ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    6 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    6 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    433
تعداد کل بازدید ها :
    24928510
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,249 كاربر
گزارش کارآموزی در نمایندگی پارس خودرو
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 34.96 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 69 صفحه
تعداد بازدید : 300 مرتبه


قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :

این فایل دارای فرمت  word  و آماده ی پرینت می باشد.

موضوع: گزارش کارآموزی در نمایندگی پارس خودرو

فهرست مطالب

 

سيستم جرقه                                 

پمپهاي سوخت                              

وقتي كه توانايي موتور كم است                

پمپ سوخت الكتريكي                        

پيچ كاربراتور                               

ترموستات                                 

تعمير سوپاپ و سر سيلندر                       

چرخ دنده هاي جلو موتور و تنظيم آنها                 

تعمير شاتون ، ميل لنگ و ياتاقان             

كليات مربوط به ميل لنگ                      

جوشكاري ميل لنگ هاي شكسته                   

 

سيستم جرقه قسمت شمع ها

ميزان كار آيي شمع ها بطور معمول 10000 مايل مي باشد اما توصيه مي شود كه هر 3000 مايل يك بار شمع ها را باز كرده و آنها را تميز و بررسي كرده و مجدداً ببنديد و يا همچنين در اكثر مواقعي كه موتور شرايط كار كرد خوبي ندارد . اكثر شمع هاي امروزي به طور يك تكه ساخته شده جنس عايق آنها سراميك بوده و از بدنه اي محكم و پر قدرت برخوردارند . براي باز كردن شمع ها به روش زير عمل كنيد :

ابتدا وايرهاي ولتاژ بالا را از شمعها جدا كرده و واير مربوط به هر شمع را علامت بزنيد همواره دقت داشته باشيد كه وايرها را با وسايل نوك تيز علامت گذاري نكنيد زيرا ممكن است لايه هاي محافظ عايق شمع ها آسيب ببينيد ، اگر شمعها قبلاً درست بسته شده باشند باز كردن آنها آساني مي باشد . توصيه اكيد آن است براي باز كردن شمع ها از آچار بكس ، رينگي يا آچار مخصوص شمع استفاده كنيد . در هنگام استفاده از آچار ها دقت كنيد كه درست تا انتهاي در شمع فرو رفته باشند و به طور اريب (به سمت يك طرف) قرار نگرفته باشند زيرا اين كتر باعث ضربه زدن به عايق (چيني يا سراميك) شمع خواهد شد . بعد از باز كردن شمع ها و وارسي نمودن و ان را تميز كرده ، مقدار دهانه شمع را بررسي كنيد . (بافيلر مخصوص شمع ) سپس قبل از بستن شمعها رزوه هاي آنها را با روغن موتور مقدار چرب كرده و آنها را ببنديد .

براي بستن شمعها به طريقه زيرعمل كنيد :

-        تا جايي كه ممكن است شمعها را با دست سفت كنيد .

-  سپس با استفاده از يك آچار مناسب (طبق دستور العمل هاي سازنده ) آنها را سفت كنيد . هيچگاه  شمعها را بيش از حد سفت نكنيد .چون در اين صورت در هنگام سرويس بعدي براي باز كردن آنها با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد . لازم به ذكر مي باشد كه در موتور هايي با آلياژهاي سبك اينكار باعث زدن به رزوه ها شده و ممكن است است صدمات جبران ناپذيري را به موتور وارد مي كند .

بعد از تعويض شمعها اطمينان حاصل كنيد كه از شمعها يكسان (پايه كوتاه يا پايه بلند ) استفاده مي كنيد . اين مسئله خصوصاً در مواقعي كه از يك جنس مختلف قرار است استفاده شود . اهميت زيادي پيدامي كند .

بستن شمعها اشتباه ممكن است خصوصاً در سرعتهاي بالا مشكلات عديده زيادي را فراهم آورد . در اشكال زير مراحل پاك كردن شمعها را مشاهده مي كنيد .

8- براي جيلوگيري از ورود ذرات معلق به درون سيلندر كه باعث صدمه زدن به موتور مي شود . هنگام باز كردن شمع ابتدا اطراف آن را با يك برس نرم تميز كنيد .

9- براي باز كردن شمع حتماً از آچار رينگي يا بكس استفاده كرد و آنها را خوب جا بزنيد ، دقت كنيد كه بدنه عايق بدنه شمع آسيب نبيند .

