ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    18 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    18 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    384
تعداد کل بازدید ها :
    24902276
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کارآموزی جوشکاری الکتروفیوژن
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 573.37 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 78 صفحه
تعداد بازدید : 594 مرتبه


قیمت: 5,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 7

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
دانلود گزارش کارآموزی جوشکاری الکتروفیوژن
گزارش کارورزی جوشکاری الکتروفیوژن
 
 
 
فهرست
 
عنوان                                                                                       صفحه
 
نكاتي مهم در مورد جوشكاري الكتروفيوژن  4
 
اصول كلي انبار‌داري، نگهداري، حمل و نقل اجناس پلي اتيلن 17
 
بازرسي و كيفيت جوشكاري . 27
 
طريقة تعمير و جمع‌آوري علمك‌هاي پلي اتيلن 37
 
نحوه تعميرات شبكه‌هاي پلي اتيلن 45
 
معرفي دستگاه P2000
 
 
 
«نكاتي مهم در مورد جوشكاري الكتروفيوژن
 
متن ارائه شده ذيل در ارتباط با مبحث جوشكاري الكتروفيوژن ميباشد كه با تكيه بر مشكلات حادث در كارگاههاي مختلف و بحث و بررسي پيرامون آنها با كارشناسان داخلي و خارجي نوشته شده است. بنابراين اكيداً توصيه ميشود نتايج و مباني ارائه شده  به طور جدي به كار گرفته شود تا قادر باشيم حتي المقدر از هر گونه خلل و نقائص بعدي پيشگيريي كرده باشيم.
 
بر اساس شواهد موجود و نمونه‌هاي ارسالي به آزمايشگاه ري و مشكلات عنوان شده از طرف مناطق در تعداد قابل توجهي از جوشهاي الكتروفيوژن مواد مذاب به صورت غيرطبيعي از نشانگرهاي جوين (WELD INDICATOR)خارج شده و موجب بروز نگراني راجع به كيفيت جوش گرديده است. خروج غيرطبيعي مواد مذاب غالباً به صور ذيل بوده است:
 
-         از هر دو نشانگر جوش مواد مذاب با حجم زياد بيشتر از حالت معمول خارج شده‌اند.
 
-     از يكي از نشانگرهاي جوش مواد مذاب با حجم زياد و بيشتر از حالت معمول خارج شده و از نشانگر جوش ديگر مواد مذاب كمتر از حالت طبيعي خارج شده، يا اصلاً خارج نشود.
 
-         از هر دو نشانگر جوش در حد تقريباً طبيعي مواد مذاب خارج شده‌اند وي با هم متفاوت بوده كاملا متقارن نباشند.
 
در پي بررسي ، تجزيه و تحليل موارد فوق نتايج ذيل حاصل گرديده كه قابل عنايت و لازم الاجرا است:
 
الف-انجام عمليات جوشكاري الكتروفيوژن مستلزم رعايت دقيق شرايط آب و هوا و به خصوص دماي محيط ميباشد و آگاهي از اين نكته حائز اهميت است كه بويژه دماي بالاي محيط ميتواند اثرات تخريبي در كيفيت جوش الكتروفيوژن ايجاد نمايد چرا كه اصولاً در اين نوع جوشكاري. از طريق انرژي الكتريكي ايجاد شده در سيم پيچ حرارتي، مقدار گرماي لازم براي ذوب سطوح مورد جوشكاري بوجود مي‌آيد و معمولاً مقدار انرژي الكتريكي محاسبه شده مبتني بر يك دماي متعادل و معمولي محيط ميباشد و طبعاً در صورتيكه دماي محيط و به تبع آن دماي قطعات مورد جوشكاري بيش از حد معمول باشد مقدار انرژي محاسبه شدة قبلي بيشتر از نياز مي‌باشد و قادر به ذوب مقدار جرم بيشتري از پلي اتيلن بوده و نهايتاً مواد مذاب بيشتري از نشانگرهاي جوش خارج خواهد شد. بنابراين لازم است در شرايطي كه دماي محيط بالا بوده و هوا بيش از حد گرم ميباشد انرژي الكتريكي اوليه را كاهش داده و به ميزان صحيحي تعديل شود. چون انرژي الكتريكي مربوطه تابع قانون ژول  مي‌باشد و از سه كميت زمان (t)و جريان (I)و مقاومت (R)فقط كميت زمان (t)در اختيار جوشكار ميباشد و كميتهاي جريان (I)و مقاومت (R)از پيش تعيين شده است و مربوط به دستگاه جوشكاري و نوع اتصال است، و مشخصاً ميزان كاهش زمان tمتأثر از دماي محيط ميباشد.
 
