ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1088
تعداد کل بازدید ها :
    24909798
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی چاپ پارچه در کارخانه نقشین یزد
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 0.92 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 103 صفحه
تعداد بازدید : 529 مرتبه


قیمت: 9,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 33

فروشنده ی فایل

tiktak
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

گزارش کارآموزی چاپ پارچه در کارخانه نقشین یزد

 

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

مقدمه

1

فصل اول: ماشين آلات

9

پالت كني

9

رول كني

9

پرز سوزي و آهارگيري

10

مشخصات فني دستگاه پرزسوزي و آهارگيري

16

مرسريزاسيون

17

ماشين هاسپل

18

ماشين ژيگر

23

دستگاه جت رنگرزي

32

ماشين استيمر

38

طرز كار دستگاه استيمر

40

ماشين استنتر

42

فصل دوم:

54

شرح قسمتها و تأثير عمليات مختلف انجام شده بر روي پارچه جهت آماده سازي

54

پرز سوزي

59

آهارگيري

60

شستشو

61

تاريخچه مرسريزاسيون

65

پخت و سفيدگري

66

رنگ سازي

69

رنگرزي

70

خشك كن

77

عريض كردن پارچه و افزدون مواد تكميلي به پارچه

78

تاريخ چاپ

79

چاپ

80

روشهاي عملي چاپ

81

عمليات چاپ

81

بخار دادن

82

غلظت دهنده ها

83

معرفي مواد كمكي در چاپ

85

روش ساخت شابلون

86

شابلون سازي روتاري

86

آماده سازي شابلون روتاري

86

فصل سوم

98

كنترل كيفيت

98

بسته بندي

98

انبار

98

منابع و مأخذ

100

 

 

مقدمه:

يکي از صنايع مهم کشور که از اهميت ويژه اي برخوردار است صنعت نساجي است لزوم استفاده از پوشاک و البسه و انواع منسوجاتي که در صنايع مختلف کاربرد دارد و بر همگان روشن است. با توجه به افزايش جمعيت و افزايش سليقه ها و تنوع طلبي مردم و نيز توسعه صنايع مختلف که به نحوي از فرآورده هاي صنعت نساجي استفاده مي کنند، باعث افزايش کمي و کيفي فرآورده هاي نساجي شده و تحقيق و مطالعه در اين زمينه و تربيت نيروي انساني کارآزموده و متخصص در اين زمينه کاملاً ضروري است. ايجاد زمينه هاي مطالعه و تحقيق و تهيه محصولات نساجي بر طبق يکسري قواعد و اصول علمي و کاربردي مستلزم تلاش و پي گيري در اين زمينه مي باشد.

يکي از عمليات مهمي که بر کيفيت کالاي نساجي اثر بسياري دارد عمل تکميلي است که بر روي پارچه انجام مي شود، امروزه کمپانيها و کارخانجات نساجي چه در داخل کشور و چه در خارج کشور که به عمليات تکميلي اهميت بيشتري مي دهند و مطالعات زيادي در اين زمينه انجام داده اند و شرايط بهينه تکميلي را بر فرآورده هاي نساجي خود انجام داده­اند، موفقيت بيشتري در زمينه توليد دارند و محصولات آنان در بين مصرف کنندگان که از محبوبيت ويژه اي برخوردار است به طور کلي عمليات تکميلي به مجموعه عملياتي گفته مي شود که بر روي پارچه خام توليد شده در قسمت بافندگي انجام مي شود تا يک کالاي قابل استفاده براي مصرف کننده باشد و اين عمليات عمدتاً شامل رنگرزي، چاپ، ضد چروک کردن، نرم کردن، ضد آب کردن، ضد الکتريسيته کردن و ..... مي باشد.

در اين گزارش کارآموزي سعي شده است کليه عمليات تکميلي که بر روي پارچه خام پنبه 100% ويسکوز 100% و مخلوط پلي استر و ويسکوز –پلي استر انجام مي شود تا کيفيت پارچه ها افزايش يايد و پارچه قابل استفاده براي مصرف کننده شود ذکر گردد

 

تاريخچه:

شرکت نقشين يزد يکي از شرکتهاي فعال در زمينه رنگرزي، چاپ و تکميل مي باشد اين شرکت در سال 1360 تأسيس شده و پروانه تأسيس 1370 و پروانه بهره برداري 1373 مي باشد. اين شرکت در ابتداي فعاليت خود فقط در خط رنگرزي فعال بوده که با ماشين آلات قديمي همچون ژيگر دو عدد ديگ ماشين وينچ يا هاسپل شروع کرده است و با گذشت زمان و با گسترش فضايي کارخانه و خريد ماشين آلات جديد و مدرن بطوري که در سال 1370 استنتر آلماني، سال 1372 دستگاه چاپ روتاري، سال 1377 استنتر کره اي و هم اکنون در سال 1378 ماشين پرزسوزي و در سال 1379 ماشين شستشوي متداوم و در سال 1377 جت هاي رنگرزي روسي به جاي جت هاي رنگرزي ژاپني و پاکستاني، زمينه فعاليت خود را چند برابر نموده است.

 

مشخصات کلي کارخانه:

اين کارخانه در شمال شهريور در خياباني که از زندان به سمت کشتارگاه وجود دارد قرار گرفته است و از نظر محيط کارگري داراي محيطي است که افراد مختلفي در آن مشغول به کار هستند و کارخانه داراي يک چاه آب شور مي باشد و آب شيرين مورد نياز کارخانه از آب شهري تأمين مي شود.

فاصله اين کارخانه تا مرکز شهر در حدود 3 الي 4 کيلومتر است و منابع تهيه مواد اوليه هم در داخل يزد قرار دارند و هم در خارج شهر يزد. بازار فروش محصولات آن هم در داخل شهر يزد است و هم در شهرهاي ديگر و بعضاً محصولات صادراتي نيز طبق سفارشهاي مشتري وجود دارد کارخانه براي حمل و نقل داراي ماشينهايي است و در بعضي موارد ماشين از بيرون کرايه مي کنند.

 

تشکيلات سازماني کارخانه:

کارخانه داراي يک مدير عامل مي باشد که مدير بازرگاني زير نظر او مشغول به انجام کار است بخشهايي شامل سالنها و دستگاه ها و مراحل رنگرزي تکميل و چاپ و بسته بندي و انبار داري و هماهنگي بين آنها براي بالا بردن راندمان و گزارش دادن خرابي دستگاه ها و قسمت هاي مختلف به مسئول تأسيسات و خارج کردن دستگاهي از خط توليد يا وارد کردن دستگاهي به خط توليد بر عهده مدير توليد است.

بخشهايي مانند گرفتن سفارش، بازاريابي، حسابداري، مدير خريد مواد اوليه، مدير خريد لوازم اداري و تأسيساتي زير نظر مدير بازرگاني قرار دارد. کنترل کيفيت نيز تحت نظارت مدير توليد مي باشد به طور کلي کارخانه در سه شيفت کاري توليد دارد و تعداد افرادي که در قسمت هاي مختلف در هر شيفت کاري، کار انجام مي دهند به شرح زير مي باشند.

به طور کلي اين کارخانه در سه شيفت کاري توليد دارد و در بعضي از قسمتها داراي 2 شيفت کاري و جاهاي ديگر داراي يک شيفت کاري مي باشد در قسمت مقدمات (رنگرزي و سفيد کاري) و استنتر در سه شيفت کاري کار مي کنند. قسمتهايي از قبيل چاپ و شابلون سازي و .... در دو شيفت کاري کار مي کن...


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.