ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1113
تعداد کل بازدید ها :
    24908588
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی تعمیرات
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی,عمران
حجم فایل : 9.1 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 54 صفحه
تعداد بازدید : 906 مرتبه


قیمت: 5,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -1

فروشنده ی فایل

kordestani
سایر فایل ها
توضیحات :

گزارش کارآموزی تعمیرات

 

فهرست مطالب

آشنایی با شرکت صنایع ریخته گری آلومینیوم شرکت ایران خودرو

واحد تعمیرات سالن سرسیلندر

خط تولید سرسیلندر

Power pack

تابلو برق (شماره ۱)

قطعات داخل تابلو

ماشین ها

oprator pancl

تابلو شماره ۲

درایو indramat 13

سروو موتور سه فاز

رباتها

ربات unlooder (قطعه بردار)

ربات LAdel

تابلو کوره Holder

DiGiDrive

S7

دستگاه نشتی گیری سرسیلندر

Cubing

water test

سنسور

X – Ray

پیشنهادات

 

مقدمه
توسعه صنعتی از محروهای اساسی توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد. رشد و شکوفائی صنایع کشور نیازمند یک انقلاب صنعتی است و بررسی اجمالی انقلابهای صنعتی جهان نشان می دهد که همواره بین گروههای صنعتی فعال، بخشی از ان، به عنوان پیشتاز صنایع دیگر عمل نموده و با رشد و شکوفائی خود بقیه صنایع را همراه با خود به سمت شکوفائی و توسعه سوق داده است.
عملکرد پنج سال اخیر صنایع خودرو سازی نشان می دهد که هم اکنون سهم ارزش افزوده آن در تولید ناخالص داخلی سهم عمده ای از سهم ارزش افزوده صنایع کشور را دارا است که در مقایسه با سایر گروه های صنعتی رشد فزاینده آن قابل توجه می باشد. این شاخه از صنعت تمام جنبه ها و مشخصه های صنایع پیشتاز را دارا بوده و قطعاً در توسعه و پیشرفت صنایع وابسته به خود و نیز افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در کشور سهم بسزائی دارد.


آشنايي با شركت صنايع ريخته گري آلومينيوم شركت ايران خودرو
رود تدریجی صنعت آلومینیوم به محدوده صنعت تولید خودرو و در جهت دستیابی به هر یک از شرایط فوق الذکر در آینده امری الزامی بوده و تقریباً دربر گیرنده راه حل مشترک جهت دستیابی به موارد مذکور می باشد. مقایسه قطعات مختلف خودرو تولیدی در دهه های اخیر بیانگیر حذف قطعات با حجم و وزن و هزینه تولید بالا و جایگزینی قطعات سبکتر به جای آنها می باشد.
در راستای دستیابی به اهداف یاد شده، ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو از سال 1372 مطالعات اولیه مربوط به تولید قطعات آلومینیومی را به روشهای نوین (ریخته گری با مدلهای تبخیر شونده، ریخته گری فشار پائین و ریخته گری دایکاست) آغاز نمود. تولید قطعه سرسیلندر آلومینیومی پژو (مدل موتور XU9) با استفاده از ماشینهای Low pressureطراحی و ساخت داخل از سال 1378 تولید قطعه بلوک سیلندر XUبا استفاده از ماشین دایکاست UBE 2500 tonاز سال 1379 و تولید آزمایشی قطعه پوسته کلاچ XUاز سال 1380 با استفاده از ماشینهای دایکاست 1600 tonو کسب تائیدیه پژو برای فرآیند و قطعه و نصب قطعات فوق در موتورهای خودروهای سواری پژو، پرشیا و سمند از ابتدای سال 1380 ، به جرأت اولیت تجربه صنعتی تولید قطعات آلومینیومی خودرو با دقت و کیفیت بسیار بالا در کشور می باشد که در حال حاضر در این مقیاس در کشور تجربه دیگری وجود ندارد.
تاسیسات موجود کارخانه شامل برق فشار قوی 860 کیلووات، پست برق اصلی در گوشه جنوب شرقی زمین 234 مترمربع و پست های برق داخلی 1 و 2 جمعاً 394 مترمربع، ژنراتور برق اضطراری با 2 موتور ژنراتور کاترپیلار جمعاً 1 مگا وات و ساختمان مربوطه 120 مترمربع که قابلیت پذیرش 1 موتور ژنراتور دیگر را هم دارد، موتورخانه و تولید بخار مرکزی با تاسیسات و زیربنای 750 مترمربع، هواسازهای سالنهای غربی، شرقی و اصلی جمعاً 650 مترمربع و تاسیسات مربوطه، مخازن سوخت (گازوئیل) 220 مترمربع می باشد.
مواد اولیه اصلی برای تولید محصولات طرح شامل آلومینیوم آلیاژی 380 و 256 می باشد که با توجه به بررسیهای فنی و نیز استعلام از کارخانجات ریخته گری شمش آلومینیوم و سندیکای آلومینیوم کشور هر کیلوگرم برابر 13000 ریال برآورد گردیده است. مطابق اظهارات مدیرعامل شرکت ایرالکو (روزنامه همشهری، آبان ماه 79) تولید آلومینیوم ایران سالانه 145 هزار تن شمش اولیه و 46 هزار تن شمش ثانویه می باشد که 78% تولید جهانی آلومینیوم را تشکیل می دهد و برنامه های توسعه گسترده ای نیز در این زمینه تدارک دیده شده است.
مواد اولیه کمکی موردنیاز برای تکمیل فرآیند تولید و تهیه قطعات سالم شامل مواد گاززدا، مواد جوانه زا، مواد کمک ذوب (فلاکس)، مواد اسپری داخل قالب دایکاست، روغنهای ضد لحیم و هیدرولیک و ... می باشد که کلیه مواد مصرفی کمکی از طریق نمایندگیهای شرکتهای خارجی در داخل کشور قابل تهیه به صورت ریالی می باشند و مشکلی از لحاظ تامین این مواد وجود ندارد.
رکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو در حال حاضر تولید کننده قطعات آلومینیومی شامل سیلندر، سرسیلندر پوسته کلاج و پوسته گیربکس پژو 405و همچنین سرسیلندر پژو 206می باشد.
كه مجموعه فوق واقع در كيلومتر 17 جاده ترانزيت ابهر –تاكستان در زميني به مساحت تقريبي 30 هكتار داراي چهار سالن ماهيچه ، ذوب ، سرسيلندر و سيلندر مي باشد و همچنين داراي تاسيسات لازم جهت اين كار و تصفيه خانه فاضلاب صنعتي و انساني و واحد تراشكاري و قالبسازي و جوشكاري و واحد آتش نشاني مي باشد واحد نگهداري و تعميرات (نت) شامل واحد نگهداري و تعميرات سالن HP , LPو ماهيچه و ذوب و واحد خدمات فني و پروژه مي باشد.


