ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    12 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    743
تعداد کل بازدید ها :
    24920143
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,248 كاربر
گزارش کارآموزی در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 26.5 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 54 صفحه
تعداد بازدید : 358 مرتبه


قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 6

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

موضوع: گزارش کارآموزی در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی

 

عنوان                                 صفحه

1-مقدمه                               2

2-سيستم شاسي و بدنه و ترمز پژو 405           3

3-سيستم فرمان هيدروليكي پژو 405                 5

4-سيستم فنربندي پژو 405                  6

5-سيستم سوخت رساني                       9

6-سيستم خنك كار پيكان و پژو 405                 11

7-سيستم انتقال قدرت در پژو 405               18

8-جمع آوري موتور                         20

خلاصه اي بر ترمزهاي ABS                    25

ترمزهاي ضد بلوكه ABS                      26

اساس كار سيستم ABS                     28

ترمزهاي ABSدر خودروهاي سنگين                 33

ABSدر شركتهاي بزرگ خودروسازي                 36

اصول هيدروليك                         40

ترمز پر قدرت كلسي هيز                      44

                                          مقدمه                                                  

ايـنجـانـب بـابـك فـرهادي خانـكندي بشمـاره دانـشجـوئي m81285496 كارآموزي خود را در مجتمع كارگاهي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهر علامه مجلسي (ره ) شروع نمودم .

در اين دوره كارآموزي،با وجود استاداني مجرب و تحصيل كرده و وجود اتومبيلهايي از نوع پژو(GLX)و بازديد از قسمتهاي مختلف آن خصوصا موتور، به نكات جديد و جالبي رسيدم.از آنجائيكه در دوران تحصيلي از مكانيسم چنين اتومبيلهايي اطلاع كافي نداشتم براي من بسيار تازگي داشت و جالب بود.

      اميدوارم باز هم بتوانم با تلاش و پشتكار خود و كمك شما عزيزان به نكات جديد و آموزنده ديگري دست پيدا كنم.

 

 

شاسي و بدنه و ترمز:

       دو پنجره جلو و عقب و در واقع مكانهايي كه امكان چرخش الكترود وجود ندارد از جوش مقاومتي استفاده شده است.

ترمز:سيستم ترمز در پژو ديسكي توربين دار و در عقب كاسه ايي مي باشد.

بدين صورت كه يك بوستر يا تقويت كننده از فشار وارده بر روي پدال تاثير مي پذيرد  . بر اساس همان روغن را از پمپ بالا به چرخها (4 چرخ)        مي فرستد كه در چرخهاي جلو فشار وارده بر روي پمپ اثر كرده و پمپ كه تماس مستقيم با لنت ها دارد باعث فشرده شدن آنها روي ديسك مي شود و باعث توقف مي شود و در عقب فشار روغن روي پمپي بنام كاتوسكا اثر كرده كفشكها را از هر دو طرف به بيرون فشار داده و باعث چسبيدن كفشكها به كاسه مي شود و عمل توقف در چرخهاي عقب نيز صورت مي گيرد.در ضمن مكانيزم ترمز دستي در پژو به صورت سيمي بوده و با كشيدن اهرم ترمز دستي اهرمها باعث چسبيدن كفشكها به كاسه مي شود.شايان ذكر است كه سيستم ترمز در پيكان كاملا شبيه اين سيستم بوده و فقط در چرخهاي جلوي پژو ديسك توربين دار و در پيكان ديسك است.

قسمت تصادف:آن چيزي كه در هنگام تصادف اتفاق مي افتد يكي تاب برداشتن در قسمت شاسي است ولي چيزي كه باعث تعجب است در تصادف هايي كه تخريب آن معمولي مي باشد سقف در جوار ستون هاي بين دو شيشه عقب و جلو تحت خمش و اكثراً به سمت داخل قرار مي گيرد بسته به شدت تصادف كم و زياد مي شود . در ضمن در اكثر تصادفهايي كه جلوي اتومبيل به سختي آسيب مي بيند موتور سالم مي ماند.

در يك تحليل مي توان گفت كه طراحي پژو به صورتي است كه در جريان ضربات نيرو به موتور وارد نمي شود و بيشتر به كناره يا ورودي اتومبيل  منتقل مي گردد.

دوماً نيرو به سرنشين وارد نمي شود كه اين امر با ستون هاي محكم كه چهار چوب بالايي پژو هستند امكان پذير مي شود.

