابطه بين مهارت هاي ارتباطي با راهبرد عدم مقابله در مديران تحت بررسي

10-تعيين رابطه بين مهارت هاي ارتباطي با راهبرد كنترل در مديران تحت بررسي

11- تعيين رابطه بين منتخبي از مشخصات فردي با هوش عاطفي در مديران تحت بررسي

12-  تعيين رابطه بين منتخبي از مشخصات فردي با مهارت هاي ارتباطي در مديران تحت بررسي

13- تعيين رابطه بين منتخبي از مشخصات فردي با راهبردهاي مديريت تعارض در مديران تحت بررسي

14- مقايسه هوش عاطفي، مهارت هاي ارتباطي و راهبردهاي مديريت تعارض در مديران تحت بررسي

15- ارائه ي الگوي مناسب بر اساس هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي براي مواجهه با تعارضات سازماني با توجه به مطالعات انجام شده در اين زمينه و يافته هاي برخاسته از تحقيق

 

جامعه تحقيق:

جامعه آماري اين تحقيق را مديران دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي دولتي و دانشگاه آزاد كشور كه در دو بخش آموزشي و اجرايي در سال تحصيـلي 1384-1383 مشغول به كار بوده اند، تشكيل داده است. كه بر اين اساس جامعه آماري شامل 122 عضو مي باشد.

 

نمونه تحقيق:

به منظور افزايش اعتبار دروني تحقيق، تعداد نمونه اين پژوهش در حيطه دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي دولتي و دانشگاه هاي آزاد اسلامي عبارت بود از كليه آزمودني هاي موجود تعريف شده در جامعه. بنابراين، يافته هاي آماري كه از افراد به دست خواهد آمد، قابل تعميم به كليه افراد مشابه خود خواهد بود.

 

متغيرهاي تحقيق:

1-  هوش عاطفي: تعيين ميزان هوش عاطفي مديران آموزشي و اجرايي دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي كشور، يكي از متغيرهاي اين تحقيق است كه با استفاده از پرسشنامه 33 سؤالي در مقياس 5 ارزشي از خيلي كم تا خيلي زياد سنجيده مي شود.

2-  مهارت هاي ارتباطي: تعيين ميزان مهارت هاي ارتباطي مديران آموزشي و اجرايي دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي كشور، متغير ديگري است كه با استفاده از پرسشنامه 180 سؤالي در مقياس 5 ارزشي از خيلي كم تا خيلي زياد سنجيده مي شود.

3-  راهبردهاي مديريت تعارض: اين متغير كه در واقع، متغير اصلي تحقيق است با استفاده از پرسشنامه 30 سؤالي در مقياس 7 ارزشي از خيلي كم تا خيلي زياد سنجيده مي شود.

4-    سن: بر حسب سال، مطابق اعلام آزمودني ها ثبت شده است.

5-    جنس: بر حسب مرد و يا زن بودن افراد كه در پرسشنامه قيد مي كنند.

6-    سابقه خدمت: بر حسب سال هايي كه فرد مشغول به كار و تدريس بوده است.

7-    ميزان تحصيلات: بر اساس طبقه بندي كارشناس، كارشناس ارشد و دكتري.

8-    مرتبه علمي: بر اساس طبقه بندي مربي، آموزشيار، مربي، استاديار، دانشيار و استاد.

 

ابزار اندازه گيري:

با توجه به اهداف تحقيق بهترين راه براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز استفاده از پرسشنامه بود، تا هوش عاطفي، مهارت هاي ارتباطي و راهبردهاي مديريت تعارض مديران مشخص شود. براي اين منظور از چهار پرسشنامه استفاده گرديد.

1-  پرسشنامه مشخصات فردي مديران: كه نمايانگر، ويژگي هاي جمعيتي جامعه مورد هدف پژوهش مي باشد به صورت محقق ساخته تهيه شده است (پيوست ).

2-  پرسشنامه هوش عاطفي شرينگ كه پنج مؤلفه خودآگاهي، مديريت خود، آگاهي اجتماعي، مهارت هاي اجتماعي و خودانگيزي را مورد سنجش قرا مي دهد؛ استاندارد بوده كه در داخل كشور توسط منصوري (1381) اعتباريابي شده و در اين پژوهش اعتبار صوري و محتوايي و پايايي پرسشنامه مجدداً مورد ارزيابي و هنجاريابي قرار گرفته است (پيوست ).

3-  پرسشنامه مهارت هاي ارتباطي برتون سه مؤلفه مهارت كلامي، مهارت شنود و مهارت بازخورد را مورد سنجش قرار مي دهد. اين پرسشنامه استاندارد بوده كه در داخل كشور توسط رضايي (1380) اعتباريابي شده و در اين پژوهش اعتبار صوري و محتوايي پرسشنامه مجدداً مورد ارزيابي و هنجاريابي قرار گرفته است (پيوست ).

4-  پرسشنامه راهبردهاي مديريت تعارض رابينز كه پنج شيوه مديريت تعارض را در درون سه راهبرد (عدم مقابله، راه حل گرايي و كنترل) مورد سنجش قرار مي دهد. اين پرسشنامه استاندارد بوده و در داخل كشور توسط قرباني (1378) اعتباريابي شده و در اين پژوهش نيز مجدداً اعتبار صوري و محتوايي و پايايي پرسشنامه مورد ارزيابي و هنجاريابي قرار گرفته است (پيوست ).


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.