طبق نظر شركت WAVINمحدودة قابل قبول دماي محيط براي جوشكاري الكتروفيوژن از  تا  است.
 
البته اين محدوده در ارتباط با اتصالات ساخته شده توسط همين شركت مطرح است لذا در مواقعي كه جوشكاري الكتروفيوژن با استفاده از توليدات اين شركت صورت مي‌پذيرد محدودة دمايي مزبور كاملاً قابل رعايت است. شركت نامبرده اعتقاد دارد در صورتيكه دماي محيط متجاوز از   بشود لازم است به ازاي هر درجه سانتيگراد افزايش دما، نيم درصد  زمان جوشكاري (FUSION TIME)كاهش يابد يا به عبارت ديگر به ازاي هر 10 درجه سانتيگراد افزايش دماي محيط نسبت به حد تعيين شده، 5 درصد (5%)زمان جوشكاري (FUSION TIME)كم شود. به عنوان مثال در صورتيكه مدت زمان جوشكاري در يك اتصال (FUSION TIME)در حد زمان 100 Sذكر شده باشد و دماي محيط  باشد بر اساس محاسبه ذيل زمان جوشكاري ده درصد تقليل مي يابد و نتيجتاً 90 Sخواهد شد.
 
افزايش دماي محيط نسبت به حد قابل قبول                                     
 
تقليل زمان جوشكاري                                                     
 
درصد زمان جوشكاري                                                    
 
زمان جوشكاري جديد                                                    
 
البته فرمول فوق اختصاصاً مربوط به اتصالات شركت WAVINميباشد اما به صورت تقريبي در ساير اتصالات الكتروفيوژن نيز قابل استفاده است. لازم بذكر است اين رابطه در شرايط دماي سرد محيط (كمتر از  ) قابل تعميم نيست و در چنين شرايطي بايستي با استفاده از چادر مناسب سعي شود كه دماي محيط و قطعات مورد جوشكاري در محدوده قابل قبول دمايي قرار نگيرد. در همين ارتباط لازم بذكر است كه اصولاً جوشكاري الكتروفيوژن بايستي در شرايط آب و هوايي نامناسب همچون باران، برف، طوفان، بادهاي تند و غبار با استفاده از چادر مناسب صورت گيرد.
 
ب-يكي ديگر از عوامل خروج مواد مذاب بطور غيرطبيعي از نشانگرهاي جوش، موضوع فاصلة موجود بين لوله و اتصال الكتروفيوژن است (در زمانيكه لوله در داخل اتصال فرورفته است).  در بعضي از موارد قطر خارجي لوله بيشتر از حد معمول است و حتي پس از تراشيدن (به منظور برطرف كردن لاية‌ اكسيد) به خوي در داخل اتصال فرو نمي رود  و پس از فرو  رفتن در درون اتصال فاصلة بسيار كمي (كمتر از حد معمول) بين خود و اتصال فرو نمي رود و پس از فرو رفتن در درون اتصال فاصلة بسيار  كمي (كمتر از حد معمول) بين خود و اتصال باقي مي گذارد كه قهراً در چنين شرايطي و در حين جوشكاري چون فضاي كمتري بين لوله و اتصال وجود دارد مواد مذاب بيشتر از حد معمول از نشانگرهاي جوش بيرون مي زند. براي رفع اين مسئله لازم است قطر خارجي لوله را با تراشيدن بيشتر،؟ به حد مناسب برسانيم بطوريكه لوله بدون مشكل وارد اتصال شود. البته دقت لازم بايستي اعمال شود كه تراشيدن بيشتر از حد معمول عمل نشود چون در اين صورت اولاً لوله در درون اتصال لق مي‌زند و ثانياً فاصله زياد بين لوله و اتصال نيز غير منطقي و نامناسب است و احتمالاً منجر به بيرون زدن مقدار كم مواد مذاب يا اصلاً برون نزدن مواد مذاب از نشانگرهاي جوش ميشود. بهر حال ملاك عملي در اين موضوع اين نكته ميباشد كه لوله بدون مشكل وارد اتصال شود و ضمناً در درون اتصال لق نزند.
 