 

 

 

 

 

 

فرمان هيدروليكي(GLX):

پژوهاي جديد همگي از سيستم هيدروليك فرمان سود مي برند .در اين سيستم كه از لحاظ ظاهري شبيه سيستم قبلي است تنها يك سيلندر هيدروليكي و همچنين سوراخها و منفذهاي تنظيم پيستون كه روي پيستون قرار دارند را دارا مي باشد.بدين صورت كه علاوه بر در گيري پيستون و شانه ، ميله فرمان سمت راست به سر پيستون متصل شود در نتيجه هر گونه حركتي از پيستون به سمت چپ و راست شدن چرخها ي جلو مي شود.بدين صورت كه روي پيستون 4 سوراخ وجود دارد كه هر كدام نقش خاصي را بر عهده دارند.

با چرخش فلكه فرمان پيستون نيز كه اين منفذها در آن قرار دارند،         مي چرخد و سوراخهاي محيطي را در هر شرايط و بطور مختلف تطبيق    مي دهد . كه اين تطابق باعث مي شود كه با استفاده از فشار روغن هيدروليك كه در پمپ فرمان آنرا تأيين مي كند پيستون به نرمي و راحتي به چپ يا راست حركت مي كند و اين امر موجب مي شود كه چرخش راحت تر و نرمتر در حالت سكون صورت بگيرد.

 

 

 

سيستم فنربندي پژو:

سيستم فنربندي پژو: سيستم فنربندي پژو در جلو مقابل بازوهاي عرضي و فنر هاي مارپيچ است و در عقب بصورت بازوهاي طولي و فنرهاي از نوع ميله پيچشي .

در سيستم تعليق براي هر چرخ يك دستگاه جداگانه در نظر گرفته شده است كه در هر طرف شامل فنر مارپيچ و كمك فنر تلسكوپي و يك ميله موج گير مي باشد .

در ضمن اهرمها و اتصالات عرضي مربوط به سيستم تعليق در عقب پژو 405يك سيستم منتقل است و به نام بازوهاي دنباله دار معروف است .نام دنباله اي به اين جهت به اين اعضاء داده مي شود كه ظاهراً دنبال اتومبيل كشيده مي شود و همانطور كه گفته شد در اين سيستم از بازوهاي دنباله اي و فنرهايي از نوع ميله پيچشي ديده مي شود . اين نوع فنرها به شكب ميله اي با دو سر هزار خار دار است كه از طريق اين هزارخارها يك سر آن به نقطه اي از شاسي و سر ديگر آن به يكي از اتصالات فنر بندي متصل       مي شود . با حركت چرخ و اتصالات فنر بندي به بالاي پائين ميله تحت پيچش قرار گرفته و حالت فنر يت آن با حركت چرخ مقابله مي كند كه به صورت عرض قرار گرفته استفاده مي شود .جلو پيكان مستقل و عقب پيكان از نوع فنر شمشي است (برگي) و تعليق غير مستقل است و در پژو هر دو مستقل است .

اين طراحي سبك است و مي تواند بصورت بسيار جمع و جوري طراحي شود تنها اشكال آن تغيير زاويه انحراف از قائم چرخها به هنگام چرخش اتومبيل است . به عقيده بسياري از رانندگان كه از نوع مختلفي از اتومبيلها را سوار شده اند، فنر بندي پژو را نسبتاً خشك مي نامند.

البته در اتومبيلهاي امروزي با كمك فنرهاي بادي و هيدروليكي سعي در بر طرف كردن اين عيب دارند.

1-سيستم هاي فنربندي به دو دسته تقسيم مي شوند:

الف-مستقل ب-غير مستقل

منظور از فنربندي مستقل براي چرخها،يعني مثلاً در جلوي يك اتومبيل اين است كه سيستم اجازه حركت مستقل و جداگانه به هر يك از چرخها مي دهد.در حالي كه در يك سيستم غير مستقل چرخها از يكديگر تاثير   مي پذيرند.

مسير خنك كاري در بلوكه:

1-مسير خنك كاري در بلوكه سيلندر پژو405  2-سيلندر3-آب رادياتور  

سيستم انتقال قدرت:

كلاچ در پژو405:مكانيزم كلاچ در پژو سيستم ساده و آشنايي است كه عموماً سالهاست روي اتومبيلهاي سواري نصب شده است.اگر بخواهيم كلاچ پژو را باكلاچ پيكان مقايسه كنيم تفاوتي كه پيدا مي شود پوشش نداشتن انتهاي فنرهاي خورشيدي است.

