ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    24 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    24 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    872
تعداد کل بازدید ها :
    24902764
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
گزارش کار آموزی در مرکز مخابرات مبارکه
screenshot
دسته بندي : گزارش کارآموزی
حجم فایل : 18.92 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
تعداد بازدید : 363 مرتبه


قیمت: 1,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 20

فروشنده ی فایل

rayan1392
سایر فایل ها
توضیحات :
موضوع: دانلود گزارش کار آموزی در مرکز مخابرات مبارکه
گزارش کارورزی در مرکز مخابرات مبارکه
 
این فایل دارای فرمت  word  می باشد.
 
 
فهرست مطالب
 
بخشهای مرکز تلفن و مسیر ارتباط بین مرکزتا مشترک
 
 تقسیم بندی برای کابلها
 
۱)کابل مرکزی
 
۲) کابل آبونه
 
۳) کابل زمینی
 
۴)  کابل هوایی
 
نگاهی کلی به صنعت مخابرات و عملکرد آن درجهان
 
اطلاعات
 
فرستنده
 
گیرنده
 
روند کار یادگیری های کار آموز
 
ترمینال
 
خط مشترک یا تلفن
 
مرکز
 
انواع سوئیچ دور افتاده
 
تاریخچه فیبر نوری
 
فناوری ساخت فیبر نوری
 
انواع فیبر نوری
 
کاربردهای فیبر نوری
 
سرویس های ویژه و انواع آن
 
۱-ارتباط شهری
 
پاس دادن مکالمه (Transfer)
 
منتظر مکالمه (Call Waiting)
 
انتقال مکالمه (Call Forward)
 
1- انتقال مکالمه در حالت بلادرنگ (Call Forward Always)
 
2-انتقال مکالمه در صورت جواب ندادن (Call Foeward no Answer)
 
3-انتقال مکالمه د رصورت مشغول بودن (Call Forward on busy)
 
مزاحم نشوید(do not disturb)
 
شماره گیری مجدد (Redial)
 
فراخوان عمومی (page)
 
دسترسی فوری (Hotline)
 
رزرو کردن داخلی و خط شهری (resevation)
 
ب –رزرو خط شهری
 
جواب تلفن دیگر (Call Pick up)
 
بیدار باش (Wake up Service)
 
حالت کنفرانس (Conference)
 
 
 
 
 
بخشهاي مركز تلفن و مسير ارتباط بين مركزتا مشترك :
 
بخشهاي مركز تلفن عبارتند از :اتاق سوئيچ ،اتاق كابل ، اتاق MDF،با تريخانه و اتاق ژنراتور كه اين اتاقها به ترتيب شكل در كنار هم قرار دارند .
 
مركز مربوطه داراي 3 داك مي باشد از هر شلف تعدادي كابل بيرون مي آيد . و داك ها در اتاق سوئيچ (SW)  قرار دارندكابل هاي خروجي به اتاق MDF  كه در مجاور(SW) قرار دارند م يرود بخش MDF  توسط سيمهاي وانژه (زوج سياه و سفيد) به دو قسمت تقسيم مي شود قسمت اول شامل ورودي كابلهاي اتاق سوئيچ  مي باشد كه به ترتيب شماره تقسيم بندي شده است قسمت ديگر شامل كابلهاي دو زوجي مي باشد كه به اتاق كابل مي رود كه تعداد شان بيشتر از تعداد مشتركين      مي باشد . نحوه اتصال اين دو قسمت بهم ترتيب خاصي ندارد و سيم وانژه ممكن است ا زابتداي قسمت اول به انتهاي قسمت دوم وصل شود يا به انتهاي آن .در اصل كار MDFوصل شماره مورد نظر (قسمت اول ) به خط اشتراك مشترك مورد نظر (قسمت دوم ) مي باشد.
 
حال كابلهاي خروجي كه 200 تايي هستند از MDFخارج م يشود و به اتاق كابل          مي رود . در اتاق كابل ، كابلهاي ورودي 200 تايي مبدل به كابلهاي 600 تايي يا بيشتر مي شود. اين كابلهاي ضخيم وارد حوضچه مي شوند.
 
اكنون كابلهاي ورودي به حوضچه (كه به عبارتي مي توان ا زآن بعنوان جعبه تقسيم نام برد) مي روند و و در آنجا به كافوها م يروند (KV) .
 
