ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    4
تعداد کل بازدید ها :
    24900880
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,برق,گزارش کارآموزی,برق
حجم فایل : 28.37 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 46 صفحه
تعداد بازدید : 503 مرتبه


قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 8

فروشنده ی فایل

fation
سایر فایل ها
توضیحات :
به نام خدا
این گزارش WORD و آماده پرینت میباشد
 
احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای
 
فهرست مطالب
 
احتراق در موتورهاي اشتعال جرقه اي 3
موتورهاي اشتعال ( احتراق ) جرقه اي يا اتو 3
اصول كاركرد 3
اصول كاركرد موتورهاي چهار زمانه اي 4
سيستم هاي آرايش مخلوط سوخت – هوا 7
سيستم هاي انژكتوري چند نقطه اي 8
سيستمهاي انژكتوري مكانيكي 8
سيستمهاي انژكتوري مكانيكي – الكترونيكي 9
سيستمهاي انژكتوري الكترونيكي 9
سيستم هاي انژكتوري تك نقطه اي 9
مزاياي سيستم هاي انژكتوري سوخت رساني 10
كاهش مصرف سوخت 10
افزايش بازده موتور 10
قابليت شتابگيري سريع 10
قابليت استارت بهتر در هواي سرد 11
آلودگي خروجي كمتر 11
تاريخچه سيستمهاي سوخت رساني انژكتوري 11
اصول كاركرد 14
نيازمنديهاي سيستم 14
اشتعال در مخلوط 14
توليد جرقه 15
توليد ولتاژ بالا و ذخيره انرژي 16
محل و زمان اشتعال 16
تايمينگ جرقه و آلودگي خروجي 19
سيستم مديريت خودرو 22
سيستم سوخت رساني 22
تامين سوخت 22
سيستم تامين سوخت 22
پمپ بنزين الكتريكي 23
طراحي سيستم 24
تغيير در طراحي سيستم 25
پمپ هاي جابجايي مثبت 25
پمپ هاي هيدروليك 26
فيلتر سوخت 27
ريل سوخت 27
رگلاتور فشار 28
كاهنده فشار سوخت 29
سيستم پاشش سوخت 31
انژكتور الكترومغناطيسي 32
كويل 33
اصول عملكرد 33
طراحي و اصول كاركرد 33
تقسيم ولتاژ 34
تقسيم چرخشي ولتاژ 34
تقسيم ثابت ولتاژ 35
1- سيستم كوئل هاي تك جرقه اي 35
2- سيستم كوئل هاي دو جرقه اي 35
سنسور جريان هوا 36
جرم سنج هوا با سيستم سيم داغ 37
سنسور فشار مانيفولد ورودي 39
سنسور دريچه گاز 40
شرايط كاركرد سيستم 41
استارت 41
مرحله بعد از استارت 41
مرحله گرم شدن 42
تصحيح ضرائب مرحله انتقال 43
شتابگيري / كاهش شتاب 43
قطع سوخت در هنگام شتاب بيشتر از حد / تجديد جريان سوخت 44
كنترل حلقه بسته در دور آرام موتور 45
عيب يابي سيستم 45
بازديد اوليه سيستم 46
 
احتراق در موتورهاي اشتعال – جرقه اي 
موتورهاي اشتعال ( احتراق ) جرقه اي يا اتو 
اصول كاركرد 
اين سيستم ، يك موتور احتراقي مي باشد كه با استفاده از اشتعال بيروني ، انرژي موجود در سوخت ( بنزين ) را به انرژي جنبشي ( سينتيك ) تبديل مي كند . 
اين نوع موتورها براي كاركرد خود از يك مخلوط سوخت – هوا ( بر پايه بنزين يا گاز ) استفاده مي كنند . 
هنگامي كه پيستون در داخل سيلندر به سمت پايين حركت مي كند مخلوط سوخت هوا به داخل سيلندر كشيده شده و هنگامي كه پيستون به سمت بالا حركت مي كند اين مخلوط به صورت متراكم در مي آيد. 
اين مخلوط ، سپس در فواصل زماني معين و توسط شمع ها ، جهت احتراق آماده مي شود . گرمايي كه در طي مرحله احتراق حاصل مي شود باعث بالا رفتن فشار سيلندر گرديده و سپس پيستون باعث به حركت درآمدن ميل لنگ شده و در نتيجه اين فعل و انفعال ، انرژي مكانيكي ( قدرت ) حاصل مي گردد . 
پس از هر مرحله احتراق كامل ، گازهاي موجود از سيلندر خارج شده و مخلوط تازه اي از سوخت – هوا به داخل سيلندر كشيده ( وارد )مي شود . در موتوراتومبيلها تبديل گازها ( جابه جايي گازهاي موجود ) بر اساس اصول چهار مرحله آغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) و نيز حركت ميل لنگ كه براي هر احتراق كاملي مورد نياز مي باشد ، صورت مي گيرد . 
 