10- بدنه رزوه شده شمع را بايد با يك برس نرم روغني شده در يك ظرف سفيد پاك كنيد . استفاده از برس سيمي توصيه نمي شود .

11- قبل از تنظيم دهانه شمع ابتدا با يك وسيله خاص مقداري الكترود را خم كنيد . از نيروي خيلي زياد استفاده نكنيد.

12- هر گونه مواد زايد را از سطح شمع و مركز الكترودها پاك كنيد تاجايي كه كاملاً تميز شود .

13- حال به آرامي الكترود منفي را تا جايي كه توسط شركت سازنده معرفي شده برگردانيد . براي اينكار مي توانيد از يك فيلر سخت استفاده كنيد .

بررسي نقايص فني شمعها

1-  شمع سالم : نوك عايق تميز مي باشد و بر نگ قهوه اي روشن مي باشد . هيچ روغن يا كربن اضافي در روي آن نيست و الكترودها نيز سائيده نشده اند

2-  شمع روغني : روغن زياد روي شمع نشانگر سائيدگي رينگها و يا چسبيدن سوپاپ ها باشد در بعضي از مواقع استفاده از يك شمع داغتر مشكل را حل مي كند .

3-   شمع دوده اي : يك مخلوط غني به علت عدم صحيح كار كردن سيستم سوخت رساني مي باشد يا به علت استفاده زياد از ساسات .

4-          عايق دودهاي :ريتارد بودن يا مخلوط ضعيف باعث بيش از حد داغ شدن عايق شمع مي شود .

5-   الكترود اي فرساييده شده : افزايش دماي حاصله باعث خورده شده الكترود دماي حاصله باعث خورده شده الكترود ها مي شود . شمعها در چنين صورتي باعث تعويض گردد .

6-          شمع شل بسته شده : در چنين حالتي گرما باعث خراب شدن رزوه ها مي شود . در چنين حالتي شمعها را مجدداً تميز كرده و ببنديد .

7-  شمع رسوب كرده (حالت1) : در چنين مواقعي شمعها بايد هر 3000 مايل يكبار تعويض شوند .

8-   شمع رسوبي (حالت 2) : ذرات اين شمع رسوب كرده ولي نيستند در چنين حالتي ذرات را پاك كرده و مجدداً شمع را ببنديد .

9-  شمع رسوبي (حالت 3) : با تداوم استفاده حالت دوم ذرات ذوب شده ممكن است باعث اشتعال شده و ممكن است باعث اشتعال غير هماهنگ در محفظه بشوند .

10- شمع رسوبي (حالت 4) : تشديد سوم كار آيي جايي خواهند رساند كه شمع بايد حتماً تعويض شود .

11-شمع رسوبي (حالت 5) : آخرين مرحله شمعهاي رسوبي اين است كه ذرات كاملاً به بدنه شمع مي چسبند . شمع بايد حتماً تعويض گردد .

12-   شمع ساييده شده : تمامي شمعها را هر 1000 مايل يكبار حتماً تعويض كنيد . البته هر شمعي كه سائيده شده است .

پمپهاي سوخت (بنزيني) :

پمپ بنزيني مكانيك :

عملكرد : در تحول ضربات مكشي ، چرخش خارج از مركز ميل بادامك باعث          مي شودكه بازوهاي متحرك كه ديافراگم را به طرف بالا مي رانند حركت كنند و باعث مي شود كه سوخت كه به دريچه ورودي يك راهه رانده شود . اين مكش باعث بسته شدن دريچه خروجي مي گردد. در طول برگشت ضربات ، ديافراگم توسط يك فنر به سمت پايين مي رود . فشار سوخت باعث باز شدن دريچه هاي خروجي مي شود و دريه ورودي را مي بندند . سپس سوخت از دريچه خروجي وارد كاربراتور مي شود .

آزمايش پمپ سوخت :

توجه : عملكرد پمپ براي بيش از 30 ثانيه باعث خطراتي جدي مي شود مگر اينكه پمپ در گازوئيل باشد .

مي توان بررسي هاي زير را انجام داد :

1-          بررسي جريان سوخت .

2-           بررسي ولتاژ پمپ و آمادگي پمپ .

3-   اگرجريان در تانك وجود ندارد ، بايد منبع را بررسي كرد .

4-          اگر سوخت در چرخه هندل نيست ولي وقتي موتور روشن است باز هم اين جريان نشان داده نمي شود ، بايد سوئيچ فشار سوخت را روشن كرد . اگر جريان سوخت آماده شد، بايد سوئيچ را عوض نمود .