كافوها در سطح شهر بسته به تراكم جمعيت به تعداد مورد نياز با ظرافت متغير قرار  مي گيرند كه 1400 تايي يا 2400 تايي هستند و بسته به نياز آن منطقه از ظرفيت كافو استفاده مي شود.
 
كار كافو تقسيم كابلهايي است كه از حوضچه آمده و به پستها (P) مي رود .
 
كافو رشدهاي 15 زوجي يا 20 زوجي را به هرپست (p) منتقل مي كند . حتي الامكان سعي مي شود كه كافو در وسط محل مورد نظر نصب شود تا تقريباً به صورت مسير دايره اي شكل با پستها ارتباط داشته باشد تا طول كابلهاي ارتباطي بين كافو و پست را به حداقل برسانيم .
 
هر ترمينال داخل كافو به يك پست م يرود (پست 15 تايي)
 
كافو تير مانند MDFدر بخش داده كه بوسيله سيم هاي رانژه بهم متصل شده اند.
 
فرض كنيم كه از خروجي يكي از كافوها يك كابل بيرون آمده . هر كدام از اين زوجها مستقيماً به پست مورد نظر انتقال داده نمي شود چون هزينه كابل كشي بالا مي رود و مخابرات بيشترين هزينه را در كابل كشي دارد بنابراين اين كابل بيرون آمده از كافو در مسير خود به سر هر كويه اي كه رسيد يك زوج 10 تايي ا زآن جدا مي شود و به پست مربوطه مي رود تا كل مسير به همين صورت تحت پوشش قرار گيرد .
 
 
 
 تقسيم بندي براي كابلها :
 
1)    كابل مركزي :
 
به كابلهايي مي گوييم كه مسير بين سوئيچ (SW) تاكافو (XV) را طي مي كند و رسيد به قراري ارتباط بين اين دو بخش است.
 
2)    كابل آبونه :
 
 به كابلهايي گوييم كه مسير بين كافو (XV) تا پست (P) را طي مي كند و وسيله برقراري ارتباط بين اين دو بخش است .
 
3)    كابل زميني :
 
 اين كابل ارتباط بين سوئيچ (SW) و پست (P) را برقرار مي سازد.
 
4)    كابل هوايي :
 
 اين كابل از پست (P) تا مشترك كشيده مي شود.
 
بوخت شامل رديف ، طبقه و اتصالي مي باشد مثلاً در خروجي mdfطريقه نشاني دادن شماره اشتراك بدين صورت است كه ابتدا رديف را مي گوييم كه از سمت راست رديف چندم است بعد طبقه را مي گوييم كه از بالا به پايين شمرده مي شوند و بعد از روي ترمينال مشخص شده ، شماره 1 تا 100 را مي يابيم.
 
حال براي اتصال يك مشترك جديد به تجهيزات مخابرات به طور مثال به مامور مخابرات كه در سطح شهر مشغول بكار است گفته مي شود كه در كافو 55 مركزي 40 و پست اتصالي 9 را برقرار كند .
 
شماره گذاري كافوها هم به اين صورت است كه 00 و 00 مربوط به مركز است و تلفن هاي اطراف مركز را پوشش مي دهد و بقيه كافوها داراي شماره هاي 01 ، 02 ، 03 و ….. هستند.
 
تيغه هاي mdf  هم مداراي دو نوع NO=Normal open  و NC=Normal closeهستند كه نوع اول د رحالت عادي باز و نوع دوم در حالت عادي بسته مي باشد. امروزه اكثر مراكز از تيغه هاي نوع اول استفاده مي كنند گرچه طبقه اول mdfداراي تيغه هاي NCمي باشد كه توسط ايزوله قطع مي شوند.
 
ايزوله :قطعات پلاستيكي كوچكي است كه ارتباط بين زوج سيم هاي بيرون آمده از (SW) و سيم هاي وانژه را د رطبقه اول MDFقطع مي كند كه به رنگهاي مختلف وجود دارد مثلاً اگر ارتباط با ايزوله قرمز قطع شده يعني مشترك مورد نظر ايجاد مزاحمت كرده . يا ايزوله زرد رنگ بود بدين معني است كه مشترك بدهي آبونما دارد.
 