ج-گاهي اوقات لوله در اثر اينكه تحت تأثير تابش نور مستقيم و يا گرما قرار گيرد دچار انبساط محيطي مي‌شود و طبعاً با توجه به ضريب انبساط حرارتي بالاي پلي اتيلن قطر خارجي آن بيشتر از حد معمول خواهد شد. در چنين مواردي نيز احتمالاً مشكل اشاره شده در بند (ب) بوجود خواهد آمد و لوله به سختي در درون اتصال وارد مي شود و به همين سبب پيشنهاد مي‌شود پس از برگشت لوله به دماي عادي و نتيجتاً انقباض محيطي لوله، عمل جوشكاري انجام شود.
 
د-در بعضي از مواقع لوله به صورت غيريكنواخت و نامناسب در درون اتصال داخل مي‌شود. بطوريكه بخشي از سيم پيچ درون اتصال را تحت فشار قرار مي‌دهد. تحت فشار قرار گرفتن سيم پيچ تا زمانيكه انرژي حرارتي اعمال نشده است مشكلي را ايجاد نميكند اما پس از اعمال حرارت و ذوب مطرح جوشكاري، به چسبيدن تعدادي از حلقه هاي سيم پيچ به يكديگر خواهد شد چرا كه پلي اتيلن اطراف پيچ پس از ذوب قادر به نگهداري و حفظ سيم پيچ نمي‌باشد و به مجرد ذوب شدن محيط اطراف سيم پيچ، حلقه هاي آن در صورتيكه تحت فشار باشند متراكم شده و بهم مي‌چسبند و اين موضوع در كيفيت جوشكاري اثر منفي و مخرب دارد.
 
عارضه ظاهري در اين وضع بدين ترتيب است كه مواد مذاب بيشتر از حد معمول در يكي از نشانگرهاي جوش بيرون مي‌زند و در نشانگر جوش ديگر مواد مذاب كمتر از حد معمول خارج ميشود علت را بدين ترتيب مي‌توان توجيه نمود كه اصولاً سيم پيچ در حالت طبيعي داراي مقاومت مشخصي ميباشند. حال فرض مي كنيم در اثر تنش نامناسب از طرف لوله، تعداد قابل توجهي از حلقه‌هاي سيم پيچي در حين جوشكاري بهم چسبند. به تبع اين موضع مقاومت كل سيم پيچ كم خواهد شد و چون ولتاژ اعمال شده به سيم پيچ از طريق دستگاه جوشكاري ثابت است بنابراين جريان موجود در سيم پيچ به همان نسبت زياد ميشود و به دنبال آن به لحاظ توان دوم جريان انرژي حرارتي ايجاد شده  نيز بطور قابل ملاحظه‌ افزايش خواهد يافت. ضمن اينكه اين مقدار انرژي حرارتي افزايش يافته در بخشي از اتصال كه داراي سيم پيچ طبيعي و غير چسبيده است خود را نشان مي دهد و در آن قسمت از اتصال كه داراي سيم پيچ بهم چسبيده‌اند بدليل عبور جريان از يك مسير مستقيم و كوتاه (ناشي از تماس حلقه‌هاي سيم پيچ) اثري ندارد و احتمالاً حرارتي توليد نمي‌كند. لذا مي‌توانيم اين نتيجة كلي را بيان كنيم كه معمولاً  در  چنين شرايطي اولاً انرژي حرارتي كلي  بيشتر ميشود و ثانياً كل انرژي حرارتي بيشتر شده فقط در بخش سالم سيم پيچ خلاصه ميشود و از اينرو در همان قسمت مواد مذاب  بيشتر از نشانگر جوش تراوش كرده و در بخش متراكم و چسبيدة سيم پيچ مواد مذاب كمتر و يا اصلاً تراوش نمي نمايد.
 