كاربرات كردن :

از انجا كه اين جريان با چند روش اجرا مي شود (فشار و افروزش) ،هميشه بايد وقتي موتور روش است بررسي گردد .بخش ماشين را براي بررسي اين واحدهايي كه به ان علاقه مند هستيد ببينيد .

قبل از تعويض كاربراتور بايد موارد زيرشرح داده شود . اينها روي عملكرد موتور تاثير زيادي دارند .

آمادگي براي عملكرد :

وقتي جلوي محفظه شوك كثيف است ، و يا خشك وچسبناك است و كاربراتور خودش تميز است ، بايد به دنبال سوراخ يا فرسودگي در سر لوله ها بود .

دريچه كنترل گرمايي :

موتوري كه به اين دريچه متصل است مي تواند بادريچه مكش باز و بسته شود . به همين دليل ، بي حركت بودن دريچه غالباً در وسيله هايي كه روغن زده مي شود و يا راه اندازي شده بررسي مي گردد .

ضربه دريچه اي در حالت خاصي كه گرما وجود ندارد ، حاصل گرم شدن آرام ، رسوب در محفظه احتراق ، يخ زدن كاربراتور ، ايجاد نقاط مسطح در طول اين تسريع بخشي ، توليد آرام گاز و نقص در جرقه زده مي باشد .

براي جلوگيري از ضربات دريچه اي ، دريچه هاي روغن زده شده را مرتب بررسي كنيد و در غير اين صورت آن را روغن بزنيد . عملكرد آنهارا هميشه بررسي نمائيد . براي روغن كاري دريچه ،چند قطره روغن را به جايي كه دريچه باز وبسته مي شود بزنيد . سپس دريچه را بالا آوريد و چند بار بالاو پائين ببريد تا همه جاي آن روغن كاري شود . براي روغن كاري از روغن موتور  استفاده نكنيد

پيچ كاربراتور :

پيچ كاربراتور را بررسي كنيد . اگر مهرهاي پيچ ها زياد چرخش ندارند ، هوا وارد صفحه زيرين مي شود و موتور را خراب مي كند و در عملكرد موتور اختلال ايجاد مي كند .

اگر پيچ هاي بستن موتور توسط مهره بسته شود ، مي توانيد يك محافظ را روي پيچ بگذاريد ولي بايد مطمئن شويد كه همه سرپوشهاي قبلي برداشته شده اند .

ارتباط دريچه كنترل بخار :

اگر اين ارتباط به گونه اي تغيير كند پدال قبل از اينكه صفحه كاملاً باز شود حالت ضربه اي بگيرد ، اين كار باعث كاهش سرعت مي شود .

خطوط سوخت :

محدوديت خط سوخت حاصل بخار ايجاد شده و يا قطع گازوئيل است . اين امر مي تواند مربوط به وزش و جريان هواي فشرده باشد . در برخي موارد ، لازم است كه اين خطوط جايگزين شوند .

پمپ سوخت :

پمپ بايد بررسي شود تا مطمئن شويم كه مي تواند سوخت كافي رااز تانك تهيه كند و آن را تحت شرايط عملي ، وارد كاربراتور كند و اگر عملاً هاي پمپ كافي نباشد بايد اقدامات لازم انجام شود در غير اين صورت كاربراتور خوب كار نمي كند زيرا سوخت در سطح مطلوب باقي نمي ماند و در شرايط اجرايي از كاربراتور خارج            نمي شود .

تانك سوخت :

تانك سوخت نبايد زياد بررسي شود و همانند كاربراتور مي باشد . كمبود سوخت براي نقص در لوله هاي خرطومي پمپ يا ديگر موارد ايجاد مي شود و يا بر اثر محدوديت حفره هاي هوايي د رفيلتر ايجاد مي شود .

مقدار غيرمعمول آلودگي ، آب يا چسب در فيلتر نشان مي دهد كه تانك با اين مواد آلودگي است و بايد تميز شود تا كاربراتور يا پمپ خراب نشود .

تراوش مواد و جذب :

ارتباط هوا با جذب روي مخلوط كردن و عملكرد معمولي موتور مشخص است . ممكن است هوا به بخشهاي اتصال كاربراتور يا سر استوانه نشت كند و يا از طريق شكستگي ها يا اتصالات ضعيف وارد خطوط لوله خرطومي مي شود . همه اين اتصالات بايد از نظر تست هوا بررسي شود . 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.