در اين مركز اكنون كامپيوتر كار ايزوله ها را انجام مي دهد و تا حدود زيادي كار پرسنل را راحت كرده است بعنوان مثال در صورت بدهي خودكار به مشترك زنگ زده و متذكر مي شود كه تا 24 ساعت آينده در صورت عدم پرداخت بدهي تلفن قطع خواهد شد البته مشترك امكان تماس تلفنهاي اضطراري را خواهد داشت . يا اينكه به مدت دو ماه تلفن مشترك يكطرفه قطع مي كنند و …
 
داراي يك دكل تلفن همراه و اتاق سوئيچ مربوط به تلفن هاي همراه با تجهيزات مدرن شركت SEMENSEآلمان است كابل هاي btsو اتاق هاي ديگر .. پس اين مركز يك شركت خدمات رساني است كه در فصل هاي بعدي روند كار و خدمات آن در شهرستان را توضيح خواهيم داد .
 
نگاهي كلي به صنعت مخابرات و عملكرد آن درجهان
 
مخابرات به مفهوم الكتريكي عبارت از: ارسال ، دريافت و تجزيه و تحليل اطلاعات توسط وسايل الكتريكي . ارتباطات در سالهاي 1940 به بعد با تلگراف شروع شد و در اوايل قرن بيستم نيز تلفن ارائه گرديد. مخابرات راديويي نيز با اختراع تريود شروع شدو بيشترين كار بر روي آن درجنگ دوم انجام گرديد . پس از چندي اختراعات و موارد استعمال ترانزيستور مدارهاي مجتمع و وسايل نيمه هادي به عموم عرضه شد . در سيستم هاي مخابراتي جديد ، قبل از ارسال ، اطلاعات تجزيه و تحليل شده       مي گردد. ارسال نيز با تجزيه و تحليل بيشتر و غلبه بر نويز انجام مي گيرد . بالاخره ما دريافت خواهيم داشت كه شامل كد يابي ، ذخيره و تفسير اطلاعات مي باشد . در اين زمينه فرمهاي ارتباط شامل تلفن و تلگراف راديويي ، پخش ، مخابرات نقطه به نقطه ، مخابرات متحرك ، مخابرات كامپيوتري ، رادار و راديوهاي دريا نوردي مي باشد . براي آشناي با اين سيستم ها ، در درجه اول لازمستكه اطلاعاتي راجع به تقويت كننده ها ، نوسان سازه ها و لوازم و تجهيزات الكرتونيكي داشته باشيم ، با دانستن اين عوامل ، مفهوم نويز ، مدلاسيون و تئوري اطلاعات را بخوبي درك خواهيم كرد . ممكن است كه از عوامل منطقي نيز استفاده گردد. همچنين عوامل انساني كه بر روي كا رسيستم تأثير مي گذارند نبايد د رطراحي سيستم ها فراموش شوند.
 
اطلاعات
 
در يك سيستم مخابراتي، خبر از يك نقطه به نقطه ديگر ارسال مي گردد.اين خبر از منبع اطلاعاتي به دست مي آيد . مجموعه يا تعداد كل خبرها ، شامل خبرهاي تكي بوده كه ممكن است از يكديگر متمايز باشند. اين ممكن است بصورت كلمات ، مجموعه اي از كلمات ،علائم كدي و يا بطور ديگر ارائه گردند. اطلاعات به خودي خود آن چيزي است كه منتقل مي گردد. كل اطلاعات كه در يك خبر مي باشد بر حسب بيت اندازه گيري مي شود.
 
فرستنده
 
خبري كه با طبيعت الكتريكي از منبع اطلاعاتي بدست آمده نمي تواند براي ارسال بخودي خود مناسب باشد. براي اين كار ، عمليات زيادي بايد انجام گيرد تا خبر براي ارسال آماده گردد. كه در آن سيگنال صوتي به تغييرات الكتريكي تبديل شده ، سپس با محدود شدن طيف فركانس هاي صوتي دامنه آن فشرده مي گردد. تمام اين كارها قبل از هر مدولاسوني انجام مي گردد. سرانجام در يك فرستنده ،اطلاعات موج حامل را مدوله مي كند .يعني به يك موج سينوسي با فركانس زياد اعمال مي شود.
 
