حجم فایل : 34.28 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 25 صفحه
تعداد بازدید : 503 مرتبه
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
طرح توجیهی تولید چالت چوبی
توضیح: این فایل به صورت ورد بوده و آماده ی پرینت می باشد.
فهرست مطالب
مقدمه 1
خلاصه پروژه 2
نمودار زماني ( نمودار گانت ) 3
نمودار مواد و منابع در كوتاه مدت 4
اهداف پروژه در كوتاه مدت 5
نمودار مواد و منابع در بلند مدت 6
اهداف پروژه در بلند مدت 7
پرسشنامه تاسيس واحد توليدي 9
محصول 10
ساختمان 11
سرمايه گذاري 11
هزينه هاي قبل از بهره برداري 17
مقدمه
با پيشرفت چشم گير جوامع و تاسيس موسسات و شركتهاي كوچك و بزرگ و كارخانجات نياز به پالت چوبي در اين شركتها و كارخانه جات روزبه روز بيشتر مي شود به اين فكرافتادم كه با يك تفكر خوب ومديريت مالي مي توانم علاوه بر تامين نياز داخل استان به استانهاي ديگر نيز اين محصول راارائه دهم .
خلاصه پروژه
پروژه اينجانب توليد پالت چوبي مي باشد كه از سرمايه اي به مبلغ 383/701/556 ريال كه از مبلغ فوق 80% آن به مبلغ 106/361/445 ريال تسهيلات بانكي و 20% آن به مبلغ 376/340/111 ريال سهم متقاضي مي باشد ميزان توليد سالانه 000/73 واحد بوده كه قيمت فروش هر واحد 000/30 ريال و قيمت تمام شده هر واحد 3783 ريال مي باشد و درآمد ناشي از فروش 000/73 واحد به مبلغ 000/000/190/2 ريال مي باشد و هزينه هاي توليد سالانه محصول كه قيمت تمام شده محصول نيز مي باشد به مبلغ 977/131/276 ريال مي باشد سود خالص حاصل از فروش محصول در سال 023/868/913/1 ريال است . اين محصول از نظر جنس و ساخت با كيفيت مي باشد و در داخل استان و داخل كشور به كارخانه جات و شركت ها عرضه مي شد و كل هزينه ها كه به مبلغ 977/131/276 ريال مي باشد كه از اين مبلغ 795/821/178 ريال هزينه ثابت و مبلغ 181/310/97 ريال آن هزينه متغيراست و درصد فروش نقطه سر به سر 14/2 درصد مي باشد يعني از 100% درصد مقدار فروش محصول در 14/2 نقطه تعادل نه سود داريم نه زيان .
اهداف پروژه در كوتاه مدت
رقابت در بين توليد كنندگان داخلي و معرفي محصول به مصرف كنندگان تا جايي كه امكان انحصاري كامل كردن محصول در استان فراهم شود .
نوع آوري اينجانب در كوتاه مدت بدين صورت مي باشد كه :
به علت اينكه كليه توليد كنندگان در ابتداي كار هيچ گونه يا كم بازار فروش داشته در نتيجه اغلب آنها در ابتداي كار بيشتر تمركز خود را بر روي تبليغات محصول و كيفيت محصول گذاشته و قيمت محصول توليد شده را پايين در نظر مي گيريم تا باعث فروش بيشتر محصول گردد . در ميان مدت علاوه به دنبال كردن نوآوري در كوتاه مدت نوآوري ديگري كه بايد انجام داد اين است كه فرستادن افراد متخصص به قسمتهاي توليد مانند : نحوه آشنايي با محيط كار و نظارت بر كار براي آموزش و سپس خود كفا شدن در آن قسمت مي باشد . همانطور كه مي دانيد براي ساختن محصول بايد مراحل توليدي نيز طي شود تا محصول مورد نظر با كيفيت و مرغوبيت مطلوب مراحل توليد را طي كند توليد محصول د چند موسسه سبب مي شود كه مدت زمان آن محصول افزايش و قيمت تمام شده آن بالا مي رود .
اهداف پروژه در بلند مدت
هدفي كه اينجانب در بلند مدت دنبال آن مي باشم اين است انحصاري كردن محصول در كل كشور و سپس عرفه آن به استانهاي داخل كشور و از راههاي مختلف مي توان به اين هدف رسيد كه عبارتند از پايين آوردن قيمت تمام شده آن توجه به كيفيت و زيبايي محصول و ...
در مورد پايين آوردن قيمت نوآوري اينجانب به شرح زير مي باشد
همانطور كه مي دانيد قيمت تمام شده يك محصول از سه قسمت تشكيل شده است :
1-مواد اوليه
2-دستمزد
3-سربار
در مورد مواد مي توان با استفاده از كاهش دادن ضايعات مواد ، مواد را درست استفاه كرد .
در مورد دستمزد بااستفاده از مديريت كاركنان را بر افزايش انگيزه در نتيجه تشويق به افزايش توليد فرا خواند .
در مورد سربار فقط ذكر يك نكته كافي مي باشد همان طور كه مي دانيد به علت حجم زيا چالت چوبي هزينه حمل كالاي فروش رفته زياد خواهد شد براي كاهش دادن آن فكري كه در نظر دادم اين است كه يك دستگاه خاور براي شركت توليدي پالت چوبي بخرم.