البته اين حالت را مي توان به سادگي تشخيص داد و روش تشخيص به اين صورت است كه با اهم متر مقاومت سيم پيچ درون اتصال را پس از جوشكاري اندازه‌گيري مي‌گيريم و با مقاومت سيم پيچ درون يك اتصال سالم مقايسه مي‌كنيم. در صورتيكه مقاومت سيم پيچ درون اتصال جوش شده كمتر از سيم پيچ اتصال سالم باشد تشخيص صحيح مي‌باشد . لازم بذكر است اگر اختلاف در مقاومت اندازه‌گرفته شده در حدود %5باشد قابل اغماض است و در صورتيكه اختلاف بيشتر از %5باشد قابل ملاحظه و توجه است.
 
به منظور پيشگيري از چنين مواردي و بدليل رعايت اصول اوليه و زيربناي در جوشكاري الكتروفيوژن استفاده از گيره‌هاي مخصوص جوشكاري (CLAMPS)مؤكداً توصيه ميشود و قابل توجه است كه نه تنها گيره‌هاي مخصوص جوشكاري ممانعت از بروز چنين مشكلاتي مينمايد و به لوله كمك ميكند كه به طور مناسب و بدون اعمال تنش‌هاي نامناسب وارد اتصال گردد بلكه در خاصيت بارز ديگر به شرح ذيل نيز به همراه دارد:
 
1- كاربرد گيره‌هاي مناسب در حين جوشكاري الكترويوژن همشرازي اجزاء جوش  را تضمين مينمايد و آنها را در يك  راستا حفظ ميكند و بنابراين بدليل ايجاد توازن، از بوجود آوردن تنش‌هاي ناشي از انقباض و انبساط در حين جوشكاري و سرد شدن جلوگيري بعمل مي‌آورد.
 
 
 
اصول كلي انبار‌داري، نگهداري، حمل و نقل اجناس پلي اتيلن
 
مقدمه
 
با توجه به اينكه اجناس پلي اتيلن هم از نظر مواد اوليه و هم از نظر نحوة توليد،‌ با اجناس فلزي كاملاً متمايز مي‌باشند و رعايت نكات ويژه‌اي را به خود اختصاص ميدهند. لذا در موارد حساس «انبارداري،‌ نگهداري، حمل و نقل» لازم است دستورالعملهاي مربوطه كاملاً مورد توجه قرار گرفته و دقيقاً مراعات گردند قابل عنايت آنكه تاهل و اغماض در اين مهم يقيناً تأثيرات مخرب و نامطلوبي در كيفيت نهايي و كاربردي اقلام پلي اتيلني داشته و بالطبع عدم رعايت موارد مربوطه حتي منجر به غير قابل استفاده بوده اجناس مي شود و همواره بايستي به اين مسئله توجه شود كه بكارگيري اين اجناس مشروط به اجراي دقيق تمامي دستورالعملهاي «انبارداري. نگهداري، حمل و نقل» خواهد بود.
 
انبارداري اجناس پلي اتيلن
 
شرايط انبارداري اجناس پلي اتيلني تابع نكات ويژه‌اي است كه اهم آنها بشرح ذيل است:
 
1- اجناس پلي اتيلن بايستي در انبارهاي سرپوشيده و محصور نگهداري شوند بطوريكه در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار نگيرند.
 
2- لوله‌هاي پلي اتيلني بايد روي سطوح صاف و عاري از هر گونه اجزاء تيز، سنگ و يا برآمدگيهايي كه باعث تغيير شكل و يا صدمه به آنها شوند،‌ انبار شوند. لوله‌هاي پلي اتيلني بايد بگونه‌اي انبار شوند كه در معرض صدمات ناشي از فشرده شدن،‌ له شدن، شكاف برداشتن و سوراخ شدن قرار نگيرند.
 
3- دقت داشته باشيد كه از تماس هر گونه فرآورده شيميايي تأثير گذار بر مواد پلي اتيلن مانند هيدوركربن‌ها و غيره بايد پرهيز شود.
 
4- بطور كلي بسياري از توليد كنندگان قبل از حمل لوله‌هاي پلي اتيلني آنها را در فضاي باز كارخانه انبار مي‌كنند. زمان در معرض قرار گرفتن لوله‌ها در برابر نور و حرارت را ميتوان با استفاده از تاريخ توليد لوله و ترتيب زمان توليد شدن آنها كنترل و به حداقل ميزان رسانيد. بدين صورت كه لوله‌هايي را كه از لحاظ زماني جلوتر توليد شده‌اند زودتر نصب نمائيم.
 