واحد تعميرات سالن سرسيلندر
این سالن که به سالن LPمعروف است دارای دو خط تولید سرسیلندر پژو 405و یک خط تولید و سرسیلندر پژو 206می باشد. مقداری گازهاي cubingو تمیز کاری این قطعات نیز در این سالن انجام می شود. و قطعه پس از XRay , water testشدن آماده ارسال می گردد.


خط تولید سرسیلندر
این خط دارای یک مخزن روغن به نام پاوریک تابلو برق دو دهنه، تابلو برق سه دهنه سه دستگاه ربات، یک دستگاه کوره Holderو سه ماشین جهت تولید می باشد.
Power pack:
یک مخزن روغن می باشد که قدرت لازم جهت حرکت جکهای هیدرولیک را تأمین می کند موتور آن 18KWبا دور 1- 950 mmمی باشد که محور آن به یک عدد پمپ 35Gکوپل شده و کار فشارسازی روغن را انجام می دهد و همچنین Power packدارای یک سنسور (sensor) نشانگر بازبودن نیز روغن یک ترموستات جهت سنجش دمای داخل آن و یک چیلر که به وسیله چرخش روغن در لوله هایی که در داخل آب قرار دارند گرمای روغن را پایین نگه می دارند
یك نمونه پاور پك در شكل زير نشان داده مي شود.
تابلو برق (شماره 1)
این تابلو حاوی برق وردی خط بوده و همچنین استارت Power packنیز از این تابلو صورت می گیرد.
کلید اصلی آن یک کلید SIEMENSبا جریان 125Aبوده که قابلیت تنظیم جهت 0.9 ,0.8این مقدار را نیز دارد و یک شاسی Testنیز جهت تست کلید و اطمینان از سالم بودن آن روی کلید قرار دارد.
برق عبوری از این کلید به وسیله یک ترانس به برق تکناز جهت استفاده در داخل تابلو تبدیل می شود
كليد مينياتوري
يك نمونه كليد حرارتي
قطعات داخل تابلو
کلید مینیاتوری، کلید حرارتی، کنتاکتور AC، کنتاکتور DC، رله DC، ترانس ، یک دستگاه PLCمدل S5سري 115u
کلیدهای حرارتی که دارای رنج تنظیم جریان عبوری از خود می باشد به صورت سه فاز بوده و جریان مصرف کننده های سه فاز خط را کنترل می کنند.
همچنین در داخل تابلو و به وسیله ترانس و یکسو سازی یک برق DC ، 24 ولت نیز جهت تغذهی قطعات DCدال تابلو و همچنین سنسورها و میکروسوئیچ ها و چراغ های سیگنال داخل خط تهیه می گردد.
کلیدهای پنیاتوری از نوع تکناز آمپر پائین بوده و جریان مصرف کننده های DCرا کنترل می کنند


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.