گيرنده
 
گيرنده ها ا زمدار ساده اي شامل يك كريستال ساده و يك گوشي تا گيرنده هاي پيچيده را دارد كه با تأسيسات آنتن پيچيدهاشان و سيستم هاي نشان دهنده و مدارهاي سنگرون و ولتاژ زياد تغيير شكل داده اند .مهمترين عمل يك گيرنده دمدولاسيون (بعضي اوقات كد يابي ) آن است –اين دو عمل ، عكس عملكرد متناظر آن در فرستنده مي باشند. پس از مدولاسيون ، خروجي يك گيرنده ممكن است به بلند گو ، كارتهاي سوراخ شده .. ارجاع شود . البته د رهر يك از اين انواع طرح متفاوتي بايد انجام پذيرد . همچنين بين فرستنده و گيرنده بخاطر مدولاسيون و روش كد بندي ،  بايد سازگاري موجود باشد.
 
روند كار يادگيري هاي كار آموز
 
براي اولين بار ايده ارتباط صوتي بين دو نفر از راه دور به اين صورت بود كه تلفن يك گوشي و يك ميكروفن د ريك طرف و در طرف ديگر هم يك گوشي و ميكروفن مي باشد.كه با هم سري شده اند و يك طرف به طور سري د رمدار قرار م يگيرد كه جريان را د رمدار به حركت در مي آورد و براي استفاده ا زاين نحوه ارتباط اگر       مي خواستيم چند ترمينال در يك شهر به هم مرتبط كنيم از هر كدام ا زاين ترمينالها بايد يك زوج سيم به تمامي ترمينالها بكشيم كه د راين صورت سيم كشي خيلي زياد و پر هزينه بود اگر يك ترمينال مي خواستيم درشهر اضافه كنيم بايد دوباره به تمام اين ترمينالها يك زوج سيم متصل كنيم كه تعداد خطوط ارتباطي از رابطه n(n-1)/2بدست مي آيد كه اگر nكوچك باشد  شايد مشكلي بوجود نيايد اما اگر nبزرگ باشد مثلاً ده هزار شماره خواهيم ديد كه حدود پنجاه ميليون خط خواهيم داشت كه اين امر نه اقتصادي است و نه ا زنظر فني مقرون به صرفه است . اين امر كار شناسان را به تحقيق و بررسي واداشت كه د رنتيجه پارامترهاي زير مطرح شد و اين پارامتر خود انگيزه ايجاد مراكز را در اذهان بوجود آورد كه عبارتند از:
 
1-   اهداف اقتصادي و كم كردن هزينه ها
 
2-   لزوم ايجاد امكانات ارتباط براي همه
 
3-   عدم نياز به ارتباط براي همه به طور همزمان
 
در مرحله بعد يك مركز تلفن در مركز شهر قرار دادند و تمام خطوط مشتركين به اين مركز متصل مي شود و يك انسان هم براي برقراري ارتباط دو مشترك   وجود داشت كه طريقه تماس يك مشترك با مشترك ديگر به اين صورت بود كه ابتدا مشترك با مركز تلفن تماس گرفته و به تلفنچي اعلام مي گردد كه ارتباط او را با شخص ديگر برقرار سازد. عيب هاي اين روش اين بود كه :1- سرعت ارتباط دو نفر كم بود.
 
2- وجود اپراتور انسان باعث مي شد كه ممكن است استراغ سمع كند .
 
3-سليقه اي وصل كردن تلفن ها
 
4-   وابستگي به يك انسان براي ارتباط .
 
عيب هاي اين روش انگيزه اي شد تا مركز سوئيچينگ (Swiching  Network)  اختراع گردد. كه ديگر به جاي برقراري ارتباط توسط انسان اين ارتباط توسط سوئيچ ها برقرار گردد. به همين دليل بنا شد محلي به نام سانترال (مركز) ايجاد كنند كه از هر مشترك دو زوج سيم به اين مركز ردو بدل كند و د رمركز به طور نيمه اتوماتيك اين كار انجام شود . حالا اولين اصطلاح كه بيش مي آيدوجود ترمينال يا دستگاههاي انتهاي است كه در اين مركز بايد باشد . چرا كه به هر مركز يك سري دستگاههاي انتهائي مثلاً دستگاه تلفن ،فاكس ، ترمينال هاي كامپيوتر و …مرتبط مي شوند كه به همه آنها ترمينال گفته مي شود. 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.