لوله هاي پلي اتيلني كه بيش از مدت زمان توصيه شده در فضاي باز انبار شده باشند فقط در صورتي ميتوانند مورد استفاده قرار بگيرند كه حتماً قبل از نصب مطابق با مشخصات فني ارائه شده آزمايش شده باشند. توصيه مي‌شود كه همان اصل اولويت زماني در استفاده از لوله‌ها، در مورد اتصالات نيز رعايت شود.
 
5- انباشته كردن لوله‌ها
 
1-5- انباشته كردن لوله‌هاي شاخه‌اي:
 
-         پايه‌هاي كه زير لوله هاي پلي اتيلني گذاشته مي‌شوند بايستي «چوبي» يا از «هر جنس ديگري منتها با پوش نمدي» باشند.
 
-         پايه‌ها بايد هر يك حداقل به عرض 10 سانتيمتر و به فاصلة مساوي و حداكثر يك متر از يكديگر قرار داده شوند.
 
-         دو سطر لولة شاخه‌اي بيرون آمده از آخرين پايه‌ها نبايستي بيشتر از 10 سانتيمتر شود.
 
-         اندازه دقيق ارتفاع انباشتن لوله‌هاي مستقيم پلي اتيلني بستگي به عوامل زيادي دارد.
 
-         اندازه دقيق ارتفاع انباشتن لوله‌هاي مستقيم پلي اتيلني بستگي به عوامل زيادي دارد.
 
از جمله: مادة‌اوليه، سايز لوله، ضخامت لوله و درجه حرارت محيط خارجي كه لوله در آنجا نگهداري مي‌شود. هيچگاه نبايد فشار ناشي از وزن لوله‌ها باعث تغيير شكل آنها بشود . بايستي حتماً توصيه‌هاي انباشته كردن لوله‌ها كه از طرف شركت سازنده ارائه مي‌شود اجراء‌گردد.
 
-     در صورتيكه هيچگونه توصية مشخصي از طرف شركتهاي سازنده نسبت به حداكثر ارتفاع رويهم چيني لوله وجود نداشت، حداكثر ارتفاع مزبور يك متر است.
 
-     در شرايطي كه بمنظور استفاده حداكثر از فضا. لوله‌هاي پلي اتيلن در داخل چهارچوبهاي محافظ (طبق شل ذيل) نگهداري شوند لازم است در طبقه كه لوله‌هاي PEمستقيماً رويهم قرار مي‌گيرند ارتفاع يك متر رعايت شود.
 
 
 
 
 
-        
لازم است در پوشش لوله هاي پلي اتيلن تا زمان مصرف در محل خود باقي بماند.
 
 
 
2-5- انباشته كردن لوله‌هاي حلقه‌اي و استوانه‌اي:
 
لوله‌هاي پلي اتيلني ميتوانند هم بصورت كلاف، حلقه اي و يا استوانه‌اي بسته‌بندي شوند.
 
-     بطور كلي لوله‌هاي حلقه‌اي (كلافي) بايستي از طرف مسطح آن روي تخته‌هاي چوبي با سطح صاف و عاري از اشياء نوك تيز نگهداري شوند.
 
-         اندازة دقيق ارتفاع انباشتن لوله‌هاي حلقوي پلي اتيلني بستگي به عوامل زيادي دارد.
 
از جمله: مادة اوليه، سايز لوله، ضخامت لوله و درجه حرارت محيط خارجي كه لوله در آنجا نگهداري مي‌شود. هيچگاه نبايد فشار ناشي از وزن لوله‌ها باعث تغيير شكل آنها بشود. بايستي حتماً توصيه‌ي انباشته كردن لوله‌ها از طرف شركت سازنده ارائه ميشود، اجراء گردد. در صورتيكه هيچگونه توصية مشخص از طرف شركهاي شانزده نسبت به حداكثر ارتفاع رويهم چنين لوله وجود نداشته ، حداكثر ارتفاع مزبور يك متر است.
 
-     بايد دقت شود كه از روي هم چيني كلافها بصورت نامنظم. اجتناب شود و از تمركز فشار و تماسهاي موضعي در حين چيدن كلافها پرهيز شود.
 