در عين حال سيستم متحرك كلاچ نيز كه در پيكان بصورت مكانيكي صورت مي گيرد.

پلوس:پلوس در پژو به خاطر ديفرانسيل جلو بودن آن تحت تنشهاي فراواني قرار دارد و چون در جلو قسمت سربندي شده اتومبيل مي باشد بايد نيرو را با هر حالتي انتقال دهد و همين امر مشكل مهمي را بوجود مي آ‌ورد،كه آنرا    مي توان در همه اتومبيلهاي ديفرانسيل جلو ديد.البته پژو بخاطر طراحي در عين حال آلياژهاي مختلف توانسته تا حد زيادي به بقيه اتومبيلها در ايران در رفع اين مشكل بيشتر باشد.

چون پلوس ها و مكانيزم داخلي آن همراه چرخها ارتعاش مي كنند بنابراين براي آنكه نيرو در حالتي مختلف منتقل شود سر پلوس و ته پلوس در نظر گرفته شده است را هر كدام در انتقال نيرو به صورت كامل در همه حالات نقش مؤثر دارند و اتفاقا تمامي اشكالات فني نيز در همين قسمت ها يا مخوصا در سر پلوس و پنجره پلوس 5/64 سانتيمتر است.

گيربكس پژو405 :

گيربكس پژو تركيبي مدرن و پيچيده است كه شافت ورودي و خروجي موازي هم هستند .به طوريكه نيرو از موتور از يك سمت وارد شده و از همان سمت خارج مي شود.

در روي شافت ورودي دنده هاي محرك عقب 3و4و5 قرار دارند.ورودي شافت خروجي دنده هاي محرك 5و4و3و2و1 قرار دارند.

در ضمن دو شافت ورودي خروجي روي سطحي افقي نسبت به هم قرار دارند.

ديفرانسيل:ديفرانسيل پژو با گيربكس درون يك پوسته قرار دارد و نيرو از شافت خروجي به آن رسيده و منجر به چرخش هوزينگ مي شود و بين دنده سر پلوس ها تقسيم مي شود و به چرخها منتقل مي شود.

جمع آوري موتور

-سنبه اي به قطر 10 ميليمتر در نقطه(ط) جا بزنيد. – پيچ(2)را باندازه 8كيلوگرم متر(80نيوتن متر)سفت كنيد. – دسته موتور را در جاي خود قرار داده سپس دنده هاي پيچها را با چسب آغشته نموده و ببنديد.-پيچها را باندازه 2 كيلوگرممتر(20نيوتن متر)سفت كنيد.-با استفاده از يك واشر نو واتر پمپ را در جاي خود ببنديد و باندازه 5/1 كيلو گرم متر(10نيوتن متر)سفت كايد.-سنبه ها را در بياوريد.

توجه داشته باشيد كه هر كدام از پيچها در جاي مخصوص بخود بسته شوند و قبل از نصب نيز دنده هاي پيچها را با چسب آغشته نمائيد.-قابها را باندازه 5/1كيلگرم متر (10 نيوتن متر )سفت كنيد.-دنده سر ميل لنگ (10) را جا بزنيد.

 

 

 

قاب هاي (1)-(2)-(3)و(4) را به ترتيب در جاي خود ببنديد.

-توجه داشته باشيد كه هر كدام از پيچهاي مخصوص (5)در محل مربوط به خود قرار بگيرند.

-پولي (6)و خار مربوط(7)را نصب نماييد.

-پيچ(8)و واشر مربوط (9)را نصب نماييد.

-ابزار قفل كن فلايويل 86Dرا نصب نماييد.

-پيچ (8)را باندازه 11كيلو گرم متر(110نيوتي متر)سفت نماييد.

-ابزار قفل كن فلايويل را در بياوريد.

قطعات زير را در جاي خود سوار كنيد.

-درب سوپاپ (10)پيچها باندازه يك كيلوگرم متر (10 نيوتن متر)سفت شوند.

-لوله چند راهه روغن (11) -فشنگي فشار روغن(12)(چراغ اخطار روغن)را باندازه 5/2كيلوگرم متر(25نيوتن متر)سفت كنيد.

-واسطه فيلتر (13)كه فقط روي بعضي از موتورها نصب مي شود،باندازه 5/57 كيلوگرم متر (5/75 * نيوتن متر)سفت كنيد.

-فيلتر روغن(14) بعد از درگير شدن آن با بلوك سيلندر عمل سفت كردن آنرا باندازه 4/3 دور ادامه دهيد.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.