اصول كاركرد موتورهاي چهار زمانه اي
موتورهاي احتراقي چهار زمانه اي از سوپاپهايي جهت كنترل جريان گاز بهره مي گيرند
چهار حالت موتور عبارتند از :
1-حالت تنفس
2-حالت تراكم و جرقه
3-حالت انفجار
4-حالت تخليه
-حالت تنفس    
سوپاپ هوا ( ورودي ) : باز 
سوپاپ دود ( خروجي ) : بسته
حركت پيستون : به سمت پايين 
احتراق : وجود ندارد . 
حركت رو به پايين پيستون باعث افزايش حجم مفيد داخل سيلندر شده و بدين طريق مخلوط سوخت – هواي تازه از داخل سوپاپ ورودي ، وارد سيلندر مي شود . 
 
حالت تراكم و جرقه 
سوپاپ هوا( ورودي ) : بسته 
سوپاپ دود ( خروجي ) : بسته
حركت پيستون : به سمت بالا
احتراق : فاز اشتعال اوليه
هنگامي كه پيستون به سمت بالا حركت مي كند باعث كاهش حجم مفيد سيلندر شده و مخلوط سوخت – هوا را متراكم مي كند
درست چند لحظه قبل از رسيدن پيستون به نقطه مرگ بالا شمع بالاي سيلندر جرقه زده و باعث احتراق مخلوط سوخت – هوا مي شود
نسبت تراكم توسط مقدار حجم سيلندر و حجم تراكم مطابق ذيل محاسبه مي شود: 
ε=( V n + Vc )   Vc
نسبت تراكم در خودروهاي مختلف بستگي به طراحي موتور دارد
افزايش نسبت تراكم در موتورهاي احتراق داخلي ، باعث افزايش بازده گرمايي و مصرف سوخت مي گردد
به طور مثال افزايش نسبت تراكم از 6:1 به 8:1 باعث زياد شدن بازده گرمايي به مقدار 12 درصد مي گردد
آزادي عمل در افزايش نسبت تراكم ، توسط عامل به نام « ضربه » ( يا پيش اشتعال ) محدود مي شود . « ضربه » بر اثر فشار ناخواسته و احتراق كنترل نشده به وجود مي آيد . اين عامل باعث به وجود آمدن خساراتي به موتور مي شود . 
سوختهاي نامناسب و نيز شكل نامناسب محفظه احتراق باعث بوجود آمدن اين پديده در نسبت تراكم هاي بالاتر مي شود
-مرحله قدرت
سوپاپ هوا ( ورودي ) : بسته 
سوپاپ دود ( خروجي ) : بسته
حركت پيستون : به سمت بالا
احتراق : به صورت كامل انجام گرفته است
هنگامي كه شمع ، جهت احتراق مخلوط سوخت - هوا جرقه مي زند ، مخلوط گاز منفجر شده و در نتيجه دما افزايش پيدا مي كند . در اثر اين فعل و انفعال سطح فشار نيز در داخل سيلندر افزايش پيدا كرده و پيستون را به سمت حركت مي دهد . 
نيروي حاصله از حركت پيستون از طريق شاتون به ميل لنگ و به شكل انرژي مكانيكي انتقال مي يابد . اين مرحله منبع اصلي قدرت موتور مي باشد

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.