-         بايد در وسط لوله ها توسط در پوشهاي مربوطه ، قبل از مصرف و حتي ، پس از مصرف بخشي از لوله همواره پوشيده باشد.
 
-     در صورتيكه قرار است لوله‌ها و اتصالات در فضاي بازنگهداري شود بايد در مورد حداكثر زمان مجاز انبار كردن و ماگزيمم حد مجاز دماي محيط، با سازنده يا منابع معتبر و رسمي مشاوره نمود. پوشاندن لوله‌هاي پلي اتيلن جهت محافظت نمودن آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشيد ممكن است در بعضي مواقع موجب ازدياد دما شده كه نهايتاً باعث صدمه به عمليات اجرائي لوله مي‌شود. بنابراين در صورت استفاده از پوشش بمنظور محافظت اقلام PEدر مقابل نور خورشيد بايستي بگونه‌اي عمل كنيم كه ازدياد دما مشكل جديدي ايجاد نكند. در صورت انبار كردن لوله در فضاي باز بايد جمع مدت زمان مجاز انبارداري با توجه به تاريخ توليد لوله كه از طرف توليد كننده درج شده است تعيين شود. با استفاده از اين تاريخ،‌ توليد كننده مدت زمان مجاز دريافت نور يا حرارت در طي انبار كردن را مشخص نموده است.
 
توصيه شده است كه لوله و اتصالات پلي اتيلني نبايد بيش از سال در فضاي باز انبار شود.
 
-         حداقل قطر در لوله هاي كلاف حلقوي و استوانه‌اي در سايزهاي مختلف (20) بربر قطر لوله (20 D)مي‌باشد.
 
6- نگهداري اتصالات و شيرآلات
 
-         اتصالات پلي اتيليني ميبايستي تا زمان استفاده در كارتن مربوطه و كيسه‌هاي پلاستيكي اوليه، در انبار نگهداري شود.
 
-         درپوش شيرهاي پلي اتيلن تا زمان مصرف بايستي در جاي خود باقي بماند.
 
-         اتصالات پلي اتيلين در كارتن‌هاي مربوطه ترجيحاً در قفسه‌ها چيده و نگهداري شود.
 
در صورت چيده شدن روي زمين بايستي ارتفاعه جعبه‌ها تا حدي باشند كه به هيچ وجه به اتصالات زيرين آسيبي وارد نشود.
 
جابجايي اجناس پلي اتيلين
 
-     بايد از انداختن و كشيدن لوله بر روي زمين اجتناب ورزيد. اگر از ابزار و تجهيزات جهت جابجايي استفاده نميشود بايد از روشهايي كه باعث صدمه و يا آسيب رساندن به لوله و يا اتصالات نميشود استفاده نمود.
 
-         در هواي سرد به علت  انعطاف پذيري لوله‌ها، جابجايي آنها نيازمند دقت و مراقبت بيشتري است.
 
-     جابجايي لوله هاي مستقيم پلي اتيلني در صورتي كه بسته‌بندي اوليه داشته باشد لزوماً با همان بسته بندي انجام شود و در صورتيكه بحالت شاخه‌هاي مجزا باشد بمنظور به حداقل رسانيدن صدمات وارده با احتياط كامل جابجا شود.
 
-         با در نظر گرفتن وزن كلاف‌ها بايد جابجايي آنها بوسيله تجهيزات ماشيني صورت بگيرد.
 
توصيه مي‌شود كه از تريلي‌هاي مخصوص استفاده شود كه اين جابجايي را ساده‌تر و ايمن‌تر انجام مي‌دهد.
 
قبل از نصب لوله‌هاي پلي اتيلني در داخل كانال و يا در كنار كانال اطمينان حاصل كنيد كه كلاف استوانه‌اي در جاي صحيح قرار داده شده باشد و در هنگام باز كردن لوله،‌ محور چرخ استوانه  ثابت باشد.
 
در خلال باز كردن لولة حلقوي توجه ويژه‌اي بايستي اعمال گردد تا در اثر باز شدن ناگهاني لوله (بعلت حالت فنري صدمه‌اي به اپراتور وارد نگردد بديهي است در دماهاي پائين اين موضوع داراي حساسيت بيشتري است . 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.